Illemszabályok, amiket mindenki érdekében érdemes betartanod a konditeremben - A személyi edző személyes jótanácsai

Illemszabályok, amiket mindenki érdekében érdemes betartanod a konditeremben - A személyi edző személyes jótanácsai
Forrás: Getty images

Itt a szeptember, az iskolapadok megtelnek diákokkal, az edzőtermek pedig olyan emberekkel, akik nyáron rájöttek: „Idén sem sikerült elérnem a kívánt testet.”. Ezzel nincs semmi gond – ezért vannak konditermek. Fel szokott merülni viszont néhány probléma…

Olvasd el ezt is!

Ismerjük a jelenséget, amikor kedves, normális emberek volán mögé ülnek és teljesen meghülyülnek? A konditerembe lejövő emberek nagy része normális, értelmes, kulturált – és a terembe belépve mindez kimegy a fejéből.

Nézzük tehát azt a néhány alapszabályt – mondhatnánk úgy is, hogy illemszabályt – amit be kell tartani, hogy a terem légköre és hangulata a megfelelő legyen!

1. Szabály: egy elég szomorú trendet figyeltem meg – egyre több a halláskárosult Magyarországon. Biztos a sok zenehallgatásnak köszönhető… A lényeg, hogy belépek az öltözőbe, hangosan köszönök és senki vagy csak néhány ember köszön vissza. Biztos a hallásukkal van gond, nem gondolom, hogy ilyen neveletlenek lennének

Mindenesetre azért tisztázzuk: szerintem mindenkinek megtanította az anyukája, hogy ha belépünk valahova, akkor köszönni kell. Ez a konditeremben sincs máshogy! Nézzük, hogy mikor is illik köszönni:

Amikor belépünk a terembe illik köszönniilyenkor részben a recepciósnak is köszönünk, aki ennek örömére nem a legrosszabb állapotban lévő szekrényt fogja adni, rendesen elmossa a poharat, mielőtt fehérjét tölt bele, és így tovább...
Amikor belépünk az öltözőbe illik köszönni – függetlenül attól, hogy hányan vannak bent és függetlenül attól, hogy ismerünk-e közülük bárkit.
Amikor elhagyjuk az öltözőt illik köszönni – függetlenül attól, hogy hányan vannak bent és függetlenül attól, hogy ismerünk-e közülük bárkit
Ha bent vagyunk az öltözőben, belép valaki vagy épp elmegy és köszönöm – illik visszaköszönni! Függetlenül attól, hogy ismerjük-e vagy sem.

2. Szabály: megfigyeltem azt is, hogy az emberek egyre keményebben edzenek. Brutál kemény edzést kell végezni, lehetőleg bukásig, negatív és erőltetett ismétlésekkel ahhoz, hogy azt a 40 kg-t, ami a fekpadra fel lett pakolva, ne bírja az ember a helyére tenni… Vagy a 10 kilós kézisúlyzókat ott hagyja a földön

A húgom kettő éves korában képes volt megoldani a következő játékot:

Kép

Sok ember mégsem képes a következő egyenletet megoldani:

Kép

Tegyük helyre a súlyzókat, pakoljuk le a gépeket és a fekpadokat – ez a jó konditermi etikett alapja!

3. Szabály: engedjétek meg, hogy elmeséljek egy történetet. Volt egy bácsi, aki lejárt edzeni. Le a kalappal, 60 körül, heti 4-5 napot ott volt és nyomta. Volt viszont egy kis gond – a bácsi minden nap, pontosan ugyanabban a ruhában jött le – és sose mosta ki. A dolog odáig fajult, hogy szólni kellett a főnöknek, csináljon már valamit – ő jelezte is az illetőnek, hogy legalább egy dezodort használjon. A válasz az volt, hogy arra nincs pénze. Végül a főnök vett neki egyet (true story).

A történet tanulsága: legyen tiszta az edzőcuccunk, és cseréljük rendszeresen.

4. Szabály: sokszor van, hogy fiatalok (15-17 éves srácok) lejönnek és elkezdenek edzeni – miközben életükben nem volt a kezükben súlyzó. Ott néha olyan gyakorlatokat látok, hogy csak imádkozom: ne akkor haljon meg valamelyik, amikor én ott vagyok. Rájuk igazából nem tudok dühös lenni – én is pont ilyen voltam 17 évesen szerintem. Van viszont, amit nem tudok megbocsájtani – ez pedig a papucsban edzés. Legyen az mezei strandpapucs, vagy tangapapucs – borzasztó. Rendszeresen látok embereket, akik papucsban guggolnak!Nekik nem tudok megbocsájtani. Nagyon veszélyes és mindig attól félek, ott hal meg mellettem a csávó.

