A tested legelhanyagoltabb izmai

Nagyon gyakori eset, hogy a számítógép előtt dolgozóknak jelentősen meggyengül a mély nyaki hajlítóizmuk, mondja Bill Hartman, a Men’s Health tanácsadója és az Indianapolos Fitness and Sports Training tulajdonosa. „Ez a két izom a torok és a gerinc között található. Ezek felelősek a fej megtartásáért.”Mi történik, ha ezek az izmok meggyengülnek? Hát, semmi jó: fejfájás, nyakfájás és ’nem tudok hátrafordulni tolatáskor’ –szindróma.

Nagyon gyakori eset, hogy a számítógép előtt dolgozóknak jelentősen meggyengül a mély nyaki hajlítóizmuk, mondja Bill Hartman, a Men’s Health tanácsadója és az Indianapolos Fitness and Sports Training tulajdonosa. „Ez a két izom a torok és a gerinc között található. Ezek felelősek a fej megtartásáért.”Mi történik, ha ezek az izmok meggyengülnek? Hát, semmi jó: fejfájás, nyakfájás és ’nem tudok hátrafordulni tolatáskor’ –szindróma.

Így működik: akárhányszor leülsz, a mély nyaki hajlítóizmok tartják meg a fejedet. Ha túl sokáig maradsz ülve, az izmok elfáradnak. Az eredmény: a fejed megadja magát a gravitációnak és előrebukik, mondja Hartman.
Ez a Neandervölgyi testtartás egy fájdalomkeltő láncreakciót indít be. Ebben az előre helyezett fejpozícióban, ahogy a fizikoterápiás körökben nevezik, a nyaki hajlítóizmok gyakorlatilag el vannak zárva, ami idővel az erejük elvesztéséhez, majd sorvadáshoz vezethet. Ezzel egy időben a test kompenzálni próbál. Hogy megakadályozza a fej teljes előrecsukását (mint mikor ülve elalszol), a másodlagos nyaki izmaid jobban megfeszülnek. Ez eredményezi a merev nyaki fájdalmat.
Innentől kezdve ez egy ördögi kör, mondja Hartman. Ahogy a mély nyaki hajlítóizmok gyengülni kezdenek, még inkább késztetést érzel arra, hogy lejjebb hajts a fejed, ami tovább gyengíti az izmokat.
Hogy biztosan megtudd, vajon te is ezzel a problémával küzdesz-e, próbáld ki Hartman villámtesztjét. Némiképp ironikusan, és nem mellesleg igazán kényelmesen, ülve is elvégezheted a gyakorlatot. Hajts hátra a fejed, amennyire csak bírod. Ezután hajtsd vissza a kezdő pozícióba. Ennek erőlködésmentesen kellene mennie. Ha nem így van, sajnos problémával állsz szemben. „Ha csak nehézkesen tudod felemelni a fejed, az a nyaki hajlítóizmaid gyengeségét jelzi”, mondja Hartman.
A legjobb módszer ezen izmok erősítésére a négykézlábas áll-gyakrolat.

Így fogj hozzá:

1, Négykézláb kell elkezdeni, egyenes háttal, a fejed pedig legyen egy vonalban a gerinceddel.
2, Mozdítsd az állad a padló felé.
3, Közelítsd az állad a mellkasod felé, amennyire csak lehetséges, mintha bólogatnál.
4, Tarts az állad ebben a pozícióban, számolj el ötig, és lassan hajtsd vissza a fejed a kezdő pozícióba.
Ismételd meg a gyakorlatot 10-20 alkalommal, kétszer egy nap. Ha már erőlködés nélkül tudod előre-hátra hajtani a fejed, lecsökkentheted a mennyiséget heti három alkalomra a szintentartás miatt.

Olvasd el ezt is!
A regeneráció alapszabályai: 4 kulcsfontosságú tényező, amire érdemes figyelni

Azt hiszem, mindenki tudja – de ha nem, akkor most megtudja -, hogy az izmok nem az edzések közben nőnek. Sőt, a futóteljesítményünk sem az edzés közben javul.

A horkolásod rosszabb hatással van a kapcsolatodra, mint gondolnád!

1500 ember mondta el a véleményét a témával kapcsolatban, és kiderült, hogy egyáltalán nem boldogok.

A legjobb módszer az izomláz csökkentésére

Az izomláz lehet a sikeres edzés jele.

5 ok, amiért óriási szükségünk van D-vitaminra

Így hasznosítja a szervezetünk a napfény ajándékát.

Íme az allergia legújabb ellenszere: a gin tonik

Ha keresel egy okot arra, hogy munka után leguríts egy gin tonikot, akkor most mutatunk egyet.

Mi számít vonzónak? A tudomány szerint ezek a tulajdonságok mindenképp

A szerelmet nehéz leírni, megfogalmazni. A tudomány viszont segíthet abban, hogy megmagyarázza, pontosan miért is vonzódsz valakihez.

Tedd ezt, hogy produktívabbá válj - Elon Musk emailjében 5 fontos tanácsot is találsz

Ha nem tudnád, Elon Musk a SpaceX és a Tesla CEO-ja, de ő alapította a The Boring Company nevű céget és nem is olyan rég kilőtt egy autót az űrbe.

Dwayne Johnson 3. gyereke is megszületett!

Tegnap vált háromszoros apává a Szikla.

Ez történik, ha nem kezeled a szexuális úton terjedő betegségeket

Lehet, hogy a tünetek idővel megszűnnek, de súlyos következményekkel kell számolnod, ha nem kezeled a nemi betegségeket.

Így kerülheted el, hogy túl keveset egyél edzés előtt

Ha nem eszel eleget és edzés előtt sem ügyelsz arra, hogy megfelelően feltöltsd a szervezeted raktárait, hogyan várhatod el, hogy lásd az edzés eredményét?

Borzalmas volt az első alkalom? A tudomány szerint emiatt nem kell aggódnod

Volt már olyan, hogy minden összejött, csak épp az első szex sikerült katasztrofálisan?

A hét táplálkozási tippje: tényleg hatásos a vércsoport-diéta?

A vércsoport-diéta megint egyre népszerűbb. De tényleg olyan hatásos, mint ahogy azt sokan állítják? Ennek jártunk utána.

Kiderült, mit alakítanának át a férfiak a testükön! Mit szólsz az eredményekhez?

Egy új kutatás arra derített fényt, hogy a férfiak is szívesen változtatnának a kinézetükön. Mutatjuk, melyik testrészek az érintettek.

A Harvard professzora szerint ezt az 5 ételt napi szinten kéne fogyasztanunk

Teresa Fung szerint ezek tartalmazzák a legtöbb tápanyagot.

Ezért érdemes rendszeresen kimchit fogyasztanod

Dél-Korea kincse nagyon jó hatással van a szervezetre.

Kerüld el a kiégést ezzel a négyhetes módszerrel!

A jó idő beköszöntével senkinek nincs kedve bent ülni az irodában. Egyre többször kalandozik el az agyad, egyre kevésbé érdekel a munka.

Zokni vagy nem zokni? Erre figyelj a választásnál, hogy tökéletessé tedd a megjelenésed

Itt egy kis segítség, hogy el tudd dönteni, milyen zoknit válassz a különböző ruháidhoz.

A hét edzéstippje: készülj ezzel az edzéstervvel a nyárra!

Ha nyár, akkor strandszezon, vagyis egyre több időt töltesz rövidnadrágban.

Olvasd el ezeket is

MINDIG ARRA BIZTATUNK, HOGY ADJ BELE MINDENT, DE MOST ELÉG LESZ AZ 50 %

Csak 1335 Ft