A hét edzéstippje: eddz úgy, mint egy lány!

Vannak gyakorlatok és mozgásformák, amiket egyből bekategorizálunk aszerint, hogy inkább férfiaknak, vagy nőknek valók-e.
Forrás: getty images

Vannak gyakorlatok és mozgásformák, amiket egyből bekategorizálunk aszerint, hogy inkább férfiaknak, vagy nőknek valók-e.

A Pilatest például inkább nőiesnek tartjuk, míg a súlyemelést férfiasnak. Egy kutatás szerint például a kardiógépeket nagyjából fele-fele arányban használja mindkét nem, míg szabadsúlyokkal csak a nők 7 százaléka edz. Ennek egyik oka akár a genetika is lehet, ám csak egy bizonyos pontig lehet ezzel indokolni a választást.

„Egy átlagos nő izomtömege például kétharmada egy férfiénak, viszont az erőben nincs különbség a nemek között. Egy átlagos férfinak viszont sokkal nagyobb a felsőteste.”

- mondja Lou Sculer, erőnléti edző.

Ez vajon azt is jelenti, hogy a férfiaknak és nőknek különböző módon kell edzeniük?

Nem feltétlenül, hiszen testünk adottságai miatt ugyanazokra a mozdulatokra vagyunk képesek, az izmaink is hasonlóan fejlődnek és az egyes mozgásformák is ugyanolyan hatással vannak a szervezetünkre. A különbségekért a társadalom felel, hiszen már régóta sorolják az emberek férfi és női kategóriákba a sportokat, házimunkát.

Na de inkább nézzük meg azt, érdemes-e férfiként valamilyen nőiesnek titulált sportba belefogni. Röviden a válasz: igen.

Vegyük például a Pilatest és a jógát. Bár az ilyen órákra legnagyobb arányban nők járnak, mégsem jelenti azt, hogy a gyakorlatok könnyűek lennének. Ráadásul számtalan pozitív hatásuk van, például szuper stresszcsökkentő mozgásformák és a sérülések elkerülésében is segítenek. Az ezek során végzett precíz mozdulatok arra is képesek, hogy keményebben megdolgoztassák az egyes izmokat. A Pilatesen végzett kitörés például alaposan megedzi a farizmokat is. Az erősödés szempontjából pedig nem csak az számít, hogy minél nehezebb súlyzókkal végzed a megadott gyakorlatokat, hanem az, hogy szabályosan végezd el őket - még ha könnyebb súlyzókat is használsz.

Lehet, hogy izomépítésben más mozgásformák győznek, viszont a jóga és Pilates abban például segítenek, hogy nagyobb mozgástartományban végezhesd el a gyakorlatokat a teremben.

Mi a legjobb?

Ha elég bátor vagy, kipróbálhatsz többféle edzést is. A kulcs az, hogy megfelelően kombináld azokat. És azért, mert heti 1-2 alkalommal elmész jógázni, a többi nap pedig a teremben edzel, még nem fognak leépülni az izmaid. Cserébe viszont hajlékonyabbá válsz, rugalmasabbak lesznek az izmaid és nem fognak megrövidülni sem. Ja, és talán a legfontosabb, egyáltalán nem esik majd csorba a férfiasságodon.


Jöhet ezek után egy jó kis edzésterv?

Nézd meg a galériánkat> 5 kép
Íme, Tom Hardy fekvőtámasz edzésterve, amit még Batman is megirigyelne
Kínzó kérdés: miért visel két órát Diego Maradona?

Nincs foci Maradona nélkül. És ő pedig nem létezik két óra nélkül. Ha kiszúrod a tömegben a vb-n, akkor biztos fel fog tűnni, hogy mindkét csuklóján ott virít egy-egy szép darab, de vajon mi célt szolgálnak.

6 medicinlabdás gyakorlat a kőkemény hasizomért

Így dobd fel a szimpla felüléseket, aztán mehetsz is villogni a strandra.

Meglepő! Egy szakértő szerint ezért csalja meg a legtöbb nő a párját

Nem gondoltunk volna arra, hogy ez a módszer akár a kapcsolat megmentését is jelentheti. Egy szakértő szerint viszont a legtöbb nő nem azért lép félre, mert nem szereti a párját - pont ellenkezőleg.

Ez történik a testeddel, ha minden nap megeszel 3 datolyát

A datolya az egyik legédesebb gyümölcs, nem véletlenül ez adja a paleo és a nyersvegán sütemények alapját. Attól függetlenül, hogy nyersen is lehet fogyasztani, legtöbbször mégis aszalva veszik, így ugyanis könnyen leturmixolható és még könnyebben lehet vele helyettesíteni a cukrot.

5 fitneszprofil, amit be kell követned, ha motivációra vágysz

Ezek az emberek erőt adhatnak, ha nehezen veszed rá magad a mozgásra.

Ezt a fitnesz tesztet végzik el a FIFA bírói a foci-vb előtt! Neked sikerül?

