Személyi edzőnk szerint ez a konditermi siker legnagyobb kulcsa

Mindenki gondolja végig, hogy életében hányszor hallotta valakitől a következő mondatot: „mindent megpróbáltam/megtettem, de egyszerűen nem jött össze”. Vagy az olyanokat, mint az „annyira szeretném, de egyszerűen nem megy”.
Forrás: getty images

Mindenki gondolja végig, hogy életében hányszor hallotta valakitől a következő mondatot: „mindent megpróbáltam/megtettem, de egyszerűen nem jött össze”. Vagy az olyanokat, mint az „annyira szeretném, de egyszerűen nem megy”.

Edzőként én ezeket rengetegszer hallottam/hallom – és ha őszinte akarok lenni, akkor napról napra egyre viccesebb (vagy épp dühítőbb, attól függ, hogy mennyit aludtam előző este).

Az emberek szeretik elmondani, hogy ők mennyire mindent beleadtak, mindent megpróbáltak – majd felemelni a kezüket, hogy „hát, ha én mindent beleadtam és nem jött össze, akkor nem az én hibám”. Nyilván, senki nem kezdi el firtatni, hogy mégis, mi az a minden, amit annyira beleadtak – és épp ez a szerencséjük… (Ha valaki mégis elkezdi, az hamar egy „bunkó” jelzővel találja magát gazdagabban…)

Itt szeretnék két sztorit elmesélni, mind a kettő igen tanulságos.

Sztori No. 1.:

Egy szemináriumon (amerikai), az egyik résztvevő jelentkezik és megkérdezi a világhírű erőnléti edzőt, hogy mivel tudná feltornászni a húzódzkodások számát, amire képes. Nagyon szeretne ugyanis 25 darabot csinálni, de egyszerűen nem megy. Erre az edző megkérdezi az illetőt, hogy most mennyi húzódzkodásra képes, mire az úriember azt válaszolja, hogy kb. 10-14 között. Az edző csak ennyit mond:

„Pontosan ezért nem tudsz 25-öt csinálni. Ha tényleg fontos lenne az a 25 ismétlés, akkor a mennyit tudsz most csinálni kérdésre az lenne a válaszod, hogy 10-et, a tizenegyediknél kb. félúton akadok el, rosszabb napokon már a 10. is nagyon nehezen megy, jobbakon meg egy pici lendülettel néha a 11. is sikerül. Ilyen, amikor valami tényleg fontos és odafigyelünk rá.”

A sztori lényege -azt gondolom- érhető: ha valami fontos, abba energiát kell fektetni és melózni kell rajta. Elemezni kell, hogy mit csináltunk, megtartani, ami jó, kidobni, ami rossz. Ha valaki azt mondja, hogy „szeretne lefogyni, és már mindent megpróbált és nem...”, akkor az első kérdésem:

- „Mit ettél tegnap?

- „Háááát…Volt reggel 1 croissant, meg egy pogácsa…”

- „Hány gramm volt a croissant? Mennyi kalória volt benne?”

- „Ja, hát arról fogalmam sincs.”

- „Hát ezért nem fogysz le!”

Általában azt mondják, hogy „Nem tudom, mit ettem tegnap”, amire a válasz természetesen azonos: „Ezért nem fogysz le, mert nem is olyan fontos ez neked.”

Ismerek olyan embert, aki több 10 kilótól szabadult meg, egyetlen szabály segítségével: megmérte a testsúlyát az 1. nap reggelén, evett mindent, amit akart aznap, majd megmérte második nap. A cél az volt, hogy sose legyen több, mint előzőnap – sőt, lehetőleg csökkenjen. Ha nem csökkent, kicsit változtatott az előző napi étkezéseken – pl. kevesebb csokit evett… Ennyi. Ezzel fogyott több tíz kilót. Tudta, hogy mit evett és tudta, hogy hány kiló volt.

Az emberek általában nem tudják, hogy mit ettek, és amikor a súlyukat kérdezem, plusz-mínusz 2-3 kilós tartományban válaszolnak. Ez a kettő a minimum, amit tudni kell a fogyáshoz: testsúly és, hogy mit ettél előző nap/napokban. Ha még jobbak akarunk lenni, akkor irány egy DEXA-s mérés, hogy pontosan tudjuk, hogy hány kilótól kell megszabadulni (és elkerülhetjük azt a helyzetet, amikor jaj, csak 5 kg-tól akarok megszabadulni, és sikerül, és kiderül, hogy pontosan ugyanúgy nézel ki).

Sztori No. 2

Egy versenyzongorista koncertet adott. A végén a nézők odamentek, gratuláltak, fotókat készítettek a zenésszel. Az egyik hölgy a következőket mondta:

- „Jaj Uram! Egyszerűen fantasztikus volt a ma este! Hihetetlen, ahogy játszik! Bármit megadnék azért, hogy én is így tudjak zongorázni!”

