Mit tegyünk az elhízás ellen?

Napjainkban egyre többen küzdenek túlsúllyal, krónikus elhízással. A kérdés nem is esztétikai, sokkal inkább súlyos egészségügyi probléma, ami bizonyítottan több betegség kialakulásáért is felelős.

Napjainkban egyre többen küzdenek túlsúllyal, krónikus elhízással. A kérdés nem is esztétikai, sokkal inkább súlyos egészségügyi probléma, ami bizonyítottan több betegség kialakulásáért is felelős.

Kép

Vannak, akik a túlsúlyt egyenletesen, az egész testükön szedik fel. Mások főleg hasra híznak és sörhasat növesztenek, ez genetikai okokra is visszavezethető, de tehetünk ellene és kell is. A legveszélyesebb a hastájékon és a belső szerveken (zsigeri) lévő zsírréteg, ugyanis a hasi zsírszövetből sokkal több olyan anyag szabadul fel, amely nagyobb rizikót jelent a szív- és érrendszeri megbetegedésekre. Megoldás lehet egy teljes életmód váltás, ahol több fronton indítunk támadást a zsírpárnák ellen.

1. Étkezz tisztán A célod elérése érdekében a legfontosabb a helyes táplálkozás. Egyél fehérjedús ételeket, a szénhidrát bevitel legyen kontrolált és ne fogyassz sok zsírt. Kerüld a kész ételeket, inkább főzz magadra minden nap. Fogyassz magas rost tartalmú zöldségeket. A cukrokat, édesítőket, mesterséges adalékokat, fehér lisztet zárd ki az étkezésedből.2. Figyelj a bevitt kalória mennyiségéreA képlet nagyon egyszerű, ha több kalóriát viszel be mint amit a szervezeted elhasznál egy nap, akkor a kalória többlet zsír formájában raktározódni fog. Ha ennél kevesebb kalóriát veszel magadhoz -ugynevezett kalóriadeficit alakul ki- akkor be fog indulni a fogyás. Egy normál férfi alapanyagcseréje kb. 1800-1900 kcal, ez azt jelenti, hogy a szervezetünk ennyi kalóriát éget el egy nap nulla fizikai aktivitás mellett. A napi bevitt kalóriamennyiségedet igazítsd az aktivitási szintedhez.3. Egyél gyakrabban kis mennyiségetAz eddigi 3 nagy adagú étkezés helyett próbálj meg 5-6-szor kis adagot enni. Ezzel fel tudod gyorsítani az anyagcserét és a kis adagú étkezések nem is terhelik meg annyira az emésztőrendszert. Jobban fogod érezni magad.4. Mozogj rendszeresenSajnos egyre inaktívabbak vagyunk. Életünk egyre kényelmesebb és automatizált, nem vagyunk rákényszerítve a rendszeres mozgásra. A rendszeres sport és mozgás mindenkinek ajánlott. Edzéseinket igazítsuk életkorunkhoz és az edzettségi szintünkhöz. Az köztudott, hogy a sportolással kalóriát égetünk, az viszont már kevésbé ismert, hogy az edzésnek utolagos zsírégető hatása is van. Heti három edzéssel is tehetünk az egészségünkért és fogyhatunk, akinek ennél komolyabb céljai vannak vagy hamarabb szeretne eredményt elérni bizony több időt kell a mozgásra szánnia.

1. Étkezz tisztán

A célod elérése érdekében a legfontosabb a helyes táplálkozás. Egyél fehérjedús ételeket, a szénhidrát bevitel legyen kontrolált és ne fogyassz sok zsírt. Kerüld a kész ételeket, inkább főzz magadra minden nap. Fogyassz magas rost tartalmú zöldségeket. A cukrokat, édesítőket, mesterséges adalékokat, fehér lisztet zárd ki az étkezésedből.

2. Figyelj a bevitt kalória mennyiségére

A képlet nagyon egyszerű, ha több kalóriát viszel be mint amit a szervezeted elhasznál egy nap, akkor a kalória többlet zsír formájában raktározódni fog. Ha ennél kevesebb kalóriát veszel magadhoz -ugynevezett kalóriadeficit alakul ki- akkor be fog indulni a fogyás. Egy normál férfi alapanyagcseréje kb. 1800-1900 kcal, ez azt jelenti, hogy a szervezetünk ennyi kalóriát éget el egy nap nulla fizikai aktivitás mellett. A napi bevitt kalóriamennyiségedet igazítsd az aktivitási szintedhez.

3. Egyél gyakrabban kis mennyiséget

Az eddigi 3 nagy adagú étkezés helyett próbálj meg 5-6-szor kis adagot enni. Ezzel fel tudod gyorsítani az anyagcserét és a kis adagú étkezések nem is terhelik meg annyira az emésztőrendszert. Jobban fogod érezni magad.

