73 az új 37! Interjú Gellért Józseffel, a 73 éves testépítővel

Gellért József nem az az átlagos nagypapa. Idén lesz 73, de ez senkinek sem jutna eszébe róla az utcán. Amellett, hogy rendszeresen fut, hetente ötször edz, és két évvel ezelőtt – tehát 70 évesen! – remek helyezést ért el az EBFF Testépítő Európa-bajnokságon. Használd a történetét motivációként!

Gellért József nem az az átlagos nagypapa. Idén lesz 73, de ez senkinek sem jutna eszébe róla az utcán. Amellett, hogy rendszeresen fut, hetente ötször edz, és két évvel ezelőtt – tehát 70 évesen! – remek helyezést ért el az EBFF Testépítő Európa-bajnokságon. Használd a történetét motivációként!

A sport mindig fontos szerepet játszott József életében. Gyerekként a torna – a katonaságban is tornász századba került – de a foci is nagy szerelme. Feleségével jó 30 évvel ezelőtt kezdtek rendszeresen futni - a mai napig közösen indulnak versenyeken. A futásokra, így a hosszú versenyekre (félmaraton, maraton) a békásmegyeri edzőteremben készült fel, kondiciójának megtartására. Itt ismerkedett meg Gruber Vilmossal, a magyar erőemelő sport legendájával, egyben a terem tulajdonosával.

„Éppen arról panaszkodtam neki, hogy már nem megy olyan jól a futás, lassulok. Nejem, aki mindig később ér be a célba, előbb-utóbb utol fog érni. Vilmos pedig azt javasolta, hogy próbáljam meg a testépítést, mert a genetikám alkalmas erre.”

- mesélte.

Először kétkedve hallgatta Vilmost, de végül komolyan vette az ajánlatot, és megkezdte felkészülését az első válogatóra. Követte az edzésterveit, megfogadta a tanácsait, valamint étrend előírásait.

Edzés előtt nem feledkezett meg a különböző étrendkiegészítőkről (vitaminok, aminosavak), majd edzés után egy nagy pohár fehérjeturmix segítette a regenerációját.

Családja kezdetben ugyan ódzkodott a testépítéstől, de valaha a futással is hasonló volt a helyzet. Aztán mikor látták, hogy milyen eredményekre képes, elszálltak a kételyeik. A verseny előtti hetekben állandó volt a rizs és a csirke az étrendjében. Az utolsó napokban pedig a megvonta magától a vizet is, mely a kellő definiáltságot, illetve a szálkásságot eredményezte.

Szponzora és legelszántabb támogatója a felesége volt, aki a verseny előtti barnításban is segédkezett. Az Arnold Classic válogató versenyén József végül második helyezést ért el.

Kép

"Ezt követően – megköszönve Gruber Vilmos fáradozásait – egy másik konditeremben folytattam az edzést, felkészülve a 2015-ös esztendőre."

- tette hozzá.

2014-ben színpadra is állt a Superbody versenyen:


A sikeres kvalifikáció után, József kijutott a 2015-ös spanyolországi EBFF Európa-bajnokságra, Santa Susanába, Huber István, a Magyar Testépítő és Fitness Szövetség elnökének segítségével, ahol korcsoportjában az ötödik helyet sikerült megszereznie.

Ez azért is hatalmas eredmény, mert az ilyen versenyeken általában csak egy senior korcsoportot indítanak a 60 év felettiek között, József pedig ekkor már 71 éves volt.

„Motivál a testépítésben, hogy amíg a futóversenyeken több ezer indulóból én lettem a hatszázadik, ebben a megmérette tésben sokkal nagyobb eséllyel jutok sikerélményhez, lényegesen jobb helyezéseket érhetek el”

- magyarázza.
Kép

„A konditeremben gyakran kapok elismeréseket fiataloktól, idősebbektől egyaránt, ami nagyon jól esik. Mondanom sem kel, ilyenkor remekül érzem magam a bőrömben. Minden hétköznap edzem, de a hétvége a családé és a pihenésé. Igaz, néha ilyenkor is elkísérem a feleségemet a futóversenyekre, de gyakran inkább már csak szóban támogatom, hiszen a testépítés és a futás számomra nem egyeztethető össze. Addig szeretném folytatni a sportot, amíg csak tudom. Jövőre ismét szeretnék kijutni az Európa-bajnokságra, és ott még jobb eredményt elérni. Ha kifáradok, vagy már nem megy olyan jól az edzés, újra visszatérek majd a futáshoz, ahol ismét találkozhatók jö öreg futótársaimmal."

