A tökéletes test 8 alapszabálya

A tökéletes test 8 alapszabálya
Forrás: europress

Ha te is tökéletes testet szeretnél, a következő alapszabályokat mindenképp érdemes megfogadnod.

1. táplálkozási szabály: Szokj rá az evésre
Mindegy, mennyi mindent teszel azért, hogy lefogyj, az éhezés biztosan nem segít. Ezzel a módszerrel néhány órán – esetleg pár napon – át talán rákényszerítheted szervezetedet a zsírégetésre, de előbb-utóbb tested az anyagcseréd lassításával kezd kompenzálni. Ha azonban rendszeresen ellátod szervezeted valódi zsírégető anyaggal, az anyagcseréd megfelelően fog működni. A megfelelően nagy mennyiségű étel és a zsírégetés nemcsak jól kiegészítik egymást: kéz a kézben járnak.

2. táplálkozási szabály: Figyelj a helyes időzítésre
Ébrenléted alatt nagyjából három óránként egyél valamit. Ebbe öt kisebb vagy közepes étkezés, vagy pedig három főétkezés és két kisebb étkezés fér bele. Napi ötszöri étkezéssel izmaid folyamatos fehérje utánpótláshoz jutnak, ezáltal kevésbé leszel éhes az étkezések során, így kisebb valószínűséggel engedsz a túlevés csábításának. Az evés mellett a bőséges folyadékfogyasztásra is figyelj oda, hogy anyagcseréd maximális hatékonysággal működhessen.

3. táplálkozási szabály: Gondold át a vacsorát
Két okos változtatással óriási mértékben csökkentheted a kalóriákat. Elsőként többé ne úgy gondolj a vacsorára, mint a nap legbőségesebb étkezésére. Egyél többet a nap korábbi részében, így biztosítva kalóriaszükségletedet.
Ezen kívül kerüld a keményítőből származó szénhidrátokat (Rizs, tészta, burgonya és a kenyérfélék) este 6 óra után. Minél kevesebb szénhidrátot fogyasztasz este, annál gyorsabban érheted el az ideális formádat.

4. táplálkozási szabály: Egyél az erőért
Edzésedhez szükséges üzemanyagot azzal biztosíthatod a legjobban, ha edzésterved illeszkedik a napi (öt étkezésből álló) étrendedhez. A súlyzóedzést két órával az evés után kezdd el, ezt követően pedig minél előbb keríts sort a következő étkezésre.
Minden alkalommal vigyél fehérjét a szervezetedbe. Az erőedzéshez és az izomnöveléshez testsúlykilogrammonként naponta 2 gramm fehérjére van szükség. 90 kilogrammos testsúly esetében tehát napi 180-200 gramm fehérje elfogyasztása az ideális. Ha nem az izomépítés a célod, ennél persze kevesebbel is beérheted.

5. táplálkozási szabály: Töltődj fel szénhidráttal
A szénhidrátok a szervezet elsődleges üzemanyagforrásai: egy hosszabb edzés alatt ezek segítenek legjobban a zsírégetésben. (Ahogy sporttal foglalkozó tudósok mondják, a zsír szénhidrát lángokban ég el.) A zsírok a szervezet legjobb energiaforrásai, a szénhidrátok pedig hozzájárulnak azok optimális felhasználásához.
A különböző szénhidrátoknak azonban eltérő hatásokat fejtenek ki. Az összetett típusokból (például a kenyér és a tészták) könnyen túleheted magad, ami miatt – mivel a szükségesnél sokkal több hajtóanyag kerül a szervezetedbe – viszont a felesleg zsír formájában raktározódik el a szervezetedben.