Mark Geiger, futballbíró mesélte el, hogy milyen teszteket kell neki és kollégáinak elvégezniük ahhoz, hogy bírják a strapát a meccsek alatt, és miért annyira fontos, hogy jó kondiban legyenek.

Szabit vett ki a gyári munkás, hogy zsebre tehesse Messit a vb-n

Birkir Már Saevarsson a profi futball mellett kőkeményen megdolgozik a pénzéért.

Ne keress tovább! Ez a 3 legjobb férfi parfüm nyárra

Ha nyár, akkor tengerpart, nyaralás, grillezés és persze küzdelem a forró idővel. Viszont még egy fontos dolgot meg kell tenned az évszak elején: érdemes lecserélned a parfümödet egy olyanra, ami kicsit jobban illik a forró napokhoz.

Mindent a lézeres szemműtétekről! Előnyök, hátrányok és lehetséges mellékhatások

Egyre többen vetik alá magukat lézeres szemműtétnek annak érdekében, hogy szemüveg és kontaktlencse nélkül teljenek a mindennapjaik. De mennyire biztonságos a szemműtét és milyen mellékhatásai lehetnek? Utánajártunk.

Lábborotválás férfiaknak: most akkor kell szőrteleníteni, vagy nem?

Az utóbbi időben egyre többen keresnek rá arra a kérdésre, hogy a férfiaknak is borotválniuk kell-e a lábukat. Az amerikai Men’s Health pedig még kutatást is végzett a lábborotválás témakörében, ami érdekes eredményekkel zárult.

A hét táplálkozási tippje: Az egészséges sushi nyomában

Így fogyaszd a japán finomságot, akkor nem lehet baj.

Azt hiszed, mindent tudsz a sneakerekről? Hidd el, DABLTY még neked is tud újat mondani - VIDEÓ

Trunk Tamás alias DABLTY még csak 14 éves, de ha sportcipőkről van szó, már most "nagy öregnek" számít: évek óta blogol, cikkeket publikál, és könyve is jelent már meg a témában.

Kardiózás: mikor érdemes alkalmazni és mikor felesleges?

Kardiózás – az egészség sarokköve, a fogyás alapja, a nélkülözhetetlen összetevő egy csodás fizikumhoz. Vagy mégsem? Mi az igazság? Vannak, akik reggeltől estig futnak. Vannak (szerény személyem is), akik a busz után se. Mi akkor az igazság? Kell-e kardió? Jó-e a fogyáshoz?

3 dolog, amit semmiképp ne vigyél be edzés előtt

Ezeket felejtsd el, ha jól akarsz teljesíteni.

Megöl a munkád? Nem lehetetlen! Akkor is életveszélyben lehetsz, ha irodában dolgozol

Ha életveszélyes munkáról van szó, valószínűleg neked is az extrém körülmények között végzett állások jutnak eszedbe. Például ha valaki katona, tűzoltó vagy éppen tetőfedő. Pedig egy szakértő szerint az irodában sem vagy biztonságban - és nem azért, mert ott bármilyen szerencsétlen baleset érhet.

Itt a tudományos magyarázat arra, miért találod annyira vonzónak a kolléganődet

Mindegy, mennyire próbálsz ellenállni, biztos, hogy legalább egy olyan nő lesz az életedben, akit a munkahelyedről ismersz és vonzónak találod. Egy kutatás pedig arra is róvilágított, miért jön be a kolléganőd.

A hét edzéstippje: 256 ismétlés a nagyobb mellizmokért

Nem nő a mellizmod? Akkor lehet, hogy nem megfelelő edzést követsz. Egy személyi edző elárulja, milyen gyakorlatokkal érhetsz el látványos eredményeket.

5 ok, amiért jót tesz az egészségednek, ha sportközvetítést nézel

A foci-vb idején mindenki lázba jön, és még az is választ magának egy kedvenc csapatot, aki amúgy nem túl nagy sportrajongó. Egy kutatás szerint pedig nem csak a szórakozásért érdemes meccset nézni, hanem akkor is, ha szeretnél egészségesebb lenni.

Viszlát, hereverejték! Tippek izzadás és kidörzsölődés ellen, hogy friss maradjon a csomagod

A nyárnak számtalan előnye van: jó az idő, végre lehet fürdeni, grillezni és sörözni. Ezek miatt minden férfi nagyon várja az évszakot. Az egyetlen probléma viszont a fokozott izzadás. Igen, ilyenkor még az alsónadrágod tartalma is erősebben verejtékezik, ami elég kellemetlen.

Olvasd el ezeket is

Tedd meg velünk az első lépést! Most egyéves előfizetés 5370 Ft helyett csupán 2685 Ft

Csak 2685 Ft

Weboldalunkon cookie-kat használunk annak érdekében, hogy jobban megismerjük a felhasználói viselkedést és érdeklődést, valamint ezek segítségével személyre szabjuk és javítsuk a reklámokat. Weboldalunk használatával ezen feltételeket ön automatikusan elfogdja. További információkat az adatkezelési tájékoztatóban olvashat.
Megértettem