15 SZÁZALÉK, AMI ÉLETEKET MENTHET

Tudtad? A prémium abroncsok átlagosan 15%-kal jobb teljesítménymutatókkal bírnak, mint az olcsó abroncsok!

Tudtad? A prémium abroncsok átlagosan 15%-kal jobb teljesítménymutatókkal bírnak, mint az olcsó abroncsok!

Ennek köszönhetően a féktávolság, a tapadás, vagy a kormányozhatóság szempontjából, mint az olcsó, „budget” abroncsok - derült ki a Bridgestone éves sajtótájékoztatóján. A prémium abroncsok nemcsak téli körülmények között teljesítenek jobban, de több vizet is kiszorítanak a gépkocsi alól és így megakadályozzák az aquaplaning, vagyis felúszás kialakulását. Habár a magyar autóvezetők jellemzően az árra helyezik a hangsúlyt, mégis megéri prémium gumit választani, mivel a vészfékezéshez hasonló, kritikus közlekedési szituációkban a minőségi és a budget abroncsok közötti különbség méterekben mérhető.

Noha szeptember végén továbbra is kellemes és napos időjárásban van részünk, az ősz beálltával a magyar sofőröknek hamarosan hidegebb napokkal, hűvösebb éjszakákkal és egyre több esővel, vagyis nehezebb közlekedési körülményekkel kell majd számolniuk. Noha a téli abroncsváltás ajánlott időpontja, a napi középhőmérséklet 7°C alá való süllyedése még messze van, az abroncsváltás során a magyar sofőrök egy kulcsfontosságú szempontot gyakran figyelmen kívül hagynak: prémium abroncsot válasszanak-e, vagy olcsókategóriás, úgynevezett „budget” abroncsokat?

Kép

A kérdést érdekes kontextusba helyezi, ha összehasonlítjuk az európai és a magyar abroncs eladási statisztikákat. Becslések szerint Európában évente kb. 250 millió gumiabroncsot értékesítenek, és a statisztikák szerint az európai autóvezetők 56,5%-a választ prémium abroncsot, 25,5%-uk középkategóriás gumikon vezet és csupán 18%-uk vásárol budget kategóriás abroncsot. A több mint 2,8 millió darabszámú hazai gumiabroncs piac más arányokat mutat: a magyar sofőrök 30%-a választ prémium gumikat, további 30%-uk középkategóriás abroncsokat vásárol, míg 40%-uk budget kategóriás, olcsó gumikat vesz. Noha a budget abroncsok kielégítő teljesítményt nyújtanak egy bizonyos pontig, de a közlekedésbiztonság szempontjából kiemelkedő szituációkban a prémium abroncsoknak nincs párjuk.

Senki nem szeretne „csak egy kicsit később” megállni

Vészfékezés során kulcsfontosságú kérdés, hogy milyen rövid fékúton áll meg az autónk. A vészfékezéshez hasonló, kritikus közlekedésbiztonsági szituációkban gyakran nem métereken, hanem centimétereken múlhat a saját és utasaink biztonsága, a velünk közlekedő többi autóvezető és gyalogos biztonságáról nem is beszélve. A közúti közlekedés során nem kapunk arra lehetőséget, hogy „csak egy kicsit később” fékezhessünk és álljunk meg, így érdemes alaposan végiggondolnunk, hogy miért is fizetünk kicsit többet a sokkal jobb prémium abroncsminőségért.

Az egyik legszembetűnőbb különbség a prémium és budget abroncsok között a nedves, vagy jeges úton való féktávolság hossza. Egy prémium téli abroncsokkal szerelt személyautó 60 km/h sebességről nedves útfelületen átlagosan 15%-al rövidebb fékúton áll meg, mint az olcsó abroncsokkal szerelt ugyanolyan személygépkocsi. A csúszós, jeges útfelületen a különbség még látványosabb: egy prémium téli abroncsokkal szerelt személyautó 40 km/h sebességről már 20%-al rövidebb fékúton áll meg, mint a budget abroncsokon fékező ugyanolyan gépkocsi.

