5+1 tipp a prosztatarák ellen - a szex és a bor is segíthet

Nem is gondolnád, hogy milyen kellemes lehet a prosztatarák elleni küzdelem!

Nem is gondolnád, hogy milyen kellemes lehet a prosztatarák elleni küzdelem!

Kezdjük egy kis biológiával: a prosztata diónyi méretű és formájú szerv, ám elég sokat árthat neked: a Semmelweis Egyetem adatai szerint a prosztatarák a második leggyakoribb daganatfajta, mely férfiaknál jelentkezhet. Sokan nem szeretnek beszélni a prosztatáról, pedig a tabuval együtt járó stigma veszélyes lehet: évről évre egyre több beteget diagnosztizálnak. Mielőtt 5+1 tippel segítünk, hogy elkerülhesd a betegséget, adunk némi infót is, hogy tudd, miről beszélünk.

ISMERKEDJ MEG A BETEGSÉGGEL!

A daganat akkor alakul ki, ha a prosztata sejtjeinek egy kis csoportja kontrollálatlanul elszaporodik. Érdemes mielőbb felfedezni, mielőtt áttétek képződnek a szervezetedben. Magyarországon kb. 4000 férfinél állapítják meg évente a betegséget, ám a lehangoló számok ellenére érdemes optimistának maradni, hiszen az időben felismert daganat könnyebben gyógyítható.

A WHO 2012-es kutatása szerint Magyarország a 22. az európai országok sorában a prosztatarákos megbetegedések listáján. Az első helyen Németország, másodikon Franciaország, a harmadikon pedig Nagy-Britannia áll.

MIK A TÜNETEk?

A korai stádiumnak nincsenek jelei, de mindenféle vizeléssel kapcsolatos probléma utalhat arra, hogy érdemes elmenned egy szűrővizsgálatra, legyen az fokozott vizelési inger, fájdalmas, akadozó vagy gyakori éjszakai inger, de az is, ha csak erőlködés hatására tudsz pisilni. E mellett a prosztatarák állhat merevedési problémák hátterében,sőt áttétre utalhatnak a derék- vagy háttájon, a medencénél vagy a csípőnél érzett fájdalom, a vizelettartási gondok és bárhol jelentkező csontfájdalom is. Ha ilyen tüneteketet észlelsz fordulj orvoshoz!

MI OKOZZA? HOGYAN KEZELJÜK?

Az okokról keveset tudunk, de vannak olyan rizikófaktorok, amik megemelik a betegség kialakulásának esélyét. Ilyenek például az életkor, a család kórtörténete, de kutatások szerint az elhízás, a cukorbetegség és a nagy mennyiségű tejtermék és vörös hús fogyasztása is hozzájárulhat a kialakuláshoz. A leggyakoribb kezelési módszerek pedig sok más daganatos megbetegedéshez hasonlóan a sugárkezelés, kemoterápia és műtét mellett az immunterápia, hormonterápia és a rendszeres gondozás: aktív megfigyelés, ismételt orvosi vizsgálat lehet.

ÉS AKKOR A TIPPEK…

A leghasznosabb tanácsokat és tippeket gyűjtöttük neked össze, hogy kellő figyelmet tudj fordítani a megelőzésére és kezelésére:

1, Táplálkozz okosan!
Prosztatavédő élelmiszerként szokás emlegetni a tökmagot, az ebből készült olajat és az egyéb dióféléket, magokat is. A szelén fogyasztása, a rostban és zöldségekben, gyümölcsökben gazdag táplálkozás, a zsírszegény ételek, zöld tea szintén jótékony hatással vannak a szervezetedre és közvetett módon a prosztatarák ellen is tehetsz velük. A Harvard kutatása szerint 20%-kal csökkent a prosztata rák kockázata azoknál a férfiaknál, akik paradicsom alapú élelmiszereket fogyasztottak legalább heti két alkalommal. Colin E. Champ, a University of Pittsburgh orvosának kutatása szerint az elhízás gyulladáshoz vezet a szervezetben, mely ronthat a rák kezelésének végkimenetelén, ráadásul több szakértő szerint a plusz kilók is szerepet játszhatnak a betegség kialakulásában.

2, Ne hagyd abba az edzést!
Az edzéssel küzdhetsz az elhízás és cukorbetegség ellen, így kisebb eséllyel alakulhat ki nálad a daganat. Ha pedig már kialakult, az anyagcserét serkentő mozgás és az aktív életmód fenntartása javíthat a kezelés végeredményén és csökkenti a kellemetlen mellékhatásaikat Champ kutatása szerint.

3, DIY szex
Bizony, az egyik legjobb védekezés a rendszeres szexuális élet. De mennyi az annyi? A Harvard kutatói szerint havi 21 a bűvös szám – azoknál a férfiaknál, akik legalább havonta 21-szer jutnak el a csúcsra, 33 százalékkal alacsonyabb a prosztatarák kialakulásának kockázata. Indulhat a lepedőakrobatika, hajrá!

4, Borozz és fokhagymázz bátran! (De ha lehet, ne egyszerre)
A Journal of the National Cancer Institute tanulmánya szerint a napi 10 grammnál több fokhagymát fogyasztóknál akár felére is csökkenhet a prosztatarák kialakulásának esélye. (A fokhagyma fogyasztás és a 3. tipp megfogadása között azonban egy fogmosást mindenképpen javaslunk). És akkor a borról még nem is beszéltünk. A kékszőlő rezveratrol nevű antioxidánsban gazdag, mely megállíthatja a daganat növekedését egy texasi kutatás szerint.

