5 kérdés, amit fel kell tenned magadnak, ha sokszor megy rosszul a futás

5 kérdés, amit fel kell tenned magadnak, ha sokszor megy rosszul a futás
Forrás: Getty Images

Van az úgy, hogy pocsék szájízzel fejezed be az edzést, de hidd el, már azzal is nyertél, hogy nekiindultál.

Mindenkinek vannak rossz napjai, még a legprofibbaknak is becsúszik egy-egy olyan edzés, mikor semmi nem akar összejönni. Danny Mackey edzőként ad tanácsokat kezdő futóknak, szerinte akkor segíthetsz a legtöbbet magadnak, ha szokásoddá válik a futás. A hét kitűzött napjain mindig nekiindulsz, így a nehezebb napokon könnyebben vészelheted át a holtpontokat. Tedd fel magadnak ezeket a kérdéseket, ha legközelebb csalódottan térsz haza futás után.

1. Mi jár a fejedben?

Rengeteg kutatás bizonyította már, hogy a sikeres futás leginkább fejben dől el. Ugyanolyan ez, mint mikor túledzed magad, és a tested sérüléssel jelzi, hogy nem bírja a gyűrődést. Ha túlgondolod a dolgokat, vagy beengeded a negatív érzelmeket, biztosan nem döntesz egyéni csúcsot.

2. Hogyan alszol?

Az alvás a szervezetünk reset gombja. Ha nem alszunk eleget, akkor nem hagyjuk pihenni az izmokat és az egész testünket, így nem fogunk készen állni a következő nap kihívásaira. Lehet, hogy nem fog olyan jól menni a futás egy pocsék éjszaka után, de abban segíthet, hogy a következő éjszakán már pihentető alvásban lehessen részed.

3. Mit eszel?

A szakemberek többször is bizonyították már, hogy a nem megfelelő étkezés negatívan befolyásolja a teljesítményt. Ha előző este zsírnehéz ételeket fogyasztottál, akkor nagy esély van rá, hogy a tested még másnap is a feldolgozással lesz elfoglalva. Több vér áramlik a gyomorba és a belek környékére, így nem jut elég azokra a területekre, melyeket edzés közben használsz.

A megfelelő étkezés mellett az ivás is nagyon fontos. Ökölszabályként jegyezd meg: ha nem majdnem átlátszó a vizeleted, akkor biztosan többet kell innod.

4. Jól melegítesz be?

Lehet, hogy nem fektetsz bele elegendő energiát, pedig ez is kifejezetten fontos. Ez a pár gyakorlat arra szolgál, hogy felkészítse a testedet a nyugalmi állapotból való kimozdulásra. Főleg akkor kifejezetten fontos az alapos bemelegítés, ha nagyobb távot futsz gyorsabb tempóban, vagy ha sprinteket készülsz teljesíteni.

5. Lehet, hogy csak túlgondolod?

A fenti kérdések mindegyikét figyelembe vetted, mégis futószalagon jönnek a rosszabb futások? Ne keseredj el, már azzal nyertél, hogy nekiindultál, ez a legnehezebb része a dolognak. Ne csüggedj, idővel jönni fognak a kellemes futások is.

Tovább olvasok
Íme, a legegészségesebb mód az alkoholfogyasztásra!

Diétáznál, de szívesen kirúgsz a hámból? Egy dietetikus elmondta, hogyan csináld!

4 kifogás, ami miatt nem járnak pszichológushoz a férfiak

Természetesen nincs semmi baj veled! De azért megéri elmenni...

4 dolog, amitől jobb lesz a maszturbálás

Ha hetedikes korod óta nem változtattál a szokásaidon, akkor nem árt, ha elolvasod ezt a cikket.

3 egyszerű tipp az állóképesség növeléséhez

Próbáld ki ezeket a módszereket, hogy tovább bírd az edzéseket!

Szexterapeuta mesélte el a leggyakoribb problémákat a hálószobában

A jó szexuális élet a hálószobán kívül kezdődik.

Katus Attila: Testmozgás után még nem találkoztam szomorú emberrel

Sikerült a rekordkísérlet a Várkert Bazár előtt!

Hosszú Katinka: Ezt szerintem bárki meg tudná csinálni

Az Iron Lady felkészülését segíti a Scitec Institute.

Orvosok mesélték el a legrosszabb szexbaleseteket, amiket valaha láttak

A sztorik némelyike nem a szívbajos embereknek való.

3 tipp, hogy fit maradj 40 után is

Egy szakértő olyan stratégiákat tár fel, ami bárkinek hasznára válhat.

Tedd meg most! Másokért, magadért!

Májusban a vérplazma adás duplán segítség. A Vascular Plazma országos plazmaferezis hálózata 7 helyszínen várja az önkéntes vérplazma adókat a „Tedd meg most!” akció keretében (www.teddmegmost.hu). Május 6-a és 31-e között, amennyi liter plazma összegyűlik, értékének ötvenszeresét három alapítvány között, a Hemofíliások Baráti köre, a Tábitha ház és a Primer Immunhiányos Betegek Egyesülete között osztják meg.

Hogyan hat a hazugság az egészségedre?

Sokat árthat, ha megtartod azokat a kis titkokat.

Már attól is felébredsz, ha csak gondolsz a kávéra! Elmondjuk miért!

Ez magyarázatot ad arra is, hogy miért leszel tele energiával, ha elhaladsz egy kávézó előtt és csak az illatot érzed.

Párkapcsolati insomniakalauz kezdőknek!

Az insomniások esetében a legrosszabb rész a felébredés után visszaaludni.

Így néznek ki a Trónok harca sztárjai szakáll nélkül

Kattints a galériára és ismerd meg Westeros szakállas embereit a szőrzetük nélkül.

Olvasd el ezeket is

4 LAPSZÁM MOST 3980 FT HELYETT CSAK 1980 FT A Men's Health magazin negyedéves kiadvány

Csak 1980 Ft

Weboldalunkon cookie-kat használunk annak érdekében, hogy jobban megismerjük a felhasználói viselkedést és érdeklődést, valamint ezek segítségével személyre szabjuk és javítsuk a reklámokat. Weboldalunk használatával ezen feltételeket ön automatikusan elfogdja. További információkat az adatkezelési tájékoztatóban olvashat.
Megértettem