Miért a súlyzós edzést és erőedzést érdemes választanod?

Miért a súlyzós edzést és erőedzést érdemes választanod?
Forrás: europress

Hogy miért a súlyzós edzés és miért az erőedzés? Nos erre a válasz igen egyszerű: amennyiben kidolgozott testet, kemény izmokat, kockás hasat és egészséget szeretnél, akkor ezeknek az elérésére a legjobb eszköz a súlyzózás és az erőedzés.

A világ legjobb fizikumai mind súlyzókkal épültek. Amikor a nagy testépítőkre nézel, akkor ne az jusson eszedbe, hogy „Fúj, én sose akarok ilyen lenni” – nem is leszel. Amikor őket nézed a lehetőséget kell látnod: legyen a tested akármilyen, a Te fizikumod és a profik fizikuma között bármilyen külsőt el tudsz érni a megfelelően megtervezett súlyzós edzéssel és étrenddel. Bármilyet.

Nézzünk néhány konkrét példát arra, hogy miért érdemes súlyzózni és a súlyzós edzésen belül is elsősorban az erőedzésre koncentrálni (vagyis arra, hogy minél erősebb legyél):

Egészség:

  • Hosszú élet: minél erősebb vagy, annál tovább élsz és annál kisebb az esélye a kórházba kerülésnek.[1] Az alkarod ereje például jobb prediktora a halálozási valószínűségnek, mint a vérnyomásod.[2] (Nem mellesleg a rendszeres súlyzós edzés csökkenti a vérnyomást.[3]) Sőt, minél nagyobb az izomtömeged, annál kisebb a halálozás valószínűsége.[4]
  • Mozgékonyság: a megfelelően végzett súlyzós edzés a hiedelmekkel ellentétben nem tesz merevvé, hanem növeli az ízületek mozgás tartományát és a mozgékonyságot.

Test átalakítás:

  • Fogyás/Zsírégetés: a súlyzós edzés egyszerűen több kalóriát éget el, mint egy ugyanolyan hosszúságú állandó intenzitású kardió edzés (futás, stb.).[5] Nem csak kalóriából éget többet, de a megfelelően megtervezett súlyzós edzéssel többet lehet fogyni mint az aerob edzésformákkal.[6]
  • Izomépítés: nincs jobb módszer az izomépítésre, mint a megfelelően megtervezett erőedzés. (És minél több izom van rajtad, annál több zsírt égetsz el, annál könnyebb alacsonyan tartani a testzsír százalékod.)
  • Inzulin és vércukor kontroll: az inzulint gyakran az öregedés hormonjának is nevezik – amilyen ütemben termelsz inzulint, olyan ütemben öregszel (és zsírosodsz). Minél többet termelsz, annál gyorsabb az öregedés. Éppen ezért kulcs, hogy jó legyen az inzulin érzékenységed – minél érzékenyebb vagy, annál kevesebbet kell a testednek előállítania. A súlyzós edzés növeli az inzulin érzékenységet, míg az egyéb aerob jellegű edzések (futás, bicikli) nem.[7,8]

Sport teljesítmény:

Számos, sportolók specifikus edzésére specializálódott, nemzetközileg elismert edző (Verkhosansky, Bompa, stb.) említi könyveiben, hogy „Strength is the mother of all athletic qualities”, vagyis, hogy „Az erő minden sporthoz szükséges képesség alapja”. Legyen szó bármilyen sportról (a súlyemeléstől egészen a hosszútáv/maraton futásig), minél erősebb vagy, annál jobb lesz a sportteljesítményed.

Szóval miért a súlyzós edzés?

Azért, mert minél erősebb vagy, annál egészségesebb leszel, annál tovább élsz és annál jobb lesz a tested.

Az erő és az erőedzés mindennek az alapja.


Kép

Ádám Norbert

A sport mindig része volt az életemnek – néhány év úszást 16 év karate követett. A testépítéssel és a súlyzós edzéssel 7 éve ismerkedtem meg. Ekkor kezdtem el rendszeresen terembe járni és kutatni, hogy hogyan lehetnék jobb, hogyan tudnám átalakítani a külsőmet. A kezdeti lelkesedés idővel szenvedéllyé változott – az emberi test és teljesítmény tudománya iránti szenvedéllyé. Elvégeztem a Nemzetközi Testépítő és Fitness Szakszövetség Nemzetközi Szakedzői képzését, majd az egyetemi mester képzésem (végzettségem orvosi biotechnológus) alatt egyre jobban kikristályosodott bennem, hogy az edzés és a táplálkozástudomány mekkora befolyással van az egészségünkre, az életünkre és a sportolással elérhető eredményeinkre. A klienseimmel való közös munka során napról-napra meggyőződöm arról, hogy egészségünk, testünk és teljesítményünk tudatos formálásának eszköze – a megfelelő edzés és táplálkozás – a saját kezünkben van.

