Az átalakulásod sikere az egyszerűségen múlik

Jövő héten új év kezdődik, és a termek megtelnek a fogyni/átalakulni vágyókkal. Mi személyi edzők ilyenkor csak csóváljuk a fejünket, mert minden évben ugyanaz van. Január első 2 hetében nem lehet beférni a terembe – és nem tudunk rendesen edzeni azokkal a kliensekkel, akik már január előtt is jártak, vagyis azokkal, akik tényleg változni és fejlődni akarnak. Utána visszaáll a régi egyensúly.
Forrás: europress

Jövő héten új év kezdődik, és a termek megtelnek a fogyni/átalakulni vágyókkal. Mi személyi edzők ilyenkor csak csóváljuk a fejünket, mert minden évben ugyanaz van. Január első 2 hetében nem lehet beférni a terembe – és nem tudunk rendesen edzeni azokkal a kliensekkel, akik már január előtt is jártak, vagyis azokkal, akik tényleg változni és fejlődni akarnak. Utána visszaáll a régi egyensúly.

Talán magadra ismersz a „Lemegyek edzeni – majd az első héten 5-ször, a másodikon 3-szor, a harmadik héten talán 1-szer megjelensz és utána ennyi” mintában… Ha esetleg idén januárra is valami hasonlót terveztél, akkor még most felejtsd el. Ezzel 1 dolgot érsz el: a saját önbecsülésedet rombolod. Tudod, amikor ugyanazt teszed, és más eredményt vársz, az az őrültség első jele. Más megközelítésre van szükség!

Talán a legfontosabb elv mindközül: „Legyen a játék megnyerhető” – ha 1 hónap múlva kockás hasat akarsz, vagy 20 kg-t fogyni, ha heti 5-ször akarsz a terembe menni úgy, hogy 2 éve egy fekvőt se nyomtál le, akkor a játék úgy van felállítva, hogy ne legyen megnyerhető – előbb-utóbb feladod. Az átalakulás nem egy rövid távú cél – így a következetes kis lépésekkel jóval messzebbre jutsz mint néhány nagy ugrással, ami után kifáradsz.

Nem mellesleg, ahogy mondani szokták: a komplexitás a kivitelezés ellensége – vagyis minél bonyolultabb valami, annál kisebb a valószínűsége, hogy végig fogod csinálni. Az egyszerűség kell, hogy az alapja legyen az átalakulásodnak (figyelj, egyszerűt mondtam és nem könnyút). Szóval kezdésnek a következőket tudom ajánlani:

Edzés: az edzéstervek világában egy életre el lehet veszni. Kezdőként vagy újrakezdőként ez gyakorlatilag teljesen fölösleges. A túl sok edzés szintén – heti 3 edzés sokkal tarthatóbb és hosszú távon jobb eredményekre vezet, mint 2 hétig heti 5, utána meg 0… A felbontás legyen felsőtest és alsótest. Ezeket váltogatod, így egy A-B-A, B-A-B minta jön ki.

Kép

Az edzésekhez nyugodtan hozzá lehet tenni hasizmot bármikor (akár minden edzés után). A kardiót hanyagold, a cél az legyen, hogy a lehető legtöbbet hozd ki abból az 1 órából ami alatt ezt a programot végig csinálod. Az első héten keresd meg a súlyokat a gyakorlatokhoz, a második héten a már belőtt súlyokkal csináld végig a programot, a harmadik héttől pedig hétről hétre próbálj több és több ismétlést csinálni. Ha valahol az van leírva, hogy 8 ismétlés és megy a 12, akkor emelj a súlyon. A 8. hét után ünnepeld meg az eredményeket.

Étrend: az ún. „Zöld Arcok” étrend. Az étrendeket a végtelenségig lehet bonyolítani – ezzel mintegy igazolva „táplálkozási szakértő” hivatás létezését. A Zöld Arcok étrend messze a legegyszerűbb amit csak ajánlani lehet, nem kell számolgatni, gondolkodni. Lényege a következő: ehetsz mindent aminek arca volt, vagy lett volna (húsok, tojás) és mindent ami zöld (tehát zöld zöldségeket). Ennyi. Kicsit finomítva hozzá lehet tenni a nem zöld zöldségeket, napi 1 gyümölcsöt, és egy marék olajos magot. Szóval minden étkezésed tojásból vagy húsból és zöldségből fog állni. Hogy mennyit egyél? Amennyi jól esik, amennyivel jól laksz. Persze a zöldségre mehet ecet, vaj/kókuszzsír/olívaolaj és fűszerek Edzés után esetleg 50-100 g rizst megehetsz. Kövesd ezt 4 hétig. Utána nézd meg az eredményeket. Ünnepeld meg őket egy alapos „félrekajálással”, utána jöhet újabb 4 hét.

