Személyi edzőnk szerint ez a konditermi siker legnagyobb kulcsa

Személyi edzőnk szerint ez a konditermi siker legnagyobb kulcsa
Forrás: getty images

Mindenki gondolja végig, hogy életében hányszor hallotta valakitől a következő mondatot: „mindent megpróbáltam/megtettem, de egyszerűen nem jött össze”. Vagy az olyanokat, mint az „annyira szeretném, de egyszerűen nem megy”.

Edzőként én ezeket rengetegszer hallottam/hallom – és ha őszinte akarok lenni, akkor napról napra egyre viccesebb (vagy épp dühítőbb, attól függ, hogy mennyit aludtam előző este).

Az emberek szeretik elmondani, hogy ők mennyire mindent beleadtak, mindent megpróbáltak – majd felemelni a kezüket, hogy „hát, ha én mindent beleadtam és nem jött össze, akkor nem az én hibám”. Nyilván, senki nem kezdi el firtatni, hogy mégis, mi az a minden, amit annyira beleadtak – és épp ez a szerencséjük… (Ha valaki mégis elkezdi, az hamar egy „bunkó” jelzővel találja magát gazdagabban…)

Itt szeretnék két sztorit elmesélni, mind a kettő igen tanulságos.

Sztori No. 1.:

Egy szemináriumon (amerikai), az egyik résztvevő jelentkezik és megkérdezi a világhírű erőnléti edzőt, hogy mivel tudná feltornászni a húzódzkodások számát, amire képes. Nagyon szeretne ugyanis 25 darabot csinálni, de egyszerűen nem megy. Erre az edző megkérdezi az illetőt, hogy most mennyi húzódzkodásra képes, mire az úriember azt válaszolja, hogy kb. 10-14 között. Az edző csak ennyit mond:

„Pontosan ezért nem tudsz 25-öt csinálni. Ha tényleg fontos lenne az a 25 ismétlés, akkor a mennyit tudsz most csinálni kérdésre az lenne a válaszod, hogy 10-et, a tizenegyediknél kb. félúton akadok el, rosszabb napokon már a 10. is nagyon nehezen megy, jobbakon meg egy pici lendülettel néha a 11. is sikerül. Ilyen, amikor valami tényleg fontos és odafigyelünk rá.”

A sztori lényege -azt gondolom- érhető: ha valami fontos, abba energiát kell fektetni és melózni kell rajta. Elemezni kell, hogy mit csináltunk, megtartani, ami jó, kidobni, ami rossz. Ha valaki azt mondja, hogy „szeretne lefogyni, és már mindent megpróbált és nem...”, akkor az első kérdésem:

- „Mit ettél tegnap?

- „Háááát…Volt reggel 1 croissant, meg egy pogácsa…”

- „Hány gramm volt a croissant? Mennyi kalória volt benne?”

- „Ja, hát arról fogalmam sincs.”

- „Hát ezért nem fogysz le!”

Általában azt mondják, hogy „Nem tudom, mit ettem tegnap”, amire a válasz természetesen azonos: „Ezért nem fogysz le, mert nem is olyan fontos ez neked.”

Ismerek olyan embert, aki több 10 kilótól szabadult meg, egyetlen szabály segítségével: megmérte a testsúlyát az 1. nap reggelén, evett mindent, amit akart aznap, majd megmérte második nap. A cél az volt, hogy sose legyen több, mint előzőnap – sőt, lehetőleg csökkenjen. Ha nem csökkent, kicsit változtatott az előző napi étkezéseken – pl. kevesebb csokit evett… Ennyi. Ezzel fogyott több tíz kilót. Tudta, hogy mit evett és tudta, hogy hány kiló volt.

Az emberek általában nem tudják, hogy mit ettek, és amikor a súlyukat kérdezem, plusz-mínusz 2-3 kilós tartományban válaszolnak. Ez a kettő a minimum, amit tudni kell a fogyáshoz: testsúly és, hogy mit ettél előző nap/napokban. Ha még jobbak akarunk lenni, akkor irány egy DEXA-s mérés, hogy pontosan tudjuk, hogy hány kilótól kell megszabadulni (és elkerülhetjük azt a helyzetet, amikor jaj, csak 5 kg-tól akarok megszabadulni, és sikerül, és kiderül, hogy pontosan ugyanúgy nézel ki).

