A CrossFit bajnokok 3 titka

A CrossFit bajnokok 3 titka

Rich Fronning Jr.(25) és Annie Thorsdottier (22) sosem gondolták volna, hogy egyszer ők lesznek a legfttebb férfi és nő a 2011-es Crossfit Games-en. A 2012-es címvédésük is sikeres volt, a 3 napos rendezvény alatt könnyedén vették az akadályokat.

Olvasd el ezt is!
Olvasd el ezt is! Eddz vagy pihenj?

2009-ig egyikük sem járt még a "CrossFit dobozban" (azaz konditeremben). Olvasd el a bajnokok tanácsait és építsd be tippjeiket a saját edzéstervedbe. Múlt hónapban találkoztunk velük Manhattanben és rögtön fel is tettünk nekik pár kérdést. Íme, a válaszok:

Ne légy lúzer

"Mindenki elfárad. Még én is, pedig egész jó formában vagyok," vallja be Thorsdottier, aki odafigyel arra, hogy edzés előtt, közben és után is hidratálja magát, ezzel is elősegítve az izmok felépülését. "Ne hagyd abba az edzést hetekre. Sokkal rosszabb újra elkezdeni. Jusson eszedbe, hogy nem vagy egyedül- mindenkinek fáj- és folytasd. Rengeteg élményben lesz részed.
Egy másik módja a fáradtság csökkentésének a jégfürdő. Persze, ez nem a relaxáció legkellemesebb fajtája, de a hideg víz 15-20 százalékkal csökkenti a izmok fáradtságát, a Cochrane Library kutatása szerint. Próbáld kibírni 5 percig a hideg vízben és figyelj arra, hogy a gyilkos edzés után maximum 96 órával csobbanj be.

Légy friss

"A legjobb a CrossFitben, hogy rengeteg új dologra leszel képes és nem válik unalmassá az edzés, még akkor sem, ha egy izomcsoportra gyúrsz," állítja Fronning. "Fiatalabb koromban jó lett volna, ha a kosárlabdaedzőm több funkcionális mozdulatot tanított volna nekünk. Mindig ugyanazt a régi edzéstervet követtük (például a sima súlyemelgetést bicepszre), ami nem készített fel a játékra." Fronning szeretne súlyemelésben indulni a 2016-os olimpián.
A funkcionális mozdulatok fejlesztik az atletikusságot is. A The Journal of Strenght and Condition kutatói 18 tanulmányt vizsgáltak és rájöttek, hogy a guggolásos gyakorlatok emelték a futás sebességét, az ugrás magasságát és a gyorsulás intenzitását.

Izzítsd be az összes izmod

"Rengetegszer használtam a hátizmomat arra, hogy átlendítsen bizonyos gyakorlatokon," mondja Thorsdottier. "Amikor elkezdtem a CrossFit edzéseket a testem más izmait is elkezdtem használni, így kevésbé terheltem a hátamat.
Ha szeretnéd megvédeni a csigolyáidat edzés közben, kövesd a profikat: kezdd a fenekeddel. A farizmok terhelésével meggátolod a keresztcsont és az ágyékcsigolya forgását, így a hátad alsó része és a csípőd is egyszerre mozdul.
Utána aktiváld a felsőtested. "Feszítsd meg a hasizmaidat úgy, mintha valaki ököllel hasba akarna vágni"

És végül emeld fel, majd told le a lapockáidat, így megvéded őket a sérüléstől. Ez segít a hátad felső részének bemelegítésében és megakadályozza a sérüléseket.

Tovább olvasok
5 mód, hogy megküzdj az izomlázzal

Egy kemény edzés után sem pihenhetsz, ilyenkor jön el a regeneráció ideje. Ma már számtalan módszer közül választhatsz, hogy felvedd a harcot a fájdalommal.

PL: Shaqiri beállt és hét perc alatt eldöntötte a rangadót - videó

A svájci középpályás a 70. percben állt be, nem sokkal később már a Liverpool vezetett.

Ezért fontos, hogy elhidd magadról, hogy győztes vagy

Nagyon sok pozitívummal jár, ha tényleg hiszel magadban!

