Kipróbáltam Zac Efron Baywatch edzéstervét és az étrendjét is követtem - íme az eredmény

Christopher Hudspeth 8 hétig mindent pontosan betartott, ami Zac Efron Baywatch-os edzéstervében és étrendjében le volt írva.

Christopher Hudspeth 8 hétig mindent pontosan betartott, ami Zac Efron Baywatch-os edzéstervében és étrendjében le volt írva.

Eredményeiről a Buzzfeeden számolt be. Christopher tavaly októberben költözött LA-be és az itt töltött első 5 hónapban azt evett és ivott amit akart. De nézzük, hogyan sikerült neki az életmódváltás!

Mindig azzal indokoltam az egészségtelen választásaimat, hogy nemrég költöztem ide, ezért ki kell próbálnom az itteni éttermeket.

90%-ban feldolgozott ételeket ettem, amik csak nyomokban tartalmaztak salátát. Na nem mintha egy árva levél megváltoztatta volna az egészségtelen ételek arányát… Általában így néztek ki a rendeléseim:

Az edzést tekintve is azt a módszert követtem, hogy akkor sportoltam, amikor kedvem volt. Jó esetben hetente 4-5 alkalommal is elmentem a konditerembe, máskor meg egyszer vagy kétszer sikerült eljutnom. Ez, és a rengeteg gyorskaja vezetett ahhoz, hogy életem legrosszabb formáját hozzam.

Aztán egyik este, épp a pizzarendelés után láttam meg Zac Efron képét, ami a Baywatch forgatásán készült:

Pár percig nézegettem, közben azon gondolkodtam, mitől lehetnek kőkemény izmai. Miért nem eres a keze, ha annyit edz? Hogyan gyúrta így ki magát?

Muszáj volt tudnom, hiszen én is úgy akartam kinézni.

Már korábban többször figyelmeztettem magam, hogy fel kell hagynom a lustasággal, de végre eljött a megfelelő pillanat.


Aztán megjött a pizzám és a megfelelő pillanat is elszállt.

Egy kis keresgélés után megtaláltam Patrick Murphy-t, Efron edzőjét, akivel a forgatásra készült. Szerencsére benne volt abban, hogy 8 hét alatt olyan fitté és izmossá tegyen, amilyenné csak tud.

Kép
forrás: buzzfeed

Hozzátenném, hogy ez az én személyes célom volt, és senkit nem szeretnék rábeszélni arra, változtassa meg a szépségről és fittségről alkotott elképzelését.

Edzőm tanácsára elkezdtem táplálkozási naplót vezentni, Patrick pedig értékelte, mik kerülnek a gyomromba. Nem volt lenyűgözve a sok narancsos csirkétől, ezért egyest adott a naplómra.

Így nézett ki:

  • Narancsos csirke
  • Fehér rizs
  • Cukorka
  • Pulled-pork szendvics
  • Skittles
  • Csokiba mártott mandula
  • Burrito tál
  • Csokis keksz
  • Pita
  • Teriyaki szósz
  • Sajtburger
  • Hot-dog
  • Bor

A következő hetekben meg kellett szabadulnom azoktól az ételektől, amik nem voltak az alakomra jó hatással. Murphy elég hosszú listát adott ezzel kapcsolatban:

Fehérjék:

  • Tonhal
  • Tojásfehérje
  • Lazacfilé
  • Csirkemell

Gyümölcsök:

  • Alma
  • Áfonya
  • Eper
  • Aszalt áfonya

Teljes kirőlésű gabonák:

  • Barna rizs
  • Quinoa

Zöldségek:

  • Kel
  • Spenót

Italok:

  • Édesítetlen zöld, vagy fekete tea

Az edzésterv

Egy felméréssel álltunk neki az alakformálásnak, hogy Murphy is tudja, mennyire vagyok jó formában.

Az első nap 7 kilós egykezes súlyzókkal kellett gyakorlatokat végeznem. A kis súlyokra elég szkeptikusan tekintettem, úgy gondoltam, inkább aranyosak és nem hatékonyak. De tévedtem. Murphy olyan gyakorlatokat végeztetett velem - persze mindet tökéletesen szabályosan kellett végrehajtanom-, hogy az első pár sorozat után kidőltem. Az edzés további részében próbáltam feldolgozni a történteket.

