Mi történik a testeddel, ha ugyanakkora súlyzókkal edzel?

Ahogy a reggeli kiválasztásánál, vagy a ruháknál, szeretünk beleragadni a megszokott rutinba. Nincs ez másképp a teremben sem, hiszen előfordulhat, hogy huzamosabb ideig ugyanakkora súlyzókat használsz.
Forrás: getty images

Ahogy a reggeli kiválasztásánál, vagy a ruháknál, szeretünk beleragadni a megszokott rutinba. Nincs ez másképp a teremben sem, hiszen előfordulhat, hogy huzamosabb ideig ugyanakkora súlyzókat használsz.

Olvasd el ezt is!

Ez nem gáz - elég megnyugtató úgy végezni a gyakorlatokat, hogy nem tojsz be a rád nehezedő teher alatt, otthon pedig lehet, hogy nincs akkora készleted. Pedig a szakértők szerint érdemes kicsit variálnod a kilókkal.

„Ha minden héten ugyanazokkal a súlyokkal dolgozol, a tested megszokja az edzést és nem erősödsz, izmosodsz. Olyan, mint ha mindig ugyanakkora távot futnál: eljön az a pont, amikor nem látod a fejlődést és nem találsz kihívást az edzésben”

- mondja Jacque Crockford, fiziológus.

Egy előnye viszont a változatlanságnak is van: az izmok állóképessége. Ez pontosan azt jelenti, mennyi ideig tudnak erőt kifejteni az izmaid egy intenzív, hosszú edzés (pl. maratonfutás) során.

„Az izom-állóképesség abban is segít, hogy energikusabb maradj, jobb legyen a tartásod és a sérülések kockázatát is csökkenti”

- állítja a szakértő.

Ennek mértékét úgy tudod meghatározni, hogy mennyi ismétlést tudsz elvégezni egy adott súllyal: ha korábban 12-t tudtál vállból nyomni, most pedig megy 16 is, akkor fejlődsz. Az ellenállás megtartásával, de az ismétlésszám növelésével tudod a legjobban nyomon követni a fejlődésed.

Ha szeretnél kidolgozottabb izmokat, muszáj növelned az ellenállást, mondjuk a 2x2-es szabályt követve. Ennek lényege, hogy ha 2-vel több ismétlést tudsz végrehajtani, mint korábban két egymást követő edzésnapon, akkor ideje növelni a súlyok mennyiségét. „A legjobb, ha 5%-kal emeled”-mondja Crockford.

Az viszont fontos, hogy mindig fejben tartsd a pontos célod, hogy ehhez tudd igazítani az edzésterved.

Ennek megfelelően változtasd:

Általános fittség: 1-2 szett, 8-15 ismétlés, 30-90 mp pihenő

Izom-állóképesség: 2-3 szett, 12 vagy több ismétlés, 30 mp vagy kevesebb pihenő

Izomnövelés: 3-6 szett, 612 ismétlés, 30-90 mp pihenő

Erősítés: 2-6 szett, 6 vagy kevesebb ismétlés, 2-5 perc pihenő

Mire számíts az első személyi edzős alkalommal?

Még nem késő rágyúrnod a summer bodyra.

A regeneráció alapszabályai: 4 kulcsfontosságú tényező, amire érdemes figyelni

Azt hiszem, mindenki tudja – de ha nem, akkor most megtudja -, hogy az izmok nem az edzések közben nőnek. Sőt, a futóteljesítményünk sem az edzés közben javul.

A horkolásod rosszabb hatással van a kapcsolatodra, mint gondolnád!

1500 ember mondta el a véleményét a témával kapcsolatban, és kiderült, hogy egyáltalán nem boldogok.

A legjobb módszer az izomláz csökkentésére

Az izomláz lehet a sikeres edzés jele.

5 ok, amiért óriási szükségünk van D-vitaminra

Így hasznosítja a szervezetünk a napfény ajándékát.

Íme az allergia legújabb ellenszere: a gin tonik

Ha keresel egy okot arra, hogy munka után leguríts egy gin tonikot, akkor most mutatunk egyet.

Mi számít vonzónak? A tudomány szerint ezek a tulajdonságok mindenképp

A szerelmet nehéz leírni, megfogalmazni. A tudomány viszont segíthet abban, hogy megmagyarázza, pontosan miért is vonzódsz valakihez.

Tedd ezt, hogy produktívabbá válj - Elon Musk emailjében 5 fontos tanácsot is találsz

Ha nem tudnád, Elon Musk a SpaceX és a Tesla CEO-ja, de ő alapította a The Boring Company nevű céget és nem is olyan rég kilőtt egy autót az űrbe.

Dwayne Johnson 3. gyereke is megszületett!

Tegnap vált háromszoros apává a Szikla.

Ez történik, ha nem kezeled a szexuális úton terjedő betegségeket

Lehet, hogy a tünetek idővel megszűnnek, de súlyos következményekkel kell számolnod, ha nem kezeled a nemi betegségeket.

Így kerülheted el, hogy túl keveset egyél edzés előtt

Ha nem eszel eleget és edzés előtt sem ügyelsz arra, hogy megfelelően feltöltsd a szervezeted raktárait, hogyan várhatod el, hogy lásd az edzés eredményét?

Borzalmas volt az első alkalom? A tudomány szerint emiatt nem kell aggódnod

Volt már olyan, hogy minden összejött, csak épp az első szex sikerült katasztrofálisan?

A hét táplálkozási tippje: tényleg hatásos a vércsoport-diéta?

A vércsoport-diéta megint egyre népszerűbb. De tényleg olyan hatásos, mint ahogy azt sokan állítják? Ennek jártunk utána.

Kiderült, mit alakítanának át a férfiak a testükön! Mit szólsz az eredményekhez?

Egy új kutatás arra derített fényt, hogy a férfiak is szívesen változtatnának a kinézetükön. Mutatjuk, melyik testrészek az érintettek.

A Harvard professzora szerint ezt az 5 ételt napi szinten kéne fogyasztanunk

Teresa Fung szerint ezek tartalmazzák a legtöbb tápanyagot.

Ezért érdemes rendszeresen kimchit fogyasztanod

Dél-Korea kincse nagyon jó hatással van a szervezetre.

Kerüld el a kiégést ezzel a négyhetes módszerrel!

A jó idő beköszöntével senkinek nincs kedve bent ülni az irodában. Egyre többször kalandozik el az agyad, egyre kevésbé érdekel a munka.

Zokni vagy nem zokni? Erre figyelj a választásnál, hogy tökéletessé tedd a megjelenésed

Itt egy kis segítség, hogy el tudd dönteni, milyen zoknit válassz a különböző ruháidhoz.

Olvasd el ezeket is

MINDIG ARRA BIZTATUNK, HOGY ADJ BELE MINDENT, DE MOST ELÉG LESZ AZ 50 %

Csak 1335 Ft