Ezért a szénhidrátok a legfontosabb makrotápanyagok

Tedd le a fehérjéd és figyelj! Ha szeretnél fittebb lenni és optimalizálni a fogyásod, érdemes a kenyerek táján keresned a megoldást.

Tedd le a fehérjéd és figyelj! Ha szeretnél fittebb lenni és optimalizálni a fogyásod, érdemes a kenyerek táján keresned a megoldást.

Olvasd el ezt is!

Olyan étrendre van szükséged, melyet könnyű betartani és nem érzed tőle magad gyengének. Épp ezért mutatjuk meg, miért is fontos, hogy szénhidrátokat is fogyassz.

A 90-es években mindenki Atkins diétáját követte, aztán jött a francia Dukan módszere. Most pedig itt a ketogén diéta, szóval ma sem maradhatunk olyan étrend nélkül, mely mellőzné a szénhidrátokat.

Pedig ezek kezdeti sikere abban rejlik, hogy víztől szabadulsz meg, hiszen a szénhidrátok arra ösztönzik a szervezeted, hogy megtartsa a vizet, így ha nem fogyasztasz belőlük, kevesebb víz marad a testedben.

Ha nem viszel be glükózt, lassul az emésztésed és az izmaid is leépülnek, hiszen ez az anyag a leghatásosabb üzemanyagok egyike. Az edzés utáni fehérjebevitelen kívül tehát az is fontos, hogy szénhidrátokból is fogyassz mozgás után, hiszen így gyorsabban jutnak el az aminosavak az izmaidhoz. A 2:1-es szénhidrát:fehérje arányt érdemes követni ebben az esetben.

A szakértők azt javasolják, hogy a férfiak napi kalóriaszükségletének 45-65 százalékát szénhidrátok tegyék ki, ugyanis ez tartja szinten az energiát, a szerotonin mennyiségét, szóval a hangulatod sem fog ingadozni. Ráadásul az agyműködéshez is szükség van a szénhidrátokra, a glükózraktárak felét a szürkeállomány üríti ki. Na, meggyőztünk?

Milyen szénhidrátokra van szükséged? Természetesen ez sok dologtól függ, ám a legfontosabb alapszabály, hogy minőségi szénhidrátokat fogyassz, például barna rizst, teljes kiőrlésű lisztet, édesburgonyát.


Ha odafigyelsz arra, hogy egészségesen táplálkozz, ezeket jobb, ha mellőzöd!

Nézd meg a galériánkat> 5 kép
5 divatos étel, ami valójában nem is annyira egészséges
Túlzásba viszed a mozgást? Az exorexia létező betegség, de a férfiak keveset beszélnek róla

Mutatjuk, mikor jelent már tényleg problémát az, ha elmész edzeni.

A hét táplálkozási tippje: pontosan ekkora adagot érdemes fogyasztani 8 népszerű ételből, hogy egészséges maradj

Ha odafigyelsz a táplálkozásodra, érdemes az adagokra is kicsit nagyobb hangsúlyt fektetni.

A jóganap az új pihenőnap

A kitartott pózok még a sérülésektől is megkímélnek.

4 szakálltípus, amit érdemes kipróbálnod! (Még akkor is, ha nem egyenletes az arcszőrzeted)

A férfiak szeretik az egyszerűséget mindenben, így a szakállak terén is.

Hallottál már a kávélisztről? Ez a legújabb szuperkaja!

A lisztről valószínűleg nem a koffein jut eszedbe. Nyugi, nem vagy egyedül. A kávéliszt viszont egyre népszerűbb, sokan pedig tápanyagokkal teli csodaként tekintenek rá. De tényleg annyira szuper, vagy csak felhájpolták?

A hét edzéstippje: érdemes minden egyes nap hasaznod, hogy lásd az edzés eredményét?

Ha nyárra már kockás hasat akarsz villantani, azért már jó korán el kell kezdeni dolgozni - például most.

A bicikli virágoztathatja fel a szexuális életedet

Egy kis tekerés és minden egyenesbe jön.

Nincs izomnövelés és erősödés túlterhelés nélkül - személyi edzőnk tanácsai a konditermi fejlődéshez

Ha besétálunk a terembe és körülnézünk, rengeteg embert látunk, aki edz. Különféle gyakorlatokat végeznek, gyakran erőlködnek és izzadnak, ezzel a kemény edzés látszatát keltve. Ha valaki nem jártas az edzésben, nem edz 4-5 éve, akkor tényleg csak keményen edző embereket lát.

3 jó okunk van arra, hogy elfelejtsd a kései vacsorát

Riasztó adatokkal szembesültek a szakemberek.

Rossz hír vegáknak: egy kutatás szerint sokkal kevesebb szexben van részük, mint a húsevőknek

Ha egy finom steak felér számodra egy orgazmussal, akkor van még egy jó hírünk: egy új kutatás szerint a húsevő emberek többször szexelnek, mint a vegetáriánus társaik.

Kettő az egyben: A szuperszett, ami a tricepszedet és a hasadat is megdolgoztatja

Milyen gyakran dolgoztatod meg a tricepszedet és a törzsizmaidat egyetlen gyakorlattal?

To-do list menti meg az álmatlan éjszakákat

Sosem volt még ilyen egyszerű az elalvás.

Gondoltad volna? A nyújtástól több mint 300%-kal nőhet az izomtömeged!

Ha az edzés végeztével szánsz időt a nyújtásra is, sokkal hamarabb elérheted a céljaidat!

A prosztatarák 3 gyakori tünete, amit sosem szabad figyelmen kívül hagynod

Ha korán észreveszed őket, sokkal nagyobb az esélyed a gyógyulásra.

10 perc, otthon, egyetlen eszközzel? Milyen edzés az ilyen? Életmentő!

Ezt csináld, ha a nagy hidegben nem tudod rászánni magad a futásra.

Szabadulj meg a manuális fogkefédtől és ruházz be egy elektromosba! Elmondjuk, miért

Lehet, hogy drágábbak, de sokkal több előnyük van, mint hinnéd!

Olvasd el ezeket is

MINDIG ARRA BIZTATUNK, HOGY ADJ BELE MINDENT, DE MOST ELÉG LESZ AZ 50 SZÁZALÉK

Csak 2685 Ft