Személyi edzőnk szerint ez a konditermi siker legnagyobb kulcsa

Mindenki gondolja végig, hogy életében hányszor hallotta valakitől a következő mondatot: „mindent megpróbáltam/megtettem, de egyszerűen nem jött össze”. Vagy az olyanokat, mint az „annyira szeretném, de egyszerűen nem megy”.

Mindenki gondolja végig, hogy életében hányszor hallotta valakitől a következő mondatot: „mindent megpróbáltam/megtettem, de egyszerűen nem jött össze”. Vagy az olyanokat, mint az „annyira szeretném, de egyszerűen nem megy”.

Edzőként én ezeket rengetegszer hallottam/hallom – és ha őszinte akarok lenni, akkor napról napra egyre viccesebb (vagy épp dühítőbb, attól függ, hogy mennyit aludtam előző este).

Az emberek szeretik elmondani, hogy ők mennyire mindent beleadtak, mindent megpróbáltak – majd felemelni a kezüket, hogy „hát, ha én mindent beleadtam és nem jött össze, akkor nem az én hibám”. Nyilván, senki nem kezdi el firtatni, hogy mégis, mi az a minden, amit annyira beleadtak – és épp ez a szerencséjük… (Ha valaki mégis elkezdi, az hamar egy „bunkó” jelzővel találja magát gazdagabban…)

Itt szeretnék két sztorit elmesélni, mind a kettő igen tanulságos.

Sztori No. 1.:

Egy szemináriumon (amerikai), az egyik résztvevő jelentkezik és megkérdezi a világhírű erőnléti edzőt, hogy mivel tudná feltornászni a húzódzkodások számát, amire képes. Nagyon szeretne ugyanis 25 darabot csinálni, de egyszerűen nem megy. Erre az edző megkérdezi az illetőt, hogy most mennyi húzódzkodásra képes, mire az úriember azt válaszolja, hogy kb. 10-14 között. Az edző csak ennyit mond:

„Pontosan ezért nem tudsz 25-öt csinálni. Ha tényleg fontos lenne az a 25 ismétlés, akkor a mennyit tudsz most csinálni kérdésre az lenne a válaszod, hogy 10-et, a tizenegyediknél kb. félúton akadok el, rosszabb napokon már a 10. is nagyon nehezen megy, jobbakon meg egy pici lendülettel néha a 11. is sikerül. Ilyen, amikor valami tényleg fontos és odafigyelünk rá.”

A sztori lényege -azt gondolom- érhető: ha valami fontos, abba energiát kell fektetni és melózni kell rajta. Elemezni kell, hogy mit csináltunk, megtartani, ami jó, kidobni, ami rossz. Ha valaki azt mondja, hogy „szeretne lefogyni, és már mindent megpróbált és nem...”, akkor az első kérdésem:

- „Mit ettél tegnap?

- „Háááát…Volt reggel 1 croissant, meg egy pogácsa…”

- „Hány gramm volt a croissant? Mennyi kalória volt benne?”

- „Ja, hát arról fogalmam sincs.”

- „Hát ezért nem fogysz le!”

Általában azt mondják, hogy „Nem tudom, mit ettem tegnap”, amire a válasz természetesen azonos: „Ezért nem fogysz le, mert nem is olyan fontos ez neked.”

Ismerek olyan embert, aki több 10 kilótól szabadult meg, egyetlen szabály segítségével: megmérte a testsúlyát az 1. nap reggelén, evett mindent, amit akart aznap, majd megmérte második nap. A cél az volt, hogy sose legyen több, mint előzőnap – sőt, lehetőleg csökkenjen. Ha nem csökkent, kicsit változtatott az előző napi étkezéseken – pl. kevesebb csokit evett… Ennyi. Ezzel fogyott több tíz kilót. Tudta, hogy mit evett és tudta, hogy hány kiló volt.

