Mi történik a testeddel, ha ugyanakkora súlyzókkal edzel?

Ahogy a reggeli kiválasztásánál, vagy a ruháknál, szeretünk beleragadni a megszokott rutinba. Nincs ez másképp a teremben sem, hiszen előfordulhat, hogy huzamosabb ideig ugyanakkora súlyzókat használsz.

Ahogy a reggeli kiválasztásánál, vagy a ruháknál, szeretünk beleragadni a megszokott rutinba. Nincs ez másképp a teremben sem, hiszen előfordulhat, hogy huzamosabb ideig ugyanakkora súlyzókat használsz.

Olvasd el ezt is!

Ez nem gáz - elég megnyugtató úgy végezni a gyakorlatokat, hogy nem tojsz be a rád nehezedő teher alatt, otthon pedig lehet, hogy nincs akkora készleted. Pedig a szakértők szerint érdemes kicsit variálnod a kilókkal.

„Ha minden héten ugyanazokkal a súlyokkal dolgozol, a tested megszokja az edzést és nem erősödsz, izmosodsz. Olyan, mint ha mindig ugyanakkora távot futnál: eljön az a pont, amikor nem látod a fejlődést és nem találsz kihívást az edzésben”

- mondja Jacque Crockford, fiziológus.

Egy előnye viszont a változatlanságnak is van: az izmok állóképessége. Ez pontosan azt jelenti, mennyi ideig tudnak erőt kifejteni az izmaid egy intenzív, hosszú edzés (pl. maratonfutás) során.

„Az izom-állóképesség abban is segít, hogy energikusabb maradj, jobb legyen a tartásod és a sérülések kockázatát is csökkenti”

- állítja a szakértő.

Ennek mértékét úgy tudod meghatározni, hogy mennyi ismétlést tudsz elvégezni egy adott súllyal: ha korábban 12-t tudtál vállból nyomni, most pedig megy 16 is, akkor fejlődsz. Az ellenállás megtartásával, de az ismétlésszám növelésével tudod a legjobban nyomon követni a fejlődésed.

Ha szeretnél kidolgozottabb izmokat, muszáj növelned az ellenállást, mondjuk a 2x2-es szabályt követve. Ennek lényege, hogy ha 2-vel több ismétlést tudsz végrehajtani, mint korábban két egymást követő edzésnapon, akkor ideje növelni a súlyok mennyiségét. „A legjobb, ha 5%-kal emeled”-mondja Crockford.

Az viszont fontos, hogy mindig fejben tartsd a pontos célod, hogy ehhez tudd igazítani az edzésterved.

Ennek megfelelően változtasd:

Általános fittség: 1-2 szett, 8-15 ismétlés, 30-90 mp pihenő

Izom-állóképesség: 2-3 szett, 12 vagy több ismétlés, 30 mp vagy kevesebb pihenő

Izomnövelés: 3-6 szett, 612 ismétlés, 30-90 mp pihenő

Erősítés: 2-6 szett, 6 vagy kevesebb ismétlés, 2-5 perc pihenő

A módszer, amivel csúcsra járathatod a HIIT edzést

Így lehetsz effektívebb a gyors gyakorlatok közben.

Rágod a körmöd? Ez az egy módszer az, ami beválhat a rossz szokás ellen!

Jeremy Glass, az amerikai Men’s Health szerzője megpróbált többféle módszerrel leszámolni a rossz szokásával. Kiderül, melyik vált be neki a legjobban:

A hét táplálkozási tippje: apró változtatások az étrendedben azért, hogy izmosabb legyél

Ha szeretnél felszedni egy kis izmot, nem csak az edzésre kell figyelned.

8 dolog, amivel a barátnőd szerint számolnod kell, ha összeköltöztök

Jól figyelj, mert ezeket mindenki átéli, aki összebútorozik a párjával!

A hét edzéstippje: ezt a teljes testet átmozgató, zsírégető edzéstervet neked is ki kell próbálnod!

5 gyakorlat, 55 ismétlés - nem tűnik túl nehéznek, ugye? Pedig izzadni fogsz.

Ezeken a munkahelyeken a leggyakoribb a válások aránya

Nem csak a munkamániások vannak ám veszélyben!

3 hiba edzés közben, ami akadályozza az izomfejlődést

Ezekre érdemes figyelned, ha fejlődni akarsz.

Íme a tökéletes bemelegítés felsőtest edzés előtt

A hasizmaidat és a karizmaidat is bemelegítheted a következő gyakorlatokkal.

A benned élő harcos - megjelent a Men's Health legújabb száma

Mondják, hogy ez a test évtizede. Mind jól akarunk kinézni, értékmérő a fizikum – egyikünk tesz érte, a másikunk meg mindig csak holnap kezdi...

Ha fontos az egészséged, whiskey-t iszol a bárban

Kiderült, hogy ez a legkevésbé veszélyes ital.

A tudomány szerint ez a létező legjobb motiváció

Alig tudsz elindulni edzeni? Ha a pénzed a tét, biztos, hogy kilépsz az ajtón!

Ilyennek kéne lennie az étrendednek a 40-es és a 50-es éveidben

Mutatjuk, mire érdemes figyelned ebben az időszakban.

4 gyors tipp, hogy jobban menjen a húzódzkodás

Még nem tudsz megcsinálni 5 szabályosat? Itt az idő, hogy megtanuld helyesen elvégezni!

Egyszerű öltözködési trükkök, amiktől magasabbnak tűnhetsz

Tényleg könnyen elérheted azt, hogy magasabbnak tűnj, csak néhány lépésre kell figyelned.

Nehezen alszol el? A telefon helyett a csajodat masszírozd!

Így vethetsz véget a sötétben forgolódásnak.

5 dolog, amitől alaposan lecsökken a libidód

Sokkal többet tudsz közülük te kontrollálni, mint az hinnéd!

A sporteszköz, ami nem hiányozhat az otthoni konditermedből

Könnyű tárolni, számtalan gyakorlathoz használhatod és nem is kerül sokba!

A hét táplálkozási tippje: az édesburgonya tényleg egészségesebb, mint a sima krumpli?

Sokan úgy tartják, ha édesburgonyát kérsz sütve a hagyományos helyett, akkor az egészségesebb opciót választod. Tényleg így van?

Olvasd el ezeket is

MINDIG ARRA BIZTATUNK, HOGY ADJ BELE MINDENT, DE MOST ELÉG LESZ AZ 50 SZÁZALÉK

Csak 2685 Ft