További információk: https://www.facebook.com/adamperformance/


Irodalomjegyzék

  1. Age Ageing. 2015 Sep;44(5):790-5. doi: 10.1093/ageing/afv080. Epub 2015 Jul 11.
  2. Lancet. 2015 Jul 18;386(9990):266-73. doi: 10.1016/S0140-6736(14)62000-6. Epub 2015 May 13.
  3. J Pediatr. 1984 Jan;104(1):147-51.
  4. Nutr Metab Cardiovasc Dis. 2014 Jul;24(7):784-91. doi: 10.1016/j.numecd.2013.11.010. Epub 2014 Jan 12.
  5. Res Q Exerc Sport. 2015 Jun;86(2):190-5. doi: 10.1080/02701367.2014.999190. Epub 2015 Feb 12.
  6. JAMA Pediatr. 2014 Nov;168(11):1006-14. doi: 10.1001/jamapediatrics.2014.1392.
  7. Medicine & Science in Sports & Exercise, 2013.11., Vol. 45. Issue 11. p 2021–2029
  8. Journal of Applied Physiology, 2013.11.01., Vol. 115. no. 1245-1253
Tovább olvasok
Ez a 4 hetes zsírégető edzés formába hoz a nyárra!

Legyél fit ezzel a dinamikus programmal és vedd le bátran a pólód a strandon!

A pegán diéta az új trend! De vajon egészséges?

A pegán, azaz a paleo-vegán diéta egyre nagyobb népszerűségnek örvend. Az étrend azt állítja, hogy segít a fogyásban, jól érzed magad tőle és egészséges. Utánajártunk!

Hogyan fogyj le diéta nélkül?

Ne éheztesd tovább magad, inkább csináld ezt!

Ezeknél a forgatókönyveknél nem probléma, ha SMS-ben szakítasz

Semmi baj nincs az üzenetben való szakítással, amíg követed az instrukcióinkat.

3 férfi, akinek feltették A kérdést

Ki mondta, hogy mindenképpen neked kell letérdelni?

Ez az 5 étel a legjobb a szívednek

Egészségesen szeretnél élni? Ezeket a kajákat vedd bele az étrendedbe!

„Csak egy chipset eszem!” Megmondjuk, miért nem jön össze soha

Egy tanulmány szerint a ropogós ételek hangja miatt eszünk túl sokat belőlük.

Üres pisztoly - avagy "terjed" a férfi meddőség

Friss vizsgálatok szerint zuhan a spermaszámunk. És ez a kérdés mindannyiunkat érint, függetlenül attól, akarunk-e családot vagy sem.

Hogyan építsd fel az edzésedet, hogy sikeres legyen?

Ha valódi eredményeket szeretnél elérni, akkor okosan kell összeállítanod az edzésterved!

Három ember elmeséli, hogy milyen volt nekik az első gruppen szex

„Miután végeztünk, ettünk egy pizzát és addig bújtunk, amíg el nem aludtunk.”

Szeretsz a szabadban edzeni? Budapesten már kint is kondizhatsz!

Most profi edzők is segítenek a helyes kivitelezésben. Mire vársz még?

Ők megmondták a tutit! Így lesz kockahasad!

Oda kell, hogy figyelj az egészséges étrendre és az edzésprogramra is.

Tényleg olyan rossz dolog a szénhidrát?

A szénhidrát nem ördögtől való dolog. Sőt, elengedhetetlen.

Gyorsan el szeretnél aludni? Próbáld ki ezt az 5 dolgot!

Próbáld ki a lenti példákat és aludj el sokkal gyorsabban, sőt, tovább is fogsz tudni pihenni.

Flow élmény, tudatosság, laza félmaraton - így fejleszt a Scitec Institute programja

Kollégánk bő egy hónapig tesztelte a professzionálisan összerakott programot, hogy fejlessze futótechnikáját, célirányosan étkezzen és ezekkel jobb eredményeket érjen el. Kifaggattuk, milyen tapasztalatokkal zárta a felkészülést.

Ilyen gyorsan csináld szex közben! A csajod imádni fogja!

Nem kell sokat tenned azért, hogy a partnered eljuttasd a csúcsra.

Az izom, amire valóban szükség van a szemkápráztató bicepszhez!

Nagyobb bicepszet tudsz növeszteni a felkari izmokra fókuszálva.

Vajon a körülmetélés javítja a szexuális élményt?

Sokan tűnődtek már azon, hogy azok élvezik jobban a szexet, akik körül vannak metélve, vagy azok, akik nem?

Olvasd el ezeket is

4 LAPSZÁM MOST 3980 FT HELYETT CSAK 1980 FT A Men's Health magazin negyedéves kiadvány

Csak 1980 Ft

Weboldalunkon cookie-kat használunk annak érdekében, hogy jobban megismerjük a felhasználói viselkedést és érdeklődést, valamint ezek segítségével személyre szabjuk és javítsuk a reklámokat. Weboldalunk használatával ezen feltételeket ön automatikusan elfogdja. További információkat az adatkezelési tájékoztatóban olvashat.
Megértettem