Miért a súlyzós edzést és erőedzést érdemes választanod?

Hogy miért a súlyzós edzés és miért az erőedzés? Nos erre a válasz igen egyszerű: amennyiben kidolgozott testet, kemény izmokat, kockás hasat és egészséget szeretnél, akkor ezeknek az elérésére a legjobb eszköz a súlyzózás és az erőedzés.
Forrás: europress

Hogy miért a súlyzós edzés és miért az erőedzés? Nos erre a válasz igen egyszerű: amennyiben kidolgozott testet, kemény izmokat, kockás hasat és egészséget szeretnél, akkor ezeknek az elérésére a legjobb eszköz a súlyzózás és az erőedzés.

A világ legjobb fizikumai mind súlyzókkal épültek. Amikor a nagy testépítőkre nézel, akkor ne az jusson eszedbe, hogy „Fúj, én sose akarok ilyen lenni” – nem is leszel. Amikor őket nézed a lehetőséget kell látnod: legyen a tested akármilyen, a Te fizikumod és a profik fizikuma között bármilyen külsőt el tudsz érni a megfelelően megtervezett súlyzós edzéssel és étrenddel. Bármilyet.

Nézzünk néhány konkrét példát arra, hogy miért érdemes súlyzózni és a súlyzós edzésen belül is elsősorban az erőedzésre koncentrálni (vagyis arra, hogy minél erősebb legyél):

Egészség:

  • Hosszú élet: minél erősebb vagy, annál tovább élsz és annál kisebb az esélye a kórházba kerülésnek.[1] Az alkarod ereje például jobb prediktora a halálozási valószínűségnek, mint a vérnyomásod.[2] (Nem mellesleg a rendszeres súlyzós edzés csökkenti a vérnyomást.[3]) Sőt, minél nagyobb az izomtömeged, annál kisebb a halálozás valószínűsége.[4]
  • Mozgékonyság: a megfelelően végzett súlyzós edzés a hiedelmekkel ellentétben nem tesz merevvé, hanem növeli az ízületek mozgás tartományát és a mozgékonyságot.

Test átalakítás:

  • Fogyás/Zsírégetés: a súlyzós edzés egyszerűen több kalóriát éget el, mint egy ugyanolyan hosszúságú állandó intenzitású kardió edzés (futás, stb.).[5] Nem csak kalóriából éget többet, de a megfelelően megtervezett súlyzós edzéssel többet lehet fogyni mint az aerob edzésformákkal.[6]
  • Izomépítés: nincs jobb módszer az izomépítésre, mint a megfelelően megtervezett erőedzés. (És minél több izom van rajtad, annál több zsírt égetsz el, annál könnyebb alacsonyan tartani a testzsír százalékod.)
  • Inzulin és vércukor kontroll: az inzulint gyakran az öregedés hormonjának is nevezik – amilyen ütemben termelsz inzulint, olyan ütemben öregszel (és zsírosodsz). Minél többet termelsz, annál gyorsabb az öregedés. Éppen ezért kulcs, hogy jó legyen az inzulin érzékenységed – minél érzékenyebb vagy, annál kevesebbet kell a testednek előállítania. A súlyzós edzés növeli az inzulin érzékenységet, míg az egyéb aerob jellegű edzések (futás, bicikli) nem.[7,8]

Sport teljesítmény:

Számos, sportolók specifikus edzésére specializálódott, nemzetközileg elismert edző (Verkhosansky, Bompa, stb.) említi könyveiben, hogy „Strength is the mother of all athletic qualities”, vagyis, hogy „Az erő minden sporthoz szükséges képesség alapja”. Legyen szó bármilyen sportról (a súlyemeléstől egészen a hosszútáv/maraton futásig), minél erősebb vagy, annál jobb lesz a sportteljesítményed.

Szóval miért a súlyzós edzés?

Azért, mert minél erősebb vagy, annál egészségesebb leszel, annál tovább élsz és annál jobb lesz a tested.

Az erő és az erőedzés mindennek az alapja.


Kép

Ádám Norbert

A sport mindig része volt az életemnek – néhány év úszást 16 év karate követett. A testépítéssel és a súlyzós edzéssel 7 éve ismerkedtem meg. Ekkor kezdtem el rendszeresen terembe járni és kutatni, hogy hogyan lehetnék jobb, hogyan tudnám átalakítani a külsőmet. A kezdeti lelkesedés idővel szenvedéllyé változott – az emberi test és teljesítmény tudománya iránti szenvedéllyé. Elvégeztem a Nemzetközi Testépítő és Fitness Szakszövetség Nemzetközi Szakedzői képzését, majd az egyetemi mester képzésem (végzettségem orvosi biotechnológus) alatt egyre jobban kikristályosodott bennem, hogy az edzés és a táplálkozástudomány mekkora befolyással van az egészségünkre, az életünkre és a sportolással elérhető eredményeinkre. A klienseimmel való közös munka során napról-napra meggyőződöm arról, hogy egészségünk, testünk és teljesítményünk tudatos formálásának eszköze – a megfelelő edzés és táplálkozás – a saját kezünkben van.