5, Vállald be az apró kellemetlenséget most!
Sokak számára még mindig tabu a prosztatarákot kimutató urológiai szűrés, mivel fizikai vizsgálattal is együtt jár. Ez azonban ne tántorítson el senkit sem – 45-50 év felett minden férfi számára javasolt az évi legalább egyszeri vizsgálat. Nem áltatunk senkit sem: a fizikai vizsgálat kicsit kellemetlen, azonban fájdalommal nem jár és a vizsgáló orvos számára elengedhetetlen információkkal szolgál. Ha ódzkodunk a vizsgálattól, gondoljunk bele, hogy mi rosszabb: egy néhány másodperces kellemetlenség vagy egy ugyanilyen vizsgálat úgy, hogy már előrehaladottak a tüneteink? Na ugye!

+1, Figyelj oda az anyagiakra is!
Ha a megelőzésről beszélünk, akkor nem elég csak a szűrésekre és az orvosokra gondolni. Egy súlyos betegség komoly anyagi terhet jelenthet, gondoljunk csak a kiesett jövedelemre vagy a kezelések költségeire. Egy jó élet-és egészségbiztosítással rengeteg plusz feszültségtől szabadulhatsz meg. Az NN Biztosító Életút programja például jó választás lehet, hiszen a speciális, testre szabható élet- és egészségbiztosítási megoldás ellensúlyozhatja akár a rosszindulatú daganatos betegség miatt kieső jövedelem hatását, és fedezetet nyújthat a kezelés során felmerülő költségekre is. Emellett kézzel fogható segítséget nyújthat, például éjjel-nappal elérhető orvosi call-center tanácsadással, vagy bizonyos esetekben akár külföldi ellátás megszervezésével az orvosi asszisztencia révén.

Ha megfogadod a fenti tippeket, biztos lehetsz benne, hogy te mindent megtettél a megelőzés érdekében!

3 dolog, amitől izmot veszíthetsz - semmi közük az edzéshez!

Hiába teszel meg mindent az izomnövelésért, mégsem látszik az eredmény? Vagy úgy érzed, az utóbbi időben egy csomó izomtól megszabadultál?

A death metal jógánál intenzívebb edzéssel biztos, hogy nem találkoztál!

Vedd ki a szekrényből a Slayer pólódat és hörögj, ahogy csak tudsz!

7 jel, ami arra utal, hogy betegesen nárcisztikus a személyiséged

Jó, ha szereted magad, de mindennek van határa.

6 tipp, hogy mindig friss és illatos legyen az alsógatyád tartalma

Egyből a lényegre térünk: muszáj figyelned arra, hogy mindig friss legyen a csomagod. És nem csak amiatt, hogy ne érjen kellemetlenség, amikor egy nő előtt leveszed, hanem azért is, hogy egészséges maradj.

Ez az egészséges szokás sokat segít abban, hogy jobban szerepelj Tinderen

Ha szeretnél jobban teljesíteni a társkeresőn, nem csak a profilképedre és a jó nyitóüzenetre érdemes figyelned.

Teszteld a fittségedet a 100 ismétléses kihívással!

Választhatsz, hogy guggolással vagy fekvenyomással szeretnéd-e próbára tenni az erődet.

Hol kell tárolni és mikor kell cserélni a borotvapengéket? Mindkét kérdésre itt a válasz!

A kipirosodott bőr, a benőtt szőrszálak és egy csomó borotválkozás közben fellépő sérülés megelőzhető!

Itt a bizonyíték arra, hogy a legtöbb férfinak jobban bejönnek a szőke nők

Egy új kutatásból az is kiderül, miért szavaz több férfi a szőkékre.

Ha erre a kis izomcsoportra is szánsz időt, sokkal többet emelhetsz!

Nem csak a fogásodat érdemes ám erősíteni ahhoz, hogy látványosabb eredményeket érj el a teremben!

5 jel, hogy dehidratált vagy, aminek semmi köze a szomjúsághoz

Ha szomjas vagy, akkor már késő, mert dehidratálttá vált a szervezeted - állítják sokan. De nem csak az italok utáni vágyakozás utalhat arra, hogy a tested szomjazik!

A 6 leggyakoribb hiba húzódzkodás közben

Így csináld, ha fejlődni akarsz.

Túlzásba viszed a mozgást? Az exorexia létező betegség, de a férfiak keveset beszélnek róla

Mutatjuk, mikor jelent már tényleg problémát az, ha elmész edzeni.

A hét táplálkozási tippje: pontosan ekkora adagot érdemes fogyasztani 8 népszerű ételből, hogy egészséges maradj

Ha odafigyelsz a táplálkozásodra, érdemes az adagokra is kicsit nagyobb hangsúlyt fektetni.

A jóganap az új pihenőnap

A kitartott pózok még a sérülésektől is megkímélnek.

4 szakálltípus, amit érdemes kipróbálnod! (Még akkor is, ha nem egyenletes az arcszőrzeted)

A férfiak szeretik az egyszerűséget mindenben, így a szakállak terén is.

Hallottál már a kávélisztről? Ez a legújabb szuperkaja!

A lisztről valószínűleg nem a koffein jut eszedbe. Nyugi, nem vagy egyedül. A kávéliszt viszont egyre népszerűbb, sokan pedig tápanyagokkal teli csodaként tekintenek rá. De tényleg annyira szuper, vagy csak felhájpolták?

A hét edzéstippje: érdemes minden egyes nap hasaznod, hogy lásd az edzés eredményét?

Ha nyárra már kockás hasat akarsz villantani, azért már jó korán el kell kezdeni dolgozni - például most.

A bicikli virágoztathatja fel a szexuális életedet

Egy kis tekerés és minden egyenesbe jön.

Olvasd el ezeket is

MINDIG ARRA BIZTATUNK, HOGY ADJ BELE MINDENT, DE MOST ELÉG LESZ AZ 50 SZÁZALÉK

Csak 2685 Ft