4. Mozogj rendszeresen

Sajnos egyre inaktívabbak vagyunk. Életünk egyre kényelmesebb és automatizált, nem vagyunk rákényszerítve a rendszeres mozgásra. A rendszeres sport és mozgás mindenkinek ajánlott. Edzéseinket igazítsuk életkorunkhoz és az edzettségi szintünkhöz. Az köztudott, hogy a sportolással kalóriát égetünk, az viszont már kevésbé ismert, hogy az edzésnek utolagos zsírégető hatása is van. Heti három edzéssel is tehetünk az egészségünkért és fogyhatunk, akinek ennél komolyabb céljai vannak vagy hamarabb szeretne eredményt elérni bizony több időt kell a mozgásra szánnia.

5. Igyál vizet A víz csökkenti az éhségérzetet, segíti az emésztést, gyorsítja az anyagcserét és zsírégető hatása is van. Fogyassz naponta legalább 3-4 liter ásványvizet.

5. Igyál vizet

A víz csökkenti az éhségérzetet, segíti az emésztést, gyorsítja az anyagcserét és zsírégető hatása is van. Fogyassz naponta legalább 3-4 liter ásványvizet.

írta: Zákányi Zoltán /Blade Sport

8 dolog, amivel a barátnőd szerint számolnod kell, ha összeköltöztök

Jól figyelj, mert ezeket mindenki átéli, aki összebútorozik a párjával!

A hét edzéstippje: ezt a teljes testet átmozgató, zsírégető edzéstervet neked is ki kell próbálnod!

5 gyakorlat, 55 ismétlés - nem tűnik túl nehéznek, ugye? Pedig izzadni fogsz.

Ezeken a munkahelyeken a leggyakoribb a válások aránya

Nem csak a munkamániások vannak ám veszélyben!

3 hiba edzés közben, ami akadályozza az izomfejlődést

Ezekre érdemes figyelned, ha fejlődni akarsz.

Íme a tökéletes bemelegítés felsőtest edzés előtt

A hasizmaidat és a karizmaidat is bemelegítheted a következő gyakorlatokkal.

A benned élő harcos - megjelent a Men's Health legújabb száma

Mondják, hogy ez a test évtizede. Mind jól akarunk kinézni, értékmérő a fizikum – egyikünk tesz érte, a másikunk meg mindig csak holnap kezdi...

Ha fontos az egészséged, whiskey-t iszol a bárban

Kiderült, hogy ez a legkevésbé veszélyes ital.

A tudomány szerint ez a létező legjobb motiváció

Alig tudsz elindulni edzeni? Ha a pénzed a tét, biztos, hogy kilépsz az ajtón!

Ilyennek kéne lennie az étrendednek a 40-es és a 50-es éveidben

Mutatjuk, mire érdemes figyelned ebben az időszakban.

4 gyors tipp, hogy jobban menjen a húzódzkodás

Még nem tudsz megcsinálni 5 szabályosat? Itt az idő, hogy megtanuld helyesen elvégezni!

Egyszerű öltözködési trükkök, amiktől magasabbnak tűnhetsz

Tényleg könnyen elérheted azt, hogy magasabbnak tűnj, csak néhány lépésre kell figyelned.

Nehezen alszol el? A telefon helyett a csajodat masszírozd!

Így vethetsz véget a sötétben forgolódásnak.

5 dolog, amitől alaposan lecsökken a libidód

Sokkal többet tudsz közülük te kontrollálni, mint az hinnéd!

A sporteszköz, ami nem hiányozhat az otthoni konditermedből

Könnyű tárolni, számtalan gyakorlathoz használhatod és nem is kerül sokba!

A hét táplálkozási tippje: az édesburgonya tényleg egészségesebb, mint a sima krumpli?

Sokan úgy tartják, ha édesburgonyát kérsz sütve a hagyományos helyett, akkor az egészségesebb opciót választod. Tényleg így van?

5 dolog, amit tudnod kell, ha minden éjszaka kimész pisilni

Ne hagyd, hogy a hólyagod tönkretegye a napodat.

Paleo, teljes kiőrlésű, édesítőszeres - megéri ezekre a süteményekre váltani? Személyi edzőnk elmondja!

Az ünnepek közeledtével egyre többször találkozunk a paleo sütikkel, édesítőszerrel készült lekvárokkal és teljes kiőrlésű lisztekből készített finomságokkal. Persze ha jobban meggondoljuk, akkor ez nem csak az ünnepekre igaz – általánosságban egyre több helyen lehet „egészséges alapanyagokból készült süteményeket/finomságokat” enni/kapni.

Egy kutatás szerint ha ilyen a hajszíned, több szexben van részed

Úgy gondolod, a szőkéknek jut a legtöbb a jóból? Akkor el kell, hogy keserítsünk.

Olvasd el ezeket is

MINDIG ARRA BIZTATUNK, HOGY ADJ BELE MINDENT, DE MOST ELÉG LESZ AZ 50 SZÁZALÉK

Csak 2685 Ft