5 tipp, hogy legyőzd a tavaszi fáradtságot!


Úgy kelsz fel reggelente, mint aki az előző estéjét bulizással töltötte? Nyugodj meg, nem az emlékezeted hagyott cserben, csak épp a tavaszi fáradtság egyik tünete tombol a testedben.
Forrás: getty images

Úgy kelsz fel reggelente, mint aki az előző estéjét bulizással töltötte? Nyugodj meg, nem az emlékezeted hagyott cserben, csak épp a tavaszi fáradtság egyik tünete tombol a testedben.

Vannak bevett praktikák, és házi módszerek, de érdemes azt is szem előtt tartani, milyen nyomelemekkel és vitaminokkal enyhítheted a tüneteket. A télen jelentősen lecsökkent D- és C-vitamin szint az egyik legnagyobb bűnös ebben, ahogy a magnézium hiánya is jelentősen ronthatja a kedved. A változatos étrend mellett nem árt olyan italokat és táplálékkiegészítőket fogyasztanod, amelyek segítenek a pótlásban. Sőt, ha tuti tippről beszélünk, akkor érdemes megemlíteni az L-Karnitint, nem véletlenül kínálják az ilyen italokat az edzőtermek büféjében. Íme az az öt tipp!

1. C-vitamin pótlás

A tavaszi fáradtság hátterében elsősorban a vitaminhiány áll. Az immunerősítő, sejtvédő C-vitamin pótlással segíthetünk a szervezetünknek és gyorsan megszabadulhatunk a kimerültségtől. Egy 2014-es kutatás szerint ez a vitamin segíthet abban is, hogy több kedvvel menj edzeni és javíthat a teljesítményeden is!

2. D-vitamin pótlás

A fényhiány és a csekély UV-sugárzás negatívan hat a pszichére és a testi teljesítőképességre is. D-vitamin akkor képződik, amikor a bőrt UVB-sugarak érik, ezért naponta legalább 15 perces szabadban tartózkodás ajánlott fedetlen fejjel és karral. Október végétől a napsütéses tavasz beköszöntéig azonban nem jut a bőr elegendő UVB-sugárzáshoz, ezért D-vitamin-pótlásra van szükség. Több tanulmány is bizonyította, hogy a vitamin hiánya fáradtsághoz vezet - de akár depressziót is okozhat. Egy tavalyi kutatásból pedig az is kiderült, hogy a kontrollcsoport azon tagjai közül, akik D-vitamint fogyasztottak, sokkal kevésbé érezték magukat fáradtnak, mint a placebót szedők.

3. B-vitaminok

B1-, B2-vitamin és niacin (B3): A megfelelő energiafelhasználást segítik. A B6 vitamin pedig hozzájárul a fáradság és a kifáradság csökkentéséhez. Hiánytünetek jelentkezésekor érdemes lehet olyan megoldásban gondolkodni, amiben a B vitamin több változata jelen van, mert még a B12-nek is fontos szerepe van a fáradság elkerülésében. A B12 vitamin részt vesz a normál energiatermelő anyagcsere folyamatokban és csökkenti a kifáradást. Egy 2012-es kutatás szerint pedig a B-vitaminokból készült koktél fogyasztása edzés előtt segíthet az állóképesség növelésében, javít a reakcióidőn és a fáradtságot is megelőzheti! Ezt fogyaszd, ne a mojitót!

4. Magnézium

A magnézium szervezetünk egyik kiemelkedően fontos eleme. Ha magnéziumszint lecsökken a szervezetünkben, számos tünet jelentkezhet; például ingerlékenység, idegesség, enyhe szorongás, átmeneti fáradtság, alvásproblémák, izomgörcsök, vagy akár a zsibbadás is utalhat a magnéziumhiányra. Ráadásul szakértők szerint abban is segít, hogy a bevitt ételeket energiává alakítsa a testeünk. Éppen ezért kiemelten fontos, hogy pótoljuk a hiányt, és feltöltsük szervezetünk magnézium készleteit.

5. Sport és alvás

Ha nem alszol, eleget, nincs erőd sportolni. Ha nem fárasztod le magad fizikálisan, rosszul alszol! Ördögi kör, pedig a recept egyszerű, ki kell rángatni magad a téli álomból és iktasd be a rendszeres testmozgást az életedbe. Hidd el, ez az élet egyéb területein is kihat a teljesítményedre. Egy tavalyi kutatásból pedig az is kiderült, hogy a sport csökkentheti a krónikus stressz tüneteit, de jó szolgálatot tesz azoknak a hallgatóknak is, akik a sok tanulás miatt fáradnak el. A pihentető alvás pedig fontos abban, hogy ne legyél másnap mosott rongy, ingerült és a diétád betartásában is segíthet. Törekedj arra, hogy minden este nagyjából ugyanakkor menj aludni, kapcsold ki előtte a kütyüidet és kelj nagyjából ugyanabban az időpontban - így nem lesz baj!

Kínzó kérdés: miért visel két órát Diego Maradona?

Nincs foci Maradona nélkül. És ő pedig nem létezik két óra nélkül. Ha kiszúrod a tömegben a vb-n, akkor biztos fel fog tűnni, hogy mindkét csuklóján ott virít egy-egy szép darab, de vajon mi célt szolgálnak.

6 medicinlabdás gyakorlat a kőkemény hasizomért

Így dobd fel a szimpla felüléseket, aztán mehetsz is villogni a strandra.

Meglepő! Egy szakértő szerint ezért csalja meg a legtöbb nő a párját

Nem gondoltunk volna arra, hogy ez a módszer akár a kapcsolat megmentését is jelentheti. Egy szakértő szerint viszont a legtöbb nő nem azért lép félre, mert nem szereti a párját - pont ellenkezőleg.

