5 dolog, amit sose fogyassz edzés előtt

Jobban jársz, ha elkerülöd a szénsavas italokat és a csípős ételeket.
Forrás: Getty Images

Jobban jársz, ha elkerülöd a szénsavas italokat és a csípős ételeket.

Mindegy, hogy izmot építenél, vagy a kondidat fejlesztenéd, vannak ételek és italok, amiket semmiképp sem szabad fogyasztanod edzés előtt. Ezeket mutatjuk most, hidd el jobban jársz, ha lemondasz róluk mozgás előtt.

1. Szénsavas italok

Azok a fránya buborékok sokkal több gondot okoznak, mint gondolnád. A teltség érzését keltik, ráadásul hasüregi fájdalmakat is okozhatnak edzés közben.

2. Rostban gazdag ételek

A brokkoli és a lencse is nagyon egészséges élelmiszerek, amik ráadásul a bélrendszeredre is kifejezetten jó hatással vannak. Tréning előtt azonban nem érdemes ezekhez nyúlni, mert a szervezeted hosszabb ideig emészti őket az átlagnál. Az emésztőrendszernek ehhez vérre van szüksége, ami azt jelenti, hogy az izmokba kevesebb jut, ezáltal romlik a teljesítményed.

3. Alacsony szénhidráttartalmú proteinszelet

Szénhidrátra márpedig szüksége van a szervezetnek, ha abból nincs elég, akkor a tested az izmokból bont le proteint, ami értelemszerűen hátráltatja az izomnövekedést. Nyugodtan válaszd az átlagos szénhidráttartalmú verziót, semmi bajod nem lesz tőle.

4. Csonthéjas gyümölcsök

Sokan azt hiszik, hogy a dió és társai szuperételek, pedig rengeteg zsírt tartalmaznak. A dietetikusok szerint a gyorséttermi kajákhoz hasonlóan 6-8 órával edzés előtt nem szabad fogyasztani őket.

5. Csípős ételek

A kapsziacinban gazdag ételek mozgás közben savas refluxot okozhatnak, ami égető érzést vált ki a torokban és a gyomrodat is megviseli. Ha ezeket a szabályokat betartod, nem nagyon érhet meglepetés edzés közben, hajrá!

Egészség level Oktoberfest: Sört vedelve halmozzák az érmeket a németek a téli olimpián

Már nem lenézett alternatíva, hanem effektív sportital az alkoholmentes verzió.

Itt az egyik UFC harcos edzésterve, amivel fejlesztheted az állóképességed és robbanékonyabbá válhatsz!

Tyron Woodley pontosan ezt az edzéstervet követi, hogy kiüsse ellenfeleit a ringben.

Korán kelsz? Akkor tényleg aranyat lelsz, mert sokkal jobb vagy másoknál!

Utálsz sokáig aludni? Akkor szerencséd van, a tudomány szerint ugyanis sokkal egészségesebb életet folytatsz, mint mások.

Nagy izmok bármilyen áron? A szteroidok 7 legdurvább mellékhatása

Azt tudod, hogy a szteroidok nem tesznek jót neked. De pontosan miért? Mutatjuk, milyen következményekkel kell számolnod, ha mégis kipróbálnád őket.

Még csak február van, de megtaláltuk az év legdurvább és legnevetségesebb szexkutatását!

Te hogyan sütöd a palacsintát? Feldobod, vagy lapáttal fordítod meg?

Nem találsz magadnak párt? A tudomány szerint a te készülékedben van a hiba!

Akárhogy is próbálkozol, egyszerűen nem talál rád a szerelem?

Nem semmi! Ez a férfi a borbélya tanácsára megnövesztette a szakállát és 180 fokos fordulatot vett az élete

Ha eddig nem gondoltad úgy, hogy érdemes lehet megnövesztened a szakálladat, akkor íme egy történet, ami biztos, hogy megváltoztatja majd a véleményedet.

Hiába a tehetség, támogatás nélkül nehéz befutni. Ebben segíthetsz most te is!

Kilenc hihetetlenül tehetséges embert támogathatsz szavazatoddal, hogy egy lépéssel még közelebb kerülhessenek álmaikhoz.

4 meglepő dolog, ami kellemetlen szájszagot eredményez

Ezekre figyelj, ha nem akarod megkeseríteni beszélgetőtársaid életét.

5 dolog, ami még fájdalmasabbá teszi a másnapot

Ezekre figyelj, ha nem akarsz egy egész napot kidobni a kukába.

3 szuper teljesítménynövelő módszer, amit még nem próbáltál

A tiltott szerek, veszélyes tabletták helyett inkább válaszd a következő módszereket!

Kőkemény kockahas - 3 tipp felüléshez

Így biztosan nem dolgozol hiába.

3 mítosz az alvásról, aminek nem szabad bedőlnöd és 2, ami tényleg igaz

Sosem alszunk eleget. Ennek oka lehet a túl sok tennivaló, az akadékoskodó főnök vagy a morcos menyecske is az ágyban.

A hét edzéstippje: Ha ezt az edzéstípust választod, elkerülheted a stresszevést

Egy rossz nap az irodában elég ahhoz, hogy otthon felfald a hűtőd tartalmát. Egy kutatás szerint viszont heti két edzéssel elérheted, hogy megálljt tudj parancsolni a stresszevésnek.

Mire jók és miért fontosak az aminosavak?

Szervezetünk a bevitt táplálék egy részét energiatermelésre használja, a fölösleget pedig elraktározza nehezebb időkre. A zsírraktárak jelenléte egyértelmű – küzdünk is ellenük rendesen.

Nem is olyan rossz ötlet Valentin-napon szakítani? Lehetséges!

Kegyetlennek tűnhet pont Bálint-napon szakítani. Pedig több terapeuta szerint ez a legjobb megoldás, ha alapból nem működik a kapcsolatotok.

DNS-alapú tesztek segítségével jönnek a tökéletes edzéstervek

Búcsút inthetünk végre az elkerülhető sérüléseknek.

A dezodorodtól leszel fáradt és impotens?

Elképzelhető, hogy a dezodorod, samponod vagy parfümöd egészségtelenné tesz.

Ha igazán kemény fából faragtak, nem jelent gondot ez a lábedzés

Ha eljön a lábnap ideje, próbáld ki ezt a testépítők által is használt edzéstervet a bivalyerős alsótestért!

Olvasd el ezeket is

MINDIG ARRA BIZTATUNK, HOGY ADJ BELE MINDENT, DE MOST ELÉG LESZ AZ 50 %

Csak 1335 Ft