Mire a művész csak ennyit mondott:

- „Kivéve napi 8 óra gyakorlást 20 éven át.”

Ugye ismerős? „A fél karomat odaadnám/bármit megadnék, ha olyan vékony lehetnék/olyan fenekem/combom lehetne, mint neki.” Igen, bármit – leszámítva mindazt, amire tényleg szükség van. Vagyis alázatra, kemény munkára és lemondásra – ezt leszámítva bármit odaadna az ember (értsük ezt úgy, hogy ha meg lehetne venni pénzért, akkor megtenné – és bár nem lehet, de azért megpróbálja, különféle kütyük, csodaszerek, speciális „edzők és edzéstechnikák” formájában).

Fantasztikus világban élünk. Az interneten bármit meg tudunk találni. Ha van egy célunk, akkor 99,9999 % az esélye annak, hogy van már valaki, aki azt elérte/hasonlót létrehozott. Az ő sztoriját, történetét elolvasva, megszerezve már láthatjuk is azt, hogy mire van szükség ahhoz, hogy elérjük, amit kitűztünk. Ha úgy tetszik, a serpenyő egyik felébe belepakoltuk azt, hogy mit kell tenni – a kérdés az, hogy a másik felébe hajlandóak vagyunk-e beletenni azt, amit nekünk kell megtenni?

Mert a lényeg nem az, hogy mit akarunk.


A lényeg az, hogy mit vagyunk hajlandóak tenni érte – mit vagyunk hajlandóak feláldozni.

Én még 1 emberrel nem találkoztam, aki kiszámolta pontosan az étrendjét, megfőzte, bedobozolta, heti 4-szer 1-1,5 órát kondizott, heti 2-szer 1 órát kardiózott és kövér lett volna.

Szóval, ha valaki az ilyen közhelyek mögé menekül, mint az „én már mindent megtettem/megpróbáltam”, annak mutassuk meg ezt a cikket, hátha észhez tér.

Kép

ÁDÁM NORBERT

A sport mindig része volt az életemnek – néhány év úszást 16 év karate követett. A testépítéssel és a súlyzós edzéssel 7 éve ismerkedtem meg. Ekkor kezdtem el rendszeresen terembe járni és kutatni, hogy hogyan lehetnék jobb, hogyan tudnám átalakítani a külsőmet. A kezdeti lelkesedés idővel szenvedéllyé változott – az emberi test és teljesítmény tudománya iránti szenvedéllyé. Elvégeztem a Nemzetközi Testépítő és Fitness Szakszövetség Nemzetközi Szakedzői képzését, majd az egyetemi mester képzésem (végzettségem orvosi biotechnológus) alatt egyre jobban kikristályosodott bennem, hogy az edzés és a táplálkozástudomány mekkora befolyással van az egészségünkre, az életünkre és a sportolással elérhető eredményeinkre. A klienseimmel való közös munka során napról-napra meggyőződöm arról, hogy egészségünk, testünk és teljesítményünk tudatos formálásának eszköze – a megfelelő edzés és táplálkozás – a saját kezünkben van.

További információk: https://www.facebook.com/adamperformance/

Kínzó kérdés: miért visel két órát Diego Maradona?

Nincs foci Maradona nélkül. És ő pedig nem létezik két óra nélkül. Ha kiszúrod a tömegben a vb-n, akkor biztos fel fog tűnni, hogy mindkét csuklóján ott virít egy-egy szép darab, de vajon mi célt szolgálnak.

6 medicinlabdás gyakorlat a kőkemény hasizomért

Így dobd fel a szimpla felüléseket, aztán mehetsz is villogni a strandra.

Meglepő! Egy szakértő szerint ezért csalja meg a legtöbb nő a párját

Nem gondoltunk volna arra, hogy ez a módszer akár a kapcsolat megmentését is jelentheti. Egy szakértő szerint viszont a legtöbb nő nem azért lép félre, mert nem szereti a párját - pont ellenkezőleg.

Ez történik a testeddel, ha minden nap megeszel 3 datolyát

A datolya az egyik legédesebb gyümölcs, nem véletlenül ez adja a paleo és a nyersvegán sütemények alapját. Attól függetlenül, hogy nyersen is lehet fogyasztani, legtöbbször mégis aszalva veszik, így ugyanis könnyen leturmixolható és még könnyebben lehet vele helyettesíteni a cukrot.

5 fitneszprofil, amit be kell követned, ha motivációra vágysz

Ezek az emberek erőt adhatnak, ha nehezen veszed rá magad a mozgásra.

Ezt a fitnesz tesztet végzik el a FIFA bírói a foci-vb előtt! Neked sikerül?

Mark Geiger, futballbíró mesélte el, hogy milyen teszteket kell neki és kollégáinak elvégezniük ahhoz, hogy bírják a strapát a meccsek alatt, és miért annyira fontos, hogy jó kondiban legyenek.