6. táplálkozási szabály: Több rostot és kevesebb cukrot
A zöldségekben lévő rostok elképesztően jótékonyan hatnak a szervezetre:segítenek kordában tartani a testsúlyt, hozzájárulnak a szív egészségéhez, és megelőzik a betegségeket. A rostokban gazdag ételektől hatékonyan csillapítják az éhséget, ezért hamarabb fejezheted be az étkezést.
A táplálkozási skála másik végén az egyszerű cukrok és édesítőszerek állnak – például az asztali cukorként ismert cukróz –, amelyek biztosítják a szükséges energiát, de nem laksz tőlük jól. Ezért ha teheted, tartsd távol magad tőlük. Ha teljesen nem is tudod kiiktatni étrendedből az édesítőket, arra ügyelj, hogy minél ritkábban kerüljenek az étlapodra, és lehetőleg üres gyomorral fogyassz belőlük, amikor szervezeted hajlamosabb inkább égetni, mint tárolni a bennük lévő energiát.

7. táplálkozási szabály: Óvakodj az alkoholtól
A test annyira igyekszik megszabadulni az alkoholtól, hogy elsőként ezt igyekszik feldolgozni (még mielőtt a gyomrodba jutó falatokhoz nekilátna), emiatt pedig gátolhatja az izomépítést. Ez persze nem azt jelenti, hogy mostantól egy kortyot sem ihatsz – minden, amit kényszerből vonsz meg magadtól, csak még nagyobb sóvárgást ébreszt benned.
A sörrel és a bort számítsd bele az adott étkezés szénhidrátmennyiségébe. Ha például a szték mellé megiszol két sört, erőnléted nem szenved kárt. Hat doboz sör egy pizzához azonban már hátráltat célod elérésében.

8. táplálkozási szabály: Ne hagyd ki a zsírt mindenáron
Ne dőlj be annak a tévhitnek, hogy minden zsír az ellenséged. A szervezetnek erre a tápanyagra is szüksége van. Agyad 70 százalékát zsír alkotja; a legférfiasabb hormonod – a tesztoszteron – is zsírból épül fel; emellett a test sejtszerkezetéhez is elengedhetetlen. A túlzottan zsírszegény étrend a legtöbb ember számára káros, és betartani is szinte lehetetlen. A testet nem lehet becsapni: ha úgy érzékeli, hogy nem várható utánpótlás, nem nullázza le a zsírraktárát.

Olvasd el ezt is!
Az egyszerű trükk, amivel kiderítheted, elég vizet ittál-e

A megfelelő hidratáció nagyon fontos az egészség, a konditeremben nyújtott teljesítmény és a regeneráció szempontjából is.

Decemberben jön a Wilder-Fury szupermeccs

Elsején mérkőzik meg egymással a nehézsúly két óriása.

Hallottál már a proteines vízről? Mutatjuk, érdemes-e meginni!

A magas fehérjetartalmú étrendek egyre népszerűbbek, erre pedig az élelmiszergyártók is felfigyeltek, ezért újabbnál újabb proteines termékeket dobnak piacra. A legnagyobb újdonság most a proteines víz.

A leggyakoribb szó, amit az álmukban beszélő emberek kimondanak

Biztos te is ismersz leglább egy olyan embert, aki álmában beszél - vagy éppen te vagy az.

A Brew Train a hegyekbe utaztat, ahol egész nap sörös kalandokban lehet részed

Hacsak nem a 19. században élsz, akkor valószínűleg ritkán pattansz vonatra utazás miatt. Azonban a Durango Brew Train, vagyis sörvonat egy olyan élményt kínál, amit egy életre megjegyzel.

Visszatér gyerekkorunk kedvenc filmje, a Zűr az űrben, LeBron James szereplésével

Ha a 90-es években voltál gyerek, biztos, hogy te is legalább egyszer láttad már a Zűr az űrben című filmet. Jó hírünk van, ugyanis visszatér a film, viszont nem Michael Jordan, hanem LeBron James főszereplésével.

Povetkin jól kezdett, de Joshua brutális jobbosa padlóra küldte - videó

A 28 éves világbajnok továbbra is veretlenül uralja a nehézsúlyt.