Szóval, a megfelelő edzőtermi higiénia és biztonság fenntartása érdekében, vegyünk fel cipőt!

5. Szabály: a következő egy egyszerű, de mégis úgy tűnik, nem teljesen magától értetődő szabály. Ha kinézünk egy gépet, rudat, keretet, kézisúlyzót, bármit, amit használni szeretnénk – menjünk oda, nézzünk körül, ha látunk valakit a közelében, akkor:

1. köszönjünk (ld. 1. szabály),
2. kérdezzük meg az illetőt, hogy ő használja-e illetve ha nem, akkor látott-e valakit, aki használja.

Ez pontosan 2 mondat, kb. 15 másodperc és sok kellemetlenségtől megkímél minket.

6. Szabály: újabb történet – van egy idősebb úr a teremben, aki színtiszta jó szándék, kedves, lejár minden nap, rengeteget edz – de még többet beszél. Ismeritek azt a fajtát, akinél egy levegővételt nem tudsz elkapni, hogy közbeszólj? Na, ő ilyen. Rettenetesen idegesítő. Nem mellesleg bunkóság.

Ha valaki edz, ne próbáljuk meg szóval tartani, vagy beszélgetni vele (kivétel a köszönés és az előzőekben tárgyalt kérdések). Ha szól a fülében a zene, még annyira se szóljunkhozzá!

7. Szabály: az emberek izzadnak – ez egy teljesen természetes folyamat. Az már nem természetes, hogy nekem más izzadtságába kell belefeküdnöm. Használtál egy gépet? Megizzadtál? Remek, ezek szerint keményen edzettél, de kérlek, töröld le magad után a gépet! Még jobb, ha hozol magaddal törölközőt is.

Töröljük le a gépeket használat után és hozzunk magunkkal törölközőt.

Összefoglalva: sok tévhit kering az emberekben a konditeremben lévő emberekről – bunkók, kötekedők, „beszólnak”. Mindez szerintem alapvetően nem igaz – én a teremben még sosem láttam olyat, hogy valaki normálisan közelített az egyik kollégához, vagy nagyobb testépítőhöz és az illető nem volt segítőkész. Az viszont lehet, hogy amikor valaki megszegi a fenti szabályokat, akkor az egész napját ott töltő illetőnek aznap az a 100. ember, aki ugyanezt teszi – és elszakad, az a bizonyos cérna. Ezeket a helyzeteket kerülhetjük el a fenti szabályok betartásával. Ha esetleg valamivel nem vagyunk tisztába (pl. mindenki használhatja-e a kitett TRX-t, övet, akármit), akkor kérdezzünk meg egy „helyit” – nem fog bunkózni, segíteni fog.

Kép

ÁDÁM NORBERT

A sport mindig része volt az életemnek – néhány év úszást 16 év karate követett. A testépítéssel és a súlyzós edzéssel 7 éve ismerkedtem meg. Ekkor kezdtem el rendszeresen terembe járni és kutatni, hogy hogyan lehetnék jobb, hogyan tudnám átalakítani a külsőmet. A kezdeti lelkesedés idővel szenvedéllyé változott – az emberi test és teljesítmény tudománya iránti szenvedéllyé. Elvégeztem a Nemzetközi Testépítő és Fitness Szakszövetség Nemzetközi Szakedzői képzését, majd az egyetemi mester képzésem (végzettségem orvosi biotechnológus) alatt egyre jobban kikristályosodott bennem, hogy az edzés és a táplálkozástudomány mekkora befolyással van az egészségünkre, az életünkre és a sportolással elérhető eredményeinkre. A klienseimmel való közös munka során napról-napra meggyőződöm arról, hogy egészségünk, testünk és teljesítményünk tudatos formálásának eszköze – a megfelelő edzés és táplálkozás – a saját kezünkben van.

További információk: https://www.facebook.com/unsupportedbrowser?_rdr

Így szabadulhatsz meg a hasi zsírtól kardió nélkül!

Tényleg elengedhetetlen a kardiózás annak érdekében, hogy kockás legyen a hasad? Mutatjuk a választ!

Igen, a szakállad is korpásodhat - Mutatjuk, mit tegyél ellene

A szakállkorpa nem olyan, mint a hagyományos - kinézetre sem. Mutatjuk, mit kell tudnod róla.

A hét táplálkozási tippje: Edd ezt a pihenőnapodon, hogy felpörgesd a regenerációt!

Ha egy ideje érdekel az edzés világa, biztosan tisztában vagy azzal, hogy a pihenőnapokon máshogy kell táplálkozni, mint akkor, ha edzel. De pontosan hogyan néz ki egy ilyen menüsor? Mutatjuk!