Ha csak egy dolgot viszel magaddal az edzésről/étrendről ebből a cikkből a következő évre, akkor az ez legyen: „Tedd a játékot megnyerhetővé”. Ha nem készítesz előre ételt, mert majd útközben bedobsz valamit, veszíteni fogsz. Ha nem viszel magaddal edzéscuccot, mert majd hazaugrasz érte, nem fogsz otthonról elindulni és veszíteni fogsz. Proper preparation prevents poor performance – a megfelelő felkészülés meggátolja a rossz teljesítményt.

Hajrá és boldog új évet!


Kép

Ádám Norbert

A sport mindig része volt az életemnek – néhány év úszást 16 év karate követett. A testépítéssel és a súlyzós edzéssel 7 éve ismerkedtem meg. Ekkor kezdtem el rendszeresen terembe járni és kutatni, hogy hogyan lehetnék jobb, hogyan tudnám átalakítani a külsőmet. A kezdeti lelkesedés idővel szenvedéllyé változott – az emberi test és teljesítmény tudománya iránti szenvedéllyé. Elvégeztem a Nemzetközi Testépítő és Fitness Szakszövetség Nemzetközi Szakedzői képzését, majd az egyetemi mester képzésem (végzettségem orvosi biotechnológus) alatt egyre jobban kikristályosodott bennem, hogy az edzés és a táplálkozástudomány mekkora befolyással van az egészségünkre, az életünkre és a sportolással elérhető eredményeinkre. A klienseimmel való közös munka során napról-napra meggyőződöm arról, hogy egészségünk, testünk és teljesítményünk tudatos formálásának eszköze – a megfelelő edzés és táplálkozás – a saját kezünkben van.

További információk: https://www.facebook.com/adamperformance/

Terry Crews fitneszfailjei mosolyt csalnak az arcodra

A kibikkantott színész vicces dolgokat idézett fel a múltjából.

A legjobb kütyük listája: 5 eszköz, amit az elsők között pakolj be, ha nyaralni mész

Az nem kérdés, hogy a nyaralásra is viszed magaddal a telefonodat, hiszen a fotózáson és az irigylésre méltó képek posztolásán kívül valószínűleg a GPS-t is használod rajta és utazás közben a kedvenc dalaidat hallgatod.

Az egyetlen dolog, amire figyelned kell, ha a nyaralás alatt formában szeretnél maradni

Itt a nyár – és gondolom, mindenkinek készen van már a strandforma (ugye?!). Jönnek a nyaralások is és bizony, az ember elkezd pánikolni. Végülis 12-14 hetet szenvedtünk azért, hogy formába kerüljünk, és nem szeretnénk mindezt egyetlen hét alatt tönkretenni. Valamit ki kéne találni. Nézzük, hogy milyen trükkökkel tudjuk magunkat formában tartani a nyaralás alatt!

A napi 10.000 lépést akár le is cserélheted ezekre a célokra, ha fittebb szeretnél lenni!

Sokáig a csapból is az folyt, hogy ha naponta megteszel 10.000 lépést, sokat tettél az egészségedért.

Itt a szuperegyszerű megoldás a folyamatosan lecsúszó slicc ellen!

Nincs kínosabb annál, mint mikor csak hazaérve döbbensz rá, hogy órák óta lecsúszott cipzárral mászkáltál a munkahelyeden és a városban.

A hét táplálkozási tippje: egy új kutatás szerint a telített zsírok fogyasztása stresszesebbé tesz

Ha rossz napod volt, valószínűleg csak arra vársz, hogy minél hamarabb hazaérj és betermeld a hűtőd egész tartalmát. Mire találták ki a csipszet és az egészségtelen kajákat, ha nem erre?

A medúzacsípés kezelése: a legjobb trükkök, amit ilyenkor bevethetsz

Az olasz és horvát tengerpartokon nem árt vigyázni, hiszen egyes területeken nagy esély van arra, hogy téged is megcsíp egy medúza. De ne aggódj, a medúzacsípést könnyen lehet kezelni, csak néhány tanácsot kell észben tartanod!

