Az izmok, amiket tényleg rövid idő alatt kidolgozhatsz

Néha mindannyian arra vágyunk, bárcsak lenne valamilyen tabletta, ami azonnal hatalmas, kidolgozott izmokkal ajándékoz meg. Hát akkor pofozzuk fel magunkat az álmodozásból, mert egyelőre ilyen még nincs. Az izomtömeg felépítése nehéz.

Néha mindannyian arra vágyunk, bárcsak lenne valamilyen tabletta, ami azonnal hatalmas, kidolgozott izmokkal ajándékoz meg. Hát akkor pofozzuk fel magunkat az álmodozásból, mert egyelőre ilyen még nincs. Az izomtömeg felépítése nehéz.

Olvasd el ezt is!

Bár szinte lehetetlen azonnali eredményt produkálni, mégis vannak olyan gyakorlatok és izomcsoportok, amiken jobban meglátszik az edzés. És érdemes a teremben inkább ezekre koncentrálnod.

A nagyobb izomcsoportok gyorsabban reagálnak az erősítő edzésre, mint a kisebbek. Mindenhol vannak izmaid, de valahogy senkinek nincs gigantikus hüvelykujja, hacsak rá nem csapsz egy kalapáccsal.

Persze rengeteg tényező közrejátszik abban, hogy mely izmokat lehet könnyebben kidolgozni, például az anatómiai különbségek, az izomrostok tulajdonságai, az idegrendszer funkciója és az izomstruktúra is.

Nagy általánosságban viszont elmondhatjuk, hogy a nagyobb izomcsoportok, például a farizom könnyebben kidolgozható, rövidebb idő alatt. Azok az izmok is gyorsabban nőnek, melyekben nagyobb a fast-twitch izomrostok aránya, például a mellizmok, tricepsz, bicepsz és a négyfejű combizmok is ide tartoznak.

De mivel minden ember más, nem mindenki tud rövid idő alatt izmosodni.

Az edzés is számít

Ha az a célod, hogy izmosabb legyél, összetett gyakorlatokat kell végezned, mely több izomcsoportot is megoldogztat (például guggolás, kitörés, fekvenyomás, húzódzkodás). Ezeket a gyakorlatokat kifulladásig kell végezned, szabályosan.

A szüleid tehetnek róla, hogy nem izmosodsz?

A genetika is szerepet játszik abban, mennyi izmot tudsz felszedni és mennyi idő alatt. Lehet, hogy genetikailag az van belédkódolva, hogy több zsírt raktározzon a szervezeted, ilyenkor keményebben kell dolgoznod azért, hogy meglátszódjon az edzés eredménye. Egy korábbi kutatásból például kiderült, hogy tényleg nem vagyunk egyformák: a résztvevők egyik csoportja a 12-hetes program végére az izomtömege 2%-át veszítette el, míg a szerencsésebbek 60%-kal nagyobb izomtömegre tettek szert.

Mi van a táplálkozással?

A minőségi fehérje nagyon fontos edzés előtt és után is, hiszen az aminosavak segítenek regenerálni a sérült izomsejteket és az újak előállításában is szerepet játszanak. A minőségi fehérjében és szénhidrátban gazdag ételeket edzés után fogyaszd, hogy gyorsítsd a regenerációt!

Ha nem látod az eredményeket, érdemes személyi edző és dietetikus segítségét is kérned, akik rád szabják az edzéstervet és étrendet.

A módszer, amivel csúcsra járathatod a HIIT edzést

Így lehetsz effektívebb a gyors gyakorlatok közben.

Rágod a körmöd? Ez az egy módszer az, ami beválhat a rossz szokás ellen!

Jeremy Glass, az amerikai Men’s Health szerzője megpróbált többféle módszerrel leszámolni a rossz szokásával. Kiderül, melyik vált be neki a legjobban:

A hét táplálkozási tippje: apró változtatások az étrendedben azért, hogy izmosabb legyél

Ha szeretnél felszedni egy kis izmot, nem csak az edzésre kell figyelned.

8 dolog, amivel a barátnőd szerint számolnod kell, ha összeköltöztök

Jól figyelj, mert ezeket mindenki átéli, aki összebútorozik a párjával!

A hét edzéstippje: ezt a teljes testet átmozgató, zsírégető edzéstervet neked is ki kell próbálnod!

5 gyakorlat, 55 ismétlés - nem tűnik túl nehéznek, ugye? Pedig izzadni fogsz.

Ezeken a munkahelyeken a leggyakoribb a válások aránya

Nem csak a munkamániások vannak ám veszélyben!

3 hiba edzés közben, ami akadályozza az izomfejlődést

Ezekre érdemes figyelned, ha fejlődni akarsz.

Íme a tökéletes bemelegítés felsőtest edzés előtt

A hasizmaidat és a karizmaidat is bemelegítheted a következő gyakorlatokkal.

A benned élő harcos - megjelent a Men's Health legújabb száma

Mondják, hogy ez a test évtizede. Mind jól akarunk kinézni, értékmérő a fizikum – egyikünk tesz érte, a másikunk meg mindig csak holnap kezdi...

Ha fontos az egészséged, whiskey-t iszol a bárban

Kiderült, hogy ez a legkevésbé veszélyes ital.

A tudomány szerint ez a létező legjobb motiváció

Alig tudsz elindulni edzeni? Ha a pénzed a tét, biztos, hogy kilépsz az ajtón!

Ilyennek kéne lennie az étrendednek a 40-es és a 50-es éveidben

Mutatjuk, mire érdemes figyelned ebben az időszakban.

4 gyors tipp, hogy jobban menjen a húzódzkodás

Még nem tudsz megcsinálni 5 szabályosat? Itt az idő, hogy megtanuld helyesen elvégezni!

Egyszerű öltözködési trükkök, amiktől magasabbnak tűnhetsz

Tényleg könnyen elérheted azt, hogy magasabbnak tűnj, csak néhány lépésre kell figyelned.

Nehezen alszol el? A telefon helyett a csajodat masszírozd!

Így vethetsz véget a sötétben forgolódásnak.

5 dolog, amitől alaposan lecsökken a libidód

Sokkal többet tudsz közülük te kontrollálni, mint az hinnéd!

A sporteszköz, ami nem hiányozhat az otthoni konditermedből

Könnyű tárolni, számtalan gyakorlathoz használhatod és nem is kerül sokba!

A hét táplálkozási tippje: az édesburgonya tényleg egészségesebb, mint a sima krumpli?

Sokan úgy tartják, ha édesburgonyát kérsz sütve a hagyományos helyett, akkor az egészségesebb opciót választod. Tényleg így van?

Olvasd el ezeket is

MINDIG ARRA BIZTATUNK, HOGY ADJ BELE MINDENT, DE MOST ELÉG LESZ AZ 50 SZÁZALÉK

Csak 2685 Ft