Így ártanak neked a rossz szénhidrátok

A finomított szénhidrátok, melyek a fehér kenyérben, kekszekben, csipszben is megtalálhatóak, pont az összetett változatukkal ellentétes hatást váltanak ki a szervezetedben: amint megeszel egy fánkot, a vércukor szinted megugrik, válaszul pedig az inzulinszinted is emelkedik.

A finomított szénhidrátok, melyek a fehér kenyérben, kekszekben, csipszben is megtalálhatóak, pont az összetett változatukkal ellentétes hatást váltanak ki a szervezetedben: amint megeszel egy fánkot, a vércukor szinted megugrik, válaszul pedig az inzulinszinted is emelkedik.

Emellett a beledben lévő baktériumok gyulladást okozó anyagokat bocsátanak ki, melynek hatására romlik az anyagcseréd, emelkedik a triglicerid szinted, elhízhatsz és később krónikus betegségekkel is szembesülhetsz.

Ha mellőzöd a reggeli fánkot, akkor a hasad körüli úszógumitól is megszabadulsz. És igen, ha szinte minden szénhidrátot száműzöl az étrendedből, többet fogysz, de nem azért, amiért gondolod.

Az alacsony szénhidráttartalmú étrend következtében az izmaidban lévő glikogént hasznosítja a szervezeted. Minden adag glikogén elégetésével kétszeres mennyiségű víz szabadul fel a szervezetedben, ezért kezdetben tényleg fogysz, de csak vízből, nem zsírból.

Ahhoz, hogy lecsökkentsd a bevitt egyszerű szénhidrátok mennyiségét, okosan kel vásárolnod. Kerüld az alacsony zsírtartalmú ételeket, melyeket gyakran finomított cukorral gazdagítanak, ezért elhízást okoznak - tanácsolja Cresci.

És nem kell gluténmentesen táplálkoznod: sok ilyen speciális tészta, kenyér és péksütemény több cukrot és kalóriát tartalmaz, mint a hagyományos változat. Egy 2014-es kutatás szerint (Journal of Medicinal Food) a gluténmentes étrendet követő alanyok nagyobb eséllyel híztak el később, mint normálisan táplálkozó társaik. Szóval ha nem vagy lisztérzékeny, akkor nincs értelme teljesen megszabadulnod a gluténtól, s így a búzától, árpától és rozstól sem. Ne felejtsd: a glutén a fehérje egy fajtája, az izmaid barátja.

Az aranyszabály: minél kevesebb összetevőből áll az étel, amit veszel, annál jobban jársz. Vegyél almát, ne gluténmentes, zsírszegény fahéjas almaszirmot. Bár a gyümölcsök egyszerű szénhidrátokat tartalmaznak, elég sok rost is található bennük.

3 dolog, amitől izmot veszíthetsz - semmi közük az edzéshez!

Hiába teszel meg mindent az izomnövelésért, mégsem látszik az eredmény? Vagy úgy érzed, az utóbbi időben egy csomó izomtól megszabadultál?

A death metal jógánál intenzívebb edzéssel biztos, hogy nem találkoztál!

Vedd ki a szekrényből a Slayer pólódat és hörögj, ahogy csak tudsz!

7 jel, ami arra utal, hogy betegesen nárcisztikus a személyiséged

Jó, ha szereted magad, de mindennek van határa.

6 tipp, hogy mindig friss és illatos legyen az alsógatyád tartalma

Egyből a lényegre térünk: muszáj figyelned arra, hogy mindig friss legyen a csomagod. És nem csak amiatt, hogy ne érjen kellemetlenség, amikor egy nő előtt leveszed, hanem azért is, hogy egészséges maradj.

Ez az egészséges szokás sokat segít abban, hogy jobban szerepelj Tinderen

Ha szeretnél jobban teljesíteni a társkeresőn, nem csak a profilképedre és a jó nyitóüzenetre érdemes figyelned.

Teszteld a fittségedet a 100 ismétléses kihívással!

Választhatsz, hogy guggolással vagy fekvenyomással szeretnéd-e próbára tenni az erődet.

Hol kell tárolni és mikor kell cserélni a borotvapengéket? Mindkét kérdésre itt a válasz!

A kipirosodott bőr, a benőtt szőrszálak és egy csomó borotválkozás közben fellépő sérülés megelőzhető!

Itt a bizonyíték arra, hogy a legtöbb férfinak jobban bejönnek a szőke nők

Egy új kutatásból az is kiderül, miért szavaz több férfi a szőkékre.

Ha erre a kis izomcsoportra is szánsz időt, sokkal többet emelhetsz!

Nem csak a fogásodat érdemes ám erősíteni ahhoz, hogy látványosabb eredményeket érj el a teremben!

5 jel, hogy dehidratált vagy, aminek semmi köze a szomjúsághoz

Ha szomjas vagy, akkor már késő, mert dehidratálttá vált a szervezeted - állítják sokan. De nem csak az italok utáni vágyakozás utalhat arra, hogy a tested szomjazik!

A 6 leggyakoribb hiba húzódzkodás közben

Így csináld, ha fejlődni akarsz.

Túlzásba viszed a mozgást? Az exorexia létező betegség, de a férfiak keveset beszélnek róla

Mutatjuk, mikor jelent már tényleg problémát az, ha elmész edzeni.

A hét táplálkozási tippje: pontosan ekkora adagot érdemes fogyasztani 8 népszerű ételből, hogy egészséges maradj

Ha odafigyelsz a táplálkozásodra, érdemes az adagokra is kicsit nagyobb hangsúlyt fektetni.

A jóganap az új pihenőnap

A kitartott pózok még a sérülésektől is megkímélnek.

4 szakálltípus, amit érdemes kipróbálnod! (Még akkor is, ha nem egyenletes az arcszőrzeted)

A férfiak szeretik az egyszerűséget mindenben, így a szakállak terén is.

Hallottál már a kávélisztről? Ez a legújabb szuperkaja!

A lisztről valószínűleg nem a koffein jut eszedbe. Nyugi, nem vagy egyedül. A kávéliszt viszont egyre népszerűbb, sokan pedig tápanyagokkal teli csodaként tekintenek rá. De tényleg annyira szuper, vagy csak felhájpolták?

A hét edzéstippje: érdemes minden egyes nap hasaznod, hogy lásd az edzés eredményét?

Ha nyárra már kockás hasat akarsz villantani, azért már jó korán el kell kezdeni dolgozni - például most.

A bicikli virágoztathatja fel a szexuális életedet

Egy kis tekerés és minden egyenesbe jön.

Olvasd el ezeket is

MINDIG ARRA BIZTATUNK, HOGY ADJ BELE MINDENT, DE MOST ELÉG LESZ AZ 50 SZÁZALÉK

Csak 2685 Ft