Kép
forrás: buzzfeed

Első hónap:

Kellett egy kis idő, hogy hozzászokjak a változáshoz, de szerencsére az edzőm nagyon türelmes volt. Csak akkor mutatott új gyakorlatokat, vagy akkor végezhettem nehezebb súlyzókkal őket, ha már ő is jónak látta.

Sokat dobott az önbizalmamon, amikor egyedül végeztem a gyakorlatokat, lassabban, tükör előtt, hogy mindig szabályosan hajtsam végre őket.

Ahhoz, hogy változatossá tegye az étrendem, Murphy javaslátra böjtölésbe részleges böjtölésbe kezdtem, amikor naponta 8 órám volt arra, hogy bevigyem a szükséges kalóriákat. Így elkerültem az esti zabálást és jobban is aludtam.

Az első hetekben javult a stabilitásom, hiszen csigás gépen, gumiszalaggal, súlyzókkal és saját testsúllyal is edzettem.

Az egész testem átmozgattam, közben pedig rengeteget tanultam a helyes tartásról is. Már ekkor szemmel látható eredményeket értem el: energikusabb lettem, nem voltam felpuffadva, a farmerem bő volt rám - de a hasam még nem volt kockás.

Meg is kérdeztem Patricktől, hogy mikor csinálok már végre felülést meg hasprést. Elmondta, hogy nem fogok felüléseket végenzni, inkább a hátamra és a gerincem környékén lévő izmokra kell gyúrnom, hogy kockás legyen a hasam.

Kép
forrás: buzzfeed

Második hónap

Az igazán látványos eredményt a második hónapban értem el. Az ötödik héten vettem észre, hogy elkezdtem kirajzolódni a kockáim, a 6. hétre már az arcom is leszálkásodott. Egyre izmosabb lettem. A hetedik héten keménynek, feszesnek és szálkásabbnak éreztem magam, definiáltabbá váltak az izmaim.

Ebben fontos szerepe volt az étrendnek is. A cukorkák helyett inkább bogyós gyümölcsöket és aszalt mangót ettem. Ha már nem kívántam a vizet, probiotikumokkal gazdagított italt fogyasztottam. De be kell vallanom, egyszer megettem pár marék csokis mandulát. Sajnos az irodában elég sok van belőlük, közel a gyümölcsökhöz…

Viszont sikerült legyőzni ezt a függőségem és már az étteremben is lazacot rendeltem!

Patrickkel való beszélgetésem után rádöbbentem, hogy az utolsó 9 napban csak húst és levélzöldségeket ehetek. Semmi gyümölcs, quinoa, barna rizs. Általában a csirkemellet és a lazacot választottam spenóttal, salátával, kellel és spárgával.

Az utolsó 9 napom menüje.
forrás: buzzfeed
Az utolsó 9 napom menüje.

A szénhidrátok megvonása csak időszakosan működik, hosszabb távon egyáltalán nem tartható. Ezt én is tapasztaltam, ebben az időszakban gyakran kívántam a gyorskaját.

Egy példa: a lakásomnál lévő üzletnél van egy Panda Express (kínai gyorsétteremlánc) és azon kaptam magam, hogy megint a narancsos csirkével szemezek. Szerencsére viszont sikerült kudarc nélkül ellenállnom a kísértésnek!

Az eredmények

A 8-hetes program előtt 86 kg voltam, a végére pedig 76 kilóra fogytam. Sokkal jobban érzem magam, javult az állóképességem és még a térdfájásom is elmúlt.

Kép
forrás: buzzfeed
Kép
forrás: buzzfeed

Hihetetlen volt az, hogy láthattam, hogyan nézek ki a legjobb formámban. És ezt akár két hónap alatt is el tudom érni! Az önbizalmam is sokat nőtt, bátrabban posztoltam magamról képeket.

Ehhez csak heti két edzésre volt szükségem, na meg persze arra, hogy kövessem Murphy útmutatásait. Azt tudom, hogy nem fogok ilyen szigorú étrendet követni, ugyanakkor betartom majd a 90/10-es szabályt, vagyis az esetek 90 százalékában tápláló és egészséges ételeket fogok enni, a maradék 10 százalékban pedig bűnözhetek.