Ez az egyszerű trükk egészségesebbé teszi a fehér kenyeret

Azt mindenki tudja, hogy a fehér kenyér nem egészséges, sokan mégsem váltanak át teljes kiőrlésűre. De egy trükk segítségével még ez a változat is egészségesebbé tehető.

A hét edzéstippje: Bruce Lee legendás mozdulatától neked is kockás lesz a hasad

Ha szeretnél kockásabb hasat, érdemes kipróbálnod a dragon flag (sárkányzászló) nevű gyakorlatot, amit Bruce Lee is gyakran alkalmazott.

A tudomány szerint napi 2-3 kávéval leszámolhatunk a cukorbetegséggel

25%-kal csökkenthetjük így a betegség kialakulásának kockázatát.

Proteinnehéz étrenddel készül a visszatérésre az NBA lett óriása

Kristaps Porzingis február óta bajlódik sérüléssel, de hamarosan ismét a gyűrű alatt brillírozhat.

Az ország legjobb testépítői egy helyen: ez a Superbody!

Idén 21. alkalommal kerül megrendezésre a Scitec Nutrition által a legjelentősebb magyar testépítő verseny, a Superbody. A nemzetközileg is elismert megmérettetésnek november 17-én, a Vasas Jégcentrum ad otthont.

A Creed II. gonosza méltó vetélytársa lesz Michael B. Jordannek

Viktor Drago elég félelmetesen néz ki ebben a videóban.

Mennyit nézegesd a közösségi oldalakat, ha közben egészséges is szeretnél maradni?

A Pennsylvania Egyetem kutatása szerint sokkal jobban jársz, ha limitálod, mennyi időt nézegetsz közösségi oldalakat, mert így a depressziót és a szorongást is elkerülheted.

3 tesztoszterongyilkos, amitől ideje megszabadulnod

Az edzés képes megnövelni a tesztoszteronszintedet, viszont vannak dolgok, amik lecsökkentik. Érdemes ezeket megismerni, hogy elkerüld a kellemetlenségeket.

7 jel, ami arra utal, hogy túlságosan stresszes vagy

A következő 7 furcsa tünet mind azt jelzi, hogy ideje kicsit több időt szánnod magadra, mert túl sokat idegeskedsz.

A tudomány szerint lelkileg nagyon megterhelő a vegetáriánus életmód

Komoly frusztrációt okozhat, ha teljes mértékben száműzzük a húst az életünkből.

Michael C. Hall szívesen folytatná a Dextert - Lesz új évad?

Michael C. Hall elmondta, hogy nem lenne ellenére, ha folytatódna a Dexter. Vajon lesz következő évad?

A titkos összetevő, ami nem hiányozhat a téli parfümödből

Mutatjuk, pontosan miért is lesz jobb fényévekkel egy téli férfi parfüm, ha szerepel benne ez a bizonyos összetevő.

Jó vagy béna? Elkészült Conor McGregor viaszmása

A ketrecharcost már a New York-i Madam Tussauds panoptikumban is meg lehet nézni.

A huszonévesek fele a közösségi oldalakon boldogabbnak mutatja kapcsolatát

Tökéletes kapcsolat nem létezik, hiába tűnik annak Instán.

Hallottál már a csendes futásról? Mutatjuk, miért tesz jót!

A csendes futás segíthet a sérülések megelőzésében, ráadásul a tartásodon is javíthat.

5 hajtrend, ami jövőre nagyon népszerű lesz

Kíváncsi vagy, mit fog kérni mindenki jövőre a borbélyától és fodrászától? Akkor jó helyen jársz!

A hét edzéstippje: Ezért nehezebb hidegben kardiózni

Ha reggel hatkor indulnál edzeni, akkor sajnos már ilyenkor kint sötét van és hideg. És ilyenkor sokkal nehezebb kikelni az ágyból is. Ha viszont az időjárás ennyire demotiváló hatással van rád, a nyári szálkás izmaid szép lassan a feledés homályába merülnek.

Olvasd el ezeket is

3 LAPSZÁM, MOST FÉL ÁRON 2985 FT HELYETT CSAK 1485 FT

Csak 1485 Ft

Weboldalunkon cookie-kat használunk annak érdekében, hogy jobban megismerjük a felhasználói viselkedést és érdeklődést, valamint ezek segítségével személyre szabjuk és javítsuk a reklámokat. Weboldalunk használatával ezen feltételeket ön automatikusan elfogdja. További információkat az adatkezelési tájékoztatóban olvashat.
Megértettem