Miért a súlyzós edzést és erőedzést érdemes választanod?

Miért a súlyzós edzést és erőedzést érdemes választanod?
Forrás: europress

Hogy miért a súlyzós edzés és miért az erőedzés? Nos erre a válasz igen egyszerű: amennyiben kidolgozott testet, kemény izmokat, kockás hasat és egészséget szeretnél, akkor ezeknek az elérésére a legjobb eszköz a súlyzózás és az erőedzés.

A világ legjobb fizikumai mind súlyzókkal épültek. Amikor a nagy testépítőkre nézel, akkor ne az jusson eszedbe, hogy „Fúj, én sose akarok ilyen lenni” – nem is leszel. Amikor őket nézed a lehetőséget kell látnod: legyen a tested akármilyen, a Te fizikumod és a profik fizikuma között bármilyen külsőt el tudsz érni a megfelelően megtervezett súlyzós edzéssel és étrenddel. Bármilyet.

Nézzünk néhány konkrét példát arra, hogy miért érdemes súlyzózni és a súlyzós edzésen belül is elsősorban az erőedzésre koncentrálni (vagyis arra, hogy minél erősebb legyél):

Egészség:

  • Hosszú élet: minél erősebb vagy, annál tovább élsz és annál kisebb az esélye a kórházba kerülésnek.[1] Az alkarod ereje például jobb prediktora a halálozási valószínűségnek, mint a vérnyomásod.[2] (Nem mellesleg a rendszeres súlyzós edzés csökkenti a vérnyomást.[3]) Sőt, minél nagyobb az izomtömeged, annál kisebb a halálozás valószínűsége.[4]
  • Mozgékonyság: a megfelelően végzett súlyzós edzés a hiedelmekkel ellentétben nem tesz merevvé, hanem növeli az ízületek mozgás tartományát és a mozgékonyságot.

Test átalakítás:

  • Fogyás/Zsírégetés: a súlyzós edzés egyszerűen több kalóriát éget el, mint egy ugyanolyan hosszúságú állandó intenzitású kardió edzés (futás, stb.).[5] Nem csak kalóriából éget többet, de a megfelelően megtervezett súlyzós edzéssel többet lehet fogyni mint az aerob edzésformákkal.[6]
  • Izomépítés: nincs jobb módszer az izomépítésre, mint a megfelelően megtervezett erőedzés. (És minél több izom van rajtad, annál több zsírt égetsz el, annál könnyebb alacsonyan tartani a testzsír százalékod.)
  • Inzulin és vércukor kontroll: az inzulint gyakran az öregedés hormonjának is nevezik – amilyen ütemben termelsz inzulint, olyan ütemben öregszel (és zsírosodsz). Minél többet termelsz, annál gyorsabb az öregedés. Éppen ezért kulcs, hogy jó legyen az inzulin érzékenységed – minél érzékenyebb vagy, annál kevesebbet kell a testednek előállítania. A súlyzós edzés növeli az inzulin érzékenységet, míg az egyéb aerob jellegű edzések (futás, bicikli) nem.[7,8]

Sport teljesítmény:

Számos, sportolók specifikus edzésére specializálódott, nemzetközileg elismert edző (Verkhosansky, Bompa, stb.) említi könyveiben, hogy „Strength is the mother of all athletic qualities”, vagyis, hogy „Az erő minden sporthoz szükséges képesség alapja”. Legyen szó bármilyen sportról (a súlyemeléstől egészen a hosszútáv/maraton futásig), minél erősebb vagy, annál jobb lesz a sportteljesítményed.

Szóval miért a súlyzós edzés?

Azért, mert minél erősebb vagy, annál egészségesebb leszel, annál tovább élsz és annál jobb lesz a tested.

Az erő és az erőedzés mindennek az alapja.


Kép

Ádám Norbert

A sport mindig része volt az életemnek – néhány év úszást 16 év karate követett. A testépítéssel és a súlyzós edzéssel 7 éve ismerkedtem meg. Ekkor kezdtem el rendszeresen terembe járni és kutatni, hogy hogyan lehetnék jobb, hogyan tudnám átalakítani a külsőmet. A kezdeti lelkesedés idővel szenvedéllyé változott – az emberi test és teljesítmény tudománya iránti szenvedéllyé. Elvégeztem a Nemzetközi Testépítő és Fitness Szakszövetség Nemzetközi Szakedzői képzését, majd az egyetemi mester képzésem (végzettségem orvosi biotechnológus) alatt egyre jobban kikristályosodott bennem, hogy az edzés és a táplálkozástudomány mekkora befolyással van az egészségünkre, az életünkre és a sportolással elérhető eredményeinkre. A klienseimmel való közös munka során napról-napra meggyőződöm arról, hogy egészségünk, testünk és teljesítményünk tudatos formálásának eszköze – a megfelelő edzés és táplálkozás – a saját kezünkben van.

