Eddz vagy pihenj?

Eddz vagy pihenj?

Ezzel a kérdéssel szembesülsz, ha úgy érzed, sérülés kerülget. Inkább állj le egy időre az edzéssel, vagy erőltesd tovább? Segítünk eldönteni.

Csak kevesen tudjuk úgy végigcsinálni a maratoni felkészülést, hogy ne kellene szünetet tartanunk egy sérülés vagy betegség miatt. „Minél többet kihagysz, annál fokozatosabban kell újra edzésbe jönni – hangsúlyozza Rose. – Ha például két-három hetet hagytál ki, akkor azt javasolnám, hogy az első héten csak minden második nap fuss. Aztán növeld az edzésre és pihenésre szánt napok arányát 2 : 1-re, majd 3 :1 re.”

Eleinte néhány rövid, könnyű futással kezdd újra, hogy visszaszoktasd a testedet a terheléshez, és hogy kiderítsd, valóban meggyógyult-e a sérülésed, mielőtt keményebben beleveted magad a munkába. Ha a futásmentes időszakban kiegészítő edzéseket végeztél, akkor kevésbé romlott a kondíciód, ennek ellenére fontos, hogy fokozatosan kezdj el újra futni. Azoknak a futóknak, akik huzamosabb ideig nem edzhettek – különösen a kulcsszakaszban, amikor erőteljesen növekszik a lefutott kilométerek száma –, érdemes átgondolniuk a céljukat. Inkább bátorságra vall, nem kibúvókeresésnek tűnik, ha módosítasz a célodon, vagy úgy döntesz, minimalizálod a veszteségeket, és egy későbbi versenyen futod le a maratont.

A sérülést amilyen gyorsan csak tudod, jegeld – tanácsolja Rose. Szerinte az alábbiak alapján érdemes eldönteni, hogyan tovább.

EDDZ, HA… inkább nem komoly fájdalmat, csupán enyhe sajgást érzel, amely nem befolyásolja a mozgásodat. „Ilyen esetben meglehetősen biztonságos tovább edzeni, vagy kiegészítő edzéssel, esetleg egy-két pihenőnappal könnyíteni” – véli Rose.

PIHENJ, HA… éles fájdalmat érzel, amely nem múlik, ha lassítasz. „Állj le, és jegeld 24–48 órán át – ajánlja Rose. – Ha lehetséges, pihentesd a sérült területet, de kiegészítő edzéssel őrizd meg a kondíciód.” De ne tétlenkedj hetekig. „Ha ilyen sokáig megmarad, az már komoly sérülés: okkal nem múlik el – figyelmeztet Rose. – Egy fizikoterapeuta elmondhatja, hogyan oldd meg a problémát, és milyen edzéseket végezhetsz.”

Olvasd el ezt is!
Tovább olvasok
5 mód, hogy megküzdj az izomlázzal

Egy kemény edzés után sem pihenhetsz, ilyenkor jön el a regeneráció ideje. Ma már számtalan módszer közül választhatsz, hogy felvedd a harcot a fájdalommal.

PL: Shaqiri beállt és hét perc alatt eldöntötte a rangadót - videó

A svájci középpályás a 70. percben állt be, nem sokkal később már a Liverpool vezetett.

Ezért fontos, hogy elhidd magadról, hogy győztes vagy

Nagyon sok pozitívummal jár, ha tényleg hiszel magadban!

Meddig lehet kibírni alvás nélkül?

Naponta 7-9 óra kellene aludnia mindenkinek a szakértők szerint. Azzal is biztosan tisztában vagy, hogy ha valaki nagyon keveset alszik, az komoly következményekkel néz szembe.

A fitnesz teszt, amivel kiderítheted, meddig fogsz élni

Nem kell hozzá semmilyen felszerelés!

A hét táplálkozási tippje: A leghatásosabb fehérjetípus az izmok visszaszerzéséhez

A betegségek, sérülések egyik legfélelmetesebb mellékhatása, hogy elveszted a nehezen megszerzett izmaidat. Azonban a fehérje egyik típusa segíthet abban, hogy gyorsabban vissza tudd őket szedni.

Footgolf - Ütő helyett lábbal a golfpályán

Egyre népszerűbb világszerte a szabadban űzött sportág.

Ha keveset alszol, hamarabb meghalhatsz

Ne virrassz, ha nem muszáj - inkább aludj többet, ha sokáig szeretnél élni.

Így fordítsd előnyödre, ha dühös vagy

Az ünnepek előtt biztos, hogy kicsit feszültebb vagy a megszokottnál - sokan pedig ezt a dühöt nagyon károsnak tartják.

A hét edzéstippje: Milyen deadlift illik a testalkatodhoz?

A klasszikus deadlift az egyik legjobb gyakorlat, amit elvégezhetsz, mivel sok izmot megdolgoztat és erősít.

A "breatharian" férfi heti 100 kalóriával abszolválja a hétköznapokat

Khai Ho elmondása szerint képes a levegőből tápanyagot nyerni.

4 mód, hogy nyugodt maradj, amikor stresszes vagy

Ezek az egyszerű trükkök sokat segíthetnek, hogy túléld a karácsony előtti pörgést!

Így kerüld el a karácsonyi stresszt: vedd meg a csajod ajándékát már most

Mindig az utolsó pillanatban ugrik be, hogy kéne virítani valami klasszat az ünnepekre? Idén csináld kicsit máshogy és az utolsó heteket töltsd masszív lazítással az idegeskedés helyett. Mutatjuk, hogy csináld.

Mindenki dobjon el mindent! A sajt lehet a hosszú élet titka

Kanadai kutatók bizonyították, amiről már régóta álmodoztunk.

Ha a nagy a lábad, máshol is nagy méretekkel rendelkezel? Lerántjuk a leplet a mítoszról

A nagy láb egyenlő a nagy zoknival. De vajon a péniszed is nagyobb, ha 48-as cipőt hordasz? Nem biztos.

A megcsalás legújabb formája: A pénzügyi hűtlenség

Ha egy kapcsolatban elmúlik a nászutas fázis, komolyabb dolgok is szóba fognak kerülni, mint az összeköltözés, az anyagiak kezelése. Ilyenkor jelenthet problémát a pénzügyi megcsalás jelensége.

Ez az 5 legpiszkosabb dolog a konditeremben

Rengetegen fordulnak meg naponta egy-egy konditeremben, emiatt nem meglepő, hogy könnyen el lehet kapni a fertőzéseket ezeken a helyeken.

Ha így viselkedik a párod a szüleiddel, nagy eséllyel megcsal

A félrelépések sokkal gyakoribbak, mint korábban, a javíthatatlan romantikusok így bizonytalanabbak, mint eddig bármikor. Egy új kutatás pedig olaj a tűzre, ugyanis érdekes eredményeket hozott a témában.

Olvasd el ezeket is

3 LAPSZÁM, MOST FÉL ÁRON 2985 FT HELYETT CSAK 1485 FT

Csak 1485 Ft

Weboldalunkon cookie-kat használunk annak érdekében, hogy jobban megismerjük a felhasználói viselkedést és érdeklődést, valamint ezek segítségével személyre szabjuk és javítsuk a reklámokat. Weboldalunk használatával ezen feltételeket ön automatikusan elfogdja. További információkat az adatkezelési tájékoztatóban olvashat.
Megértettem