Ez történik a testeddel, ha minden nap megeszel 3 datolyát

A datolya az egyik legédesebb gyümölcs, nem véletlenül ez adja a paleo és a nyersvegán sütemények alapját. Attól függetlenül, hogy nyersen is lehet fogyasztani, legtöbbször mégis aszalva veszik, így ugyanis könnyen leturmixolható és még könnyebben lehet vele helyettesíteni a cukrot.

5 fitneszprofil, amit be kell követned, ha motivációra vágysz

Ezek az emberek erőt adhatnak, ha nehezen veszed rá magad a mozgásra.

Ezt a fitnesz tesztet végzik el a FIFA bírói a foci-vb előtt! Neked sikerül?

Mark Geiger, futballbíró mesélte el, hogy milyen teszteket kell neki és kollégáinak elvégezniük ahhoz, hogy bírják a strapát a meccsek alatt, és miért annyira fontos, hogy jó kondiban legyenek.

Szabit vett ki a gyári munkás, hogy zsebre tehesse Messit a vb-n

Birkir Már Saevarsson a profi futball mellett kőkeményen megdolgozik a pénzéért.

Ne keress tovább! Ez a 3 legjobb férfi parfüm nyárra

Ha nyár, akkor tengerpart, nyaralás, grillezés és persze küzdelem a forró idővel. Viszont még egy fontos dolgot meg kell tenned az évszak elején: érdemes lecserélned a parfümödet egy olyanra, ami kicsit jobban illik a forró napokhoz.

Mindent a lézeres szemműtétekről! Előnyök, hátrányok és lehetséges mellékhatások

Egyre többen vetik alá magukat lézeres szemműtétnek annak érdekében, hogy szemüveg és kontaktlencse nélkül teljenek a mindennapjaik. De mennyire biztonságos a szemműtét és milyen mellékhatásai lehetnek? Utánajártunk.

Lábborotválás férfiaknak: most akkor kell szőrteleníteni, vagy nem?

Az utóbbi időben egyre többen keresnek rá arra a kérdésre, hogy a férfiaknak is borotválniuk kell-e a lábukat. Az amerikai Men’s Health pedig még kutatást is végzett a lábborotválás témakörében, ami érdekes eredményekkel zárult.

A hét táplálkozási tippje: Az egészséges sushi nyomában

Így fogyaszd a japán finomságot, akkor nem lehet baj.

Azt hiszed, mindent tudsz a sneakerekről? Hidd el, DABLTY még neked is tud újat mondani - VIDEÓ

Trunk Tamás alias DABLTY még csak 14 éves, de ha sportcipőkről van szó, már most "nagy öregnek" számít: évek óta blogol, cikkeket publikál, és könyve is jelent már meg a témában.

Kardiózás: mikor érdemes alkalmazni és mikor felesleges?

Kardiózás – az egészség sarokköve, a fogyás alapja, a nélkülözhetetlen összetevő egy csodás fizikumhoz. Vagy mégsem? Mi az igazság? Vannak, akik reggeltől estig futnak. Vannak (szerény személyem is), akik a busz után se. Mi akkor az igazság? Kell-e kardió? Jó-e a fogyáshoz?

3 dolog, amit semmiképp ne vigyél be edzés előtt

Ezeket felejtsd el, ha jól akarsz teljesíteni.

Megöl a munkád? Nem lehetetlen! Akkor is életveszélyben lehetsz, ha irodában dolgozol

Ha életveszélyes munkáról van szó, valószínűleg neked is az extrém körülmények között végzett állások jutnak eszedbe. Például ha valaki katona, tűzoltó vagy éppen tetőfedő. Pedig egy szakértő szerint az irodában sem vagy biztonságban - és nem azért, mert ott bármilyen szerencsétlen baleset érhet.

Itt a tudományos magyarázat arra, miért találod annyira vonzónak a kolléganődet

Mindegy, mennyire próbálsz ellenállni, biztos, hogy legalább egy olyan nő lesz az életedben, akit a munkahelyedről ismersz és vonzónak találod. Egy kutatás pedig arra is róvilágított, miért jön be a kolléganőd.

A hét edzéstippje: 256 ismétlés a nagyobb mellizmokért

Nem nő a mellizmod? Akkor lehet, hogy nem megfelelő edzést követsz. Egy személyi edző elárulja, milyen gyakorlatokkal érhetsz el látványos eredményeket.

5 ok, amiért jót tesz az egészségednek, ha sportközvetítést nézel

A foci-vb idején mindenki lázba jön, és még az is választ magának egy kedvenc csapatot, aki amúgy nem túl nagy sportrajongó. Egy kutatás szerint pedig nem csak a szórakozásért érdemes meccset nézni, hanem akkor is, ha szeretnél egészségesebb lenni.

Viszlát, hereverejték! Tippek izzadás és kidörzsölődés ellen, hogy friss maradjon a csomagod

A nyárnak számtalan előnye van: jó az idő, végre lehet fürdeni, grillezni és sörözni. Ezek miatt minden férfi nagyon várja az évszakot. Az egyetlen probléma viszont a fokozott izzadás. Igen, ilyenkor még az alsónadrágod tartalma is erősebben verejtékezik, ami elég kellemetlen.

Olvasd el ezeket is

Tedd meg velünk az első lépést! Most egyéves előfizetés 5370 Ft helyett csupán 2685 Ft

Csak 2685 Ft

Weboldalunkon cookie-kat használunk annak érdekében, hogy jobban megismerjük a felhasználói viselkedést és érdeklődést, valamint ezek segítségével személyre szabjuk és javítsuk a reklámokat. Weboldalunk használatával ezen feltételeket ön automatikusan elfogdja. További információkat az adatkezelési tájékoztatóban olvashat.
Megértettem