"Amikor prémium abroncsot választunk, akkor nem a márkajelzést, hanem a legújabb fejlesztések szerint kialakított mintázatot és a legoptimálisabb abroncskeveréket kapjuk, amely a budget kategóriás opciókkal összehasonlítva átlagosan 15%-al jobb tapadást és 15-20%-al rövidebb féktávolságot jelent. Az európai tesztpályánkon végzett folyamatos tesztjeink során több alkalommal is egyértelművé vált, hogy a prémium gumik egyszerűen jobban teljesítenek nyári és téli körülmények között, valamint száraz és nedves úton egyaránt. Mivel a gumiabroncs a gépjármű egyetlen olyan része, amely közvetlenül érintkezik az úttesttel, így a prémium abroncs egy hosszú távú befektetés önmagunk, családunk és a közlekedés többi résztvevőjének biztonsága szempontjából egyaránt" – mondta Barcsik Ákos, a Bridgestone Magyarország Kft. főmérnöke.

Korcsolyapálya az utakon

Vezetési rutintól függetlenül, a legtöbb sofőrrel előfordult már legalább egyszer, amikor az autója nem reagált a kormánymozdulatokra és úgy tűnt, mintha önálló életre kelt volna. Ilyenkor a havas, vagy jeges úton tapasztalt élményeinkre gondolunk, azonban legtöbben elfelejtjük, hogy az ősszel is egyre gyakrabban előforduló zivatarok, vagy felhőszakadások során hirtelen lezúduló esőben is elveszthetik tapadásukat az abroncsok. Sokan a tapadás hiányát a nagy sebességgel bevett kanyarokban előforduló, hirtelen kormánymozdulatokkal járó kisodródásra gondolnak, azonban a kevésbé ismert aquaplaning, vagyis felúszás is ugyanilyen veszélyeket hordoz magában.

A felúszás kialakulásakor az abroncsok nem tudnak elegendő vizet kiszorítani a jármű alól. Egy kisebb esőben, amikor az utakra körülbelül 1 mm eső esik, egy 90 km/h sebességgel haladó személyautó első kerekein lévő abroncsoknak körülbelül 4-5 liter vizet kell kiszorítaniuk másodpercenként. Egy nagyobb esőzéskor, amikor körülbelül 1 centiméter víz kerül és ül meg az utakon, egy ugyanekkora sebességgel közlekedő személyautó első kerekein lévő abroncsoknak másodpercenként 45-50 liter vizet is el kell vezetniük.

Kép

A Bridgestone belső tesztjei szerint az olcsó abroncsok egy bizonyos sebességig kellő tapadást és vonóerőt biztosítanak; de vannak olyan budget márkák, amelyek magas sebességen már képtelenek a nagy mennyiségű víz kiszorítására, így a gépkocsi szinte minden figyelmeztetés nélkül, irányíthatatlanul „korcsolyázni” kezd az autóvezető alatt. A prémium abroncsok tervezési, kutatási és tesztelési fázisában pontosan ezeket a jelenségeket küszöbölik ki, hiszen az aquaplaning a legkritikusabb ponton jelentkezhet, így autópályán és nagy sebesség mellett is. A Bridgestone azt ajánlja az autósoknak, hogy hosszabb utazások előtt mindig ellenőrizzék a profilmélységet is, és még jóval a jogszabályban meghatározott 1,6 mm minimum profilmélység elérése előtt cserélják le gumijaikat, mivel 3 mm-es profilmélység alatt az abroncsok már jelentősen veszíthetnek teljesítményükből és így értelemszerűen nő az felúszás kialakulásának kockázata is.

Ez az egészséges szokás sokat segít abban, hogy jobban szerepelj Tinderen

Ha szeretnél jobban teljesíteni a társkeresőn, nem csak a profilképedre és a jó nyitóüzenetre érdemes figyelned.

