5 tipp, hogy legyőzd a tavaszi fáradtságot!

5 tipp, hogy legyőzd a tavaszi fáradtságot!
Forrás: getty images

Úgy kelsz fel reggelente, mint aki az előző estéjét bulizással töltötte? Nyugodj meg, nem az emlékezeted hagyott cserben, csak épp a tavaszi fáradtság egyik tünete tombol a testedben.

Vannak bevett praktikák, és házi módszerek, de érdemes azt is szem előtt tartani, milyen nyomelemekkel és vitaminokkal enyhítheted a tüneteket. A télen jelentősen lecsökkent D- és C-vitamin szint az egyik legnagyobb bűnös ebben, ahogy a magnézium hiánya is jelentősen ronthatja a kedved. A változatos étrend mellett nem árt olyan italokat és táplálékkiegészítőket fogyasztanod, amelyek segítenek a pótlásban. Sőt, ha tuti tippről beszélünk, akkor érdemes megemlíteni az L-Karnitint, nem véletlenül kínálják az ilyen italokat az edzőtermek büféjében. Íme az az öt tipp!

1. C-vitamin pótlás

A tavaszi fáradtság hátterében elsősorban a vitaminhiány áll. Az immunerősítő, sejtvédő C-vitamin pótlással segíthetünk a szervezetünknek és gyorsan megszabadulhatunk a kimerültségtől. Egy 2014-es kutatás szerint ez a vitamin segíthet abban is, hogy több kedvvel menj edzeni és javíthat a teljesítményeden is!

2. D-vitamin pótlás

A fényhiány és a csekély UV-sugárzás negatívan hat a pszichére és a testi teljesítőképességre is. D-vitamin akkor képződik, amikor a bőrt UVB-sugarak érik, ezért naponta legalább 15 perces szabadban tartózkodás ajánlott fedetlen fejjel és karral. Október végétől a napsütéses tavasz beköszöntéig azonban nem jut a bőr elegendő UVB-sugárzáshoz, ezért D-vitamin-pótlásra van szükség. Több tanulmány is bizonyította, hogy a vitamin hiánya fáradtsághoz vezet - de akár depressziót is okozhat. Egy tavalyi kutatásból pedig az is kiderült, hogy a kontrollcsoport azon tagjai közül, akik D-vitamint fogyasztottak, sokkal kevésbé érezték magukat fáradtnak, mint a placebót szedők.

3. B-vitaminok

B1-, B2-vitamin és niacin (B3): A megfelelő energiafelhasználást segítik. A B6 vitamin pedig hozzájárul a fáradság és a kifáradság csökkentéséhez. Hiánytünetek jelentkezésekor érdemes lehet olyan megoldásban gondolkodni, amiben a B vitamin több változata jelen van, mert még a B12-nek is fontos szerepe van a fáradság elkerülésében. A B12 vitamin részt vesz a normál energiatermelő anyagcsere folyamatokban és csökkenti a kifáradást. Egy 2012-es kutatás szerint pedig a B-vitaminokból készült koktél fogyasztása edzés előtt segíthet az állóképesség növelésében, javít a reakcióidőn és a fáradtságot is megelőzheti! Ezt fogyaszd, ne a mojitót!

4. Magnézium

A magnézium szervezetünk egyik kiemelkedően fontos eleme. Ha magnéziumszint lecsökken a szervezetünkben, számos tünet jelentkezhet; például ingerlékenység, idegesség, enyhe szorongás, átmeneti fáradtság, alvásproblémák, izomgörcsök, vagy akár a zsibbadás is utalhat a magnéziumhiányra. Ráadásul szakértők szerint abban is segít, hogy a bevitt ételeket energiává alakítsa a testeünk. Éppen ezért kiemelten fontos, hogy pótoljuk a hiányt, és feltöltsük szervezetünk magnézium készleteit.

5. Sport és alvás

Ha nem alszol, eleget, nincs erőd sportolni. Ha nem fárasztod le magad fizikálisan, rosszul alszol! Ördögi kör, pedig a recept egyszerű, ki kell rángatni magad a téli álomból és iktasd be a rendszeres testmozgást az életedbe. Hidd el, ez az élet egyéb területein is kihat a teljesítményedre. Egy tavalyi kutatásból pedig az is kiderült, hogy a sport csökkentheti a krónikus stressz tüneteit, de jó szolgálatot tesz azoknak a hallgatóknak is, akik a sok tanulás miatt fáradnak el. A pihentető alvás pedig fontos abban, hogy ne legyél másnap mosott rongy, ingerült és a diétád betartásában is segíthet. Törekedj arra, hogy minden este nagyjából ugyanakkor menj aludni, kapcsold ki előtte a kütyüidet és kelj nagyjából ugyanabban az időpontban - így nem lesz baj!

Nurmagomedov is kihívta egy meccsre Floyd Mayweathert

A Conor McGregor által megkezdett úton jár a dagesztáni bunyós.

