Hogyan kövesd a fejlődésedet?

Hogyan kövesd a fejlődésedet?
Forrás: getty images

Mi a legnagyobb hiba, amit az emberek elkövetnek, amikor szeretnék a testüket átalakítani? Az, hogy nem reális célokat tűznek ki. Alul becsülik azt, hogy hol állnak, ill hogy mennyit kell változniuk és túlbecsülik azt, hogy mennyit tudnak elérni 1-2 hónap alatt.

Nyilván, mindenki a látványos/látható változásokat szereti. Mindenkinek kell a visszacsatolás és a megerősítés, hogy jól csinálja, amit csinál és, hogy jó úton halad. A fogyás még az egyszerűbb dolog – hisz’ az mindig gyorsabb, mint az izomépítés. Három hónap alatt lehet 8-10 kg-t fogyni – amit ha lebontunk heti változásra, az heti 0,7-0,8 kg, tehát ha a mérleg 2 hetente 1-1,5 kg-t változik, akkor tudjuk, hogy jó irányba haladunk.

Na, de mi a helyzet az izomépítéssel? Mennyit tudunk felszedni 3 hónap alatt? Nem 10 kg-t, az biztos. Tegyük fel, hogy havi 1 kg feljön (ami egy fantasztikus eredménye!) – az heti 80 g. A legtöbb fürdőszobai mérleg nem is mér ilyen pontossággal…

És ami még rosszabb: próbáljuk ki, hogy egy héten keresztül minden reggel ráállunk a mérlegre. Kétszer ugyanazt az értéket nem fogja kiadni. Néha kevesebb, néha több. Most akkor honnan tudjuk, hogy fejlődünk?

Alapvetően két megoldást tudok javasolni. Az egyik könnyű, nem időigényes, a másikat csak azoknak ajánlom, akik – hozzám hasonlóan – egy középsúlyos OCD-vel küszködnek.

1. Az egyszerű módszer: Minden héten lemész edzeni. Vannak alapgyakorlatok (felhúzás, guggolás, fekvenyomás, stb.) amiket végzel. A cél, hogy ezekben erősebb legyél. Mennyi az elvárható növekedés? Kb. 2 %. Ezt nagyjából azt jelenti, hogy ha múlthéten ment 80 kg-val 8 ismétlés, akkor most vagy 9 ismétlést csinálsz vele, vagy 82,5 kg-val csinálsz 8-t. Tehát, vagy a súly, vagy a végzett ismétlések száma nő. Amíg ez stimmel, addig erősödsz. Amíg erősödsz, addig nő az izomtömeged.

2. OCD-s megoldás: minden reggel (vagy majdnem minden reggel – heti 4-5 alkalommal) leméred a testsúlyodat és felírod. Csinálsz egy Excel táblázatot és szépen vezeted. Pár hét után pedig ábrázolod az értékeket az idő függvényében. Kapsz egy diagramot, ami hullámzik rendesen. Utána pedig az értékekre egyszerűen egy „egyenest illesztesz” (Excel, jobb klikk, Trendvonal felvétele). Az egyenesnek ki lehet írni az egyenletét, ami valahogy így fog kinézni: y=0,0231x+1,2342143. Ha az a szám, ami az „X” előtt van pozitív, akkor, ha minden így megy tovább, nőni fog a tömeged. Ha negatív, akkor csökkenni. Ennyi. (Ugye, mondtam? Középsúlyos OCD…)

Legyenek reális céljaitok és kövessétek őket. Így el lehet kerülni a kiábrándulást.

Kép

ÁDÁM NORBERT

A sport mindig része volt az életemnek – néhány év úszást 16 év karate követett. A testépítéssel és a súlyzós edzéssel 7 éve ismerkedtem meg. Ekkor kezdtem el rendszeresen terembe járni és kutatni, hogy hogyan lehetnék jobb, hogyan tudnám átalakítani a külsőmet. A kezdeti lelkesedés idővel szenvedéllyé változott – az emberi test és teljesítmény tudománya iránti szenvedéllyé. Elvégeztem a Nemzetközi Testépítő és Fitness Szakszövetség Nemzetközi Szakedzői képzését, majd az egyetemi mester képzésem (végzettségem orvosi biotechnológus) alatt egyre jobban kikristályosodott bennem, hogy az edzés és a táplálkozástudomány mekkora befolyással van az egészségünkre, az életünkre és a sportolással elérhető eredményeinkre. A klienseimmel való közös munka során napról-napra meggyőződöm arról, hogy egészségünk, testünk és teljesítményünk tudatos formálásának eszköze – a megfelelő edzés és táplálkozás – a saját kezünkben van.

További információk: https://www.facebook.com/adamperformance/

Zavarba ejtően sok mikroműanyagot viszünk be asztali sóval

Egy friss kutatás szerint évente 2000 kisebb-nagyobb darab jut a gyomrunkba.

