Pontosan így néz ki a profi MMA harcosok étrendje

Az különbözteti meg ezeket a férfiakat a fiúktól, hogy ők képesek betartani a diétájuk minden szabályát!

Az különbözteti meg ezeket a férfiakat a fiúktól, hogy ők képesek betartani a diétájuk minden szabályát!

Az MMA harcosoknak muszáj minden szempontból alaposan felkészülniük a meccsre. Már csak azért is, mert a többi profi sportolóval ellentétben nekik jóval kevesebb alkalmuk adódik arra, hogy megmutassák, mit tudnak. Egy balul sikerült összecsapás akár végzetes következményekkel is járhat a karrierjüket tekintve. Számukra tehát a megfelelő étrend betartása éppen annyira fontos, mint az edzésterv.

Chris Algieri több MMA-s táplálkozási tanácsadója, például Ryan LaFlare, Dennis Bermudez és Gian Villante is az ő tanácsait követi. A szakértő részletesen mutatja be, mire kell figyelniük a harcosoknak. Ezek Algieri alapszabályai:

Edzés előtti étkezés

Algieri szerint a különböző edzések legfontosabb része a kesztyűzés, ami tulajdonképp az éles küzdelem előzetese, ezért pont úgy kell előtte táplálkozni, mint a meccset meglőzően. Általában zabpelyhet, pirítóst, gyümölcsöt és 2-4 tojást kell enniük a sportolóknak 4 órával a küzdelem előtt. A szénhidrátok a legfontosabbak, hiszen hosszantartó energiát adnak. Egy-egy meccs előtti próbamérkőzés 60-90 percig is eltarthat, és mivel közben nem esznek (a hasukat is érik ütések), fontos hogy megfelelő mennyiségű üzemanyaggal álljanak neki a mérkőzésnek.

nitrátban gazdag folyadékok

A laktató edzés előtti menü után, másfél órával a meccs előtt céklából vagy gránátalmából készült turmixot isznak, mivel ezek nitrátokban gazdagok, így teljesítményfokozó hatásúak.

Regeneráció

A meccs végét követő 30 percen belül általában fehérjét és meggylevet isznak a sportolók - utóbbi gyulladásgátló anyagokat is tartalmaz Algieri szerint.

Vacsora

A vacsora alapja a fehérje, hiszen ez a tápanyag fontos szerepet játszik a regenerációban. Algieri igyekszik minden este más fehérjeforrást megkóstoltatni velük, heti készer vörös húsokat is ehetnek a sportolók.

A megfelelő mennyiségű zsír

Mivel az MMA-sok számára különösen fontos a regeneráció, a napi bevitt tápanyagok 20-30 százalékát teszik ki az egészséges zsírok. Ezek az ízületek egészségéért is fontosak, ráadásul elég laktatóak is Algieri szerint. A lazac és avokádó tökéletes zsírforrások a szakértő szerint.

Te be tudnád tartani az itt leírtakat?

Itt a bizonyíték arra, hogy a legtöbb férfinak jobban bejönnek a szőke nők

Egy új kutatásból az is kiderül, miért szavaz több férfi a szőkékre.

Ha erre a kis izomcsoportra is szánsz időt, sokkal többet emelhetsz!

Nem csak a fogásodat érdemes ám erősíteni ahhoz, hogy látványosabb eredményeket érj el a teremben!

5 jel, hogy dehidratált vagy, aminek semmi köze a szomjúsághoz

Ha szomjas vagy, akkor már késő, mert dehidratálttá vált a szervezeted - állítják sokan. De nem csak az italok utáni vágyakozás utalhat arra, hogy a tested szomjazik!

A 6 leggyakoribb hiba húzódzkodás közben

Így csináld, ha fejlődni akarsz.

Túlzásba viszed a mozgást? Az exorexia létező betegség, de a férfiak keveset beszélnek róla

Mutatjuk, mikor jelent már tényleg problémát az, ha elmész edzeni.

A hét táplálkozási tippje: pontosan ekkora adagot érdemes fogyasztani 8 népszerű ételből, hogy egészséges maradj

Ha odafigyelsz a táplálkozásodra, érdemes az adagokra is kicsit nagyobb hangsúlyt fektetni.

A jóganap az új pihenőnap

A kitartott pózok még a sérülésektől is megkímélnek.

4 szakálltípus, amit érdemes kipróbálnod! (Még akkor is, ha nem egyenletes az arcszőrzeted)

A férfiak szeretik az egyszerűséget mindenben, így a szakállak terén is.

Hallottál már a kávélisztről? Ez a legújabb szuperkaja!

A lisztről valószínűleg nem a koffein jut eszedbe. Nyugi, nem vagy egyedül. A kávéliszt viszont egyre népszerűbb, sokan pedig tápanyagokkal teli csodaként tekintenek rá. De tényleg annyira szuper, vagy csak felhájpolták?

A hét edzéstippje: érdemes minden egyes nap hasaznod, hogy lásd az edzés eredményét?

Ha nyárra már kockás hasat akarsz villantani, azért már jó korán el kell kezdeni dolgozni - például most.

A bicikli virágoztathatja fel a szexuális életedet

Egy kis tekerés és minden egyenesbe jön.

Nincs izomnövelés és erősödés túlterhelés nélkül - személyi edzőnk tanácsai a konditermi fejlődéshez

Ha besétálunk a terembe és körülnézünk, rengeteg embert látunk, aki edz. Különféle gyakorlatokat végeznek, gyakran erőlködnek és izzadnak, ezzel a kemény edzés látszatát keltve. Ha valaki nem jártas az edzésben, nem edz 4-5 éve, akkor tényleg csak keményen edző embereket lát.

3 jó okunk van arra, hogy elfelejtsd a kései vacsorát

Riasztó adatokkal szembesültek a szakemberek.

Rossz hír vegáknak: egy kutatás szerint sokkal kevesebb szexben van részük, mint a húsevőknek

Ha egy finom steak felér számodra egy orgazmussal, akkor van még egy jó hírünk: egy új kutatás szerint a húsevő emberek többször szexelnek, mint a vegetáriánus társaik.

Kettő az egyben: A szuperszett, ami a tricepszedet és a hasadat is megdolgoztatja

Milyen gyakran dolgoztatod meg a tricepszedet és a törzsizmaidat egyetlen gyakorlattal?

To-do list menti meg az álmatlan éjszakákat

Sosem volt még ilyen egyszerű az elalvás.

Gondoltad volna? A nyújtástól több mint 300%-kal nőhet az izomtömeged!

Ha az edzés végeztével szánsz időt a nyújtásra is, sokkal hamarabb elérheted a céljaidat!

Olvasd el ezeket is

MINDIG ARRA BIZTATUNK, HOGY ADJ BELE MINDENT, DE MOST ELÉG LESZ AZ 50 SZÁZALÉK

Csak 2685 Ft