További információk: https://www.facebook.com/adamperformance/


Irodalomjegyzék

  1. Age Ageing. 2015 Sep;44(5):790-5. doi: 10.1093/ageing/afv080. Epub 2015 Jul 11.
  2. Lancet. 2015 Jul 18;386(9990):266-73. doi: 10.1016/S0140-6736(14)62000-6. Epub 2015 May 13.
  3. J Pediatr. 1984 Jan;104(1):147-51.
  4. Nutr Metab Cardiovasc Dis. 2014 Jul;24(7):784-91. doi: 10.1016/j.numecd.2013.11.010. Epub 2014 Jan 12.
  5. Res Q Exerc Sport. 2015 Jun;86(2):190-5. doi: 10.1080/02701367.2014.999190. Epub 2015 Feb 12.
  6. JAMA Pediatr. 2014 Nov;168(11):1006-14. doi: 10.1001/jamapediatrics.2014.1392.
  7. Medicine & Science in Sports & Exercise, 2013.11., Vol. 45. Issue 11. p 2021–2029
  8. Journal of Applied Physiology, 2013.11.01., Vol. 115. no. 1245-1253
Tovább olvasok
5 mód, hogy megküzdj az izomlázzal

Egy kemény edzés után sem pihenhetsz, ilyenkor jön el a regeneráció ideje. Ma már számtalan módszer közül választhatsz, hogy felvedd a harcot a fájdalommal.

PL: Shaqiri beállt és hét perc alatt eldöntötte a rangadót - videó

A svájci középpályás a 70. percben állt be, nem sokkal később már a Liverpool vezetett.

Ezért fontos, hogy elhidd magadról, hogy győztes vagy

Nagyon sok pozitívummal jár, ha tényleg hiszel magadban!

Meddig lehet kibírni alvás nélkül?

Naponta 7-9 óra kellene aludnia mindenkinek a szakértők szerint. Azzal is biztosan tisztában vagy, hogy ha valaki nagyon keveset alszik, az komoly következményekkel néz szembe.

A fitnesz teszt, amivel kiderítheted, meddig fogsz élni

Nem kell hozzá semmilyen felszerelés!

A hét táplálkozási tippje: A leghatásosabb fehérjetípus az izmok visszaszerzéséhez

A betegségek, sérülések egyik legfélelmetesebb mellékhatása, hogy elveszted a nehezen megszerzett izmaidat. Azonban a fehérje egyik típusa segíthet abban, hogy gyorsabban vissza tudd őket szedni.

Footgolf - Ütő helyett lábbal a golfpályán

Egyre népszerűbb világszerte a szabadban űzött sportág.

Ha keveset alszol, hamarabb meghalhatsz

Ne virrassz, ha nem muszáj - inkább aludj többet, ha sokáig szeretnél élni.

Így fordítsd előnyödre, ha dühös vagy

Az ünnepek előtt biztos, hogy kicsit feszültebb vagy a megszokottnál - sokan pedig ezt a dühöt nagyon károsnak tartják.

A hét edzéstippje: Milyen deadlift illik a testalkatodhoz?

A klasszikus deadlift az egyik legjobb gyakorlat, amit elvégezhetsz, mivel sok izmot megdolgoztat és erősít.

A "breatharian" férfi heti 100 kalóriával abszolválja a hétköznapokat

Khai Ho elmondása szerint képes a levegőből tápanyagot nyerni.

4 mód, hogy nyugodt maradj, amikor stresszes vagy

Ezek az egyszerű trükkök sokat segíthetnek, hogy túléld a karácsony előtti pörgést!

Így kerüld el a karácsonyi stresszt: vedd meg a csajod ajándékát már most

Mindig az utolsó pillanatban ugrik be, hogy kéne virítani valami klasszat az ünnepekre? Idén csináld kicsit máshogy és az utolsó heteket töltsd masszív lazítással az idegeskedés helyett. Mutatjuk, hogy csináld.

Mindenki dobjon el mindent! A sajt lehet a hosszú élet titka

Kanadai kutatók bizonyították, amiről már régóta álmodoztunk.

Ha a nagy a lábad, máshol is nagy méretekkel rendelkezel? Lerántjuk a leplet a mítoszról

A nagy láb egyenlő a nagy zoknival. De vajon a péniszed is nagyobb, ha 48-as cipőt hordasz? Nem biztos.

A megcsalás legújabb formája: A pénzügyi hűtlenség

Ha egy kapcsolatban elmúlik a nászutas fázis, komolyabb dolgok is szóba fognak kerülni, mint az összeköltözés, az anyagiak kezelése. Ilyenkor jelenthet problémát a pénzügyi megcsalás jelensége.

Ez az 5 legpiszkosabb dolog a konditeremben

Rengetegen fordulnak meg naponta egy-egy konditeremben, emiatt nem meglepő, hogy könnyen el lehet kapni a fertőzéseket ezeken a helyeken.

Ha így viselkedik a párod a szüleiddel, nagy eséllyel megcsal

A félrelépések sokkal gyakoribbak, mint korábban, a javíthatatlan romantikusok így bizonytalanabbak, mint eddig bármikor. Egy új kutatás pedig olaj a tűzre, ugyanis érdekes eredményeket hozott a témában.

Olvasd el ezeket is

3 LAPSZÁM, MOST FÉL ÁRON 2985 FT HELYETT CSAK 1485 FT

Csak 1485 Ft

Weboldalunkon cookie-kat használunk annak érdekében, hogy jobban megismerjük a felhasználói viselkedést és érdeklődést, valamint ezek segítségével személyre szabjuk és javítsuk a reklámokat. Weboldalunk használatával ezen feltételeket ön automatikusan elfogdja. További információkat az adatkezelési tájékoztatóban olvashat.
Megértettem