Sztori No. 2

Egy versenyzongorista koncertet adott. A végén a nézők odamentek, gratuláltak, fotókat készítettek a zenésszel. Az egyik hölgy a következőket mondta:

- „Jaj Uram! Egyszerűen fantasztikus volt a ma este! Hihetetlen, ahogy játszik! Bármit megadnék azért, hogy én is így tudjak zongorázni!”

Mire a művész csak ennyit mondott:

- „Kivéve napi 8 óra gyakorlást 20 éven át.”

Ugye ismerős? „A fél karomat odaadnám/bármit megadnék, ha olyan vékony lehetnék/olyan fenekem/combom lehetne, mint neki.” Igen, bármit – leszámítva mindazt, amire tényleg szükség van. Vagyis alázatra, kemény munkára és lemondásra – ezt leszámítva bármit odaadna az ember (értsük ezt úgy, hogy ha meg lehetne venni pénzért, akkor megtenné – és bár nem lehet, de azért megpróbálja, különféle kütyük, csodaszerek, speciális „edzők és edzéstechnikák” formájában).

Fantasztikus világban élünk. Az interneten bármit meg tudunk találni. Ha van egy célunk, akkor 99,9999 % az esélye annak, hogy van már valaki, aki azt elérte/hasonlót létrehozott. Az ő sztoriját, történetét elolvasva, megszerezve már láthatjuk is azt, hogy mire van szükség ahhoz, hogy elérjük, amit kitűztünk. Ha úgy tetszik, a serpenyő egyik felébe belepakoltuk azt, hogy mit kell tenni – a kérdés az, hogy a másik felébe hajlandóak vagyunk-e beletenni azt, amit nekünk kell megtenni?

Mert a lényeg nem az, hogy mit akarunk.


A lényeg az, hogy mit vagyunk hajlandóak tenni érte – mit vagyunk hajlandóak feláldozni.

Én még 1 emberrel nem találkoztam, aki kiszámolta pontosan az étrendjét, megfőzte, bedobozolta, heti 4-szer 1-1,5 órát kondizott, heti 2-szer 1 órát kardiózott és kövér lett volna.

Szóval, ha valaki az ilyen közhelyek mögé menekül, mint az „én már mindent megtettem/megpróbáltam”, annak mutassuk meg ezt a cikket, hátha észhez tér.

Kép

ÁDÁM NORBERT

A sport mindig része volt az életemnek – néhány év úszást 16 év karate követett. A testépítéssel és a súlyzós edzéssel 7 éve ismerkedtem meg. Ekkor kezdtem el rendszeresen terembe járni és kutatni, hogy hogyan lehetnék jobb, hogyan tudnám átalakítani a külsőmet. A kezdeti lelkesedés idővel szenvedéllyé változott – az emberi test és teljesítmény tudománya iránti szenvedéllyé. Elvégeztem a Nemzetközi Testépítő és Fitness Szakszövetség Nemzetközi Szakedzői képzését, majd az egyetemi mester képzésem (végzettségem orvosi biotechnológus) alatt egyre jobban kikristályosodott bennem, hogy az edzés és a táplálkozástudomány mekkora befolyással van az egészségünkre, az életünkre és a sportolással elérhető eredményeinkre. A klienseimmel való közös munka során napról-napra meggyőződöm arról, hogy egészségünk, testünk és teljesítményünk tudatos formálásának eszköze – a megfelelő edzés és táplálkozás – a saját kezünkben van.

További információk: https://www.facebook.com/adamperformance/

Tovább olvasok
Hogyan fogyj le diéta nélkül?

Ne éheztesd tovább magad, inkább csináld ezt!

Ezeknél a forgatókönyveknél nem probléma, ha SMS-ben szakítasz

Semmi baj nincs az üzenetben való szakítással, amíg követed az instrukcióinkat.

