Ez a teljesen hétköznapi anyag a diétád legfontosabb kiegészítője

Felteszek egy kérdést: mi a legfontosabb kiegészítő a diétában? A válaszokat meg tudom tippelni előre: L-karnitin, zsírégetők, aminosavak, inzulinutánzók, stb. Ezek között vannak haszontalanok és vannak, amik tényleg segítik a zsírégetést – de közel sem a legfontosabb faktorok a fogyásban.
Forrás: getty images

Felteszek egy kérdést: mi a legfontosabb kiegészítő a diétában? A válaszokat meg tudom tippelni előre: L-karnitin, zsírégetők, aminosavak, inzulinutánzók, stb. Ezek között vannak haszontalanok és vannak, amik tényleg segítik a zsírégetést – de közel sem a legfontosabb faktorok a fogyásban.

Nyilván, itt nem akarom „az étrend a legfontosabb kiegészítő” trükköt bedobni… Senki nem gondolja, hogy megfelelő étrend nélkül fogyni lehet, így ezt hagyjuk is.

Nézzük viszont meg, hogy miért használunk pl. termogén zsírégetőket? Nos, a legtöbb ember azt gondolja, hogy tök jó, megemelik a metabolizmust (ez igaz) és fokozzák a zsírégetést (ez is igaz). Van viszont egy talán még fontosabb hatásuk: felpörgetnek és energiát adnak. A diétában az enerváltság nem ritka, különösen az alacsony szénhidrátot tartalmazó étrendek esetén. A termogén zsírégetők itt ki tudnak minket segíteni. Az emberek azt gondolják, hogy az alacsony szénhidrátos diétákkal egyértelműen együtt jár a csökkent fizikai és mentális teljesítmény, a fáradtság és az „erőtlenség”: Pedig valójában ez nem igaz – csak ha kihagyod azt a kiegészítőt, amiről én beszélek.

Hogy melyik ez a kiegészítő?
Kattints a kép felfedéséhez!
Készen álltok?
A só.

Huh, szinte hallottam a csalódottságot: „A só? Mi van?” Mindenki gondolom valami csodára számított… Pedig ilyen egyszerű: a só. Lássuk, hogy miért!

Az alacsony szénhidrátos étrendek lényege, hogy az inzulinszintünk nagy mértékben lecsökken, megnő a glukagon és egyéb zsírégető hormonok mennyisége, nagy adag zsír szabadul fel és a szervezetünk átáll zsírégetésre – ezzel fedezi energiaszükségletének nagy, ill. tartós diéta esetén szinte 100 %-t. Ez ugye elég jól hangzik?

Az inzulin viszont nem csak a zsírégetésre van hatással – számos egyéb funkció mellett, a vese só kiválasztását is szabályozza. A magas inzulin fokozza a vese nátrium visszaszívását – ezáltal növelve a szervezet „nátriumkészletét”. Természetesen ez egy adag víz visszatartásával is jár. Amikor az inzulinszintünk lecsökken, akkor a vesénk elengedi a nátriumionokat. Ezt a nátriummennyiséget egy adag víz is követi. A tartósan alacsony inzulinszint eredményeként a napi nátriumürítés jelentősen megnőhet.

A lényeg: az alacsony szénhidrátos étrendek esetén tapasztalt problémák (fejfájás, erőtlenség, stb.) nem a szénhidrátok hiánya miatt alakul ki, hanem a fokozott nátriumveszteség miatt. A megfelelő nátriumbevitel fokozza a sportteljesítményt, javítja a kognitív funkciókat és segít a szervezetet hidratáltan tartani, miközben véd a sérülésektől. A hiedelmekkel ellentétben a magasabb nátriumbevitel nem növeli a vérnyomást és nem okoz szív- és érrendszeri betegségeket (az amerikai Táplálkozási Irányelvek Tanácsadói Bizottságának 2015-ös tudományos jelentésében rehabilitálta a sófogyasztást). Nem gondolom, hogy egy fix értéket kéne megadni – kezdésnek talán annyival kezdj, hogy diéta alatt mindig rendesen megsózod az ételt és figyeld meg, hogy hogyan változik a közérzeted.

