A CrossFit bajnokok 3 titka

Rich Fronning Jr.(25) és Annie Thorsdottier (22) sosem gondolták volna, hogy egyszer ők lesznek a legfttebb férfi és nő a 2011-es Crossfit Games-en. A 2012-es címvédésük is sikeres volt, a 3 napos rendezvény alatt könnyedén vették az akadályokat.

Rich Fronning Jr.(25) és Annie Thorsdottier (22) sosem gondolták volna, hogy egyszer ők lesznek a legfttebb férfi és nő a 2011-es Crossfit Games-en. A 2012-es címvédésük is sikeres volt, a 3 napos rendezvény alatt könnyedén vették az akadályokat.

Olvasd el ezt is!
Olvasd el ezt is! Eddz vagy pihenj?

2009-ig egyikük sem járt még a "CrossFit dobozban" (azaz konditeremben). Olvasd el a bajnokok tanácsait és építsd be tippjeiket a saját edzéstervedbe. Múlt hónapban találkoztunk velük Manhattanben és rögtön fel is tettünk nekik pár kérdést. Íme, a válaszok:

Ne légy lúzer

"Mindenki elfárad. Még én is, pedig egész jó formában vagyok," vallja be Thorsdottier, aki odafigyel arra, hogy edzés előtt, közben és után is hidratálja magát, ezzel is elősegítve az izmok felépülését. "Ne hagyd abba az edzést hetekre. Sokkal rosszabb újra elkezdeni. Jusson eszedbe, hogy nem vagy egyedül- mindenkinek fáj- és folytasd. Rengeteg élményben lesz részed.
Egy másik módja a fáradtság csökkentésének a jégfürdő. Persze, ez nem a relaxáció legkellemesebb fajtája, de a hideg víz 15-20 százalékkal csökkenti a izmok fáradtságát, a Cochrane Library kutatása szerint. Próbáld kibírni 5 percig a hideg vízben és figyelj arra, hogy a gyilkos edzés után maximum 96 órával csobbanj be.

Légy friss

"A legjobb a CrossFitben, hogy rengeteg új dologra leszel képes és nem válik unalmassá az edzés, még akkor sem, ha egy izomcsoportra gyúrsz," állítja Fronning. "Fiatalabb koromban jó lett volna, ha a kosárlabdaedzőm több funkcionális mozdulatot tanított volna nekünk. Mindig ugyanazt a régi edzéstervet követtük (például a sima súlyemelgetést bicepszre), ami nem készített fel a játékra." Fronning szeretne súlyemelésben indulni a 2016-os olimpián.
A funkcionális mozdulatok fejlesztik az atletikusságot is. A The Journal of Strenght and Condition kutatói 18 tanulmányt vizsgáltak és rájöttek, hogy a guggolásos gyakorlatok emelték a futás sebességét, az ugrás magasságát és a gyorsulás intenzitását.

Izzítsd be az összes izmod

"Rengetegszer használtam a hátizmomat arra, hogy átlendítsen bizonyos gyakorlatokon," mondja Thorsdottier. "Amikor elkezdtem a CrossFit edzéseket a testem más izmait is elkezdtem használni, így kevésbé terheltem a hátamat.
Ha szeretnéd megvédeni a csigolyáidat edzés közben, kövesd a profikat: kezdd a fenekeddel. A farizmok terhelésével meggátolod a keresztcsont és az ágyékcsigolya forgását, így a hátad alsó része és a csípőd is egyszerre mozdul.
Utána aktiváld a felsőtested. "Feszítsd meg a hasizmaidat úgy, mintha valaki ököllel hasba akarna vágni"

És végül emeld fel, majd told le a lapockáidat, így megvéded őket a sérüléstől. Ez segít a hátad felső részének bemelegítésében és megakadályozza a sérüléseket.

Kiakaszt a mókuskerék? Több kutatás is azt igazolja, hogy szívás a 8-órás munkanap

Több kutatást végeztek az elmúlt időszakban, melyekből kiderült, a 8-órás munkanapot rossz ötlet volt bevezetni.

11 érdekesség Mark Wahlbergről, amit nem biztos, hogy eddig tudtál

Azt tudjuk, hogy keményen edz és szeret megnevettetni minket a filmjeivel, de honnan jön a neve és minek választotta meg a Rolling Stone.

A hét edzéstippje: Így lett atomizmos Michael B. Jordan a Fekete Párduc forgatására

A sztár edzője, Corey Calliet elmondja, mi Jordan masszív izmainak titka.

Trendben erős: a Men's Health aktuális kedvencei

Nézd meg, hogy az elmúlt hetekben milyen újdonságok jelentek meg, amikkel feldobhatod a stílusodat!

Miért áll rosszabbul a hajad, ha beteg vagy?

Észrevetted már, hogy ha beteg vagy, úgy tűnik, hogy a hajad is kidől?

Gombóc Artúr padlót fogna! A csokitól jobban megy az edzés egy új kutatás szerint

A csoki nem csak a szerelem szimbóluma, hanem szuper hatással van az egészségedre is!

Egészség level Oktoberfest: Sört vedelve halmozzák az érmeket a németek a téli olimpián

Már nem lenézett alternatíva, hanem effektív sportital az alkoholmentes verzió.

Itt az egyik UFC harcos edzésterve, amivel fejlesztheted az állóképességed és robbanékonyabbá válhatsz!

Tyron Woodley pontosan ezt az edzéstervet követi, hogy kiüsse ellenfeleit a ringben.

Korán kelsz? Akkor tényleg aranyat lelsz, mert sokkal jobb vagy másoknál!

Utálsz sokáig aludni? Akkor szerencséd van, a tudomány szerint ugyanis sokkal egészségesebb életet folytatsz, mint mások.

Nagy izmok bármilyen áron? A szteroidok 7 legdurvább mellékhatása

Azt tudod, hogy a szteroidok nem tesznek jót neked. De pontosan miért? Mutatjuk, milyen következményekkel kell számolnod, ha mégis kipróbálnád őket.

Még csak február van, de megtaláltuk az év legdurvább és legnevetségesebb szexkutatását!

Te hogyan sütöd a palacsintát? Feldobod, vagy lapáttal fordítod meg?

Nem találsz magadnak párt? A tudomány szerint a te készülékedben van a hiba!

Akárhogy is próbálkozol, egyszerűen nem talál rád a szerelem?

Nem semmi! Ez a férfi a borbélya tanácsára megnövesztette a szakállát és 180 fokos fordulatot vett az élete

Ha eddig nem gondoltad úgy, hogy érdemes lehet megnövesztened a szakálladat, akkor íme egy történet, ami biztos, hogy megváltoztatja majd a véleményedet.

4 meglepő dolog, ami kellemetlen szájszagot eredményez

Ezekre figyelj, ha nem akarod megkeseríteni beszélgetőtársaid életét.

5 dolog, ami még fájdalmasabbá teszi a másnapot

Ezekre figyelj, ha nem akarsz egy egész napot kidobni a kukába.

3 szuper teljesítménynövelő módszer, amit még nem próbáltál

A tiltott szerek, veszélyes tabletták helyett inkább válaszd a következő módszereket!

Olvasd el ezeket is

MINDIG ARRA BIZTATUNK, HOGY ADJ BELE MINDENT, DE MOST ELÉG LESZ AZ 50 %

Csak 1335 Ft