Miért nem érted el az újévi fogadalmad?

Azt hiszem, a statisztikákat mindenki ismeri: január 15-ig az emberek 95 % megszegi az újévi fogadalmát. Az mindössze kettő hét. Kettő hét elég az emberek 95 %-nak arra, hogy amiről december 31-én meg volt győződve, hogy neki fontos hirtelen lényegtelenné váljon.

Azt hiszem, a statisztikákat mindenki ismeri: január 15-ig az emberek 95 % megszegi az újévi fogadalmát. Az mindössze kettő hét. Kettő hét elég az emberek 95 %-nak arra, hogy amiről december 31-én meg volt győződve, hogy neki fontos hirtelen lényegtelenné váljon.

Olvasd el ezt is!

Persze, amint megszeged, jön a bűntudat. Ha szegted már meg a fogadalmad, akkor tudod, miről beszélek – igyekszel úgy tenni, mintha sose fogadtál volna meg semmit, ha a barátaid nem kérdezik, örülsz, ha rákérdeznek, akkor sunnyogsz vagy másra fogod.

Nyilván nem én fogom megoldani az emberi kitartás problémáját. Nem én fogom megmondani az egyetlen dolgot ami miatt nem tartod be amit megfogadtál. Én csak azt tudom elmondani, amit az edzettjeimnek is elszoktam.

Kezdjük az elején: mik voltak a leggyakoribb új évi fogadalmak 2017-ben?

  1. Fogyás
  2. Személyiség fejlődés
  3. Jobb anyagi döntések
  4. Dohányzásról leszokni
  5. Több izgalmas dolgot tenni
  6. Több időt tölteni a családdal
  7. Többet edzeni.

Fogyás, több edzés – a klienseim mind ezekkel a célokkal jönnek. Azt gondolom, hogy a fogyás, a több edzés és a dohányzásról leszokás nem épp a legbonyolultabb célok. Nem azt mondtam, hogy könnyű – azt mondtam, hogy nem bonyolult. A cigit ki kell dobni és nem venni többet – bonyolult? Nem. Nehéz? Biztos. Az edzés bonyolult? Nem. Nehéz heti 2-3-4 alkalommal lemenni? Igen. Egyszerű, de nehéz.

Ha eljössz hozzám edzeni, akkor csinálok neked egy edzéstervet és egy étrendet. Az étrendet személyesen is átbeszéljük. Az átbeszélés közben jönnek az „igen, igen,….,de” típusú mondatok. Én a „de”-nél szoktam közbevágni. Elmondom, hogy nincs „de”. Nem érdekel mi az, nincs. Ha allergiád van, nem kell megenni. Ha intoleranciád van, nem kell megenni. Ha valamit nem szeretsz, nem kell megenni. Minden más kifogás érvénytelen.

Ilyenkor elég kegyetlen szoktam lenni – bármilyen kifogás következik (mert a fentiek ellenére elkezded mondani), meghallgatom és szétszedem:

-„Nem tudom megoldani a kaját napközben.”

-Miért?

-„Mert nincs olyan étterem.”

- Akkor nem „nem tudod”, csak nem akarod. Vidd magaddal. Nem tudod magaddal vinni az ételt? Miért, nincs dobozod? Vegyél. Nem tudod cipelni? Miért, nem bírod el? Ja, hogy elbírod, csak macera? Akkor tudod Te, csak nem akarod.

Ennek az egésznek egyetlen lényege van: realizálni, hogy minden a Te döntésed. Próbálod másra/másokra fogni, mert sokkal könnyebb mást okolni, mint elfogadni a saját felelősségedet – hogy Te döntesz. Az életedet pedig a döntéseid pillanatában alakítod. Ha jobb döntéseket hozol, jobb életed és jobb eredményeid lesznek. Te döntöd el, hogy főzöl-e este, összekészíted-e este a másnapit, hogy reggel csak ki kelljen venni a hűtőből. Te döntesz.

Mi tehát a kulcs? A felelősség. Vállalni a felelősséget. Mindig lehet mindenre és mindenkire fogni. Az igazság viszont az, hogy csak rajtad múlik. Senki máson. Amikor „Le akarsz fogyni, de nem bírod ki csoki nélkül” vagy „Le akarsz szokni, de a haverok mindig rád tukmálják”, akkor kiadod a felelősséget és a döntéshozatal jogát a kezedből. Áldozat leszel, akit sajnálni kell.

Tudom, rohadt fájdalmas azt mondani, hogy „azért nem fogytam le, mert puhány voltam és nem tartottam a diétát, nem edzettem”. Sokkal könnyebb a munkára, a gyerekre, másokra fogni – de nem az ő felelősségük.

Tudom, hogy nagyon ijesztő a pillanat, amikor rájössz: az egész a Te felelősséged. Viszont legalább annyira felszabadító is – ha a Te felelősséged, akkor Te tudsz rajta változtatni.

Nem vagy áldozat.

(P.S.: hála égnek nem csak a januárban kezdődő edzés programok és étrendek a hatásosak, úgyhogy ha megszegted a fogadalmad, akkor irány a terem és kezd elölről.)