3 férfi, akinek feltették A kérdést

Ki mondta, hogy mindenképpen neked kell letérdelni?

Ez az 5 étel a legjobb a szívednek

Egészségesen szeretnél élni? Ezeket a kajákat vedd bele az étrendedbe!

„Csak egy chipset eszem!” Megmondjuk, miért nem jön össze soha

Egy tanulmány szerint a ropogós ételek hangja miatt eszünk túl sokat belőlük.

Üres pisztoly - avagy "terjed" a férfi meddőség

Friss vizsgálatok szerint zuhan a spermaszámunk. És ez a kérdés mindannyiunkat érint, függetlenül attól, akarunk-e családot vagy sem.

Hogyan építsd fel az edzésedet, hogy sikeres legyen?

Ha valódi eredményeket szeretnél elérni, akkor okosan kell összeállítanod az edzésterved!

Három ember elmeséli, hogy milyen volt nekik az első gruppen szex

„Miután végeztünk, ettünk egy pizzát és addig bújtunk, amíg el nem aludtunk.”

Szeretsz a szabadban edzeni? Budapesten már kint is kondizhatsz!

Most profi edzők is segítenek a helyes kivitelezésben. Mire vársz még?

Ők megmondták a tutit! Így lesz kockahasad!

Oda kell, hogy figyelj az egészséges étrendre és az edzésprogramra is.

Tényleg olyan rossz dolog a szénhidrát?

A szénhidrát nem ördögtől való dolog. Sőt, elengedhetetlen.

Gyorsan el szeretnél aludni? Próbáld ki ezt az 5 dolgot!

Próbáld ki a lenti példákat és aludj el sokkal gyorsabban, sőt, tovább is fogsz tudni pihenni.

Flow élmény, tudatosság, laza félmaraton - így fejleszt a Scitec Institute programja

Kollégánk bő egy hónapig tesztelte a professzionálisan összerakott programot, hogy fejlessze futótechnikáját, célirányosan étkezzen és ezekkel jobb eredményeket érjen el. Kifaggattuk, milyen tapasztalatokkal zárta a felkészülést.

Ilyen gyorsan csináld szex közben! A csajod imádni fogja!

Nem kell sokat tenned azért, hogy a partnered eljuttasd a csúcsra.

Az izom, amire valóban szükség van a szemkápráztató bicepszhez!

Nagyobb bicepszet tudsz növeszteni a felkari izmokra fókuszálva.

Vajon a körülmetélés javítja a szexuális élményt?

Sokan tűnődtek már azon, hogy azok élvezik jobban a szexet, akik körül vannak metélve, vagy azok, akik nem?

25%-kal csökkentheted a rák kockázatát! Mutatjuk, hogyan:

Az idősebb felnőtteknél, akik súlyt emelnek, körülbelül 25 százalékkal kevesebb valószínűséggel fordulnak elő vastagbélrák kialakulására utaló problémák, mint azoknál, akik egyáltalán nem edzenek, egy új tanulmány szerint, amelyet az Medicine & Science in Sports & Exercise hozott nyilvánosságra.

Ez a cikk után kétszer is meggondolod, hogy szedj-e kiegészítőt!

Egy új tanulmány szerint azok, akik táplálékkiegészítőket szednek, májkárosodást szenvedhetnek.

Így kerüld el a cukorbetegséget!

A legtöbb felnőtt nem erősít eleget az ajánlott mennyiséghez képest.

Olvasd el ezeket is

4 LAPSZÁM MOST 3980 FT HELYETT CSAK 1980 FT A Men's Health magazin negyedéves kiadvány

Csak 1980 Ft

Weboldalunkon cookie-kat használunk annak érdekében, hogy jobban megismerjük a felhasználói viselkedést és érdeklődést, valamint ezek segítségével személyre szabjuk és javítsuk a reklámokat. Weboldalunk használatával ezen feltételeket ön automatikusan elfogdja. További információkat az adatkezelési tájékoztatóban olvashat.
Megértettem