Edzőtermi görbetükör - avagy a leggyakoribb embertípusok, akik megfordulnak a teremben

Edzőtermi görbetükör - avagy a leggyakoribb embertípusok, akik megfordulnak a teremben
Forrás: getty images

Ha voltál már konditeremben, velük biztos, hogy összefutottál!

A selyemfiú: heti 5 edzés, minden nap mell-bicepsz. Az edzései nagyon hosszúra nyúlnak – ugyanis átlagosan 5 percenként lő egy selfie-t Instagramra, plusz ugye beírogatja a hesstegeket. Az edzések hosszához jelentős mértékben hozzátesz, hogy minden sorozat között a tükörben nézegeti magát. Kétszer ugyanabban az edzőcuccban nem látod. Még a húzódzkodáshoz is súlyemelő övet visel.

A spagetti: ő általában magas, hosszú és vékony karokkal és lábakkal – de nem ezért hívjuk spagettinek. Az ok az a bimbó-villantó trikó, amit visel – az első naptól kezdve. Testépítőket ilyenben szokták fotózni – de egy 2 méteres, 65 kg-s emberen elég viccesen néz ki.

Kép

A hangos: bármit csinál, a lényeg, hogy hangja legyen – lehetőleg minél nagyobb. Amikor leteszi a súlyt, odacsapja. A felhúzást egyszerűen elengedi a felső ponton. A kézi súlyzókat ledobja. Közben nyög, huhog, hangosan bíztatja magát, tapsol. Amikor ketten vannak, akkor egymás pofozása, hergelés is igen gyakori. Hihetetlen fókusszal rendelkezik, nem zavarja, hogy a mellette edző, nála 30-40 kg-val nehezebb testépítő, aki kb. kétszer akkora súlyokkal dolgozik, fele annyi zajt sem csinálni.

Kép

A haverok: minden teremben van legalább 2 „haverok” pár (tehát összesen 4 ember). Egy idősebb és egy fiatalabb. A lényeg, hogy mindig együtt edzenek, az edzések hosszúak, a produktív munka viszont gyakorlatilag nulla. Megbeszélik a nap eseményeit, kivel mi történt, mit fognak este csinálni, mit ettek, és így tovább.

A „kipattintom magam nyárra” elvet követő: jellemzően márciusban jelenik meg, célja a nyári csúcsforma elérése. Az, hogy attól kb. 2 év munkára van, nem zavarja. Elméje próbálja őt védeni a csalódástól és ezért azt látja magán, hogy rohamos ütemben fejlődik – sajnos a viselkedése is ennek megfelelő lesz: kialakul a képzelt hát szindróma (imaginary lat syndrome), amikor úgy jár, mintha a hátizma eltartaná a karjait. Már az öltözőben felveszi a súlyemelő övet. Minden sorozat után úgy teszi le a súlyt, mintha az hálás kéne, hogy legyen a szünetért.

Kép

A középkorú úriember: minden teremben vagy egy úr, aki 45-50 évesen döntött úgy, hogy változtat az életén és meg is tette. Lefogyott, rendszeresen edz (általában letette a cigit vagy a piát, vagy mindkettőt) – és ezzel mindenki tiszteletét kivívta. Nekik mindössze egy rossz tulajdonságuk van (néha): a zuhanyból 1 szál brében kiszállva a törölközőt a vállán átdobva jön oda kezet fogni. Ezt egy bizonyos kor alatt a férfiak nem képesek még feldolgozni.

A reneszánsz ember: reneszánsz, mivel semmit nem úgy használ, ahogy kéne. Ő az, aki az erőkeretben, a felső merevítésen átdobott, egyébként tricepsz letolásokra használt kötéllel húzódzkodik, majd egy FitBall-on fekve kezd el rúddal fekvenyomni, melyet egy lábtolós vállból nyomás követ.

A spártai: a spártai igazi harcos módjára edz. Hörög, üvölt, szenved és nyög, dől róla az izzadtság, amit jellemzően nem takarít fel maga után – és néha kérdéses, hogy fog-e hányni, vagy sem. Egymás után végez általában 3-6 gyakorlatot, lehetőleg egy óriás sorozat formájában. A gyakorlatok alaposan meg vannak válogatva, fekvőtámasszal kezdünk, középen van egy kis nagysúlyos guggolás, melyet időre végzett (1 perc alatt mennyi megy) szakítással fejez be. A pihenőidőben levezetésnek húzódkodás-tolódzkodás szuperszett megy, illetve a nélkülözhetetlen gym selfie, melyet a #sparta #warrior #noprisoners #nomercy #tonightwedineinhell #themoreyousweatinpractice #thelessyoubleedinbattle hestegek követnek. Ő nem saját magát fotózza, hanem a használt eszközöket. Általában kendővel a fején látható.

Összefoglalva: ha esetleg magadra ismertél, semmi gond. Változtatni sose késő. A legegyszerűbb szabály: mielőtt valamit csinálsz, kérdezd meg magadtól „Vajon ez zavarna engem, ha valaki más csinálná?”.

Kép

ÁDÁM NORBERT

A sport mindig része volt az életemnek – néhány év úszást 16 év karate követett. A testépítéssel és a súlyzós edzéssel 7 éve ismerkedtem meg. Ekkor kezdtem el rendszeresen terembe járni és kutatni, hogy hogyan lehetnék jobb, hogyan tudnám átalakítani a külsőmet. A kezdeti lelkesedés idővel szenvedéllyé változott – az emberi test és teljesítmény tudománya iránti szenvedéllyé. Elvégeztem a Nemzetközi Testépítő és Fitness Szakszövetség Nemzetközi Szakedzői képzését, majd az egyetemi mester képzésem (végzettségem orvosi biotechnológus) alatt egyre jobban kikristályosodott bennem, hogy az edzés és a táplálkozástudomány mekkora befolyással van az egészségünkre, az életünkre és a sportolással elérhető eredményeinkre. A klienseimmel való közös munka során napról-napra meggyőződöm arról, hogy egészségünk, testünk és teljesítményünk tudatos formálásának eszköze – a megfelelő edzés és táplálkozás – a saját kezünkben van.

