Ez történik a testeddel, ha nem ereszted ki a galambot

Attól függetlenül, hogy a szellentés az életünk része, azért nem illő díszes társaságban kiereszteni a bennünk gomolygó gázokat. Meg a szerelmed előtt sem. Ennek következménye, hogy olykor órákig is tárolod és csak később engeded ki.

Attól függetlenül, hogy a szellentés az életünk része, azért nem illő díszes társaságban kiereszteni a bennünk gomolygó gázokat. Meg a szerelmed előtt sem. Ennek következménye, hogy olykor órákig is tárolod és csak később engeded ki.

Ha viszont bent tartod, az jó hatással van a szervezetedre? Erre kerestük a választ.

Kezdjük azzal, hogy miért is gépződik gáz a beleidben?

Amikor a szervezetedben sok a gáz, azt vagy büfögéssel, vagy szellentéssel tudod kiereszteni. Előbbi általában annak következménye, ha levegőt is nyelsz rágózás, beszélgetés vagy evés közben. Ez a levegő a gyomorba kerül, ahonnan büfögés formájában távozik.

A szellentés kicsit összetettebb folyamat. Dr. Lisa Ganjhu gasztroenterológus szerint így zajlik:

Ilyenkor baktériumok, vagy az ételekből származó anyagok kerülnek a gyomorba, ahol savasodást okoznak és mellékesen gázok is képződnek.

Egyes ételallergiák, intoleranciák is okozhatnak fokozott gázképződést, a zöldségek közül pedig a karfiol, brokkoli, spárga és hüvelyesek felelnek érte. Ezek ugyanis fruktánokat, vagyis olyan szénhidrátokat tartalmaznak, melyeket nehezebb megemészteni és emiatt több bélgáz képződik a szervezetedben.

Mi történik, ha visszatartod?

Nem lesz komoly hatással az egészségedre, ugyanakkor ha a szervezeted nagyon meg akar szabadulni a gázaitól, azt előbb-utóbb megtesi. Általában 10-20 alkalommal szellentesz naponta - többségét lehet, hogy észre sem veszed. És lehet, hogy befeszíted a feneked, hogy ne távozzon, de idővel, ha kicsit nem figyelsz oda, távozik a galamb. Azoknál jelent csak veszélyt a visszatartás, akiknek a vékonybele el van záródva, ilyenkor a bél felfújódik, mint egy lufi és akár szét is durranhat. Ez viszont csak a nagyon súlyos betegeknél fordul elő, nagyon ritkán. A negatív hatását viszont mindenképp megérzed, hiszen diszkomfort érzetet okozhat a hasadnál és alaposan felpuffadsz.

Mit csinálj?

A legjobb, ha elvonulsz a wc-re és ott engeded ki. Lehet, hogy mások is hallják, de nem kell tudniuk, ki ül az ajtó mögött - és ez a verzió ezerszer jobb, mint a meeting közepén kicsusszantani. Ha viszont az a célod, hogy kevesebb galambot eregess, érdemes probiotikumokat szedned, vagy sok joghurtot és savanyú káposztát fogyasztanod. És érdemes tartózkodnod a mesterséges édesítőktől is, ezek ugyanis gázosodást és hasmenést is okozhatnak!

A módszer, amivel csúcsra járathatod a HIIT edzést

Így lehetsz effektívebb a gyors gyakorlatok közben.

Rágod a körmöd? Ez az egy módszer az, ami beválhat a rossz szokás ellen!

Jeremy Glass, az amerikai Men’s Health szerzője megpróbált többféle módszerrel leszámolni a rossz szokásával. Kiderül, melyik vált be neki a legjobban:

A hét táplálkozási tippje: apró változtatások az étrendedben azért, hogy izmosabb legyél

Ha szeretnél felszedni egy kis izmot, nem csak az edzésre kell figyelned.

8 dolog, amivel a barátnőd szerint számolnod kell, ha összeköltöztök

Jól figyelj, mert ezeket mindenki átéli, aki összebútorozik a párjával!

A hét edzéstippje: ezt a teljes testet átmozgató, zsírégető edzéstervet neked is ki kell próbálnod!

5 gyakorlat, 55 ismétlés - nem tűnik túl nehéznek, ugye? Pedig izzadni fogsz.

Ezeken a munkahelyeken a leggyakoribb a válások aránya

Nem csak a munkamániások vannak ám veszélyben!

3 hiba edzés közben, ami akadályozza az izomfejlődést

Ezekre érdemes figyelned, ha fejlődni akarsz.

Íme a tökéletes bemelegítés felsőtest edzés előtt

A hasizmaidat és a karizmaidat is bemelegítheted a következő gyakorlatokkal.

A benned élő harcos - megjelent a Men's Health legújabb száma

Mondják, hogy ez a test évtizede. Mind jól akarunk kinézni, értékmérő a fizikum – egyikünk tesz érte, a másikunk meg mindig csak holnap kezdi...

Ha fontos az egészséged, whiskey-t iszol a bárban

Kiderült, hogy ez a legkevésbé veszélyes ital.

A tudomány szerint ez a létező legjobb motiváció

Alig tudsz elindulni edzeni? Ha a pénzed a tét, biztos, hogy kilépsz az ajtón!

Ilyennek kéne lennie az étrendednek a 40-es és a 50-es éveidben

Mutatjuk, mire érdemes figyelned ebben az időszakban.

4 gyors tipp, hogy jobban menjen a húzódzkodás

Még nem tudsz megcsinálni 5 szabályosat? Itt az idő, hogy megtanuld helyesen elvégezni!

Egyszerű öltözködési trükkök, amiktől magasabbnak tűnhetsz

Tényleg könnyen elérheted azt, hogy magasabbnak tűnj, csak néhány lépésre kell figyelned.

Nehezen alszol el? A telefon helyett a csajodat masszírozd!

Így vethetsz véget a sötétben forgolódásnak.

5 dolog, amitől alaposan lecsökken a libidód

Sokkal többet tudsz közülük te kontrollálni, mint az hinnéd!

A sporteszköz, ami nem hiányozhat az otthoni konditermedből

Könnyű tárolni, számtalan gyakorlathoz használhatod és nem is kerül sokba!

A hét táplálkozási tippje: az édesburgonya tényleg egészségesebb, mint a sima krumpli?

Sokan úgy tartják, ha édesburgonyát kérsz sütve a hagyományos helyett, akkor az egészségesebb opciót választod. Tényleg így van?

Olvasd el ezeket is

MINDIG ARRA BIZTATUNK, HOGY ADJ BELE MINDENT, DE MOST ELÉG LESZ AZ 50 SZÁZALÉK

Csak 2685 Ft