Az emberek általában nem tudják, hogy mit ettek, és amikor a súlyukat kérdezem, plusz-mínusz 2-3 kilós tartományban válaszolnak. Ez a kettő a minimum, amit tudni kell a fogyáshoz: testsúly és, hogy mit ettél előző nap/napokban. Ha még jobbak akarunk lenni, akkor irány egy DEXA-s mérés, hogy pontosan tudjuk, hogy hány kilótól kell megszabadulni (és elkerülhetjük azt a helyzetet, amikor jaj, csak 5 kg-tól akarok megszabadulni, és sikerül, és kiderül, hogy pontosan ugyanúgy nézel ki).

Sztori No. 2

Egy versenyzongorista koncertet adott. A végén a nézők odamentek, gratuláltak, fotókat készítettek a zenésszel. Az egyik hölgy a következőket mondta:

- „Jaj Uram! Egyszerűen fantasztikus volt a ma este! Hihetetlen, ahogy játszik! Bármit megadnék azért, hogy én is így tudjak zongorázni!”

Mire a művész csak ennyit mondott:

- „Kivéve napi 8 óra gyakorlást 20 éven át.”

Ugye ismerős? „A fél karomat odaadnám/bármit megadnék, ha olyan vékony lehetnék/olyan fenekem/combom lehetne, mint neki.” Igen, bármit – leszámítva mindazt, amire tényleg szükség van. Vagyis alázatra, kemény munkára és lemondásra – ezt leszámítva bármit odaadna az ember (értsük ezt úgy, hogy ha meg lehetne venni pénzért, akkor megtenné – és bár nem lehet, de azért megpróbálja, különféle kütyük, csodaszerek, speciális „edzők és edzéstechnikák” formájában).

Fantasztikus világban élünk. Az interneten bármit meg tudunk találni. Ha van egy célunk, akkor 99,9999 % az esélye annak, hogy van már valaki, aki azt elérte/hasonlót létrehozott. Az ő sztoriját, történetét elolvasva, megszerezve már láthatjuk is azt, hogy mire van szükség ahhoz, hogy elérjük, amit kitűztünk. Ha úgy tetszik, a serpenyő egyik felébe belepakoltuk azt, hogy mit kell tenni – a kérdés az, hogy a másik felébe hajlandóak vagyunk-e beletenni azt, amit nekünk kell megtenni?

Mert a lényeg nem az, hogy mit akarunk.


A lényeg az, hogy mit vagyunk hajlandóak tenni érte – mit vagyunk hajlandóak feláldozni.

Én még 1 emberrel nem találkoztam, aki kiszámolta pontosan az étrendjét, megfőzte, bedobozolta, heti 4-szer 1-1,5 órát kondizott, heti 2-szer 1 órát kardiózott és kövér lett volna.

Szóval, ha valaki az ilyen közhelyek mögé menekül, mint az „én már mindent megtettem/megpróbáltam”, annak mutassuk meg ezt a cikket, hátha észhez tér.

Kép

ÁDÁM NORBERT

A sport mindig része volt az életemnek – néhány év úszást 16 év karate követett. A testépítéssel és a súlyzós edzéssel 7 éve ismerkedtem meg. Ekkor kezdtem el rendszeresen terembe járni és kutatni, hogy hogyan lehetnék jobb, hogyan tudnám átalakítani a külsőmet. A kezdeti lelkesedés idővel szenvedéllyé változott – az emberi test és teljesítmény tudománya iránti szenvedéllyé. Elvégeztem a Nemzetközi Testépítő és Fitness Szakszövetség Nemzetközi Szakedzői képzését, majd az egyetemi mester képzésem (végzettségem orvosi biotechnológus) alatt egyre jobban kikristályosodott bennem, hogy az edzés és a táplálkozástudomány mekkora befolyással van az egészségünkre, az életünkre és a sportolással elérhető eredményeinkre. A klienseimmel való közös munka során napról-napra meggyőződöm arról, hogy egészségünk, testünk és teljesítményünk tudatos formálásának eszköze – a megfelelő edzés és táplálkozás – a saját kezünkben van.

