Ez a teljesen hétköznapi anyag a diétád legfontosabb kiegészítője

Felteszek egy kérdést: mi a legfontosabb kiegészítő a diétában? A válaszokat meg tudom tippelni előre: L-karnitin, zsírégetők, aminosavak, inzulinutánzók, stb. Ezek között vannak haszontalanok és vannak, amik tényleg segítik a zsírégetést – de közel sem a legfontosabb faktorok a fogyásban.

Felteszek egy kérdést: mi a legfontosabb kiegészítő a diétában? A válaszokat meg tudom tippelni előre: L-karnitin, zsírégetők, aminosavak, inzulinutánzók, stb. Ezek között vannak haszontalanok és vannak, amik tényleg segítik a zsírégetést – de közel sem a legfontosabb faktorok a fogyásban.

Nyilván, itt nem akarom „az étrend a legfontosabb kiegészítő” trükköt bedobni… Senki nem gondolja, hogy megfelelő étrend nélkül fogyni lehet, így ezt hagyjuk is.

Nézzük viszont meg, hogy miért használunk pl. termogén zsírégetőket? Nos, a legtöbb ember azt gondolja, hogy tök jó, megemelik a metabolizmust (ez igaz) és fokozzák a zsírégetést (ez is igaz). Van viszont egy talán még fontosabb hatásuk: felpörgetnek és energiát adnak. A diétában az enerváltság nem ritka, különösen az alacsony szénhidrátot tartalmazó étrendek esetén. A termogén zsírégetők itt ki tudnak minket segíteni. Az emberek azt gondolják, hogy az alacsony szénhidrátos diétákkal egyértelműen együtt jár a csökkent fizikai és mentális teljesítmény, a fáradtság és az „erőtlenség”: Pedig valójában ez nem igaz – csak ha kihagyod azt a kiegészítőt, amiről én beszélek.

Hogy melyik ez a kiegészítő?
Kattints a kép felfedéséhez!
Készen álltok?
A só.

Huh, szinte hallottam a csalódottságot: „A só? Mi van?” Mindenki gondolom valami csodára számított… Pedig ilyen egyszerű: a só. Lássuk, hogy miért!

Az alacsony szénhidrátos étrendek lényege, hogy az inzulinszintünk nagy mértékben lecsökken, megnő a glukagon és egyéb zsírégető hormonok mennyisége, nagy adag zsír szabadul fel és a szervezetünk átáll zsírégetésre – ezzel fedezi energiaszükségletének nagy, ill. tartós diéta esetén szinte 100 %-t. Ez ugye elég jól hangzik?

Az inzulin viszont nem csak a zsírégetésre van hatással – számos egyéb funkció mellett, a vese só kiválasztását is szabályozza. A magas inzulin fokozza a vese nátrium visszaszívását – ezáltal növelve a szervezet „nátriumkészletét”. Természetesen ez egy adag víz visszatartásával is jár. Amikor az inzulinszintünk lecsökken, akkor a vesénk elengedi a nátriumionokat. Ezt a nátriummennyiséget egy adag víz is követi. A tartósan alacsony inzulinszint eredményeként a napi nátriumürítés jelentősen megnőhet.

A lényeg: az alacsony szénhidrátos étrendek esetén tapasztalt problémák (fejfájás, erőtlenség, stb.) nem a szénhidrátok hiánya miatt alakul ki, hanem a fokozott nátriumveszteség miatt. A megfelelő nátriumbevitel fokozza a sportteljesítményt, javítja a kognitív funkciókat és segít a szervezetet hidratáltan tartani, miközben véd a sérülésektől. A hiedelmekkel ellentétben a magasabb nátriumbevitel nem növeli a vérnyomást és nem okoz szív- és érrendszeri betegségeket (az amerikai Táplálkozási Irányelvek Tanácsadói Bizottságának 2015-ös tudományos jelentésében rehabilitálta a sófogyasztást). Nem gondolom, hogy egy fix értéket kéne megadni – kezdésnek talán annyival kezdj, hogy diéta alatt mindig rendesen megsózod az ételt és figyeld meg, hogy hogyan változik a közérzeted.

Megjegyzés: Persze a szervezet képes akár napi 400 mg nátriumbevitel mellett is fenntartani testünk egyensúlyát, vagyis ha csak ennyit viszünk be, akkor is életben tudunk maradni. Ez a mennyiség viszont meglehetősen elmarad attól, ami az optimális teljesítményhez szükséges/indokolt lenne.