Meddig lehet kibírni alvás nélkül?

Naponta 7-9 óra kellene aludnia mindenkinek a szakértők szerint. Azzal is biztosan tisztában vagy, hogy ha valaki nagyon keveset alszik, az komoly következményekkel néz szembe.

A fitnesz teszt, amivel kiderítheted, meddig fogsz élni

Nem kell hozzá semmilyen felszerelés!

A hét táplálkozási tippje: A leghatásosabb fehérjetípus az izmok visszaszerzéséhez

A betegségek, sérülések egyik legfélelmetesebb mellékhatása, hogy elveszted a nehezen megszerzett izmaidat. Azonban a fehérje egyik típusa segíthet abban, hogy gyorsabban vissza tudd őket szedni.

Footgolf - Ütő helyett lábbal a golfpályán

Egyre népszerűbb világszerte a szabadban űzött sportág.

Ha keveset alszol, hamarabb meghalhatsz

Ne virrassz, ha nem muszáj - inkább aludj többet, ha sokáig szeretnél élni.

Így fordítsd előnyödre, ha dühös vagy

Az ünnepek előtt biztos, hogy kicsit feszültebb vagy a megszokottnál - sokan pedig ezt a dühöt nagyon károsnak tartják.

A hét edzéstippje: Milyen deadlift illik a testalkatodhoz?

A klasszikus deadlift az egyik legjobb gyakorlat, amit elvégezhetsz, mivel sok izmot megdolgoztat és erősít.

A "breatharian" férfi heti 100 kalóriával abszolválja a hétköznapokat

Khai Ho elmondása szerint képes a levegőből tápanyagot nyerni.

4 mód, hogy nyugodt maradj, amikor stresszes vagy

Ezek az egyszerű trükkök sokat segíthetnek, hogy túléld a karácsony előtti pörgést!

Így kerüld el a karácsonyi stresszt: vedd meg a csajod ajándékát már most

Mindig az utolsó pillanatban ugrik be, hogy kéne virítani valami klasszat az ünnepekre? Idén csináld kicsit máshogy és az utolsó heteket töltsd masszív lazítással az idegeskedés helyett. Mutatjuk, hogy csináld.

Mindenki dobjon el mindent! A sajt lehet a hosszú élet titka

Kanadai kutatók bizonyították, amiről már régóta álmodoztunk.

Ha a nagy a lábad, máshol is nagy méretekkel rendelkezel? Lerántjuk a leplet a mítoszról

A nagy láb egyenlő a nagy zoknival. De vajon a péniszed is nagyobb, ha 48-as cipőt hordasz? Nem biztos.

A megcsalás legújabb formája: A pénzügyi hűtlenség

Ha egy kapcsolatban elmúlik a nászutas fázis, komolyabb dolgok is szóba fognak kerülni, mint az összeköltözés, az anyagiak kezelése. Ilyenkor jelenthet problémát a pénzügyi megcsalás jelensége.

Ez az 5 legpiszkosabb dolog a konditeremben

Rengetegen fordulnak meg naponta egy-egy konditeremben, emiatt nem meglepő, hogy könnyen el lehet kapni a fertőzéseket ezeken a helyeken.

Ha így viselkedik a párod a szüleiddel, nagy eséllyel megcsal

A félrelépések sokkal gyakoribbak, mint korábban, a javíthatatlan romantikusok így bizonytalanabbak, mint eddig bármikor. Egy új kutatás pedig olaj a tűzre, ugyanis érdekes eredményeket hozott a témában.

Olvasd el ezeket is

3 LAPSZÁM, MOST FÉL ÁRON 2985 FT HELYETT CSAK 1485 FT

Csak 1485 Ft

Weboldalunkon cookie-kat használunk annak érdekében, hogy jobban megismerjük a felhasználói viselkedést és érdeklődést, valamint ezek segítségével személyre szabjuk és javítsuk a reklámokat. Weboldalunk használatával ezen feltételeket ön automatikusan elfogdja. További információkat az adatkezelési tájékoztatóban olvashat.
Megértettem