Oltári trükkökkel sokkol a slackline csodagyereke

Haruki Kinoshita nemrég 80 méteres magasságban trükközött egy szakadék fölött.

Egy kutatás szerint csak négyféle személyiségtípus létezik - Te melyikbe tartozol?

A másfél millió ember részvételével készült kutatásból nagyon érdekes eredmények születtek!

A hét táplálkozási tippje: A cukor egyik fajtája sokat segíthet a fogyásban

Az elmúlt években mindenhonnan az folyt a csapból, hogy a cukor rossz. És a mesterséges édesítőszerek sem épp tesznek jót. Azonban van egy típus, amiről most bebizonyosodott, hogy mégsem annyira ártalmas.

Érdekességek az E-sportról: Mennyit lehet vele keresni, kik a legmenőbbek?

Valószínűleg gyerekkorodban te is kiugrottál volna a bőrödből, ha azzal kereshettél volna pénzt, hogy a kedvenc számítógépes játékoddal csapatod. Ez mára már valósággá is vált, ugyanis az E-sport egy valóban létező jelenség. Annyira, hogy hamarosan itthon rendezik meg a K&H e-kupa FIFA 19 bajnokságot.

Cristiano Ronaldo BL-es piros lapján pörög most mindenki - Neked mi a véleményed?

A Valencia elleni Bajnokok Ligája meccsen kapott piros lapot Cristiano Ronaldo, egy dulakodás után. A bíró döntése sokaknak szúrta a szemét.

Kulcsár Győző: a párbajtőröző-legenda legnagyobb sikerei

A négyszeres olimpiai bajnok párbajtőröző, nemzet sportolójának megválasztott Kulcsár Győző tegnap este hunyt el, 77 éves korában. Legelképesztőbb eredményeit gyűjtöttük össze.

A hét edzéstippje: Durrantsd be a felsőtestedet a következő gyakorlatokkal

A mellezés nem csak a hétfői edzések kiváltsága. A következő gyakorlatokkal olyan felsőtested lesz, amire büszke lehetsz!

A kávészüneted épp annyira egészségtelen lehet, mint ha hamburgert ennél

Ha odafigyelsz a táplálkozásra, akkor bizony jobb ötlet, ha nem rohansz ki a sarki kávézóba délután!

Mennyi kalóriát égetsz el alvás közben? Íme a válasz!

Ha a kalóriaégetésről van szó, valószínűleg az alvás jut utoljára az eszedbe, pedig ekkor is zajlik a folyamat.

Mayweather újabb szupermeccset jelentett be

A veretlen amerikai klasszis Manny Pacquiaóval csap össze újra.

Steve-O triatlonnal ünnepelte szülinapját és józanságát

“Eldöntöttem, hogy életem legjobb formájába kerülök. Lehet, hogy öreg vagyok, de rohadt egészséges.”

Akár ikrek is lehetnének! Hírességek, akik egymásra ütöttek

Igen, még köztük is vannak olyanok, akik annyira hasonlítanak, mint két tojás!

A fogszabályzás nem csak a fogaidra van jó hatással!

Az ötlet, hogy fogszabályzót viselj felnőttként, elég bizarr lehet, azonban érdemes rajta elgondolkodni - és nem csak a fogaid egészsége miatt.

3 lapszám most csak 1500 Ft! Fizess elő 09.30-ig és a JOY-Napok kuponos lapszám is közte lesz!
Borító
Olvasd el ezeket is

Fizess elő a Men’s Health magazinra 5370 ft helyett most csak 2685 Ft-ért

Csak 2685 Ft

Weboldalunkon cookie-kat használunk annak érdekében, hogy jobban megismerjük a felhasználói viselkedést és érdeklődést, valamint ezek segítségével személyre szabjuk és javítsuk a reklámokat. Weboldalunk használatával ezen feltételeket ön automatikusan elfogdja. További információkat az adatkezelési tájékoztatóban olvashat.
Megértettem