Foci-vb és csajozás: a világbajnokság ideje alatt van a legnagyobb esélyed arra, hogy felszedj valakit!

Szakértők szerint jövőre körülbelül 2.5 milliárd ember használ majd okostelefont, közülük pedig 97 millióan lesznek jelen az online társkereső oldalakon és applikációkon. Hogy mi felel ezért? Az idei labdarúgó-világbajnokság.

A hét edzéstippje: így segít a lábizmok erősítése abban, hogy jobban megküzdj a stresszel

Azok a gyakorlatok, amikkel erősítheted a lábizmaidat nem csak a fizikumodnak tesznek jót, hanem egy új kutatás szerint az agyadra is szuper hatással vannak!

Kínzó kérdés: miért visel két órát Diego Maradona?

Nincs foci Maradona nélkül. És ő pedig nem létezik két óra nélkül. Ha kiszúrod a tömegben a vb-n, akkor biztos fel fog tűnni, hogy mindkét csuklóján ott virít egy-egy szép darab, de vajon mi célt szolgálnak.

6 medicinlabdás gyakorlat a kőkemény hasizomért

Így dobd fel a szimpla felüléseket, aztán mehetsz is villogni a strandra.

Meglepő! Egy szakértő szerint ezért csalja meg a legtöbb nő a párját

Nem gondoltunk volna arra, hogy ez a módszer akár a kapcsolat megmentését is jelentheti. Egy szakértő szerint viszont a legtöbb nő nem azért lép félre, mert nem szereti a párját - pont ellenkezőleg.

Ez történik a testeddel, ha minden nap megeszel 3 datolyát

A datolya az egyik legédesebb gyümölcs, nem véletlenül ez adja a paleo és a nyersvegán sütemények alapját. Attól függetlenül, hogy nyersen is lehet fogyasztani, legtöbbször mégis aszalva veszik, így ugyanis könnyen leturmixolható és még könnyebben lehet vele helyettesíteni a cukrot.

5 fitneszprofil, amit be kell követned, ha motivációra vágysz

Ezek az emberek erőt adhatnak, ha nehezen veszed rá magad a mozgásra.

Ezt a fitnesz tesztet végzik el a FIFA bírói a foci-vb előtt! Neked sikerül?

Mark Geiger, futballbíró mesélte el, hogy milyen teszteket kell neki és kollégáinak elvégezniük ahhoz, hogy bírják a strapát a meccsek alatt, és miért annyira fontos, hogy jó kondiban legyenek.

Szabit vett ki a gyári munkás, hogy zsebre tehesse Messit a vb-n

Birkir Már Saevarsson a profi futball mellett kőkeményen megdolgozik a pénzéért.

Ne keress tovább! Ez a 3 legjobb férfi parfüm nyárra

Ha nyár, akkor tengerpart, nyaralás, grillezés és persze küzdelem a forró idővel. Viszont még egy fontos dolgot meg kell tenned az évszak elején: érdemes lecserélned a parfümödet egy olyanra, ami kicsit jobban illik a forró napokhoz.

Mindent a lézeres szemműtétekről! Előnyök, hátrányok és lehetséges mellékhatások

Egyre többen vetik alá magukat lézeres szemműtétnek annak érdekében, hogy szemüveg és kontaktlencse nélkül teljenek a mindennapjaik. De mennyire biztonságos a szemműtét és milyen mellékhatásai lehetnek? Utánajártunk.

Lábborotválás férfiaknak: most akkor kell szőrteleníteni, vagy nem?

Az utóbbi időben egyre többen keresnek rá arra a kérdésre, hogy a férfiaknak is borotválniuk kell-e a lábukat. Az amerikai Men’s Health pedig még kutatást is végzett a lábborotválás témakörében, ami érdekes eredményekkel zárult.

Olvasd el ezeket is

Tedd meg velünk az első lépést! Most egyéves előfizetés 5370 Ft helyett csupán 2685 Ft

Csak 2685 Ft

Weboldalunkon cookie-kat használunk annak érdekében, hogy jobban megismerjük a felhasználói viselkedést és érdeklődést, valamint ezek segítségével személyre szabjuk és javítsuk a reklámokat. Weboldalunk használatával ezen feltételeket ön automatikusan elfogdja. További információkat az adatkezelési tájékoztatóban olvashat.
Megértettem