Gyorstalpaló futópályás edzéshez

Körbe-körbe futni nem túl bonyolult, de azért van pár szabály, amivel érdemes tisztában lenned.
Forrás: getty images

Körbe-körbe futni nem túl bonyolult, de azért van pár szabály, amivel érdemes tisztában lenned.

Ha gyorsítani szeretnél, akár a megszokott útvonaladon és a konditeremben is megteheted, azonban a legjobb helyszín mégis a futópálya az ilyen jellegű edzésekre.

A futópadok másként vannak kalibrálva, a GPS-ed pedig nem mindig megbízható, ezzel szemben mindegyik futópálya 400 méteres, bárhova is mész, szóval a fejlődésed itt tudod a legjobban lemérni.

Mutatjuk, hogyan állj neki a futópályás edzésnek!

Ne félj a kintléttől!

Ha eddig futópadon futottál, a pályán bizony meg kell küzdened a széllel, esővel és minden más időjárási tényezővel, ezért nehezebb lesz pályán futni, mint a teremben.

keress pacert!

Érdemes olyan futókat követned, akik hozzád hasonló teljesítménnyel rendelkeznek. Bár a pálya rövid, itt is el lehet ám futni a táv elejét, és a megfelelő tempó megtalálása nehezen mehet.

Hagyd otthon a fülesed!

Mivel feltehetőleg mások is lesznek körülötted - különösen akkor, ha futóklubba mész- , nem árt, ha tudsz rájuk is figyelni futás közben. A zene csak elvonná a figyelmed.

Válts sávot!

A külső sáv 40-50 méterrel hosszabb, mint a belső - ezt érdemes fejben tartanod.

Olvasd el ezt is!

Regenerálódj!

Miután végeztél az edzéssel, kocogj, vagy sétálj pár percet, ne állj meg hirtelen, mert ez nem annyira egészséges.

Az első sávot hagyd szabadon!

Általában a legbelső sáv a leggyorsabb futók helye, így érdemes a kocogást, bemelegítést, levezetést és lassabb futásokat máshol elvégezni.

Válassz jó cipőt!

Na jó, azért nem kell szöges cipőt vinned, de mindenképp más típusú darabra lesz szükséged, mint az aszfalton.

A cikk először a runnersworld.hu oldalon jeletn meg.

Egészség level Oktoberfest: Sört vedelve halmozzák az érmeket a németek a téli olimpián

Már nem lenézett alternatíva, hanem effektív sportital az alkoholmentes verzió.

Itt az egyik UFC harcos edzésterve, amivel fejlesztheted az állóképességed és robbanékonyabbá válhatsz!

Tyron Woodley pontosan ezt az edzéstervet követi, hogy kiüsse ellenfeleit a ringben.

Korán kelsz? Akkor tényleg aranyat lelsz, mert sokkal jobb vagy másoknál!

Utálsz sokáig aludni? Akkor szerencséd van, a tudomány szerint ugyanis sokkal egészségesebb életet folytatsz, mint mások.

Nagy izmok bármilyen áron? A szteroidok 7 legdurvább mellékhatása

Azt tudod, hogy a szteroidok nem tesznek jót neked. De pontosan miért? Mutatjuk, milyen következményekkel kell számolnod, ha mégis kipróbálnád őket.

Még csak február van, de megtaláltuk az év legdurvább és legnevetségesebb szexkutatását!

Te hogyan sütöd a palacsintát? Feldobod, vagy lapáttal fordítod meg?

Nem találsz magadnak párt? A tudomány szerint a te készülékedben van a hiba!

Akárhogy is próbálkozol, egyszerűen nem talál rád a szerelem?

Nem semmi! Ez a férfi a borbélya tanácsára megnövesztette a szakállát és 180 fokos fordulatot vett az élete

Ha eddig nem gondoltad úgy, hogy érdemes lehet megnövesztened a szakálladat, akkor íme egy történet, ami biztos, hogy megváltoztatja majd a véleményedet.

Hiába a tehetség, támogatás nélkül nehéz befutni. Ebben segíthetsz most te is!

Kilenc hihetetlenül tehetséges embert támogathatsz szavazatoddal, hogy egy lépéssel még közelebb kerülhessenek álmaikhoz.

4 meglepő dolog, ami kellemetlen szájszagot eredményez

Ezekre figyelj, ha nem akarod megkeseríteni beszélgetőtársaid életét.

5 dolog, ami még fájdalmasabbá teszi a másnapot

Ezekre figyelj, ha nem akarsz egy egész napot kidobni a kukába.

3 szuper teljesítménynövelő módszer, amit még nem próbáltál

A tiltott szerek, veszélyes tabletták helyett inkább válaszd a következő módszereket!

Kőkemény kockahas - 3 tipp felüléshez

Így biztosan nem dolgozol hiába.

3 mítosz az alvásról, aminek nem szabad bedőlnöd és 2, ami tényleg igaz

Sosem alszunk eleget. Ennek oka lehet a túl sok tennivaló, az akadékoskodó főnök vagy a morcos menyecske is az ágyban.

A hét edzéstippje: Ha ezt az edzéstípust választod, elkerülheted a stresszevést

Egy rossz nap az irodában elég ahhoz, hogy otthon felfald a hűtőd tartalmát. Egy kutatás szerint viszont heti két edzéssel elérheted, hogy megálljt tudj parancsolni a stresszevésnek.

Mire jók és miért fontosak az aminosavak?

Szervezetünk a bevitt táplálék egy részét energiatermelésre használja, a fölösleget pedig elraktározza nehezebb időkre. A zsírraktárak jelenléte egyértelmű – küzdünk is ellenük rendesen.

Nem is olyan rossz ötlet Valentin-napon szakítani? Lehetséges!

Kegyetlennek tűnhet pont Bálint-napon szakítani. Pedig több terapeuta szerint ez a legjobb megoldás, ha alapból nem működik a kapcsolatotok.

DNS-alapú tesztek segítségével jönnek a tökéletes edzéstervek

Búcsút inthetünk végre az elkerülhető sérüléseknek.

A dezodorodtól leszel fáradt és impotens?

Elképzelhető, hogy a dezodorod, samponod vagy parfümöd egészségtelenné tesz.

Ha igazán kemény fából faragtak, nem jelent gondot ez a lábedzés

Ha eljön a lábnap ideje, próbáld ki ezt a testépítők által is használt edzéstervet a bivalyerős alsótestért!

Olvasd el ezeket is

MINDIG ARRA BIZTATUNK, HOGY ADJ BELE MINDENT, DE MOST ELÉG LESZ AZ 50 %

Csak 1335 Ft