A tökéletes test 8 alapszabálya

Ha te is tökéletes testet szeretnél, a következő alapszabályokat mindenképp érdemes megfogadnod.

Ha te is tökéletes testet szeretnél, a következő alapszabályokat mindenképp érdemes megfogadnod.

1. táplálkozási szabály: Szokj rá az evésre
Mindegy, mennyi mindent teszel azért, hogy lefogyj, az éhezés biztosan nem segít. Ezzel a módszerrel néhány órán – esetleg pár napon – át talán rákényszerítheted szervezetedet a zsírégetésre, de előbb-utóbb tested az anyagcseréd lassításával kezd kompenzálni. Ha azonban rendszeresen ellátod szervezeted valódi zsírégető anyaggal, az anyagcseréd megfelelően fog működni. A megfelelően nagy mennyiségű étel és a zsírégetés nemcsak jól kiegészítik egymást: kéz a kézben járnak.

2. táplálkozási szabály: Figyelj a helyes időzítésre
Ébrenléted alatt nagyjából három óránként egyél valamit. Ebbe öt kisebb vagy közepes étkezés, vagy pedig három főétkezés és két kisebb étkezés fér bele. Napi ötszöri étkezéssel izmaid folyamatos fehérje utánpótláshoz jutnak, ezáltal kevésbé leszel éhes az étkezések során, így kisebb valószínűséggel engedsz a túlevés csábításának. Az evés mellett a bőséges folyadékfogyasztásra is figyelj oda, hogy anyagcseréd maximális hatékonysággal működhessen.

3. táplálkozási szabály: Gondold át a vacsorát
Két okos változtatással óriási mértékben csökkentheted a kalóriákat. Elsőként többé ne úgy gondolj a vacsorára, mint a nap legbőségesebb étkezésére. Egyél többet a nap korábbi részében, így biztosítva kalóriaszükségletedet.
Ezen kívül kerüld a keményítőből származó szénhidrátokat (Rizs, tészta, burgonya és a kenyérfélék) este 6 óra után. Minél kevesebb szénhidrátot fogyasztasz este, annál gyorsabban érheted el az ideális formádat.

4. táplálkozási szabály: Egyél az erőért
Edzésedhez szükséges üzemanyagot azzal biztosíthatod a legjobban, ha edzésterved illeszkedik a napi (öt étkezésből álló) étrendedhez. A súlyzóedzést két órával az evés után kezdd el, ezt követően pedig minél előbb keríts sort a következő étkezésre.
Minden alkalommal vigyél fehérjét a szervezetedbe. Az erőedzéshez és az izomnöveléshez testsúlykilogrammonként naponta 2 gramm fehérjére van szükség. 90 kilogrammos testsúly esetében tehát napi 180-200 gramm fehérje elfogyasztása az ideális. Ha nem az izomépítés a célod, ennél persze kevesebbel is beérheted.

5. táplálkozási szabály: Töltődj fel szénhidráttal
A szénhidrátok a szervezet elsődleges üzemanyagforrásai: egy hosszabb edzés alatt ezek segítenek legjobban a zsírégetésben. (Ahogy sporttal foglalkozó tudósok mondják, a zsír szénhidrát lángokban ég el.) A zsírok a szervezet legjobb energiaforrásai, a szénhidrátok pedig hozzájárulnak azok optimális felhasználásához.
A különböző szénhidrátoknak azonban eltérő hatásokat fejtenek ki. Az összetett típusokból (például a kenyér és a tészták) könnyen túleheted magad, ami miatt – mivel a szükségesnél sokkal több hajtóanyag kerül a szervezetedbe – viszont a felesleg zsír formájában raktározódik el a szervezetedben.

6. táplálkozási szabály: Több rostot és kevesebb cukrot
A zöldségekben lévő rostok elképesztően jótékonyan hatnak a szervezetre:segítenek kordában tartani a testsúlyt, hozzájárulnak a szív egészségéhez, és megelőzik a betegségeket. A rostokban gazdag ételektől hatékonyan csillapítják az éhséget, ezért hamarabb fejezheted be az étkezést.
A táplálkozási skála másik végén az egyszerű cukrok és édesítőszerek állnak – például az asztali cukorként ismert cukróz –, amelyek biztosítják a szükséges energiát, de nem laksz tőlük jól. Ezért ha teheted, tartsd távol magad tőlük. Ha teljesen nem is tudod kiiktatni étrendedből az édesítőket, arra ügyelj, hogy minél ritkábban kerüljenek az étlapodra, és lehetőleg üres gyomorral fogyassz belőlük, amikor szervezeted hajlamosabb inkább égetni, mint tárolni a bennük lévő energiát.