Szabit vett ki a gyári munkás, hogy zsebre tehesse Messit a vb-n

Birkir Már Saevarsson a profi futball mellett kőkeményen megdolgozik a pénzéért.

Ne keress tovább! Ez a 3 legjobb férfi parfüm nyárra

Ha nyár, akkor tengerpart, nyaralás, grillezés és persze küzdelem a forró idővel. Viszont még egy fontos dolgot meg kell tenned az évszak elején: érdemes lecserélned a parfümödet egy olyanra, ami kicsit jobban illik a forró napokhoz.

Mindent a lézeres szemműtétekről! Előnyök, hátrányok és lehetséges mellékhatások

Egyre többen vetik alá magukat lézeres szemműtétnek annak érdekében, hogy szemüveg és kontaktlencse nélkül teljenek a mindennapjaik. De mennyire biztonságos a szemműtét és milyen mellékhatásai lehetnek? Utánajártunk.

Lábborotválás férfiaknak: most akkor kell szőrteleníteni, vagy nem?

Az utóbbi időben egyre többen keresnek rá arra a kérdésre, hogy a férfiaknak is borotválniuk kell-e a lábukat. Az amerikai Men’s Health pedig még kutatást is végzett a lábborotválás témakörében, ami érdekes eredményekkel zárult.

A hét táplálkozási tippje: Az egészséges sushi nyomában

Így fogyaszd a japán finomságot, akkor nem lehet baj.

Azt hiszed, mindent tudsz a sneakerekről? Hidd el, DABLTY még neked is tud újat mondani - VIDEÓ

Trunk Tamás alias DABLTY még csak 14 éves, de ha sportcipőkről van szó, már most "nagy öregnek" számít: évek óta blogol, cikkeket publikál, és könyve is jelent már meg a témában.

Kardiózás: mikor érdemes alkalmazni és mikor felesleges?

Kardiózás – az egészség sarokköve, a fogyás alapja, a nélkülözhetetlen összetevő egy csodás fizikumhoz. Vagy mégsem? Mi az igazság? Vannak, akik reggeltől estig futnak. Vannak (szerény személyem is), akik a busz után se. Mi akkor az igazság? Kell-e kardió? Jó-e a fogyáshoz?

3 dolog, amit semmiképp ne vigyél be edzés előtt

Ezeket felejtsd el, ha jól akarsz teljesíteni.

Megöl a munkád? Nem lehetetlen! Akkor is életveszélyben lehetsz, ha irodában dolgozol

Ha életveszélyes munkáról van szó, valószínűleg neked is az extrém körülmények között végzett állások jutnak eszedbe. Például ha valaki katona, tűzoltó vagy éppen tetőfedő. Pedig egy szakértő szerint az irodában sem vagy biztonságban - és nem azért, mert ott bármilyen szerencsétlen baleset érhet.

Itt a tudományos magyarázat arra, miért találod annyira vonzónak a kolléganődet

Mindegy, mennyire próbálsz ellenállni, biztos, hogy legalább egy olyan nő lesz az életedben, akit a munkahelyedről ismersz és vonzónak találod. Egy kutatás pedig arra is róvilágított, miért jön be a kolléganőd.

A hét edzéstippje: 256 ismétlés a nagyobb mellizmokért

Nem nő a mellizmod? Akkor lehet, hogy nem megfelelő edzést követsz. Egy személyi edző elárulja, milyen gyakorlatokkal érhetsz el látványos eredményeket.

5 ok, amiért jót tesz az egészségednek, ha sportközvetítést nézel

A foci-vb idején mindenki lázba jön, és még az is választ magának egy kedvenc csapatot, aki amúgy nem túl nagy sportrajongó. Egy kutatás szerint pedig nem csak a szórakozásért érdemes meccset nézni, hanem akkor is, ha szeretnél egészségesebb lenni.

Viszlát, hereverejték! Tippek izzadás és kidörzsölődés ellen, hogy friss maradjon a csomagod

A nyárnak számtalan előnye van: jó az idő, végre lehet fürdeni, grillezni és sörözni. Ezek miatt minden férfi nagyon várja az évszakot. Az egyetlen probléma viszont a fokozott izzadás. Igen, ilyenkor még az alsónadrágod tartalma is erősebben verejtékezik, ami elég kellemetlen.

Olvasd el ezeket is

Tedd meg velünk az első lépést! Most egyéves előfizetés 5370 Ft helyett csupán 2685 Ft

Csak 2685 Ft

Weboldalunkon cookie-kat használunk annak érdekében, hogy jobban megismerjük a felhasználói viselkedést és érdeklődést, valamint ezek segítségével személyre szabjuk és javítsuk a reklámokat. Weboldalunk használatával ezen feltételeket ön automatikusan elfogdja. További információkat az adatkezelési tájékoztatóban olvashat.
Megértettem