5 tipp, hogy legyőzd a tavaszi fáradtságot!


Úgy kelsz fel reggelente, mint aki az előző estéjét bulizással töltötte? Nyugodj meg, nem az emlékezeted hagyott cserben, csak épp a tavaszi fáradtság egyik tünete tombol a testedben.

Úgy kelsz fel reggelente, mint aki az előző estéjét bulizással töltötte? Nyugodj meg, nem az emlékezeted hagyott cserben, csak épp a tavaszi fáradtság egyik tünete tombol a testedben.

Vannak bevett praktikák, és házi módszerek, de érdemes azt is szem előtt tartani, milyen nyomelemekkel és vitaminokkal enyhítheted a tüneteket. A télen jelentősen lecsökkent D- és C-vitamin szint az egyik legnagyobb bűnös ebben, ahogy a magnézium hiánya is jelentősen ronthatja a kedved. A változatos étrend mellett nem árt olyan italokat és táplálékkiegészítőket fogyasztanod, amelyek segítenek a pótlásban. Sőt, ha tuti tippről beszélünk, akkor érdemes megemlíteni az L-Karnitint, nem véletlenül kínálják az ilyen italokat az edzőtermek büféjében. Íme az az öt tipp!

1. C-vitamin pótlás

A tavaszi fáradtság hátterében elsősorban a vitaminhiány áll. Az immunerősítő, sejtvédő C-vitamin pótlással segíthetünk a szervezetünknek és gyorsan megszabadulhatunk a kimerültségtől. Egy 2014-es kutatás szerint ez a vitamin segíthet abban is, hogy több kedvvel menj edzeni és javíthat a teljesítményeden is!

2. D-vitamin pótlás

A fényhiány és a csekély UV-sugárzás negatívan hat a pszichére és a testi teljesítőképességre is. D-vitamin akkor képződik, amikor a bőrt UVB-sugarak érik, ezért naponta legalább 15 perces szabadban tartózkodás ajánlott fedetlen fejjel és karral. Október végétől a napsütéses tavasz beköszöntéig azonban nem jut a bőr elegendő UVB-sugárzáshoz, ezért D-vitamin-pótlásra van szükség. Több tanulmány is bizonyította, hogy a vitamin hiánya fáradtsághoz vezet - de akár depressziót is okozhat. Egy tavalyi kutatásból pedig az is kiderült, hogy a kontrollcsoport azon tagjai közül, akik D-vitamint fogyasztottak, sokkal kevésbé érezték magukat fáradtnak, mint a placebót szedők.

3. B-vitaminok

B1-, B2-vitamin és niacin (B3): A megfelelő energiafelhasználást segítik. A B6 vitamin pedig hozzájárul a fáradság és a kifáradság csökkentéséhez. Hiánytünetek jelentkezésekor érdemes lehet olyan megoldásban gondolkodni, amiben a B vitamin több változata jelen van, mert még a B12-nek is fontos szerepe van a fáradság elkerülésében. A B12 vitamin részt vesz a normál energiatermelő anyagcsere folyamatokban és csökkenti a kifáradást. Egy 2012-es kutatás szerint pedig a B-vitaminokból készült koktél fogyasztása edzés előtt segíthet az állóképesség növelésében, javít a reakcióidőn és a fáradtságot is megelőzheti! Ezt fogyaszd, ne a mojitót!

4. Magnézium

A magnézium szervezetünk egyik kiemelkedően fontos eleme. Ha magnéziumszint lecsökken a szervezetünkben, számos tünet jelentkezhet; például ingerlékenység, idegesség, enyhe szorongás, átmeneti fáradtság, alvásproblémák, izomgörcsök, vagy akár a zsibbadás is utalhat a magnéziumhiányra. Ráadásul szakértők szerint abban is segít, hogy a bevitt ételeket energiává alakítsa a testeünk. Éppen ezért kiemelten fontos, hogy pótoljuk a hiányt, és feltöltsük szervezetünk magnézium készleteit.

5. Sport és alvás

Ha nem alszol, eleget, nincs erőd sportolni. Ha nem fárasztod le magad fizikálisan, rosszul alszol! Ördögi kör, pedig a recept egyszerű, ki kell rángatni magad a téli álomból és iktasd be a rendszeres testmozgást az életedbe. Hidd el, ez az élet egyéb területein is kihat a teljesítményedre. Egy tavalyi kutatásból pedig az is kiderült, hogy a sport csökkentheti a krónikus stressz tüneteit, de jó szolgálatot tesz azoknak a hallgatóknak is, akik a sok tanulás miatt fáradnak el. A pihentető alvás pedig fontos abban, hogy ne legyél másnap mosott rongy, ingerült és a diétád betartásában is segíthet. Törekedj arra, hogy minden este nagyjából ugyanakkor menj aludni, kapcsold ki előtte a kütyüidet és kelj nagyjából ugyanabban az időpontban - így nem lesz baj!

