Ez a teljesen hétköznapi anyag a diétád legfontosabb kiegészítője

Ez a teljesen hétköznapi anyag a diétád legfontosabb kiegészítője
Forrás: getty images

Felteszek egy kérdést: mi a legfontosabb kiegészítő a diétában? A válaszokat meg tudom tippelni előre: L-karnitin, zsírégetők, aminosavak, inzulinutánzók, stb. Ezek között vannak haszontalanok és vannak, amik tényleg segítik a zsírégetést – de közel sem a legfontosabb faktorok a fogyásban.

Nyilván, itt nem akarom „az étrend a legfontosabb kiegészítő” trükköt bedobni… Senki nem gondolja, hogy megfelelő étrend nélkül fogyni lehet, így ezt hagyjuk is.

Nézzük viszont meg, hogy miért használunk pl. termogén zsírégetőket? Nos, a legtöbb ember azt gondolja, hogy tök jó, megemelik a metabolizmust (ez igaz) és fokozzák a zsírégetést (ez is igaz). Van viszont egy talán még fontosabb hatásuk: felpörgetnek és energiát adnak. A diétában az enerváltság nem ritka, különösen az alacsony szénhidrátot tartalmazó étrendek esetén. A termogén zsírégetők itt ki tudnak minket segíteni. Az emberek azt gondolják, hogy az alacsony szénhidrátos diétákkal egyértelműen együtt jár a csökkent fizikai és mentális teljesítmény, a fáradtság és az „erőtlenség”: Pedig valójában ez nem igaz – csak ha kihagyod azt a kiegészítőt, amiről én beszélek.

Hogy melyik ez a kiegészítő?
Kattints a kép felfedéséhez!
Készen álltok?
A só.

Huh, szinte hallottam a csalódottságot: „A só? Mi van?” Mindenki gondolom valami csodára számított… Pedig ilyen egyszerű: a só. Lássuk, hogy miért!

Az alacsony szénhidrátos étrendek lényege, hogy az inzulinszintünk nagy mértékben lecsökken, megnő a glukagon és egyéb zsírégető hormonok mennyisége, nagy adag zsír szabadul fel és a szervezetünk átáll zsírégetésre – ezzel fedezi energiaszükségletének nagy, ill. tartós diéta esetén szinte 100 %-t. Ez ugye elég jól hangzik?

Az inzulin viszont nem csak a zsírégetésre van hatással – számos egyéb funkció mellett, a vese só kiválasztását is szabályozza. A magas inzulin fokozza a vese nátrium visszaszívását – ezáltal növelve a szervezet „nátriumkészletét”. Természetesen ez egy adag víz visszatartásával is jár. Amikor az inzulinszintünk lecsökken, akkor a vesénk elengedi a nátriumionokat. Ezt a nátriummennyiséget egy adag víz is követi. A tartósan alacsony inzulinszint eredményeként a napi nátriumürítés jelentősen megnőhet.

A lényeg: az alacsony szénhidrátos étrendek esetén tapasztalt problémák (fejfájás, erőtlenség, stb.) nem a szénhidrátok hiánya miatt alakul ki, hanem a fokozott nátriumveszteség miatt. A megfelelő nátriumbevitel fokozza a sportteljesítményt, javítja a kognitív funkciókat és segít a szervezetet hidratáltan tartani, miközben véd a sérülésektől. A hiedelmekkel ellentétben a magasabb nátriumbevitel nem növeli a vérnyomást és nem okoz szív- és érrendszeri betegségeket (az amerikai Táplálkozási Irányelvek Tanácsadói Bizottságának 2015-ös tudományos jelentésében rehabilitálta a sófogyasztást). Nem gondolom, hogy egy fix értéket kéne megadni – kezdésnek talán annyival kezdj, hogy diéta alatt mindig rendesen megsózod az ételt és figyeld meg, hogy hogyan változik a közérzeted.

Megjegyzés: Persze a szervezet képes akár napi 400 mg nátriumbevitel mellett is fenntartani testünk egyensúlyát, vagyis ha csak ennyit viszünk be, akkor is életben tudunk maradni. Ez a mennyiség viszont meglehetősen elmarad attól, ami az optimális teljesítményhez szükséges/indokolt lenne.

