Az ülőmunka sem az igazi, de ha sokat állsz, azzal még többet árthatsz az egészségednek

Szenved a szíved, ha konstans talpon vagy.

Szenved a szíved, ha konstans talpon vagy.

Nemrég 133 irodai dolgozó járult hozzá ahhoz, hogy megtudhassuk, az ülőmunka sokkal veszélyesebb, mint gondoltuk. Hátsónk rendszeres, hosszabb idejű pihentetése a vércukor- és a koleszterinszintre is negatív hatással van.

Jó, hát akkor majd többet állok, azt' kész.

Jutott eszünkbe nekünk is, de aztán jobban belegondoltunk, és rájöttünk, hogy ez egy sofőr esetében nagyjából kivitelezhetetlen. Van egy jó hírünk azonban az ülőmunkát végzőknek, a hosszan tartó, rendszeres állás még veszélyesebb az egészségre. Az American Journal of Epidemiology elnevezésű szaklapban publikált kutatás szerint azok a dolgozók, akik nagyrészt állva végzik a tevékenységüket, kétszer olyan nagy eséllyel nézhetnek szembe szívproblémákkal.

A szakemberek több, mint 7000 embert vettek górcső alá a témában, olyan alanyokat kerestek, akik legalább 20 órát dolgoznak egy héten.

A jelenség magyarázata pofonegyszerű: ha sokat állunk, a szívünknek sokkal nagyobb erőfeszítésébe kerül a lábainkban található vért a test felső részeibe pumpálni

- mondta Peter Smith, a kutatás vezetője.

A szakember azt javasolja, hogy amennyiben megoldható, váltogassuk az álló, ülő és sétáló periódusokat, így 40%-kal csökkenthető a szív- és érrendszeri megbetegedések veszélye.

Túlzásba viszed a mozgást? Az exorexia létező betegség, de a férfiak keveset beszélnek róla

Mutatjuk, mikor jelent már tényleg problémát az, ha elmész edzeni.

A hét táplálkozási tippje: pontosan ekkora adagot érdemes fogyasztani 8 népszerű ételből, hogy egészséges maradj

Ha odafigyelsz a táplálkozásodra, érdemes az adagokra is kicsit nagyobb hangsúlyt fektetni.

A jóganap az új pihenőnap

A kitartott pózok még a sérülésektől is megkímélnek.

4 szakálltípus, amit érdemes kipróbálnod! (Még akkor is, ha nem egyenletes az arcszőrzeted)

A férfiak szeretik az egyszerűséget mindenben, így a szakállak terén is.

Hallottál már a kávélisztről? Ez a legújabb szuperkaja!

A lisztről valószínűleg nem a koffein jut eszedbe. Nyugi, nem vagy egyedül. A kávéliszt viszont egyre népszerűbb, sokan pedig tápanyagokkal teli csodaként tekintenek rá. De tényleg annyira szuper, vagy csak felhájpolták?

A hét edzéstippje: érdemes minden egyes nap hasaznod, hogy lásd az edzés eredményét?

Ha nyárra már kockás hasat akarsz villantani, azért már jó korán el kell kezdeni dolgozni - például most.

A bicikli virágoztathatja fel a szexuális életedet

Egy kis tekerés és minden egyenesbe jön.

Nincs izomnövelés és erősödés túlterhelés nélkül - személyi edzőnk tanácsai a konditermi fejlődéshez

Ha besétálunk a terembe és körülnézünk, rengeteg embert látunk, aki edz. Különféle gyakorlatokat végeznek, gyakran erőlködnek és izzadnak, ezzel a kemény edzés látszatát keltve. Ha valaki nem jártas az edzésben, nem edz 4-5 éve, akkor tényleg csak keményen edző embereket lát.

3 jó okunk van arra, hogy elfelejtsd a kései vacsorát

Riasztó adatokkal szembesültek a szakemberek.

Rossz hír vegáknak: egy kutatás szerint sokkal kevesebb szexben van részük, mint a húsevőknek

Ha egy finom steak felér számodra egy orgazmussal, akkor van még egy jó hírünk: egy új kutatás szerint a húsevő emberek többször szexelnek, mint a vegetáriánus társaik.

Kettő az egyben: A szuperszett, ami a tricepszedet és a hasadat is megdolgoztatja

Milyen gyakran dolgoztatod meg a tricepszedet és a törzsizmaidat egyetlen gyakorlattal?

To-do list menti meg az álmatlan éjszakákat

Sosem volt még ilyen egyszerű az elalvás.

Gondoltad volna? A nyújtástól több mint 300%-kal nőhet az izomtömeged!

Ha az edzés végeztével szánsz időt a nyújtásra is, sokkal hamarabb elérheted a céljaidat!

A prosztatarák 3 gyakori tünete, amit sosem szabad figyelmen kívül hagynod

Ha korán észreveszed őket, sokkal nagyobb az esélyed a gyógyulásra.

10 perc, otthon, egyetlen eszközzel? Milyen edzés az ilyen? Életmentő!

Ezt csináld, ha a nagy hidegben nem tudod rászánni magad a futásra.

Szabadulj meg a manuális fogkefédtől és ruházz be egy elektromosba! Elmondjuk, miért

Lehet, hogy drágábbak, de sokkal több előnyük van, mint hinnéd!

Olvasd el ezeket is

MINDIG ARRA BIZTATUNK, HOGY ADJ BELE MINDENT, DE MOST ELÉG LESZ AZ 50 SZÁZALÉK

Csak 2685 Ft