7. táplálkozási szabály: Óvakodj az alkoholtól
A test annyira igyekszik megszabadulni az alkoholtól, hogy elsőként ezt igyekszik feldolgozni (még mielőtt a gyomrodba jutó falatokhoz nekilátna), emiatt pedig gátolhatja az izomépítést. Ez persze nem azt jelenti, hogy mostantól egy kortyot sem ihatsz – minden, amit kényszerből vonsz meg magadtól, csak még nagyobb sóvárgást ébreszt benned.
A sörrel és a bort számítsd bele az adott étkezés szénhidrátmennyiségébe. Ha például a szték mellé megiszol két sört, erőnléted nem szenved kárt. Hat doboz sör egy pizzához azonban már hátráltat célod elérésében.

8. táplálkozási szabály: Ne hagyd ki a zsírt mindenáron
Ne dőlj be annak a tévhitnek, hogy minden zsír az ellenséged. A szervezetnek erre a tápanyagra is szüksége van. Agyad 70 százalékát zsír alkotja; a legférfiasabb hormonod – a tesztoszteron – is zsírból épül fel; emellett a test sejtszerkezetéhez is elengedhetetlen. A túlzottan zsírszegény étrend a legtöbb ember számára káros, és betartani is szinte lehetetlen. A testet nem lehet becsapni: ha úgy érzékeli, hogy nem várható utánpótlás, nem nullázza le a zsírraktárát.

Olvasd el ezt is!
A módszer, amivel csúcsra járathatod a HIIT edzést

Így lehetsz effektívebb a gyors gyakorlatok közben.

Rágod a körmöd? Ez az egy módszer az, ami beválhat a rossz szokás ellen!

Jeremy Glass, az amerikai Men’s Health szerzője megpróbált többféle módszerrel leszámolni a rossz szokásával. Kiderül, melyik vált be neki a legjobban:

A hét táplálkozási tippje: apró változtatások az étrendedben azért, hogy izmosabb legyél

Ha szeretnél felszedni egy kis izmot, nem csak az edzésre kell figyelned.

8 dolog, amivel a barátnőd szerint számolnod kell, ha összeköltöztök

Jól figyelj, mert ezeket mindenki átéli, aki összebútorozik a párjával!

A hét edzéstippje: ezt a teljes testet átmozgató, zsírégető edzéstervet neked is ki kell próbálnod!

5 gyakorlat, 55 ismétlés - nem tűnik túl nehéznek, ugye? Pedig izzadni fogsz.

Ezeken a munkahelyeken a leggyakoribb a válások aránya

Nem csak a munkamániások vannak ám veszélyben!

3 hiba edzés közben, ami akadályozza az izomfejlődést

Ezekre érdemes figyelned, ha fejlődni akarsz.

Íme a tökéletes bemelegítés felsőtest edzés előtt

A hasizmaidat és a karizmaidat is bemelegítheted a következő gyakorlatokkal.

A benned élő harcos - megjelent a Men's Health legújabb száma

Mondják, hogy ez a test évtizede. Mind jól akarunk kinézni, értékmérő a fizikum – egyikünk tesz érte, a másikunk meg mindig csak holnap kezdi...

Ha fontos az egészséged, whiskey-t iszol a bárban

Kiderült, hogy ez a legkevésbé veszélyes ital.

A tudomány szerint ez a létező legjobb motiváció

Alig tudsz elindulni edzeni? Ha a pénzed a tét, biztos, hogy kilépsz az ajtón!

Ilyennek kéne lennie az étrendednek a 40-es és a 50-es éveidben

Mutatjuk, mire érdemes figyelned ebben az időszakban.

4 gyors tipp, hogy jobban menjen a húzódzkodás

Még nem tudsz megcsinálni 5 szabályosat? Itt az idő, hogy megtanuld helyesen elvégezni!

Egyszerű öltözködési trükkök, amiktől magasabbnak tűnhetsz

Tényleg könnyen elérheted azt, hogy magasabbnak tűnj, csak néhány lépésre kell figyelned.

Nehezen alszol el? A telefon helyett a csajodat masszírozd!

Így vethetsz véget a sötétben forgolódásnak.

5 dolog, amitől alaposan lecsökken a libidód

Sokkal többet tudsz közülük te kontrollálni, mint az hinnéd!

A sporteszköz, ami nem hiányozhat az otthoni konditermedből

Könnyű tárolni, számtalan gyakorlathoz használhatod és nem is kerül sokba!

A hét táplálkozási tippje: az édesburgonya tényleg egészségesebb, mint a sima krumpli?

Sokan úgy tartják, ha édesburgonyát kérsz sütve a hagyományos helyett, akkor az egészségesebb opciót választod. Tényleg így van?

Olvasd el ezeket is

MINDIG ARRA BIZTATUNK, HOGY ADJ BELE MINDENT, DE MOST ELÉG LESZ AZ 50 SZÁZALÉK

Csak 2685 Ft