Teszteld a fittségedet a 100 ismétléses kihívással!

Választhatsz, hogy guggolással vagy fekvenyomással szeretnéd-e próbára tenni az erődet.

Hol kell tárolni és mikor kell cserélni a borotvapengéket? Mindkét kérdésre itt a válasz!

A kipirosodott bőr, a benőtt szőrszálak és egy csomó borotválkozás közben fellépő sérülés megelőzhető!

Itt a bizonyíték arra, hogy a legtöbb férfinak jobban bejönnek a szőke nők

Egy új kutatásból az is kiderül, miért szavaz több férfi a szőkékre.

Ha erre a kis izomcsoportra is szánsz időt, sokkal többet emelhetsz!

Nem csak a fogásodat érdemes ám erősíteni ahhoz, hogy látványosabb eredményeket érj el a teremben!

5 jel, hogy dehidratált vagy, aminek semmi köze a szomjúsághoz

Ha szomjas vagy, akkor már késő, mert dehidratálttá vált a szervezeted - állítják sokan. De nem csak az italok utáni vágyakozás utalhat arra, hogy a tested szomjazik!

A 6 leggyakoribb hiba húzódzkodás közben

Így csináld, ha fejlődni akarsz.

Túlzásba viszed a mozgást? Az exorexia létező betegség, de a férfiak keveset beszélnek róla

Mutatjuk, mikor jelent már tényleg problémát az, ha elmész edzeni.

A hét táplálkozási tippje: pontosan ekkora adagot érdemes fogyasztani 8 népszerű ételből, hogy egészséges maradj

Ha odafigyelsz a táplálkozásodra, érdemes az adagokra is kicsit nagyobb hangsúlyt fektetni.

A jóganap az új pihenőnap

A kitartott pózok még a sérülésektől is megkímélnek.

4 szakálltípus, amit érdemes kipróbálnod! (Még akkor is, ha nem egyenletes az arcszőrzeted)

A férfiak szeretik az egyszerűséget mindenben, így a szakállak terén is.

Hallottál már a kávélisztről? Ez a legújabb szuperkaja!

A lisztről valószínűleg nem a koffein jut eszedbe. Nyugi, nem vagy egyedül. A kávéliszt viszont egyre népszerűbb, sokan pedig tápanyagokkal teli csodaként tekintenek rá. De tényleg annyira szuper, vagy csak felhájpolták?

A hét edzéstippje: érdemes minden egyes nap hasaznod, hogy lásd az edzés eredményét?

Ha nyárra már kockás hasat akarsz villantani, azért már jó korán el kell kezdeni dolgozni - például most.

A bicikli virágoztathatja fel a szexuális életedet

Egy kis tekerés és minden egyenesbe jön.

Nincs izomnövelés és erősödés túlterhelés nélkül - személyi edzőnk tanácsai a konditermi fejlődéshez

Ha besétálunk a terembe és körülnézünk, rengeteg embert látunk, aki edz. Különféle gyakorlatokat végeznek, gyakran erőlködnek és izzadnak, ezzel a kemény edzés látszatát keltve. Ha valaki nem jártas az edzésben, nem edz 4-5 éve, akkor tényleg csak keményen edző embereket lát.

3 jó okunk van arra, hogy elfelejtsd a kései vacsorát

Riasztó adatokkal szembesültek a szakemberek.

Rossz hír vegáknak: egy kutatás szerint sokkal kevesebb szexben van részük, mint a húsevőknek

Ha egy finom steak felér számodra egy orgazmussal, akkor van még egy jó hírünk: egy új kutatás szerint a húsevő emberek többször szexelnek, mint a vegetáriánus társaik.

Olvasd el ezeket is

MINDIG ARRA BIZTATUNK, HOGY ADJ BELE MINDENT, DE MOST ELÉG LESZ AZ 50 SZÁZALÉK

Csak 2685 Ft