Szabadsúlyok vagy gépes gyakorlatok?

	Ha esetleg nem lennél benne biztos melyik illik jobban a Te edzéstervedbe, leírok pár előnyt mindkét oldal javára. Ezek után Te is választ tudsz adni majd a kérdésre. Megint azt kell, hogy mondjam, hogy az edzettségi szintünknek megfelelően kell választanunk, illetve meghatározni a szabadsúlyok és a súlyzós gépek használatának az arányát. Amig kezdők vagyunk ebben a mozgásformában mindenképpen a gépeket célszerű előnyben részesíteni, főleg az összetettebb gyakorlatok esetében. Ami a gépek mellett szól így az elején az az, hogy:

Ha esetleg nem lennél benne biztos melyik illik jobban a Te edzéstervedbe, leírok pár előnyt mindkét oldal javára. Ezek után Te is választ tudsz adni majd a kérdésre. Megint azt kell, hogy mondjam, hogy az edzettségi szintünknek megfelelően kell választanunk, illetve meghatározni a szabadsúlyok és a súlyzós gépek használatának az arányát. Amig kezdők vagyunk ebben a mozgásformában mindenképpen a gépeket célszerű előnyben részesíteni, főleg az összetettebb gyakorlatok esetében. Ami a gépek mellett szól így az elején az az, hogy:

Kép
  • vezeti a mozdulatot, ezáltal segíti a szabályos kivitelezést
  • kisebb a balesetveszély,
  • izületkímélőbb
  • segít a mozdulatok begyakorlásában
  • segít az agy-ideg-izom kapcsolat kialakításában

Ha már szereztél egy kis rutint az edzéseidben fokozatosan lehet áttérni a szabadsúlyos gyakorlatokra. Egyre több gépes gyakorlatot lecserélni szabadsúlyos vagy saját testsúlyos feladatra. Fokozatosan a kötetlen mozgáspályás gyakorlatok oldalára billenteni a mérleget. Amivel a szabad súlyok hasznosabbak:

Kép
  • sokkal jobban fejlesztik a mozgáskoordinációt
  • fejlesztik a stabilitást, egyensúlyérzéket
  • erősítik az inakat, izületeket
  • optimálisabb fejlődést biztosít hosszabb távon

Személy szerint én nem teljesen hanyagolom a gépeket, olyan 70%ban használok szabadsúlyokat az edzéseimben. Ha eddig főleg gépeket használtál fokozatosan cseréld le a gyakorlatokat szabadsúlyos gyakorlatokra, ezzel egészen új terhelést adni az izmaidnak.

írta: Zákányi Zoltán / Blade Sport

Zákányi Zoltán az elkövetkezendő hetekben komoly megmérettetésekre készül. Szombaton Nyíregyházán versenyez, hogy kvalifikálja magát a WBPF Európa-bajnokságra ami május utolsó hétvégéjén lesz Budapesten. Utána a MoM Sport Beach Games bajnokságon indul június 5-én. Ha személyesen szeretnél tőle tanácsot kapni, akkor látogass el ezekre az eseményekre.

A MoM Sport Beach Games bajnokságra hamarosan jegyet is nyerhetsz!

A módszer, amivel csúcsra járathatod a HIIT edzést

Így lehetsz effektívebb a gyors gyakorlatok közben.

Rágod a körmöd? Ez az egy módszer az, ami beválhat a rossz szokás ellen!

Jeremy Glass, az amerikai Men’s Health szerzője megpróbált többféle módszerrel leszámolni a rossz szokásával. Kiderül, melyik vált be neki a legjobban:

A hét táplálkozási tippje: apró változtatások az étrendedben azért, hogy izmosabb legyél

Ha szeretnél felszedni egy kis izmot, nem csak az edzésre kell figyelned.

8 dolog, amivel a barátnőd szerint számolnod kell, ha összeköltöztök

Jól figyelj, mert ezeket mindenki átéli, aki összebútorozik a párjával!

A hét edzéstippje: ezt a teljes testet átmozgató, zsírégető edzéstervet neked is ki kell próbálnod!

5 gyakorlat, 55 ismétlés - nem tűnik túl nehéznek, ugye? Pedig izzadni fogsz.

Ezeken a munkahelyeken a leggyakoribb a válások aránya

Nem csak a munkamániások vannak ám veszélyben!

3 hiba edzés közben, ami akadályozza az izomfejlődést

Ezekre érdemes figyelned, ha fejlődni akarsz.

Íme a tökéletes bemelegítés felsőtest edzés előtt

A hasizmaidat és a karizmaidat is bemelegítheted a következő gyakorlatokkal.

A benned élő harcos - megjelent a Men's Health legújabb száma

Mondják, hogy ez a test évtizede. Mind jól akarunk kinézni, értékmérő a fizikum – egyikünk tesz érte, a másikunk meg mindig csak holnap kezdi...

Ha fontos az egészséged, whiskey-t iszol a bárban

Kiderült, hogy ez a legkevésbé veszélyes ital.

A tudomány szerint ez a létező legjobb motiváció

Alig tudsz elindulni edzeni? Ha a pénzed a tét, biztos, hogy kilépsz az ajtón!

Ilyennek kéne lennie az étrendednek a 40-es és a 50-es éveidben

Mutatjuk, mire érdemes figyelned ebben az időszakban.

4 gyors tipp, hogy jobban menjen a húzódzkodás

Még nem tudsz megcsinálni 5 szabályosat? Itt az idő, hogy megtanuld helyesen elvégezni!

Egyszerű öltözködési trükkök, amiktől magasabbnak tűnhetsz

Tényleg könnyen elérheted azt, hogy magasabbnak tűnj, csak néhány lépésre kell figyelned.

Nehezen alszol el? A telefon helyett a csajodat masszírozd!

Így vethetsz véget a sötétben forgolódásnak.

5 dolog, amitől alaposan lecsökken a libidód

Sokkal többet tudsz közülük te kontrollálni, mint az hinnéd!

A sporteszköz, ami nem hiányozhat az otthoni konditermedből

Könnyű tárolni, számtalan gyakorlathoz használhatod és nem is kerül sokba!

A hét táplálkozási tippje: az édesburgonya tényleg egészségesebb, mint a sima krumpli?

Sokan úgy tartják, ha édesburgonyát kérsz sütve a hagyományos helyett, akkor az egészségesebb opciót választod. Tényleg így van?

Olvasd el ezeket is

MINDIG ARRA BIZTATUNK, HOGY ADJ BELE MINDENT, DE MOST ELÉG LESZ AZ 50 SZÁZALÉK

Csak 2685 Ft