Eddz vagy pihenj?

Ezzel a kérdéssel szembesülsz, ha úgy érzed, sérülés kerülget. Inkább állj le egy időre az edzéssel, vagy erőltesd tovább? Segítünk eldönteni.

Ezzel a kérdéssel szembesülsz, ha úgy érzed, sérülés kerülget. Inkább állj le egy időre az edzéssel, vagy erőltesd tovább? Segítünk eldönteni.

Csak kevesen tudjuk úgy végigcsinálni a maratoni felkészülést, hogy ne kellene szünetet tartanunk egy sérülés vagy betegség miatt. „Minél többet kihagysz, annál fokozatosabban kell újra edzésbe jönni – hangsúlyozza Rose. – Ha például két-három hetet hagytál ki, akkor azt javasolnám, hogy az első héten csak minden második nap fuss. Aztán növeld az edzésre és pihenésre szánt napok arányát 2 : 1-re, majd 3 :1 re.”

Eleinte néhány rövid, könnyű futással kezdd újra, hogy visszaszoktasd a testedet a terheléshez, és hogy kiderítsd, valóban meggyógyult-e a sérülésed, mielőtt keményebben beleveted magad a munkába. Ha a futásmentes időszakban kiegészítő edzéseket végeztél, akkor kevésbé romlott a kondíciód, ennek ellenére fontos, hogy fokozatosan kezdj el újra futni. Azoknak a futóknak, akik huzamosabb ideig nem edzhettek – különösen a kulcsszakaszban, amikor erőteljesen növekszik a lefutott kilométerek száma –, érdemes átgondolniuk a céljukat. Inkább bátorságra vall, nem kibúvókeresésnek tűnik, ha módosítasz a célodon, vagy úgy döntesz, minimalizálod a veszteségeket, és egy későbbi versenyen futod le a maratont.

A sérülést amilyen gyorsan csak tudod, jegeld – tanácsolja Rose. Szerinte az alábbiak alapján érdemes eldönteni, hogyan tovább.

EDDZ, HA… inkább nem komoly fájdalmat, csupán enyhe sajgást érzel, amely nem befolyásolja a mozgásodat. „Ilyen esetben meglehetősen biztonságos tovább edzeni, vagy kiegészítő edzéssel, esetleg egy-két pihenőnappal könnyíteni” – véli Rose.

PIHENJ, HA… éles fájdalmat érzel, amely nem múlik, ha lassítasz. „Állj le, és jegeld 24–48 órán át – ajánlja Rose. – Ha lehetséges, pihentesd a sérült területet, de kiegészítő edzéssel őrizd meg a kondíciód.” De ne tétlenkedj hetekig. „Ha ilyen sokáig megmarad, az már komoly sérülés: okkal nem múlik el – figyelmeztet Rose. – Egy fizikoterapeuta elmondhatja, hogyan oldd meg a problémát, és milyen edzéseket végezhetsz.”

Olvasd el ezt is!
Kiakaszt a mókuskerék? Több kutatás is azt igazolja, hogy szívás a 8-órás munkanap

Több kutatást végeztek az elmúlt időszakban, melyekből kiderült, a 8-órás munkanapot rossz ötlet volt bevezetni.

11 érdekesség Mark Wahlbergről, amit nem biztos, hogy eddig tudtál

Azt tudjuk, hogy keményen edz és szeret megnevettetni minket a filmjeivel, de honnan jön a neve és minek választotta meg a Rolling Stone.

A hét edzéstippje: Így lett atomizmos Michael B. Jordan a Fekete Párduc forgatására

A sztár edzője, Corey Calliet elmondja, mi Jordan masszív izmainak titka.

Trendben erős: a Men's Health aktuális kedvencei

Nézd meg, hogy az elmúlt hetekben milyen újdonságok jelentek meg, amikkel feldobhatod a stílusodat!

Miért áll rosszabbul a hajad, ha beteg vagy?

Észrevetted már, hogy ha beteg vagy, úgy tűnik, hogy a hajad is kidől?

Gombóc Artúr padlót fogna! A csokitól jobban megy az edzés egy új kutatás szerint

A csoki nem csak a szerelem szimbóluma, hanem szuper hatással van az egészségedre is!

Egészség level Oktoberfest: Sört vedelve halmozzák az érmeket a németek a téli olimpián

Már nem lenézett alternatíva, hanem effektív sportital az alkoholmentes verzió.

Itt az egyik UFC harcos edzésterve, amivel fejlesztheted az állóképességed és robbanékonyabbá válhatsz!

Tyron Woodley pontosan ezt az edzéstervet követi, hogy kiüsse ellenfeleit a ringben.

Korán kelsz? Akkor tényleg aranyat lelsz, mert sokkal jobb vagy másoknál!

Utálsz sokáig aludni? Akkor szerencséd van, a tudomány szerint ugyanis sokkal egészségesebb életet folytatsz, mint mások.

Nagy izmok bármilyen áron? A szteroidok 7 legdurvább mellékhatása

Azt tudod, hogy a szteroidok nem tesznek jót neked. De pontosan miért? Mutatjuk, milyen következményekkel kell számolnod, ha mégis kipróbálnád őket.

Még csak február van, de megtaláltuk az év legdurvább és legnevetségesebb szexkutatását!

Te hogyan sütöd a palacsintát? Feldobod, vagy lapáttal fordítod meg?

Nem találsz magadnak párt? A tudomány szerint a te készülékedben van a hiba!

Akárhogy is próbálkozol, egyszerűen nem talál rád a szerelem?

Nem semmi! Ez a férfi a borbélya tanácsára megnövesztette a szakállát és 180 fokos fordulatot vett az élete

Ha eddig nem gondoltad úgy, hogy érdemes lehet megnövesztened a szakálladat, akkor íme egy történet, ami biztos, hogy megváltoztatja majd a véleményedet.

4 meglepő dolog, ami kellemetlen szájszagot eredményez

Ezekre figyelj, ha nem akarod megkeseríteni beszélgetőtársaid életét.

5 dolog, ami még fájdalmasabbá teszi a másnapot

Ezekre figyelj, ha nem akarsz egy egész napot kidobni a kukába.

3 szuper teljesítménynövelő módszer, amit még nem próbáltál

A tiltott szerek, veszélyes tabletták helyett inkább válaszd a következő módszereket!

Olvasd el ezeket is

MINDIG ARRA BIZTATUNK, HOGY ADJ BELE MINDENT, DE MOST ELÉG LESZ AZ 50 %

Csak 1335 Ft