További információk: https://www.facebook.com/adamperformance/

Túlzásba viszed a mozgást? Az exorexia létező betegség, de a férfiak keveset beszélnek róla

Mutatjuk, mikor jelent már tényleg problémát az, ha elmész edzeni.

A hét táplálkozási tippje: pontosan ekkora adagot érdemes fogyasztani 8 népszerű ételből, hogy egészséges maradj

Ha odafigyelsz a táplálkozásodra, érdemes az adagokra is kicsit nagyobb hangsúlyt fektetni.

A jóganap az új pihenőnap

A kitartott pózok még a sérülésektől is megkímélnek.

4 szakálltípus, amit érdemes kipróbálnod! (Még akkor is, ha nem egyenletes az arcszőrzeted)

A férfiak szeretik az egyszerűséget mindenben, így a szakállak terén is.

Hallottál már a kávélisztről? Ez a legújabb szuperkaja!

A lisztről valószínűleg nem a koffein jut eszedbe. Nyugi, nem vagy egyedül. A kávéliszt viszont egyre népszerűbb, sokan pedig tápanyagokkal teli csodaként tekintenek rá. De tényleg annyira szuper, vagy csak felhájpolták?

A hét edzéstippje: érdemes minden egyes nap hasaznod, hogy lásd az edzés eredményét?

Ha nyárra már kockás hasat akarsz villantani, azért már jó korán el kell kezdeni dolgozni - például most.

A bicikli virágoztathatja fel a szexuális életedet

Egy kis tekerés és minden egyenesbe jön.

Nincs izomnövelés és erősödés túlterhelés nélkül - személyi edzőnk tanácsai a konditermi fejlődéshez

Ha besétálunk a terembe és körülnézünk, rengeteg embert látunk, aki edz. Különféle gyakorlatokat végeznek, gyakran erőlködnek és izzadnak, ezzel a kemény edzés látszatát keltve. Ha valaki nem jártas az edzésben, nem edz 4-5 éve, akkor tényleg csak keményen edző embereket lát.

3 jó okunk van arra, hogy elfelejtsd a kései vacsorát

Riasztó adatokkal szembesültek a szakemberek.

Rossz hír vegáknak: egy kutatás szerint sokkal kevesebb szexben van részük, mint a húsevőknek

Ha egy finom steak felér számodra egy orgazmussal, akkor van még egy jó hírünk: egy új kutatás szerint a húsevő emberek többször szexelnek, mint a vegetáriánus társaik.

Kettő az egyben: A szuperszett, ami a tricepszedet és a hasadat is megdolgoztatja

Milyen gyakran dolgoztatod meg a tricepszedet és a törzsizmaidat egyetlen gyakorlattal?

To-do list menti meg az álmatlan éjszakákat

Sosem volt még ilyen egyszerű az elalvás.

Gondoltad volna? A nyújtástól több mint 300%-kal nőhet az izomtömeged!

Ha az edzés végeztével szánsz időt a nyújtásra is, sokkal hamarabb elérheted a céljaidat!

A prosztatarák 3 gyakori tünete, amit sosem szabad figyelmen kívül hagynod

Ha korán észreveszed őket, sokkal nagyobb az esélyed a gyógyulásra.

10 perc, otthon, egyetlen eszközzel? Milyen edzés az ilyen? Életmentő!

Ezt csináld, ha a nagy hidegben nem tudod rászánni magad a futásra.

Szabadulj meg a manuális fogkefédtől és ruházz be egy elektromosba! Elmondjuk, miért

Lehet, hogy drágábbak, de sokkal több előnyük van, mint hinnéd!

Olvasd el ezeket is

MINDIG ARRA BIZTATUNK, HOGY ADJ BELE MINDENT, DE MOST ELÉG LESZ AZ 50 SZÁZALÉK

Csak 2685 Ft