Kép

ÁDÁM NORBERT

A sport mindig része volt az életemnek – néhány év úszást 16 év karate követett. A testépítéssel és a súlyzós edzéssel 7 éve ismerkedtem meg. Ekkor kezdtem el rendszeresen terembe járni és kutatni, hogy hogyan lehetnék jobb, hogyan tudnám átalakítani a külsőmet. A kezdeti lelkesedés idővel szenvedéllyé változott – az emberi test és teljesítmény tudománya iránti szenvedéllyé. Elvégeztem a Nemzetközi Testépítő és Fitness Szakszövetség Nemzetközi Szakedzői képzését, majd az egyetemi mester képzésem (végzettségem orvosi biotechnológus) alatt egyre jobban kikristályosodott bennem, hogy az edzés és a táplálkozástudomány mekkora befolyással van az egészségünkre, az életünkre és a sportolással elérhető eredményeinkre. A klienseimmel való közös munka során napról-napra meggyőződöm arról, hogy egészségünk, testünk és teljesítményünk tudatos formálásának eszköze – a megfelelő edzés és táplálkozás – a saját kezünkben van.

További információk: https://www.facebook.com/adamperformance/

Túlzásba viszed a mozgást? Az exorexia létező betegség, de a férfiak keveset beszélnek róla

Mutatjuk, mikor jelent már tényleg problémát az, ha elmész edzeni.

A hét táplálkozási tippje: pontosan ekkora adagot érdemes fogyasztani 8 népszerű ételből, hogy egészséges maradj

Ha odafigyelsz a táplálkozásodra, érdemes az adagokra is kicsit nagyobb hangsúlyt fektetni.

A jóganap az új pihenőnap

A kitartott pózok még a sérülésektől is megkímélnek.

4 szakálltípus, amit érdemes kipróbálnod! (Még akkor is, ha nem egyenletes az arcszőrzeted)

A férfiak szeretik az egyszerűséget mindenben, így a szakállak terén is.

Hallottál már a kávélisztről? Ez a legújabb szuperkaja!

A lisztről valószínűleg nem a koffein jut eszedbe. Nyugi, nem vagy egyedül. A kávéliszt viszont egyre népszerűbb, sokan pedig tápanyagokkal teli csodaként tekintenek rá. De tényleg annyira szuper, vagy csak felhájpolták?

A hét edzéstippje: érdemes minden egyes nap hasaznod, hogy lásd az edzés eredményét?

Ha nyárra már kockás hasat akarsz villantani, azért már jó korán el kell kezdeni dolgozni - például most.

A bicikli virágoztathatja fel a szexuális életedet

Egy kis tekerés és minden egyenesbe jön.

Nincs izomnövelés és erősödés túlterhelés nélkül - személyi edzőnk tanácsai a konditermi fejlődéshez

Ha besétálunk a terembe és körülnézünk, rengeteg embert látunk, aki edz. Különféle gyakorlatokat végeznek, gyakran erőlködnek és izzadnak, ezzel a kemény edzés látszatát keltve. Ha valaki nem jártas az edzésben, nem edz 4-5 éve, akkor tényleg csak keményen edző embereket lát.

3 jó okunk van arra, hogy elfelejtsd a kései vacsorát

Riasztó adatokkal szembesültek a szakemberek.

Rossz hír vegáknak: egy kutatás szerint sokkal kevesebb szexben van részük, mint a húsevőknek

Ha egy finom steak felér számodra egy orgazmussal, akkor van még egy jó hírünk: egy új kutatás szerint a húsevő emberek többször szexelnek, mint a vegetáriánus társaik.

Kettő az egyben: A szuperszett, ami a tricepszedet és a hasadat is megdolgoztatja

Milyen gyakran dolgoztatod meg a tricepszedet és a törzsizmaidat egyetlen gyakorlattal?

To-do list menti meg az álmatlan éjszakákat

Sosem volt még ilyen egyszerű az elalvás.

Gondoltad volna? A nyújtástól több mint 300%-kal nőhet az izomtömeged!

Ha az edzés végeztével szánsz időt a nyújtásra is, sokkal hamarabb elérheted a céljaidat!

A prosztatarák 3 gyakori tünete, amit sosem szabad figyelmen kívül hagynod

Ha korán észreveszed őket, sokkal nagyobb az esélyed a gyógyulásra.

10 perc, otthon, egyetlen eszközzel? Milyen edzés az ilyen? Életmentő!

Ezt csináld, ha a nagy hidegben nem tudod rászánni magad a futásra.

Szabadulj meg a manuális fogkefédtől és ruházz be egy elektromosba! Elmondjuk, miért

Lehet, hogy drágábbak, de sokkal több előnyük van, mint hinnéd!

Olvasd el ezeket is

MINDIG ARRA BIZTATUNK, HOGY ADJ BELE MINDENT, DE MOST ELÉG LESZ AZ 50 SZÁZALÉK

Csak 2685 Ft