Megjegyzés: Persze a szervezet képes akár napi 400 mg nátriumbevitel mellett is fenntartani testünk egyensúlyát, vagyis ha csak ennyit viszünk be, akkor is életben tudunk maradni. Ez a mennyiség viszont meglehetősen elmarad attól, ami az optimális teljesítményhez szükséges/indokolt lenne.

Kép

ÁDÁM NORBERT

A sport mindig része volt az életemnek – néhány év úszást 16 év karate követett. A testépítéssel és a súlyzós edzéssel 7 éve ismerkedtem meg. Ekkor kezdtem el rendszeresen terembe járni és kutatni, hogy hogyan lehetnék jobb, hogyan tudnám átalakítani a külsőmet. A kezdeti lelkesedés idővel szenvedéllyé változott – az emberi test és teljesítmény tudománya iránti szenvedéllyé. Elvégeztem a Nemzetközi Testépítő és Fitness Szakszövetség Nemzetközi Szakedzői képzését, majd az egyetemi mester képzésem (végzettségem orvosi biotechnológus) alatt egyre jobban kikristályosodott bennem, hogy az edzés és a táplálkozástudomány mekkora befolyással van az egészségünkre, az életünkre és a sportolással elérhető eredményeinkre. A klienseimmel való közös munka során napról-napra meggyőződöm arról, hogy egészségünk, testünk és teljesítményünk tudatos formálásának eszköze – a megfelelő edzés és táplálkozás – a saját kezünkben van.

További információk: https://www.facebook.com/adamperformance/

Kínzó kérdés: miért visel két órát Diego Maradona?

Nincs foci Maradona nélkül. És ő pedig nem létezik két óra nélkül. Ha kiszúrod a tömegben a vb-n, akkor biztos fel fog tűnni, hogy mindkét csuklóján ott virít egy-egy szép darab, de vajon mi célt szolgálnak.

6 medicinlabdás gyakorlat a kőkemény hasizomért

Így dobd fel a szimpla felüléseket, aztán mehetsz is villogni a strandra.

Meglepő! Egy szakértő szerint ezért csalja meg a legtöbb nő a párját

Nem gondoltunk volna arra, hogy ez a módszer akár a kapcsolat megmentését is jelentheti. Egy szakértő szerint viszont a legtöbb nő nem azért lép félre, mert nem szereti a párját - pont ellenkezőleg.

Ez történik a testeddel, ha minden nap megeszel 3 datolyát

A datolya az egyik legédesebb gyümölcs, nem véletlenül ez adja a paleo és a nyersvegán sütemények alapját. Attól függetlenül, hogy nyersen is lehet fogyasztani, legtöbbször mégis aszalva veszik, így ugyanis könnyen leturmixolható és még könnyebben lehet vele helyettesíteni a cukrot.

5 fitneszprofil, amit be kell követned, ha motivációra vágysz

Ezek az emberek erőt adhatnak, ha nehezen veszed rá magad a mozgásra.

Ezt a fitnesz tesztet végzik el a FIFA bírói a foci-vb előtt! Neked sikerül?

Mark Geiger, futballbíró mesélte el, hogy milyen teszteket kell neki és kollégáinak elvégezniük ahhoz, hogy bírják a strapát a meccsek alatt, és miért annyira fontos, hogy jó kondiban legyenek.

Szabit vett ki a gyári munkás, hogy zsebre tehesse Messit a vb-n

Birkir Már Saevarsson a profi futball mellett kőkeményen megdolgozik a pénzéért.

Ne keress tovább! Ez a 3 legjobb férfi parfüm nyárra

Ha nyár, akkor tengerpart, nyaralás, grillezés és persze küzdelem a forró idővel. Viszont még egy fontos dolgot meg kell tenned az évszak elején: érdemes lecserélned a parfümödet egy olyanra, ami kicsit jobban illik a forró napokhoz.

