A tested legelhanyagoltabb izmai

Nagyon gyakori eset, hogy a számítógép előtt dolgozóknak jelentősen meggyengül a mély nyaki hajlítóizmuk, mondja Bill Hartman, a Men’s Health tanácsadója és az Indianapolos Fitness and Sports Training tulajdonosa. „Ez a két izom a torok és a gerinc között található. Ezek felelősek a fej megtartásáért.”Mi történik, ha ezek az izmok meggyengülnek? Hát, semmi jó: fejfájás, nyakfájás és ’nem tudok hátrafordulni tolatáskor’ –szindróma.

Nagyon gyakori eset, hogy a számítógép előtt dolgozóknak jelentősen meggyengül a mély nyaki hajlítóizmuk, mondja Bill Hartman, a Men’s Health tanácsadója és az Indianapolos Fitness and Sports Training tulajdonosa. „Ez a két izom a torok és a gerinc között található. Ezek felelősek a fej megtartásáért.”Mi történik, ha ezek az izmok meggyengülnek? Hát, semmi jó: fejfájás, nyakfájás és ’nem tudok hátrafordulni tolatáskor’ –szindróma.

Így működik: akárhányszor leülsz, a mély nyaki hajlítóizmok tartják meg a fejedet. Ha túl sokáig maradsz ülve, az izmok elfáradnak. Az eredmény: a fejed megadja magát a gravitációnak és előrebukik, mondja Hartman.
Ez a Neandervölgyi testtartás egy fájdalomkeltő láncreakciót indít be. Ebben az előre helyezett fejpozícióban, ahogy a fizikoterápiás körökben nevezik, a nyaki hajlítóizmok gyakorlatilag el vannak zárva, ami idővel az erejük elvesztéséhez, majd sorvadáshoz vezethet. Ezzel egy időben a test kompenzálni próbál. Hogy megakadályozza a fej teljes előrecsukását (mint mikor ülve elalszol), a másodlagos nyaki izmaid jobban megfeszülnek. Ez eredményezi a merev nyaki fájdalmat.
Innentől kezdve ez egy ördögi kör, mondja Hartman. Ahogy a mély nyaki hajlítóizmok gyengülni kezdenek, még inkább késztetést érzel arra, hogy lejjebb hajts a fejed, ami tovább gyengíti az izmokat.
Hogy biztosan megtudd, vajon te is ezzel a problémával küzdesz-e, próbáld ki Hartman villámtesztjét. Némiképp ironikusan, és nem mellesleg igazán kényelmesen, ülve is elvégezheted a gyakorlatot. Hajts hátra a fejed, amennyire csak bírod. Ezután hajtsd vissza a kezdő pozícióba. Ennek erőlködésmentesen kellene mennie. Ha nem így van, sajnos problémával állsz szemben. „Ha csak nehézkesen tudod felemelni a fejed, az a nyaki hajlítóizmaid gyengeségét jelzi”, mondja Hartman.
A legjobb módszer ezen izmok erősítésére a négykézlábas áll-gyakrolat.

Így fogj hozzá:

1, Négykézláb kell elkezdeni, egyenes háttal, a fejed pedig legyen egy vonalban a gerinceddel.
2, Mozdítsd az állad a padló felé.
3, Közelítsd az állad a mellkasod felé, amennyire csak lehetséges, mintha bólogatnál.
4, Tarts az állad ebben a pozícióban, számolj el ötig, és lassan hajtsd vissza a fejed a kezdő pozícióba.
Ismételd meg a gyakorlatot 10-20 alkalommal, kétszer egy nap. Ha már erőlködés nélkül tudod előre-hátra hajtani a fejed, lecsökkentheted a mennyiséget heti három alkalomra a szintentartás miatt.

Olvasd el ezt is!
A módszer, amivel csúcsra járathatod a HIIT edzést

Így lehetsz effektívebb a gyors gyakorlatok közben.

Rágod a körmöd? Ez az egy módszer az, ami beválhat a rossz szokás ellen!

Jeremy Glass, az amerikai Men’s Health szerzője megpróbált többféle módszerrel leszámolni a rossz szokásával. Kiderül, melyik vált be neki a legjobban:

A hét táplálkozási tippje: apró változtatások az étrendedben azért, hogy izmosabb legyél

Ha szeretnél felszedni egy kis izmot, nem csak az edzésre kell figyelned.

8 dolog, amivel a barátnőd szerint számolnod kell, ha összeköltöztök

Jól figyelj, mert ezeket mindenki átéli, aki összebútorozik a párjával!

A hét edzéstippje: ezt a teljes testet átmozgató, zsírégető edzéstervet neked is ki kell próbálnod!

5 gyakorlat, 55 ismétlés - nem tűnik túl nehéznek, ugye? Pedig izzadni fogsz.

Ezeken a munkahelyeken a leggyakoribb a válások aránya

Nem csak a munkamániások vannak ám veszélyben!

3 hiba edzés közben, ami akadályozza az izomfejlődést

Ezekre érdemes figyelned, ha fejlődni akarsz.

Íme a tökéletes bemelegítés felsőtest edzés előtt

A hasizmaidat és a karizmaidat is bemelegítheted a következő gyakorlatokkal.

A benned élő harcos - megjelent a Men's Health legújabb száma

Mondják, hogy ez a test évtizede. Mind jól akarunk kinézni, értékmérő a fizikum – egyikünk tesz érte, a másikunk meg mindig csak holnap kezdi...

Ha fontos az egészséged, whiskey-t iszol a bárban

Kiderült, hogy ez a legkevésbé veszélyes ital.

A tudomány szerint ez a létező legjobb motiváció

Alig tudsz elindulni edzeni? Ha a pénzed a tét, biztos, hogy kilépsz az ajtón!

Ilyennek kéne lennie az étrendednek a 40-es és a 50-es éveidben

Mutatjuk, mire érdemes figyelned ebben az időszakban.

4 gyors tipp, hogy jobban menjen a húzódzkodás

Még nem tudsz megcsinálni 5 szabályosat? Itt az idő, hogy megtanuld helyesen elvégezni!

Egyszerű öltözködési trükkök, amiktől magasabbnak tűnhetsz

Tényleg könnyen elérheted azt, hogy magasabbnak tűnj, csak néhány lépésre kell figyelned.

Nehezen alszol el? A telefon helyett a csajodat masszírozd!

Így vethetsz véget a sötétben forgolódásnak.

5 dolog, amitől alaposan lecsökken a libidód

Sokkal többet tudsz közülük te kontrollálni, mint az hinnéd!

A sporteszköz, ami nem hiányozhat az otthoni konditermedből

Könnyű tárolni, számtalan gyakorlathoz használhatod és nem is kerül sokba!

A hét táplálkozási tippje: az édesburgonya tényleg egészségesebb, mint a sima krumpli?

Sokan úgy tartják, ha édesburgonyát kérsz sütve a hagyományos helyett, akkor az egészségesebb opciót választod. Tényleg így van?

Olvasd el ezeket is

MINDIG ARRA BIZTATUNK, HOGY ADJ BELE MINDENT, DE MOST ELÉG LESZ AZ 50 SZÁZALÉK

Csak 2685 Ft