Így fokozhatod edzéseid intenzitását

Először is tisztázzuk mik az edzés intenzitás összetevői, min kell változtatod, ha fel szeretnéd pörgetni az edzéseidet és fokozni a teremben eltöltött idő hatékonyságát. Az edzésintenzitás összetevői: pihenőidő, külső ellenállás, sorozat- és ismétlésszám, a gyakorlat végrehajtásának a sebbessége.

Először is tisztázzuk mik az edzés intenzitás összetevői, min kell változtatod, ha fel szeretnéd pörgetni az edzéseidet és fokozni a teremben eltöltött idő hatékonyságát. Az edzésintenzitás összetevői: pihenőidő, külső ellenállás, sorozat- és ismétlésszám, a gyakorlat végrehajtásának a sebbessége.

Most nézzük, hogyan változtassuk meg az edzéseinket:

-Pihenőidő: itt elsősorban a sorozatok közötti pihenőidőre gondolok, amit érdemes csökkenteni, ha intenzívebbek akarunk lenne. Ha eddig 1-1,5 percet pihentél két sorozat között, próbáld meg ugyanazt a munkát elvégezni, de csak 30-45 másodperc pihenővel! Ha ez is megvan be lehet vetni biszetteket, triszetteket. Ennél a módszernél 2 illetve 3 gyakorlatból hajtunk végre 1-1 sorozatot pihenő idő nélkül. Ide tartozik még az edzések között eltelt idő is. Fejlődésünk előrehaladtával szügséges lesz a heti edzésszám növelése, de persze a regenerálódási időt szem előtt tartva.

-Külső ellenállás: más néven a használt súlyok nagysága. Azt hiszem ez egyértelmű, ha emelünk a használt súlyokon fokozzuk a terhelését. Viszont tegyük mindenzt úgy, hogy a használt súly nagysága ne menjen a szabályos végrehajtás rovására!

-Sorozat- és ismétlésszám: változatlan pihenőidő és használt súly mellett végezzünk egy extra sorozatot vagy a sorozaton belül 1-2 plusz ismétlést!

-Sebesség: ha az eddig felsorolt, az edzés intenzitását befolyásoló tényezőket változatlanul hagyjuk, de a mozdulat végrehajtásának a sebességét lecsökkentjük, máris új impulzust adunk az izmainknak. Próbáld ki, a gyakorlat végrehajtása során a pihenőidőd legyen változatlan, de a mozdulatot lassíts le annyira, hogy a munka része 1,5-2-szer annyi ideig tartson mint eddig!

Egyszerre csak egy dolgon változtass, ne emeld a használt súlyt és csökkentsd a sorozatok közti pihenőidőt egyszerre!

A lenti videó egy remek példa arra, hogy lassítsuk a gyakorlat végrehajtásának a sebbességét, ezzel fokozva az edzésterhelést.

írta: Zákányi Zoltán / BladeSport

A módszer, amivel csúcsra járathatod a HIIT edzést

Így lehetsz effektívebb a gyors gyakorlatok közben.

Rágod a körmöd? Ez az egy módszer az, ami beválhat a rossz szokás ellen!

Jeremy Glass, az amerikai Men’s Health szerzője megpróbált többféle módszerrel leszámolni a rossz szokásával. Kiderül, melyik vált be neki a legjobban:

A hét táplálkozási tippje: apró változtatások az étrendedben azért, hogy izmosabb legyél

Ha szeretnél felszedni egy kis izmot, nem csak az edzésre kell figyelned.

8 dolog, amivel a barátnőd szerint számolnod kell, ha összeköltöztök

Jól figyelj, mert ezeket mindenki átéli, aki összebútorozik a párjával!

A hét edzéstippje: ezt a teljes testet átmozgató, zsírégető edzéstervet neked is ki kell próbálnod!

5 gyakorlat, 55 ismétlés - nem tűnik túl nehéznek, ugye? Pedig izzadni fogsz.

Ezeken a munkahelyeken a leggyakoribb a válások aránya

Nem csak a munkamániások vannak ám veszélyben!

3 hiba edzés közben, ami akadályozza az izomfejlődést

Ezekre érdemes figyelned, ha fejlődni akarsz.

Íme a tökéletes bemelegítés felsőtest edzés előtt

A hasizmaidat és a karizmaidat is bemelegítheted a következő gyakorlatokkal.

A benned élő harcos - megjelent a Men's Health legújabb száma

Mondják, hogy ez a test évtizede. Mind jól akarunk kinézni, értékmérő a fizikum – egyikünk tesz érte, a másikunk meg mindig csak holnap kezdi...

Ha fontos az egészséged, whiskey-t iszol a bárban

Kiderült, hogy ez a legkevésbé veszélyes ital.

A tudomány szerint ez a létező legjobb motiváció

Alig tudsz elindulni edzeni? Ha a pénzed a tét, biztos, hogy kilépsz az ajtón!

Ilyennek kéne lennie az étrendednek a 40-es és a 50-es éveidben

Mutatjuk, mire érdemes figyelned ebben az időszakban.

4 gyors tipp, hogy jobban menjen a húzódzkodás

Még nem tudsz megcsinálni 5 szabályosat? Itt az idő, hogy megtanuld helyesen elvégezni!

Egyszerű öltözködési trükkök, amiktől magasabbnak tűnhetsz

Tényleg könnyen elérheted azt, hogy magasabbnak tűnj, csak néhány lépésre kell figyelned.

Nehezen alszol el? A telefon helyett a csajodat masszírozd!

Így vethetsz véget a sötétben forgolódásnak.

5 dolog, amitől alaposan lecsökken a libidód

Sokkal többet tudsz közülük te kontrollálni, mint az hinnéd!

A sporteszköz, ami nem hiányozhat az otthoni konditermedből

Könnyű tárolni, számtalan gyakorlathoz használhatod és nem is kerül sokba!

A hét táplálkozási tippje: az édesburgonya tényleg egészségesebb, mint a sima krumpli?

Sokan úgy tartják, ha édesburgonyát kérsz sütve a hagyományos helyett, akkor az egészségesebb opciót választod. Tényleg így van?

Olvasd el ezeket is

MINDIG ARRA BIZTATUNK, HOGY ADJ BELE MINDENT, DE MOST ELÉG LESZ AZ 50 SZÁZALÉK

Csak 2685 Ft