Turbózd fel az agyadat a megfelelő ételekkel: ezeket edd, és a hatás nem marad el!

Szeretnéd, hogy jobb legyen a memóriád, könnyebb legyen a munka, a tanulás? Válogasd meg az ételeidet!

Szeretnéd, hogy jobb legyen a memóriád, könnyebb legyen a munka, a tanulás? Válogasd meg az ételeidet!

A helyes táplálkozás nemcsak a testsúly miatt lényeges: az agyra is kifejezetten jótékony hatással vannak bizonyos élelmiszerek. Az agy "frissen tartása" minden korban nagyon fontos, kutatások szerint pedig a megfelelő ételekkel az olyan betegségek is megelőzhetőek, mint a demencia vagy az Alzheimer-kór. A következők biztosan segítenek abban, hogy jobb legyen a memóriád!

Kép

Kelkáposzta

A kelkáposzta egy igazi szuperélelmiszer: folsavban nagyon gazdag, ami segít a szervezet homocisztein-szintjének csökkentésében. Ez egy olyan aminosav, ami normális esetben hamar lebomlik, ha azonban megemelkedik a szintje, érelmeszesedést és más, komolyabb betegségeket is okozhat.

Egészséges zsírok

Olivaolaj, szőlőmagolaj, vagy szinte bármi más, hidegen sajtolt olaj is kifejezetten jótékony hatással van az agyra. Használj a salátákra tökmag vagy dióolajat; ezek nemcsak isteni finomak, de szuper egészségesek is! De jófajta zsírokat tartalmaznak még a halak is, például a makréla, a hering és a szardínia. Ha pedig már kialakult a demencia, ezen ételek rendszeres fogyasztásával csökkenthetőek a betegség tünetei.

Kép

Kurkuma

A kurkuma nemcsak a rákbetegségek megelőzésében hatékony fegyver, de a memóriát is serkenti: kutatások bizonyítják, hogy a benne lévő kurkumin fokozza az agyban az új idegsejtek felépülését, erős antioxidáns tartalma révén pedig képes megakadályozni az agyban a fehérjelerakódásokat.

Kávé

Meglepő, de a mértékletes kávézás is jót tesz: véd a gyulladások és a memóriaproblémák ellen, ám az, hogy a demenciával szemben is beválik, még nem bizonyított.

Kép

Lila ételek

Antioxidánsokban kifejezetten gazdagok az olyan, lila színű zöldségek és gyümölcsök, mint az áfonya, a szeder, a szőlő, a lilahagyma, a cseresznye, a lilakáposzta és a padlizsán. Az antioxidánsok javítják a memóriát, és megakadályozzák az agy “hanyatlását”.

Ezeket hanyagold!

Hogy mi az, ami nem tesz jót? Nem meglepő, hogy szakértők szerint érdemes kiiktatni a transz-zsírsavakat az étrendből, emellett a dohányzást, a rendszeres alkoholfogyasztást és a mozgásszegény életmódot is megjelölik a memóriaproblémák, a későbbi demencia és Alzheimer-kór okozójaként.

Végül a megfelelő ételek és italok mellett próbálj meg lazítani, kicsit többet kikapcsolni: a stressz és idegeskedés helyett amikor csak olyan helyzet adódik, számolj 10-ig, pihenj, meditálj többet – ezek is mind hozzásegítenek az élesebb memóriához és a jobb agyműködéshez!

A módszer, amivel csúcsra járathatod a HIIT edzést

Így lehetsz effektívebb a gyors gyakorlatok közben.

Rágod a körmöd? Ez az egy módszer az, ami beválhat a rossz szokás ellen!

Jeremy Glass, az amerikai Men’s Health szerzője megpróbált többféle módszerrel leszámolni a rossz szokásával. Kiderül, melyik vált be neki a legjobban:

A hét táplálkozási tippje: apró változtatások az étrendedben azért, hogy izmosabb legyél

Ha szeretnél felszedni egy kis izmot, nem csak az edzésre kell figyelned.

8 dolog, amivel a barátnőd szerint számolnod kell, ha összeköltöztök

Jól figyelj, mert ezeket mindenki átéli, aki összebútorozik a párjával!

A hét edzéstippje: ezt a teljes testet átmozgató, zsírégető edzéstervet neked is ki kell próbálnod!

5 gyakorlat, 55 ismétlés - nem tűnik túl nehéznek, ugye? Pedig izzadni fogsz.

Ezeken a munkahelyeken a leggyakoribb a válások aránya

Nem csak a munkamániások vannak ám veszélyben!

3 hiba edzés közben, ami akadályozza az izomfejlődést

Ezekre érdemes figyelned, ha fejlődni akarsz.

Íme a tökéletes bemelegítés felsőtest edzés előtt

A hasizmaidat és a karizmaidat is bemelegítheted a következő gyakorlatokkal.

A benned élő harcos - megjelent a Men's Health legújabb száma

Mondják, hogy ez a test évtizede. Mind jól akarunk kinézni, értékmérő a fizikum – egyikünk tesz érte, a másikunk meg mindig csak holnap kezdi...

Ha fontos az egészséged, whiskey-t iszol a bárban

Kiderült, hogy ez a legkevésbé veszélyes ital.

A tudomány szerint ez a létező legjobb motiváció

Alig tudsz elindulni edzeni? Ha a pénzed a tét, biztos, hogy kilépsz az ajtón!

Ilyennek kéne lennie az étrendednek a 40-es és a 50-es éveidben

Mutatjuk, mire érdemes figyelned ebben az időszakban.

4 gyors tipp, hogy jobban menjen a húzódzkodás

Még nem tudsz megcsinálni 5 szabályosat? Itt az idő, hogy megtanuld helyesen elvégezni!

Egyszerű öltözködési trükkök, amiktől magasabbnak tűnhetsz

Tényleg könnyen elérheted azt, hogy magasabbnak tűnj, csak néhány lépésre kell figyelned.

Nehezen alszol el? A telefon helyett a csajodat masszírozd!

Így vethetsz véget a sötétben forgolódásnak.

5 dolog, amitől alaposan lecsökken a libidód

Sokkal többet tudsz közülük te kontrollálni, mint az hinnéd!

A sporteszköz, ami nem hiányozhat az otthoni konditermedből

Könnyű tárolni, számtalan gyakorlathoz használhatod és nem is kerül sokba!

A hét táplálkozási tippje: az édesburgonya tényleg egészségesebb, mint a sima krumpli?

Sokan úgy tartják, ha édesburgonyát kérsz sütve a hagyományos helyett, akkor az egészségesebb opciót választod. Tényleg így van?

Olvasd el ezeket is

MINDIG ARRA BIZTATUNK, HOGY ADJ BELE MINDENT, DE MOST ELÉG LESZ AZ 50 SZÁZALÉK

Csak 2685 Ft