Kép

ÁDÁM NORBERT

A sport mindig része volt az életemnek – néhány év úszást 16 év karate követett. A testépítéssel és a súlyzós edzéssel 7 éve ismerkedtem meg. Ekkor kezdtem el rendszeresen terembe járni és kutatni, hogy hogyan lehetnék jobb, hogyan tudnám átalakítani a külsőmet. A kezdeti lelkesedés idővel szenvedéllyé változott – az emberi test és teljesítmény tudománya iránti szenvedéllyé. Elvégeztem a Nemzetközi Testépítő és Fitness Szakszövetség Nemzetközi Szakedzői képzését, majd az egyetemi mester képzésem (végzettségem orvosi biotechnológus) alatt egyre jobban kikristályosodott bennem, hogy az edzés és a táplálkozástudomány mekkora befolyással van az egészségünkre, az életünkre és a sportolással elérhető eredményeinkre. A klienseimmel való közös munka során napról-napra meggyőződöm arról, hogy egészségünk, testünk és teljesítményünk tudatos formálásának eszköze – a megfelelő edzés és táplálkozás – a saját kezünkben van.

További információk: https://www.facebook.com/adamperformance/

Az sms-hibák, amik a következő randiba kerülnek

Az egy dolog, ha megszerzed a kiszemelted telefonszámát, de el is kell tudni hívni randzini.

Terméketlenség: A pénisz mérete is számít?

Sokan nem is tudják magukról, hogy terméketlenek, csak akkor derül rá fény, amikor gyereket szeretnének és részt vesznek egy kivizsgáláson.

Így kéne edzened, ha úgy akarsz kinézni, mint a Trónok harca Hegye

Hafþór Júlíus Björnssonnak elképesztő teherbírása van.

A hét táplálkozási tippje: Szeretnél izmos lenni? Akkor nyomj be 3 tojást edzés után

Nem véletlenül annyira fontos a regeneráció, hiszen az edzés után a testedben lejátszódó folyamatok szabják meg, mennyire leszel izmos.

A sör lehet a globális felmelegedés következő áldozata

Valószínűleg emiatt egy kicsivel többen figyelnek majd oda a környezetvédelemre.

Készülj fel: A férfiak is szenvednek a menopauzától

Nem csak a nőknél jelentkeznek furcsa tünetek a menopauza miatt, hanem a férfiakat is érinti a jelenség.

A hét edzéstippje: mely gyakorlatokkal lehet a legtöbb zsírt elégetni?

Valószínűleg az egyik leggyakoribb kérdés, amit megkapnak a személyi edzők, hogy melyek azok a gyakorlatok, amikkel a legtöbb zsírt el lehet égetni.

MMA-debütálásra készül a világ egyik legfélelmetesebb embere

Martyn Forddal a nyílt utcán se nagyon kerülnénk szembe, nemhogy az oktagonban.

Nurmagomedov is kihívta egy meccsre Floyd Mayweathert

A Conor McGregor által megkezdett úton jár a dagesztáni bunyós.

Ezt árulja el a nyelved színe az egészségedről

Bizony, a nyelved is nagyon sok betegséget megmutathat, amikre nem is gondolnál.

Hogyan hat az alkoholfogyasztás a fittségedre?

Ha szeretnél fitt maradni, akkor jobb ötlet, ha egy időre hanyagolod a piát, hogy gyorsabb eredményeket érj el.

Egy kutya azért rohant be a meccsre, hogy megsimogassák a hasát - VIDEÓ

Az ilyen pillanatokért is megéri meccset nézni.

Zseniális módszerrel óvja meg a junkfoodtól túlsúlyos tanítványát a személyi edző

Mike Hind kiplakátolta Dibsy összes kedvenc helyét az elrettentő röplappal.

Új őrület hódit a sport világában: a "fitness snacking" - vagyis az "edzésnassolás"

Egy kiadós edzésnél nincs is jobb, viszont a mai világban már sokan próbálják minél rövidebb idő alatt letudni a kötelező mozgást.

Így alakul a villámlábú Usain Bolt futballkarrierje - már két gólt lőtt a sprinter

A jamaikai sportlegenda, Usain Bolt újabb lépést tett profi focikarrierje felé, mivel a próbaidőszakában két gólt is befüstölt egy barátságos mérkőzésen.

Ezért csukd be mindig a hálószobád ajtaját!

Érdemesebb inkább bezárni a hálószoba ajtaját, mielőtt elaludnál.

Netflixre jön a McGregor - Mayweather meccsről szóló dokumentumfilm

Naná, hogy bemutatják a szupermeccs felvezetésének minden egyes pillanatát.

Így lett vegán az Egyesült Királyság egyik futballcsapata

Még a neve is stílszerű a Forest Green Roversnek.

Olvasd el ezeket is

Fizess elő a Men’s Health magazinra 5370 ft helyett most csak 2685 Ft-ért

Csak 2685 Ft

Weboldalunkon cookie-kat használunk annak érdekében, hogy jobban megismerjük a felhasználói viselkedést és érdeklődést, valamint ezek segítségével személyre szabjuk és javítsuk a reklámokat. Weboldalunk használatával ezen feltételeket ön automatikusan elfogdja. További információkat az adatkezelési tájékoztatóban olvashat.
Megértettem