A hét edzéstippje: eddz úgy, mint egy lány!

Vannak gyakorlatok és mozgásformák, amiket egyből bekategorizálunk aszerint, hogy inkább férfiaknak, vagy nőknek valók-e.

Vannak gyakorlatok és mozgásformák, amiket egyből bekategorizálunk aszerint, hogy inkább férfiaknak, vagy nőknek valók-e.

A Pilatest például inkább nőiesnek tartjuk, míg a súlyemelést férfiasnak. Egy kutatás szerint például a kardiógépeket nagyjából fele-fele arányban használja mindkét nem, míg szabadsúlyokkal csak a nők 7 százaléka edz. Ennek egyik oka akár a genetika is lehet, ám csak egy bizonyos pontig lehet ezzel indokolni a választást.

„Egy átlagos nő izomtömege például kétharmada egy férfiénak, viszont az erőben nincs különbség a nemek között. Egy átlagos férfinak viszont sokkal nagyobb a felsőteste.”

- mondja Lou Sculer, erőnléti edző.

Ez vajon azt is jelenti, hogy a férfiaknak és nőknek különböző módon kell edzeniük?

Nem feltétlenül, hiszen testünk adottságai miatt ugyanazokra a mozdulatokra vagyunk képesek, az izmaink is hasonlóan fejlődnek és az egyes mozgásformák is ugyanolyan hatással vannak a szervezetünkre. A különbségekért a társadalom felel, hiszen már régóta sorolják az emberek férfi és női kategóriákba a sportokat, házimunkát.

Na de inkább nézzük meg azt, érdemes-e férfiként valamilyen nőiesnek titulált sportba belefogni. Röviden a válasz: igen.

Vegyük például a Pilatest és a jógát. Bár az ilyen órákra legnagyobb arányban nők járnak, mégsem jelenti azt, hogy a gyakorlatok könnyűek lennének. Ráadásul számtalan pozitív hatásuk van, például szuper stresszcsökkentő mozgásformák és a sérülések elkerülésében is segítenek. Az ezek során végzett precíz mozdulatok arra is képesek, hogy keményebben megdolgoztassák az egyes izmokat. A Pilatesen végzett kitörés például alaposan megedzi a farizmokat is. Az erősödés szempontjából pedig nem csak az számít, hogy minél nehezebb súlyzókkal végzed a megadott gyakorlatokat, hanem az, hogy szabályosan végezd el őket - még ha könnyebb súlyzókat is használsz.

Lehet, hogy izomépítésben más mozgásformák győznek, viszont a jóga és Pilates abban például segítenek, hogy nagyobb mozgástartományban végezhesd el a gyakorlatokat a teremben.

Mi a legjobb?

Ha elég bátor vagy, kipróbálhatsz többféle edzést is. A kulcs az, hogy megfelelően kombináld azokat. És azért, mert heti 1-2 alkalommal elmész jógázni, a többi nap pedig a teremben edzel, még nem fognak leépülni az izmaid. Cserébe viszont hajlékonyabbá válsz, rugalmasabbak lesznek az izmaid és nem fognak megrövidülni sem. Ja, és talán a legfontosabb, egyáltalán nem esik majd csorba a férfiasságodon.


Jöhet ezek után egy jó kis edzésterv?

Nézd meg a galériánkat> 5 kép
Íme, Tom Hardy fekvőtámasz edzésterve, amit még Batman is megirigyelne
Túlzásba viszed a mozgást? Az exorexia létező betegség, de a férfiak keveset beszélnek róla

Mutatjuk, mikor jelent már tényleg problémát az, ha elmész edzeni.

A hét táplálkozási tippje: pontosan ekkora adagot érdemes fogyasztani 8 népszerű ételből, hogy egészséges maradj

Ha odafigyelsz a táplálkozásodra, érdemes az adagokra is kicsit nagyobb hangsúlyt fektetni.

A jóganap az új pihenőnap

A kitartott pózok még a sérülésektől is megkímélnek.

4 szakálltípus, amit érdemes kipróbálnod! (Még akkor is, ha nem egyenletes az arcszőrzeted)

A férfiak szeretik az egyszerűséget mindenben, így a szakállak terén is.

Hallottál már a kávélisztről? Ez a legújabb szuperkaja!

A lisztről valószínűleg nem a koffein jut eszedbe. Nyugi, nem vagy egyedül. A kávéliszt viszont egyre népszerűbb, sokan pedig tápanyagokkal teli csodaként tekintenek rá. De tényleg annyira szuper, vagy csak felhájpolták?

A hét edzéstippje: érdemes minden egyes nap hasaznod, hogy lásd az edzés eredményét?

Ha nyárra már kockás hasat akarsz villantani, azért már jó korán el kell kezdeni dolgozni - például most.

A bicikli virágoztathatja fel a szexuális életedet

Egy kis tekerés és minden egyenesbe jön.

Nincs izomnövelés és erősödés túlterhelés nélkül - személyi edzőnk tanácsai a konditermi fejlődéshez

Ha besétálunk a terembe és körülnézünk, rengeteg embert látunk, aki edz. Különféle gyakorlatokat végeznek, gyakran erőlködnek és izzadnak, ezzel a kemény edzés látszatát keltve. Ha valaki nem jártas az edzésben, nem edz 4-5 éve, akkor tényleg csak keményen edző embereket lát.

3 jó okunk van arra, hogy elfelejtsd a kései vacsorát

Riasztó adatokkal szembesültek a szakemberek.

Rossz hír vegáknak: egy kutatás szerint sokkal kevesebb szexben van részük, mint a húsevőknek

Ha egy finom steak felér számodra egy orgazmussal, akkor van még egy jó hírünk: egy új kutatás szerint a húsevő emberek többször szexelnek, mint a vegetáriánus társaik.

Kettő az egyben: A szuperszett, ami a tricepszedet és a hasadat is megdolgoztatja

Milyen gyakran dolgoztatod meg a tricepszedet és a törzsizmaidat egyetlen gyakorlattal?

To-do list menti meg az álmatlan éjszakákat

Sosem volt még ilyen egyszerű az elalvás.

Gondoltad volna? A nyújtástól több mint 300%-kal nőhet az izomtömeged!

Ha az edzés végeztével szánsz időt a nyújtásra is, sokkal hamarabb elérheted a céljaidat!

A prosztatarák 3 gyakori tünete, amit sosem szabad figyelmen kívül hagynod

Ha korán észreveszed őket, sokkal nagyobb az esélyed a gyógyulásra.

10 perc, otthon, egyetlen eszközzel? Milyen edzés az ilyen? Életmentő!

Ezt csináld, ha a nagy hidegben nem tudod rászánni magad a futásra.

Szabadulj meg a manuális fogkefédtől és ruházz be egy elektromosba! Elmondjuk, miért

Lehet, hogy drágábbak, de sokkal több előnyük van, mint hinnéd!

Olvasd el ezeket is

MINDIG ARRA BIZTATUNK, HOGY ADJ BELE MINDENT, DE MOST ELÉG LESZ AZ 50 SZÁZALÉK

Csak 2685 Ft