Kép

ÁDÁM NORBERT

A sport mindig része volt az életemnek – néhány év úszást 16 év karate követett. A testépítéssel és a súlyzós edzéssel 7 éve ismerkedtem meg. Ekkor kezdtem el rendszeresen terembe járni és kutatni, hogy hogyan lehetnék jobb, hogyan tudnám átalakítani a külsőmet. A kezdeti lelkesedés idővel szenvedéllyé változott – az emberi test és teljesítmény tudománya iránti szenvedéllyé. Elvégeztem a Nemzetközi Testépítő és Fitness Szakszövetség Nemzetközi Szakedzői képzését, majd az egyetemi mester képzésem (végzettségem orvosi biotechnológus) alatt egyre jobban kikristályosodott bennem, hogy az edzés és a táplálkozástudomány mekkora befolyással van az egészségünkre, az életünkre és a sportolással elérhető eredményeinkre. A klienseimmel való közös munka során napról-napra meggyőződöm arról, hogy egészségünk, testünk és teljesítményünk tudatos formálásának eszköze – a megfelelő edzés és táplálkozás – a saját kezünkben van.

További információk: https://www.facebook.com/adamperformance/

Túlzásba viszed a mozgást? Az exorexia létező betegség, de a férfiak keveset beszélnek róla

Mutatjuk, mikor jelent már tényleg problémát az, ha elmész edzeni.

A hét táplálkozási tippje: pontosan ekkora adagot érdemes fogyasztani 8 népszerű ételből, hogy egészséges maradj

Ha odafigyelsz a táplálkozásodra, érdemes az adagokra is kicsit nagyobb hangsúlyt fektetni.

A jóganap az új pihenőnap

A kitartott pózok még a sérülésektől is megkímélnek.

4 szakálltípus, amit érdemes kipróbálnod! (Még akkor is, ha nem egyenletes az arcszőrzeted)

A férfiak szeretik az egyszerűséget mindenben, így a szakállak terén is.

Hallottál már a kávélisztről? Ez a legújabb szuperkaja!

A lisztről valószínűleg nem a koffein jut eszedbe. Nyugi, nem vagy egyedül. A kávéliszt viszont egyre népszerűbb, sokan pedig tápanyagokkal teli csodaként tekintenek rá. De tényleg annyira szuper, vagy csak felhájpolták?

A hét edzéstippje: érdemes minden egyes nap hasaznod, hogy lásd az edzés eredményét?

Ha nyárra már kockás hasat akarsz villantani, azért már jó korán el kell kezdeni dolgozni - például most.

A bicikli virágoztathatja fel a szexuális életedet

Egy kis tekerés és minden egyenesbe jön.

Nincs izomnövelés és erősödés túlterhelés nélkül - személyi edzőnk tanácsai a konditermi fejlődéshez

Ha besétálunk a terembe és körülnézünk, rengeteg embert látunk, aki edz. Különféle gyakorlatokat végeznek, gyakran erőlködnek és izzadnak, ezzel a kemény edzés látszatát keltve. Ha valaki nem jártas az edzésben, nem edz 4-5 éve, akkor tényleg csak keményen edző embereket lát.

3 jó okunk van arra, hogy elfelejtsd a kései vacsorát

Riasztó adatokkal szembesültek a szakemberek.

Rossz hír vegáknak: egy kutatás szerint sokkal kevesebb szexben van részük, mint a húsevőknek

Ha egy finom steak felér számodra egy orgazmussal, akkor van még egy jó hírünk: egy új kutatás szerint a húsevő emberek többször szexelnek, mint a vegetáriánus társaik.

Kettő az egyben: A szuperszett, ami a tricepszedet és a hasadat is megdolgoztatja

Milyen gyakran dolgoztatod meg a tricepszedet és a törzsizmaidat egyetlen gyakorlattal?

To-do list menti meg az álmatlan éjszakákat

Sosem volt még ilyen egyszerű az elalvás.

Gondoltad volna? A nyújtástól több mint 300%-kal nőhet az izomtömeged!

Ha az edzés végeztével szánsz időt a nyújtásra is, sokkal hamarabb elérheted a céljaidat!

A prosztatarák 3 gyakori tünete, amit sosem szabad figyelmen kívül hagynod

Ha korán észreveszed őket, sokkal nagyobb az esélyed a gyógyulásra.

10 perc, otthon, egyetlen eszközzel? Milyen edzés az ilyen? Életmentő!

Ezt csináld, ha a nagy hidegben nem tudod rászánni magad a futásra.

Szabadulj meg a manuális fogkefédtől és ruházz be egy elektromosba! Elmondjuk, miért

Lehet, hogy drágábbak, de sokkal több előnyük van, mint hinnéd!

Olvasd el ezeket is

MINDIG ARRA BIZTATUNK, HOGY ADJ BELE MINDENT, DE MOST ELÉG LESZ AZ 50 SZÁZALÉK

Csak 2685 Ft