Mindent a lézeres szemműtétekről! Előnyök, hátrányok és lehetséges mellékhatások

Egyre többen vetik alá magukat lézeres szemműtétnek annak érdekében, hogy szemüveg és kontaktlencse nélkül teljenek a mindennapjaik. De mennyire biztonságos a szemműtét és milyen mellékhatásai lehetnek? Utánajártunk.

Lábborotválás férfiaknak: most akkor kell szőrteleníteni, vagy nem?

Az utóbbi időben egyre többen keresnek rá arra a kérdésre, hogy a férfiaknak is borotválniuk kell-e a lábukat. Az amerikai Men’s Health pedig még kutatást is végzett a lábborotválás témakörében, ami érdekes eredményekkel zárult.

A hét táplálkozási tippje: Az egészséges sushi nyomában

Így fogyaszd a japán finomságot, akkor nem lehet baj.

Azt hiszed, mindent tudsz a sneakerekről? Hidd el, DABLTY még neked is tud újat mondani - VIDEÓ

Trunk Tamás alias DABLTY még csak 14 éves, de ha sportcipőkről van szó, már most "nagy öregnek" számít: évek óta blogol, cikkeket publikál, és könyve is jelent már meg a témában.

Kardiózás: mikor érdemes alkalmazni és mikor felesleges?

Kardiózás – az egészség sarokköve, a fogyás alapja, a nélkülözhetetlen összetevő egy csodás fizikumhoz. Vagy mégsem? Mi az igazság? Vannak, akik reggeltől estig futnak. Vannak (szerény személyem is), akik a busz után se. Mi akkor az igazság? Kell-e kardió? Jó-e a fogyáshoz?

3 dolog, amit semmiképp ne vigyél be edzés előtt

Ezeket felejtsd el, ha jól akarsz teljesíteni.

Megöl a munkád? Nem lehetetlen! Akkor is életveszélyben lehetsz, ha irodában dolgozol

Ha életveszélyes munkáról van szó, valószínűleg neked is az extrém körülmények között végzett állások jutnak eszedbe. Például ha valaki katona, tűzoltó vagy éppen tetőfedő. Pedig egy szakértő szerint az irodában sem vagy biztonságban - és nem azért, mert ott bármilyen szerencsétlen baleset érhet.

Itt a tudományos magyarázat arra, miért találod annyira vonzónak a kolléganődet

Mindegy, mennyire próbálsz ellenállni, biztos, hogy legalább egy olyan nő lesz az életedben, akit a munkahelyedről ismersz és vonzónak találod. Egy kutatás pedig arra is róvilágított, miért jön be a kolléganőd.

A hét edzéstippje: 256 ismétlés a nagyobb mellizmokért

Nem nő a mellizmod? Akkor lehet, hogy nem megfelelő edzést követsz. Egy személyi edző elárulja, milyen gyakorlatokkal érhetsz el látványos eredményeket.

5 ok, amiért jót tesz az egészségednek, ha sportközvetítést nézel

A foci-vb idején mindenki lázba jön, és még az is választ magának egy kedvenc csapatot, aki amúgy nem túl nagy sportrajongó. Egy kutatás szerint pedig nem csak a szórakozásért érdemes meccset nézni, hanem akkor is, ha szeretnél egészségesebb lenni.

Viszlát, hereverejték! Tippek izzadás és kidörzsölődés ellen, hogy friss maradjon a csomagod

A nyárnak számtalan előnye van: jó az idő, végre lehet fürdeni, grillezni és sörözni. Ezek miatt minden férfi nagyon várja az évszakot. Az egyetlen probléma viszont a fokozott izzadás. Igen, ilyenkor még az alsónadrágod tartalma is erősebben verejtékezik, ami elég kellemetlen.

Olvasd el ezeket is

Tedd meg velünk az első lépést! Most egyéves előfizetés 5370 Ft helyett csupán 2685 Ft

Csak 2685 Ft

Weboldalunkon cookie-kat használunk annak érdekében, hogy jobban megismerjük a felhasználói viselkedést és érdeklődést, valamint ezek segítségével személyre szabjuk és javítsuk a reklámokat. Weboldalunk használatával ezen feltételeket ön automatikusan elfogdja. További információkat az adatkezelési tájékoztatóban olvashat.
Megértettem