A 8 hét leteltének másnapján például ilyeneket ettem:

Kép

Amint viszont újra visszatértem az egészségtelen ételekhez, újra felpuffadtam és rendszeresen kívántam az édességet. Ez is egy lecke volt arra, hogy fokozatosan, kis lépésekben kell haladni, úgy sokkal tovább fog tartani az eredmény!

Remélem, a következőkben jobban tudok majd figyelni arra, hogy ne vigyem túlzásba! És azt is, hogy egyszer feleakkora hasizmom lesz, mint Zac Efronnak.

Buzzfeed.com

Túlzásba viszed a mozgást? Az exorexia létező betegség, de a férfiak keveset beszélnek róla

Mutatjuk, mikor jelent már tényleg problémát az, ha elmész edzeni.

A hét táplálkozási tippje: pontosan ekkora adagot érdemes fogyasztani 8 népszerű ételből, hogy egészséges maradj

Ha odafigyelsz a táplálkozásodra, érdemes az adagokra is kicsit nagyobb hangsúlyt fektetni.

A jóganap az új pihenőnap

A kitartott pózok még a sérülésektől is megkímélnek.

4 szakálltípus, amit érdemes kipróbálnod! (Még akkor is, ha nem egyenletes az arcszőrzeted)

A férfiak szeretik az egyszerűséget mindenben, így a szakállak terén is.

Hallottál már a kávélisztről? Ez a legújabb szuperkaja!

A lisztről valószínűleg nem a koffein jut eszedbe. Nyugi, nem vagy egyedül. A kávéliszt viszont egyre népszerűbb, sokan pedig tápanyagokkal teli csodaként tekintenek rá. De tényleg annyira szuper, vagy csak felhájpolták?

A hét edzéstippje: érdemes minden egyes nap hasaznod, hogy lásd az edzés eredményét?

Ha nyárra már kockás hasat akarsz villantani, azért már jó korán el kell kezdeni dolgozni - például most.

A bicikli virágoztathatja fel a szexuális életedet

Egy kis tekerés és minden egyenesbe jön.

Nincs izomnövelés és erősödés túlterhelés nélkül - személyi edzőnk tanácsai a konditermi fejlődéshez

Ha besétálunk a terembe és körülnézünk, rengeteg embert látunk, aki edz. Különféle gyakorlatokat végeznek, gyakran erőlködnek és izzadnak, ezzel a kemény edzés látszatát keltve. Ha valaki nem jártas az edzésben, nem edz 4-5 éve, akkor tényleg csak keményen edző embereket lát.

3 jó okunk van arra, hogy elfelejtsd a kései vacsorát

Riasztó adatokkal szembesültek a szakemberek.

Rossz hír vegáknak: egy kutatás szerint sokkal kevesebb szexben van részük, mint a húsevőknek

Ha egy finom steak felér számodra egy orgazmussal, akkor van még egy jó hírünk: egy új kutatás szerint a húsevő emberek többször szexelnek, mint a vegetáriánus társaik.

Kettő az egyben: A szuperszett, ami a tricepszedet és a hasadat is megdolgoztatja

Milyen gyakran dolgoztatod meg a tricepszedet és a törzsizmaidat egyetlen gyakorlattal?

To-do list menti meg az álmatlan éjszakákat

Sosem volt még ilyen egyszerű az elalvás.

Gondoltad volna? A nyújtástól több mint 300%-kal nőhet az izomtömeged!

Ha az edzés végeztével szánsz időt a nyújtásra is, sokkal hamarabb elérheted a céljaidat!

A prosztatarák 3 gyakori tünete, amit sosem szabad figyelmen kívül hagynod

Ha korán észreveszed őket, sokkal nagyobb az esélyed a gyógyulásra.

10 perc, otthon, egyetlen eszközzel? Milyen edzés az ilyen? Életmentő!

Ezt csináld, ha a nagy hidegben nem tudod rászánni magad a futásra.

Szabadulj meg a manuális fogkefédtől és ruházz be egy elektromosba! Elmondjuk, miért

Lehet, hogy drágábbak, de sokkal több előnyük van, mint hinnéd!

Olvasd el ezeket is

MINDIG ARRA BIZTATUNK, HOGY ADJ BELE MINDENT, DE MOST ELÉG LESZ AZ 50 SZÁZALÉK

Csak 2685 Ft