Itt a bizonyíték arra, hogy a legtöbb férfinak jobban bejönnek a szőke nők

Egy új kutatásból az is kiderül, miért szavaz több férfi a szőkékre.

Ha erre a kis izomcsoportra is szánsz időt, sokkal többet emelhetsz!

Nem csak a fogásodat érdemes ám erősíteni ahhoz, hogy látványosabb eredményeket érj el a teremben!

5 jel, hogy dehidratált vagy, aminek semmi köze a szomjúsághoz

Ha szomjas vagy, akkor már késő, mert dehidratálttá vált a szervezeted - állítják sokan. De nem csak az italok utáni vágyakozás utalhat arra, hogy a tested szomjazik!

A 6 leggyakoribb hiba húzódzkodás közben

Így csináld, ha fejlődni akarsz.

Túlzásba viszed a mozgást? Az exorexia létező betegség, de a férfiak keveset beszélnek róla

Mutatjuk, mikor jelent már tényleg problémát az, ha elmész edzeni.

A hét táplálkozási tippje: pontosan ekkora adagot érdemes fogyasztani 8 népszerű ételből, hogy egészséges maradj

Ha odafigyelsz a táplálkozásodra, érdemes az adagokra is kicsit nagyobb hangsúlyt fektetni.

A jóganap az új pihenőnap

A kitartott pózok még a sérülésektől is megkímélnek.

4 szakálltípus, amit érdemes kipróbálnod! (Még akkor is, ha nem egyenletes az arcszőrzeted)

A férfiak szeretik az egyszerűséget mindenben, így a szakállak terén is.

Hallottál már a kávélisztről? Ez a legújabb szuperkaja!

A lisztről valószínűleg nem a koffein jut eszedbe. Nyugi, nem vagy egyedül. A kávéliszt viszont egyre népszerűbb, sokan pedig tápanyagokkal teli csodaként tekintenek rá. De tényleg annyira szuper, vagy csak felhájpolták?

A hét edzéstippje: érdemes minden egyes nap hasaznod, hogy lásd az edzés eredményét?

Ha nyárra már kockás hasat akarsz villantani, azért már jó korán el kell kezdeni dolgozni - például most.

A bicikli virágoztathatja fel a szexuális életedet

Egy kis tekerés és minden egyenesbe jön.

Nincs izomnövelés és erősödés túlterhelés nélkül - személyi edzőnk tanácsai a konditermi fejlődéshez

Ha besétálunk a terembe és körülnézünk, rengeteg embert látunk, aki edz. Különféle gyakorlatokat végeznek, gyakran erőlködnek és izzadnak, ezzel a kemény edzés látszatát keltve. Ha valaki nem jártas az edzésben, nem edz 4-5 éve, akkor tényleg csak keményen edző embereket lát.

3 jó okunk van arra, hogy elfelejtsd a kései vacsorát

Riasztó adatokkal szembesültek a szakemberek.

Rossz hír vegáknak: egy kutatás szerint sokkal kevesebb szexben van részük, mint a húsevőknek

Ha egy finom steak felér számodra egy orgazmussal, akkor van még egy jó hírünk: egy új kutatás szerint a húsevő emberek többször szexelnek, mint a vegetáriánus társaik.

Kettő az egyben: A szuperszett, ami a tricepszedet és a hasadat is megdolgoztatja

Milyen gyakran dolgoztatod meg a tricepszedet és a törzsizmaidat egyetlen gyakorlattal?

To-do list menti meg az álmatlan éjszakákat

Sosem volt még ilyen egyszerű az elalvás.

Gondoltad volna? A nyújtástól több mint 300%-kal nőhet az izomtömeged!

Ha az edzés végeztével szánsz időt a nyújtásra is, sokkal hamarabb elérheted a céljaidat!

Olvasd el ezeket is

MINDIG ARRA BIZTATUNK, HOGY ADJ BELE MINDENT, DE MOST ELÉG LESZ AZ 50 SZÁZALÉK

Csak 2685 Ft