És mit tanácsol azoknak, akik idősebb korban szeretnék elkezdeni a sportot?

Az erőnlét és az egészségi állapot József szerint meghatározó, de a futást, a nordic walkingot és az úszást mindenkinek ajánlja, mert nem csak átmozgatnak, hanem egészségünk megtartásáért is teszünk valamit.

„Mozogni, mozogni, mozogni! Legyen mindig motiváció. Ez a legfontosabb.”

Ez az egészséges szokás sokat segít abban, hogy jobban szerepelj Tinderen

Ha szeretnél jobban teljesíteni a társkeresőn, nem csak a profilképedre és a jó nyitóüzenetre érdemes figyelned.

Teszteld a fittségedet a 100 ismétléses kihívással!

Választhatsz, hogy guggolással vagy fekvenyomással szeretnéd-e próbára tenni az erődet.

Hol kell tárolni és mikor kell cserélni a borotvapengéket? Mindkét kérdésre itt a válasz!

A kipirosodott bőr, a benőtt szőrszálak és egy csomó borotválkozás közben fellépő sérülés megelőzhető!

Itt a bizonyíték arra, hogy a legtöbb férfinak jobban bejönnek a szőke nők

Egy új kutatásból az is kiderül, miért szavaz több férfi a szőkékre.

Ha erre a kis izomcsoportra is szánsz időt, sokkal többet emelhetsz!

Nem csak a fogásodat érdemes ám erősíteni ahhoz, hogy látványosabb eredményeket érj el a teremben!

5 jel, hogy dehidratált vagy, aminek semmi köze a szomjúsághoz

Ha szomjas vagy, akkor már késő, mert dehidratálttá vált a szervezeted - állítják sokan. De nem csak az italok utáni vágyakozás utalhat arra, hogy a tested szomjazik!

A 6 leggyakoribb hiba húzódzkodás közben

Így csináld, ha fejlődni akarsz.

Túlzásba viszed a mozgást? Az exorexia létező betegség, de a férfiak keveset beszélnek róla

Mutatjuk, mikor jelent már tényleg problémát az, ha elmész edzeni.

A hét táplálkozási tippje: pontosan ekkora adagot érdemes fogyasztani 8 népszerű ételből, hogy egészséges maradj

Ha odafigyelsz a táplálkozásodra, érdemes az adagokra is kicsit nagyobb hangsúlyt fektetni.

A jóganap az új pihenőnap

A kitartott pózok még a sérülésektől is megkímélnek.

4 szakálltípus, amit érdemes kipróbálnod! (Még akkor is, ha nem egyenletes az arcszőrzeted)

A férfiak szeretik az egyszerűséget mindenben, így a szakállak terén is.

Hallottál már a kávélisztről? Ez a legújabb szuperkaja!

A lisztről valószínűleg nem a koffein jut eszedbe. Nyugi, nem vagy egyedül. A kávéliszt viszont egyre népszerűbb, sokan pedig tápanyagokkal teli csodaként tekintenek rá. De tényleg annyira szuper, vagy csak felhájpolták?

A hét edzéstippje: érdemes minden egyes nap hasaznod, hogy lásd az edzés eredményét?

Ha nyárra már kockás hasat akarsz villantani, azért már jó korán el kell kezdeni dolgozni - például most.

A bicikli virágoztathatja fel a szexuális életedet

Egy kis tekerés és minden egyenesbe jön.

Nincs izomnövelés és erősödés túlterhelés nélkül - személyi edzőnk tanácsai a konditermi fejlődéshez

Ha besétálunk a terembe és körülnézünk, rengeteg embert látunk, aki edz. Különféle gyakorlatokat végeznek, gyakran erőlködnek és izzadnak, ezzel a kemény edzés látszatát keltve. Ha valaki nem jártas az edzésben, nem edz 4-5 éve, akkor tényleg csak keményen edző embereket lát.

3 jó okunk van arra, hogy elfelejtsd a kései vacsorát

Riasztó adatokkal szembesültek a szakemberek.

Rossz hír vegáknak: egy kutatás szerint sokkal kevesebb szexben van részük, mint a húsevőknek

Ha egy finom steak felér számodra egy orgazmussal, akkor van még egy jó hírünk: egy új kutatás szerint a húsevő emberek többször szexelnek, mint a vegetáriánus társaik.

Olvasd el ezeket is

MINDIG ARRA BIZTATUNK, HOGY ADJ BELE MINDENT, DE MOST ELÉG LESZ AZ 50 SZÁZALÉK

Csak 2685 Ft