Így szabadulhatsz meg a hasi zsírtól kardió nélkül!

Tényleg elengedhetetlen a kardiózás annak érdekében, hogy kockás legyen a hasad? Mutatjuk a választ!

Igen, a szakállad is korpásodhat - Mutatjuk, mit tegyél ellene

A szakállkorpa nem olyan, mint a hagyományos - kinézetre sem. Mutatjuk, mit kell tudnod róla.

A hét táplálkozási tippje: Edd ezt a pihenőnapodon, hogy felpörgesd a regenerációt!

Ha egy ideje érdekel az edzés világa, biztosan tisztában vagy azzal, hogy a pihenőnapokon máshogy kell táplálkozni, mint akkor, ha edzel. De pontosan hogyan néz ki egy ilyen menüsor? Mutatjuk!

Ez az egyszerű trükk egészségesebbé teszi a fehér kenyeret

Azt mindenki tudja, hogy a fehér kenyér nem egészséges, sokan mégsem váltanak át teljes kiőrlésűre. De egy trükk segítségével még ez a változat is egészségesebbé tehető.

A hét edzéstippje: Bruce Lee legendás mozdulatától neked is kockás lesz a hasad

Ha szeretnél kockásabb hasat, érdemes kipróbálnod a dragon flag (sárkányzászló) nevű gyakorlatot, amit Bruce Lee is gyakran alkalmazott.

A tudomány szerint napi 2-3 kávéval leszámolhatunk a cukorbetegséggel

25%-kal csökkenthetjük így a betegség kialakulásának kockázatát.

Proteinnehéz étrenddel készül a visszatérésre az NBA lett óriása

Kristaps Porzingis február óta bajlódik sérüléssel, de hamarosan ismét a gyűrű alatt brillírozhat.

Az ország legjobb testépítői egy helyen: ez a Superbody!

Idén 21. alkalommal kerül megrendezésre a Scitec Nutrition által a legjelentősebb magyar testépítő verseny, a Superbody. A nemzetközileg is elismert megmérettetésnek november 17-én, a Vasas Jégcentrum ad otthont.

A Creed II. gonosza méltó vetélytársa lesz Michael B. Jordannek

Viktor Drago elég félelmetesen néz ki ebben a videóban.

Mennyit nézegesd a közösségi oldalakat, ha közben egészséges is szeretnél maradni?

A Pennsylvania Egyetem kutatása szerint sokkal jobban jársz, ha limitálod, mennyi időt nézegetsz közösségi oldalakat, mert így a depressziót és a szorongást is elkerülheted.

3 tesztoszterongyilkos, amitől ideje megszabadulnod

Az edzés képes megnövelni a tesztoszteronszintedet, viszont vannak dolgok, amik lecsökkentik. Érdemes ezeket megismerni, hogy elkerüld a kellemetlenségeket.

7 jel, ami arra utal, hogy túlságosan stresszes vagy

A következő 7 furcsa tünet mind azt jelzi, hogy ideje kicsit több időt szánnod magadra, mert túl sokat idegeskedsz.

A tudomány szerint lelkileg nagyon megterhelő a vegetáriánus életmód

Komoly frusztrációt okozhat, ha teljes mértékben száműzzük a húst az életünkből.

Michael C. Hall szívesen folytatná a Dextert - Lesz új évad?

Michael C. Hall elmondta, hogy nem lenne ellenére, ha folytatódna a Dexter. Vajon lesz következő évad?

A titkos összetevő, ami nem hiányozhat a téli parfümödből

Mutatjuk, pontosan miért is lesz jobb fényévekkel egy téli férfi parfüm, ha szerepel benne ez a bizonyos összetevő.

Jó vagy béna? Elkészült Conor McGregor viaszmása

A ketrecharcost már a New York-i Madam Tussauds panoptikumban is meg lehet nézni.

A huszonévesek fele a közösségi oldalakon boldogabbnak mutatja kapcsolatát

Tökéletes kapcsolat nem létezik, hiába tűnik annak Instán.

Hallottál már a csendes futásról? Mutatjuk, miért tesz jót!

A csendes futás segíthet a sérülések megelőzésében, ráadásul a tartásodon is javíthat.

5 hajtrend, ami jövőre nagyon népszerű lesz

Kíváncsi vagy, mit fog kérni mindenki jövőre a borbélyától és fodrászától? Akkor jó helyen jársz!

Olvasd el ezeket is

3 LAPSZÁM, MOST FÉL ÁRON 2985 FT HELYETT CSAK 1485 FT

Csak 1485 Ft

Weboldalunkon cookie-kat használunk annak érdekében, hogy jobban megismerjük a felhasználói viselkedést és érdeklődést, valamint ezek segítségével személyre szabjuk és javítsuk a reklámokat. Weboldalunk használatával ezen feltételeket ön automatikusan elfogdja. További információkat az adatkezelési tájékoztatóban olvashat.
Megértettem