További információk: https://www.facebook.com/adamperformance/


Irodalomjegyzék

  1. Age Ageing. 2015 Sep;44(5):790-5. doi: 10.1093/ageing/afv080. Epub 2015 Jul 11.
  2. Lancet. 2015 Jul 18;386(9990):266-73. doi: 10.1016/S0140-6736(14)62000-6. Epub 2015 May 13.
  3. J Pediatr. 1984 Jan;104(1):147-51.
  4. Nutr Metab Cardiovasc Dis. 2014 Jul;24(7):784-91. doi: 10.1016/j.numecd.2013.11.010. Epub 2014 Jan 12.
  5. Res Q Exerc Sport. 2015 Jun;86(2):190-5. doi: 10.1080/02701367.2014.999190. Epub 2015 Feb 12.
  6. JAMA Pediatr. 2014 Nov;168(11):1006-14. doi: 10.1001/jamapediatrics.2014.1392.
  7. Medicine & Science in Sports & Exercise, 2013.11., Vol. 45. Issue 11. p 2021–2029
  8. Journal of Applied Physiology, 2013.11.01., Vol. 115. no. 1245-1253
Kiakaszt a mókuskerék? Több kutatás is azt igazolja, hogy szívás a 8-órás munkanap

Több kutatást végeztek az elmúlt időszakban, melyekből kiderült, a 8-órás munkanapot rossz ötlet volt bevezetni.

11 érdekesség Mark Wahlbergről, amit nem biztos, hogy eddig tudtál

Azt tudjuk, hogy keményen edz és szeret megnevettetni minket a filmjeivel, de honnan jön a neve és minek választotta meg a Rolling Stone.

A hét edzéstippje: Így lett atomizmos Michael B. Jordan a Fekete Párduc forgatására

A sztár edzője, Corey Calliet elmondja, mi Jordan masszív izmainak titka.

Trendben erős: a Men's Health aktuális kedvencei

Nézd meg, hogy az elmúlt hetekben milyen újdonságok jelentek meg, amikkel feldobhatod a stílusodat!

Miért áll rosszabbul a hajad, ha beteg vagy?

Észrevetted már, hogy ha beteg vagy, úgy tűnik, hogy a hajad is kidől?

Gombóc Artúr padlót fogna! A csokitól jobban megy az edzés egy új kutatás szerint

A csoki nem csak a szerelem szimbóluma, hanem szuper hatással van az egészségedre is!

Egészség level Oktoberfest: Sört vedelve halmozzák az érmeket a németek a téli olimpián

Már nem lenézett alternatíva, hanem effektív sportital az alkoholmentes verzió.

Itt az egyik UFC harcos edzésterve, amivel fejlesztheted az állóképességed és robbanékonyabbá válhatsz!

Tyron Woodley pontosan ezt az edzéstervet követi, hogy kiüsse ellenfeleit a ringben.

Korán kelsz? Akkor tényleg aranyat lelsz, mert sokkal jobb vagy másoknál!

Utálsz sokáig aludni? Akkor szerencséd van, a tudomány szerint ugyanis sokkal egészségesebb életet folytatsz, mint mások.

Nagy izmok bármilyen áron? A szteroidok 7 legdurvább mellékhatása

Azt tudod, hogy a szteroidok nem tesznek jót neked. De pontosan miért? Mutatjuk, milyen következményekkel kell számolnod, ha mégis kipróbálnád őket.

Még csak február van, de megtaláltuk az év legdurvább és legnevetségesebb szexkutatását!

Te hogyan sütöd a palacsintát? Feldobod, vagy lapáttal fordítod meg?

Nem találsz magadnak párt? A tudomány szerint a te készülékedben van a hiba!

Akárhogy is próbálkozol, egyszerűen nem talál rád a szerelem?

Nem semmi! Ez a férfi a borbélya tanácsára megnövesztette a szakállát és 180 fokos fordulatot vett az élete

Ha eddig nem gondoltad úgy, hogy érdemes lehet megnövesztened a szakálladat, akkor íme egy történet, ami biztos, hogy megváltoztatja majd a véleményedet.

4 meglepő dolog, ami kellemetlen szájszagot eredményez

Ezekre figyelj, ha nem akarod megkeseríteni beszélgetőtársaid életét.

5 dolog, ami még fájdalmasabbá teszi a másnapot

Ezekre figyelj, ha nem akarsz egy egész napot kidobni a kukába.

3 szuper teljesítménynövelő módszer, amit még nem próbáltál

A tiltott szerek, veszélyes tabletták helyett inkább válaszd a következő módszereket!

Olvasd el ezeket is

MINDIG ARRA BIZTATUNK, HOGY ADJ BELE MINDENT, DE MOST ELÉG LESZ AZ 50 %

Csak 1335 Ft