Hogyan kövesd a fejlődésedet?

Mi a legnagyobb hiba, amit az emberek elkövetnek, amikor szeretnék a testüket átalakítani? Az, hogy nem reális célokat tűznek ki. Alul becsülik azt, hogy hol állnak, ill hogy mennyit kell változniuk és túlbecsülik azt, hogy mennyit tudnak elérni 1-2 hónap alatt.
Forrás: getty images

Mi a legnagyobb hiba, amit az emberek elkövetnek, amikor szeretnék a testüket átalakítani? Az, hogy nem reális célokat tűznek ki. Alul becsülik azt, hogy hol állnak, ill hogy mennyit kell változniuk és túlbecsülik azt, hogy mennyit tudnak elérni 1-2 hónap alatt.

Nyilván, mindenki a látványos/látható változásokat szereti. Mindenkinek kell a visszacsatolás és a megerősítés, hogy jól csinálja, amit csinál és, hogy jó úton halad. A fogyás még az egyszerűbb dolog – hisz’ az mindig gyorsabb, mint az izomépítés. Három hónap alatt lehet 8-10 kg-t fogyni – amit ha lebontunk heti változásra, az heti 0,7-0,8 kg, tehát ha a mérleg 2 hetente 1-1,5 kg-t változik, akkor tudjuk, hogy jó irányba haladunk.

Na, de mi a helyzet az izomépítéssel? Mennyit tudunk felszedni 3 hónap alatt? Nem 10 kg-t, az biztos. Tegyük fel, hogy havi 1 kg feljön (ami egy fantasztikus eredménye!) – az heti 80 g. A legtöbb fürdőszobai mérleg nem is mér ilyen pontossággal…

És ami még rosszabb: próbáljuk ki, hogy egy héten keresztül minden reggel ráállunk a mérlegre. Kétszer ugyanazt az értéket nem fogja kiadni. Néha kevesebb, néha több. Most akkor honnan tudjuk, hogy fejlődünk?

Alapvetően két megoldást tudok javasolni. Az egyik könnyű, nem időigényes, a másikat csak azoknak ajánlom, akik – hozzám hasonlóan – egy középsúlyos OCD-vel küszködnek.

1. Az egyszerű módszer: Minden héten lemész edzeni. Vannak alapgyakorlatok (felhúzás, guggolás, fekvenyomás, stb.) amiket végzel. A cél, hogy ezekben erősebb legyél. Mennyi az elvárható növekedés? Kb. 2 %. Ezt nagyjából azt jelenti, hogy ha múlthéten ment 80 kg-val 8 ismétlés, akkor most vagy 9 ismétlést csinálsz vele, vagy 82,5 kg-val csinálsz 8-t. Tehát, vagy a súly, vagy a végzett ismétlések száma nő. Amíg ez stimmel, addig erősödsz. Amíg erősödsz, addig nő az izomtömeged.

2. OCD-s megoldás: minden reggel (vagy majdnem minden reggel – heti 4-5 alkalommal) leméred a testsúlyodat és felírod. Csinálsz egy Excel táblázatot és szépen vezeted. Pár hét után pedig ábrázolod az értékeket az idő függvényében. Kapsz egy diagramot, ami hullámzik rendesen. Utána pedig az értékekre egyszerűen egy „egyenest illesztesz” (Excel, jobb klikk, Trendvonal felvétele). Az egyenesnek ki lehet írni az egyenletét, ami valahogy így fog kinézni: y=0,0231x+1,2342143. Ha az a szám, ami az „X” előtt van pozitív, akkor, ha minden így megy tovább, nőni fog a tömeged. Ha negatív, akkor csökkenni. Ennyi. (Ugye, mondtam? Középsúlyos OCD…)

Legyenek reális céljaitok és kövessétek őket. Így el lehet kerülni a kiábrándulást.