További információk: https://www.facebook.com/unsupportedbrowser?_rdr

Így szabadulhatsz meg a hasi zsírtól kardió nélkül!

Tényleg elengedhetetlen a kardiózás annak érdekében, hogy kockás legyen a hasad? Mutatjuk a választ!

Igen, a szakállad is korpásodhat - Mutatjuk, mit tegyél ellene

A szakállkorpa nem olyan, mint a hagyományos - kinézetre sem. Mutatjuk, mit kell tudnod róla.

A hét táplálkozási tippje: Edd ezt a pihenőnapodon, hogy felpörgesd a regenerációt!

Ha egy ideje érdekel az edzés világa, biztosan tisztában vagy azzal, hogy a pihenőnapokon máshogy kell táplálkozni, mint akkor, ha edzel. De pontosan hogyan néz ki egy ilyen menüsor? Mutatjuk!

Ez az egyszerű trükk egészségesebbé teszi a fehér kenyeret

Azt mindenki tudja, hogy a fehér kenyér nem egészséges, sokan mégsem váltanak át teljes kiőrlésűre. De egy trükk segítségével még ez a változat is egészségesebbé tehető.

A hét edzéstippje: Bruce Lee legendás mozdulatától neked is kockás lesz a hasad

Ha szeretnél kockásabb hasat, érdemes kipróbálnod a dragon flag (sárkányzászló) nevű gyakorlatot, amit Bruce Lee is gyakran alkalmazott.

A tudomány szerint napi 2-3 kávéval leszámolhatunk a cukorbetegséggel

25%-kal csökkenthetjük így a betegség kialakulásának kockázatát.

Proteinnehéz étrenddel készül a visszatérésre az NBA lett óriása

Kristaps Porzingis február óta bajlódik sérüléssel, de hamarosan ismét a gyűrű alatt brillírozhat.

Az ország legjobb testépítői egy helyen: ez a Superbody!

Idén 21. alkalommal kerül megrendezésre a Scitec Nutrition által a legjelentősebb magyar testépítő verseny, a Superbody. A nemzetközileg is elismert megmérettetésnek november 17-én, a Vasas Jégcentrum ad otthont.

A Creed II. gonosza méltó vetélytársa lesz Michael B. Jordannek

Viktor Drago elég félelmetesen néz ki ebben a videóban.

Mennyit nézegesd a közösségi oldalakat, ha közben egészséges is szeretnél maradni?

A Pennsylvania Egyetem kutatása szerint sokkal jobban jársz, ha limitálod, mennyi időt nézegetsz közösségi oldalakat, mert így a depressziót és a szorongást is elkerülheted.

3 tesztoszterongyilkos, amitől ideje megszabadulnod

Az edzés képes megnövelni a tesztoszteronszintedet, viszont vannak dolgok, amik lecsökkentik. Érdemes ezeket megismerni, hogy elkerüld a kellemetlenségeket.

7 jel, ami arra utal, hogy túlságosan stresszes vagy

A következő 7 furcsa tünet mind azt jelzi, hogy ideje kicsit több időt szánnod magadra, mert túl sokat idegeskedsz.

A tudomány szerint lelkileg nagyon megterhelő a vegetáriánus életmód

Komoly frusztrációt okozhat, ha teljes mértékben száműzzük a húst az életünkből.

Michael C. Hall szívesen folytatná a Dextert - Lesz új évad?

Michael C. Hall elmondta, hogy nem lenne ellenére, ha folytatódna a Dexter. Vajon lesz következő évad?

A titkos összetevő, ami nem hiányozhat a téli parfümödből

Mutatjuk, pontosan miért is lesz jobb fényévekkel egy téli férfi parfüm, ha szerepel benne ez a bizonyos összetevő.

Jó vagy béna? Elkészült Conor McGregor viaszmása

A ketrecharcost már a New York-i Madam Tussauds panoptikumban is meg lehet nézni.

A huszonévesek fele a közösségi oldalakon boldogabbnak mutatja kapcsolatát

Tökéletes kapcsolat nem létezik, hiába tűnik annak Instán.

Hallottál már a csendes futásról? Mutatjuk, miért tesz jót!

A csendes futás segíthet a sérülések megelőzésében, ráadásul a tartásodon is javíthat.

5 hajtrend, ami jövőre nagyon népszerű lesz

Kíváncsi vagy, mit fog kérni mindenki jövőre a borbélyától és fodrászától? Akkor jó helyen jársz!

A hét edzéstippje: Ezért nehezebb hidegben kardiózni

Ha reggel hatkor indulnál edzeni, akkor sajnos már ilyenkor kint sötét van és hideg. És ilyenkor sokkal nehezebb kikelni az ágyból is. Ha viszont az időjárás ennyire demotiváló hatással van rád, a nyári szálkás izmaid szép lassan a feledés homályába merülnek.

Olvasd el ezeket is

3 LAPSZÁM, MOST FÉL ÁRON 2985 FT HELYETT CSAK 1485 FT

Csak 1485 Ft

Weboldalunkon cookie-kat használunk annak érdekében, hogy jobban megismerjük a felhasználói viselkedést és érdeklődést, valamint ezek segítségével személyre szabjuk és javítsuk a reklámokat. Weboldalunk használatával ezen feltételeket ön automatikusan elfogdja. További információkat az adatkezelési tájékoztatóban olvashat.
Megértettem