Tényleg ez lenne a másnaposság ellenszere? Próbáld ki, ha nem hiszed!

Biztosan sok cikket olvastál már arról, milyen ételek és italok hatékonyak akkor, ha előző este kicsit túlzásba vitted az iszogatást. Most azonban kiderült, van egy még jobb módszer arra, hogy másnaposan is formában legyél!

Biztosan sok cikket olvastál már arról, milyen ételek és italok hatékonyak akkor, ha előző este kicsit túlzásba vitted az iszogatást. Most azonban kiderült, van egy még jobb módszer arra, hogy másnaposan is formában legyél!

Valószínűleg elég sokan tudják, milyen rémesek a "másnapok": fejfájás, rossz esetben hányinger, energiaszint a nullán, és az ember legszívesebben az egész napot egy sötét szobában töltené. Ám kár elpocsékolni egy hétvégét: sokkal jobban jársz, ha másnaposan bizony edzel, még akkor is, ha valószínűleg ez az utolsó dolog, amihez kedved és erőd lenne.

Kép

Jason Simoes, az ausztrál egészségguru szerint a sporttal megdolgoztatni a szivet és az érrendszert sokkal hatékonyabb, mint a fájdalom jegyében egész nap otthon kókadozni és szenvedni.

"Ha mögöttünk áll egy elég hosszú, eseménydús éjszaka, amikor nem maradt el az italozás, a másnap valóban rémes lehet, és azt érzed, semmi erőd kikelni az ágyból. Ám hidd el, a mozgás ilyenkor is segít, még akkor is, ha valaki nincs épp a teljesítőképességének a csúcsán" - vallja a szakértő.

Az viszont nem mindegy, milyen edzést végzel ezeken a napokon: a guru szerint a súlyokat ilyenkor bizony tanácsos elkerülni.

"A kardiózás jöhet: irány a futópad egy tempós sétára, az ellipszis tréner vagy a bicikli. A súlyemelés azonban veszélyes: az emberek fáradtabbak és nehezebben koncentrálnak, így megnő a balesetek száma."

Kép

És hogy miért is jó még másnapsan edzeni? A mozgás ilyenkor is boldogsághormonokat szabadít fel a testben, amitől garantáltan jobban érzed majd magad, ráadásul aki edz, az több folyadékot fogyaszt, a hidratálás pedig köztudattan az egyik legjobb ellenszer a másnaposság ellen!

Na persze az étkezésre sem árt odafigyelni: mellőzd a gyorskajákat, még akkor is, ha majd megveszel értük - a sok szénhidrát ugyanis csak még fáradtabbá tesz!

Ez a cikk eredetileg a joy.hu-n jelent meg.

A regeneráció alapszabályai: 4 kulcsfontosságú tényező, amire érdemes figyelni

Azt hiszem, mindenki tudja – de ha nem, akkor most megtudja -, hogy az izmok nem az edzések közben nőnek. Sőt, a futóteljesítményünk sem az edzés közben javul.

A horkolásod rosszabb hatással van a kapcsolatodra, mint gondolnád!

1500 ember mondta el a véleményét a témával kapcsolatban, és kiderült, hogy egyáltalán nem boldogok.

A legjobb módszer az izomláz csökkentésére

Az izomláz lehet a sikeres edzés jele.

5 ok, amiért óriási szükségünk van D-vitaminra

Így hasznosítja a szervezetünk a napfény ajándékát.

Íme az allergia legújabb ellenszere: a gin tonik

Ha keresel egy okot arra, hogy munka után leguríts egy gin tonikot, akkor most mutatunk egyet.

Mi számít vonzónak? A tudomány szerint ezek a tulajdonságok mindenképp

A szerelmet nehéz leírni, megfogalmazni. A tudomány viszont segíthet abban, hogy megmagyarázza, pontosan miért is vonzódsz valakihez.

Tedd ezt, hogy produktívabbá válj - Elon Musk emailjében 5 fontos tanácsot is találsz

Ha nem tudnád, Elon Musk a SpaceX és a Tesla CEO-ja, de ő alapította a The Boring Company nevű céget és nem is olyan rég kilőtt egy autót az űrbe.

Dwayne Johnson 3. gyereke is megszületett!

Tegnap vált háromszoros apává a Szikla.

Ez történik, ha nem kezeled a szexuális úton terjedő betegségeket

Lehet, hogy a tünetek idővel megszűnnek, de súlyos következményekkel kell számolnod, ha nem kezeled a nemi betegségeket.

Így kerülheted el, hogy túl keveset egyél edzés előtt

Ha nem eszel eleget és edzés előtt sem ügyelsz arra, hogy megfelelően feltöltsd a szervezeted raktárait, hogyan várhatod el, hogy lásd az edzés eredményét?

Borzalmas volt az első alkalom? A tudomány szerint emiatt nem kell aggódnod

Volt már olyan, hogy minden összejött, csak épp az első szex sikerült katasztrofálisan?

A hét táplálkozási tippje: tényleg hatásos a vércsoport-diéta?

A vércsoport-diéta megint egyre népszerűbb. De tényleg olyan hatásos, mint ahogy azt sokan állítják? Ennek jártunk utána.

Kiderült, mit alakítanának át a férfiak a testükön! Mit szólsz az eredményekhez?

Egy új kutatás arra derített fényt, hogy a férfiak is szívesen változtatnának a kinézetükön. Mutatjuk, melyik testrészek az érintettek.

A Harvard professzora szerint ezt az 5 ételt napi szinten kéne fogyasztanunk

Teresa Fung szerint ezek tartalmazzák a legtöbb tápanyagot.

Ezért érdemes rendszeresen kimchit fogyasztanod

Dél-Korea kincse nagyon jó hatással van a szervezetre.

Kerüld el a kiégést ezzel a négyhetes módszerrel!

A jó idő beköszöntével senkinek nincs kedve bent ülni az irodában. Egyre többször kalandozik el az agyad, egyre kevésbé érdekel a munka.

Zokni vagy nem zokni? Erre figyelj a választásnál, hogy tökéletessé tedd a megjelenésed

Itt egy kis segítség, hogy el tudd dönteni, milyen zoknit válassz a különböző ruháidhoz.

A hét edzéstippje: készülj ezzel az edzéstervvel a nyárra!

Ha nyár, akkor strandszezon, vagyis egyre több időt töltesz rövidnadrágban.

Olvasd el ezeket is

MINDIG ARRA BIZTATUNK, HOGY ADJ BELE MINDENT, DE MOST ELÉG LESZ AZ 50 %

Csak 1335 Ft