Kép

ÁDÁM NORBERT

A sport mindig része volt az életemnek – néhány év úszást 16 év karate követett. A testépítéssel és a súlyzós edzéssel 7 éve ismerkedtem meg. Ekkor kezdtem el rendszeresen terembe járni és kutatni, hogy hogyan lehetnék jobb, hogyan tudnám átalakítani a külsőmet. A kezdeti lelkesedés idővel szenvedéllyé változott – az emberi test és teljesítmény tudománya iránti szenvedéllyé. Elvégeztem a Nemzetközi Testépítő és Fitness Szakszövetség Nemzetközi Szakedzői képzését, majd az egyetemi mester képzésem (végzettségem orvosi biotechnológus) alatt egyre jobban kikristályosodott bennem, hogy az edzés és a táplálkozástudomány mekkora befolyással van az egészségünkre, az életünkre és a sportolással elérhető eredményeinkre. A klienseimmel való közös munka során napról-napra meggyőződöm arról, hogy egészségünk, testünk és teljesítményünk tudatos formálásának eszköze – a megfelelő edzés és táplálkozás – a saját kezünkben van.

További információk: https://www.facebook.com/adamperformance/

Kiakaszt a mókuskerék? Több kutatás is azt igazolja, hogy szívás a 8-órás munkanap

Több kutatást végeztek az elmúlt időszakban, melyekből kiderült, a 8-órás munkanapot rossz ötlet volt bevezetni.

11 érdekesség Mark Wahlbergről, amit nem biztos, hogy eddig tudtál

Azt tudjuk, hogy keményen edz és szeret megnevettetni minket a filmjeivel, de honnan jön a neve és minek választotta meg a Rolling Stone.

A hét edzéstippje: Így lett atomizmos Michael B. Jordan a Fekete Párduc forgatására

A sztár edzője, Corey Calliet elmondja, mi Jordan masszív izmainak titka.

Trendben erős: a Men's Health aktuális kedvencei

Nézd meg, hogy az elmúlt hetekben milyen újdonságok jelentek meg, amikkel feldobhatod a stílusodat!

Miért áll rosszabbul a hajad, ha beteg vagy?

Észrevetted már, hogy ha beteg vagy, úgy tűnik, hogy a hajad is kidől?

Gombóc Artúr padlót fogna! A csokitól jobban megy az edzés egy új kutatás szerint

A csoki nem csak a szerelem szimbóluma, hanem szuper hatással van az egészségedre is!

Egészség level Oktoberfest: Sört vedelve halmozzák az érmeket a németek a téli olimpián

Már nem lenézett alternatíva, hanem effektív sportital az alkoholmentes verzió.

Itt az egyik UFC harcos edzésterve, amivel fejlesztheted az állóképességed és robbanékonyabbá válhatsz!

Tyron Woodley pontosan ezt az edzéstervet követi, hogy kiüsse ellenfeleit a ringben.

Korán kelsz? Akkor tényleg aranyat lelsz, mert sokkal jobb vagy másoknál!

Utálsz sokáig aludni? Akkor szerencséd van, a tudomány szerint ugyanis sokkal egészségesebb életet folytatsz, mint mások.

Nagy izmok bármilyen áron? A szteroidok 7 legdurvább mellékhatása

Azt tudod, hogy a szteroidok nem tesznek jót neked. De pontosan miért? Mutatjuk, milyen következményekkel kell számolnod, ha mégis kipróbálnád őket.

Még csak február van, de megtaláltuk az év legdurvább és legnevetségesebb szexkutatását!

Te hogyan sütöd a palacsintát? Feldobod, vagy lapáttal fordítod meg?

Nem találsz magadnak párt? A tudomány szerint a te készülékedben van a hiba!

Akárhogy is próbálkozol, egyszerűen nem talál rád a szerelem?

Nem semmi! Ez a férfi a borbélya tanácsára megnövesztette a szakállát és 180 fokos fordulatot vett az élete

Ha eddig nem gondoltad úgy, hogy érdemes lehet megnövesztened a szakálladat, akkor íme egy történet, ami biztos, hogy megváltoztatja majd a véleményedet.

4 meglepő dolog, ami kellemetlen szájszagot eredményez

Ezekre figyelj, ha nem akarod megkeseríteni beszélgetőtársaid életét.

5 dolog, ami még fájdalmasabbá teszi a másnapot

Ezekre figyelj, ha nem akarsz egy egész napot kidobni a kukába.

3 szuper teljesítménynövelő módszer, amit még nem próbáltál

A tiltott szerek, veszélyes tabletták helyett inkább válaszd a következő módszereket!

Olvasd el ezeket is

MINDIG ARRA BIZTATUNK, HOGY ADJ BELE MINDENT, DE MOST ELÉG LESZ AZ 50 %

Csak 1335 Ft