Ezt árulja el a nyelved színe az egészségedről

Bizony, a nyelved is nagyon sok betegséget megmutathat, amikre nem is gondolnál.

Hogyan hat az alkoholfogyasztás a fittségedre?

Ha szeretnél fitt maradni, akkor jobb ötlet, ha egy időre hanyagolod a piát, hogy gyorsabb eredményeket érj el.

Egy kutya azért rohant be a meccsre, hogy megsimogassák a hasát - VIDEÓ

Az ilyen pillanatokért is megéri meccset nézni.

Zseniális módszerrel óvja meg a junkfoodtól túlsúlyos tanítványát a személyi edző

Mike Hind kiplakátolta Dibsy összes kedvenc helyét az elrettentő röplappal.

Új őrület hódit a sport világában: a "fitness snacking" - vagyis az "edzésnassolás"

Egy kiadós edzésnél nincs is jobb, viszont a mai világban már sokan próbálják minél rövidebb idő alatt letudni a kötelező mozgást.

Így alakul a villámlábú Usain Bolt futballkarrierje - már két gólt lőtt a sprinter

A jamaikai sportlegenda, Usain Bolt újabb lépést tett profi focikarrierje felé, mivel a próbaidőszakában két gólt is befüstölt egy barátságos mérkőzésen.

Ezért csukd be mindig a hálószobád ajtaját!

Érdemesebb inkább bezárni a hálószoba ajtaját, mielőtt elaludnál.

Netflixre jön a McGregor - Mayweather meccsről szóló dokumentumfilm

Naná, hogy bemutatják a szupermeccs felvezetésének minden egyes pillanatát.

Így lett vegán az Egyesült Királyság egyik futballcsapata

Még a neve is stílszerű a Forest Green Roversnek.

Szénhidrát-kisokos: minden, amit erről a tápanyagról tudni érdemes

Manapság, ha a fogyás és az étrend szóba kerül, mindenki egyből a szénhidrátokról kezd beszélni. „Diétázom, nem eszem szénhidrátot/kevesebb szénhidrátot eszem/igyekszem lassan felszívódó szénhidrátokat enni”… Ezek a kijelentések gyakorlatilag minden naposak. Számos olyan táplálkozási trend indult el, ami a szénhidrátokat démonizálja és nagyon alacsony szénhidrátbevitelt javasol.

Ilyen egy NASCAR-versenyző étrendje, aki 4.5 kilót fogy minden egyes versenyen

Chase Elliott már nagyjából 13 éves kora óta arra készül, hogy ő is versenyző legyen. Az autósporthoz elengedhetetlen a fitsség, hiszen az autóban akár 60 fokra is felmelegedhet a levegő, ráadásul az sem ritka, hogy 4.5 kilót fogyjon egy-egy futam alatt.

Ezt árulja el az ágyad a szexuális életedről

Gondosan beveted, miután kimásztál belőle, vagy úgy hagyod, ahogy van? Ez sokat elárul arról, hogy milyen ember vagy - és nem csak a rend szeretetének terén.

A hét edzéstippje: Te átmennél az amerikai katonák új fitnesz tesztjén?

A katonai fitnesz tesztet elvileg 2020-ban vezetik majd be, a gyakorlatokat viszont már meg lehet belőle találni.

Rengeteg előnye van a szigorú gyümölcsdiétának

Állítják azok, akik éveken keresztül csak így étkeztek.

Most akkor ér nyögni súlyzós edzés közben, vagy nem?

Az elmúlt évek alatt bőven lehetett találni érveket és ellenérveket is a témában.

A reggeli szex 3 legnagyobb előnye

Ha esténként te is hamar elalszol, akkor valószínűleg a reggeli szex jöhet szóba inkább.

Mi okozza a merevedési zavart? A gének felelnek érte?

Egy új kutatás zserint a génjeidben van, hogy kialakul-e nálad merevedési zavar.

Veszélyes ám a kézfogás! 6-ból 1 férfi mos csak kezet WC-használat után

Kezet fogsz a főnököddel, elveszel egy almát a polcról, vagy épp kölcsönkérsz egy tollat valakitől. Mindennapi apróságok, amik komoly veszélynek tehetnek ki, hiszen egy új kutatás szerint az emberek elég nagy része nem mos kezet a WC használata után, emiatt pedig akár fekáliarészecskék is lehetnek a kezükön.

Mutatjuk, hogy számold ki, mennyi kalóriát kéne bevinned egy nap

Az általános metabolikus érték megállapításával te is a célodnak megfelelően étkezhetsz.

Olvasd el ezeket is

Fizess elő a Men’s Health magazinra 5370 ft helyett most csak 2685 Ft-ért

Csak 2685 Ft

Weboldalunkon cookie-kat használunk annak érdekében, hogy jobban megismerjük a felhasználói viselkedést és érdeklődést, valamint ezek segítségével személyre szabjuk és javítsuk a reklámokat. Weboldalunk használatával ezen feltételeket ön automatikusan elfogdja. További információkat az adatkezelési tájékoztatóban olvashat.
Megértettem