Az 5 legnagyobb hiba, amit elkövethetsz edzés közben

A bemelegítéstől a nyújtásig - átvesszük az alapelveket.
Forrás: Getty Images

A bemelegítéstől a nyújtásig - átvesszük az alapelveket.

Június eleje van, ha augusztusban akarsz villogni a strandon, akkor még nem is késtél el nagyon az edzésekkel. A tréningek során sem érdemes fejjel menni a falnak, mutatjuk, mik a kezdők általános hibái.

Bemelegíteni csak a gyengék szoktak

Végletekig ismételt, mégis kihagyhatatlan eleme egy ilyen felsorolásnak az, hogy mennyire fontos a bemelegítés. Komoly megterhelés előtt többek közt azért kötelező átmozgatni magunkat, mert ez segít vért juttatni a megterhelendő területre.

A dolog azért is csalóka, mert ha kihagyod a bemelegítést, nem törvényszerű, hogy megsérülsz. Elég azonban egy rossz mozdulat, és máris megvan a baj, úgyhogy ha ránk hallgatsz, nem kockáztatsz.

A számok bűvöletében

A gyorsan elvégzett gyakorlat sokkal kevésbé hatékony, mint a helyesen végrehajtott mozdulatsor. Vegyünk egy egyszerű példát: a fekvőtámaszt. Csak azért mert gyorsan ledarálsz belőle 50-et még nem biztos, hogy többet fejlődnek az izomcsoportjaid, mintha lassan csinálnál 20-at. Ne használd ki a lendületet, hagyj időt magadnak, hidd el, látványos lesz a különbség.

Futnék én, de akkor leég rólam az izom

Sokan mellőzik a kardiót, emiatt a tévhit miatt, pedig a futás kifejezetten jól jöhet az edzéseidhez. A tréning ezen fajtája javítja a vérkeringést, így hozzájárul a nagyobb erőkifejtés eléréséhez.

Nyújts rendszeresen

Edzés után nagyon kötötté válik az izomzat, szabályos nyújtással azonban könnyedén tágíthatod a mozgástartományod. Ha szánsz erre 10-15 percet, könnyen állandósulhat az izmok kötöttsége, ami nagy fájdalmakkal járhat.

Pihenni emberi dolog

Csak azért mert megcsúsztál a summerbody-projekttel nem érdemes gyorstalpalást végezni. A nagyobb izomcsoportoknak akár 72 órára is szükségük lehet a teljes regenerációra. Hagyj időt magadnak, a nagyobb edzések között iktass be egy-két futást a szabadban.

A regeneráció alapszabályai: 4 kulcsfontosságú tényező, amire érdemes figyelni

Azt hiszem, mindenki tudja – de ha nem, akkor most megtudja -, hogy az izmok nem az edzések közben nőnek. Sőt, a futóteljesítményünk sem az edzés közben javul.

A horkolásod rosszabb hatással van a kapcsolatodra, mint gondolnád!

1500 ember mondta el a véleményét a témával kapcsolatban, és kiderült, hogy egyáltalán nem boldogok.

A legjobb módszer az izomláz csökkentésére

Az izomláz lehet a sikeres edzés jele.

5 ok, amiért óriási szükségünk van D-vitaminra

Így hasznosítja a szervezetünk a napfény ajándékát.

Íme az allergia legújabb ellenszere: a gin tonik

Ha keresel egy okot arra, hogy munka után leguríts egy gin tonikot, akkor most mutatunk egyet.

Mi számít vonzónak? A tudomány szerint ezek a tulajdonságok mindenképp

A szerelmet nehéz leírni, megfogalmazni. A tudomány viszont segíthet abban, hogy megmagyarázza, pontosan miért is vonzódsz valakihez.

Tedd ezt, hogy produktívabbá válj - Elon Musk emailjében 5 fontos tanácsot is találsz

Ha nem tudnád, Elon Musk a SpaceX és a Tesla CEO-ja, de ő alapította a The Boring Company nevű céget és nem is olyan rég kilőtt egy autót az űrbe.

Dwayne Johnson 3. gyereke is megszületett!

Tegnap vált háromszoros apává a Szikla.

Ez történik, ha nem kezeled a szexuális úton terjedő betegségeket

Lehet, hogy a tünetek idővel megszűnnek, de súlyos következményekkel kell számolnod, ha nem kezeled a nemi betegségeket.

Így kerülheted el, hogy túl keveset egyél edzés előtt

Ha nem eszel eleget és edzés előtt sem ügyelsz arra, hogy megfelelően feltöltsd a szervezeted raktárait, hogyan várhatod el, hogy lásd az edzés eredményét?

Borzalmas volt az első alkalom? A tudomány szerint emiatt nem kell aggódnod

Volt már olyan, hogy minden összejött, csak épp az első szex sikerült katasztrofálisan?

A hét táplálkozási tippje: tényleg hatásos a vércsoport-diéta?

A vércsoport-diéta megint egyre népszerűbb. De tényleg olyan hatásos, mint ahogy azt sokan állítják? Ennek jártunk utána.

Kiderült, mit alakítanának át a férfiak a testükön! Mit szólsz az eredményekhez?

Egy új kutatás arra derített fényt, hogy a férfiak is szívesen változtatnának a kinézetükön. Mutatjuk, melyik testrészek az érintettek.

A Harvard professzora szerint ezt az 5 ételt napi szinten kéne fogyasztanunk

Teresa Fung szerint ezek tartalmazzák a legtöbb tápanyagot.

Ezért érdemes rendszeresen kimchit fogyasztanod

Dél-Korea kincse nagyon jó hatással van a szervezetre.

Kerüld el a kiégést ezzel a négyhetes módszerrel!

A jó idő beköszöntével senkinek nincs kedve bent ülni az irodában. Egyre többször kalandozik el az agyad, egyre kevésbé érdekel a munka.

Zokni vagy nem zokni? Erre figyelj a választásnál, hogy tökéletessé tedd a megjelenésed

Itt egy kis segítség, hogy el tudd dönteni, milyen zoknit válassz a különböző ruháidhoz.

A hét edzéstippje: készülj ezzel az edzéstervvel a nyárra!

Ha nyár, akkor strandszezon, vagyis egyre több időt töltesz rövidnadrágban.

Olvasd el ezeket is

MINDIG ARRA BIZTATUNK, HOGY ADJ BELE MINDENT, DE MOST ELÉG LESZ AZ 50 %

Csak 1335 Ft