A hét edzéstippje: Ennyi ideig kell megtartanod a planket, hogy lásd az eredményét

Egy kis segítség: nyugi, nem hosszú percekig!

Egy kis segítség: nyugi, nem hosszú percekig!

A plank lényege elég egyszerű: megtartod magad egy bizonyos ideig az alkarjaidra támaszkodva, így megdolgoztatod a törzsizmaidat, farizmaidat és a combhajlítóidat is. Az már óriási plusz pont, ha helyesen végre is tudod hajtani a gyakorlatot, azonban nem mindenki van azzal tisztában, pontosan mennyi ideig is kell kitartani.

A válasz nem annyira egyszerű. Dr. Albert Matheny, edző és táplálkozási szakértő szerint akár naponta is végezheted, ugyanakkor nem mindegy meddig csinálod: van, amikor elég 10 másodpercig tartani, máskor 1 percre is szükség lehet. Ennek oka, hogy a legfontosabb az, hogy szabályosan hajtsd végre.

Doug Sklar, személyi edző szerint érdemes kezdőként 3x ismételned és fokozatosan eljutnod 1 percig. Sklar hozzátette, hogy a rövidebb ideig kitartott plank is hatékony, éppen ezért érdemes 10 mp-es intervallokkal kezdeni (10 mp plank, 5-10 mp pihenő, 3-6-szor ismételve).

Egy percig tényleg nehéz megtartani az elején, viszont tény, hogy ez a legideálisabb intervallum, amíg érdemes plankelni. Ha ez már neked könnyen megy, nehezíthetsz rajta, ha pluszban befeszíted a hasizmaidat, a fenekedet, vagy a combjaidat.

Mindig ügyelj arra, hogy fokozatosan növeld a plank idejét, különben a hátad alsó része megsérülhet.

Ha te már profi vagy, válogass a következő variációkból:


A planket akár otthon is el tudod végezni, de íme néhány másik gyakorlat, amihez szintén nem kell elmenned a konditerembe:

Nézd meg a galériánkat> 4 kép
A legjobb edzésterv, amit akár a nappalidban is elvégezhetsz
Túlzásba viszed a mozgást? Az exorexia létező betegség, de a férfiak keveset beszélnek róla

Mutatjuk, mikor jelent már tényleg problémát az, ha elmész edzeni.

A hét táplálkozási tippje: pontosan ekkora adagot érdemes fogyasztani 8 népszerű ételből, hogy egészséges maradj

Ha odafigyelsz a táplálkozásodra, érdemes az adagokra is kicsit nagyobb hangsúlyt fektetni.

A jóganap az új pihenőnap

A kitartott pózok még a sérülésektől is megkímélnek.

4 szakálltípus, amit érdemes kipróbálnod! (Még akkor is, ha nem egyenletes az arcszőrzeted)

A férfiak szeretik az egyszerűséget mindenben, így a szakállak terén is.

Hallottál már a kávélisztről? Ez a legújabb szuperkaja!

A lisztről valószínűleg nem a koffein jut eszedbe. Nyugi, nem vagy egyedül. A kávéliszt viszont egyre népszerűbb, sokan pedig tápanyagokkal teli csodaként tekintenek rá. De tényleg annyira szuper, vagy csak felhájpolták?

A hét edzéstippje: érdemes minden egyes nap hasaznod, hogy lásd az edzés eredményét?

Ha nyárra már kockás hasat akarsz villantani, azért már jó korán el kell kezdeni dolgozni - például most.

A bicikli virágoztathatja fel a szexuális életedet

Egy kis tekerés és minden egyenesbe jön.

Nincs izomnövelés és erősödés túlterhelés nélkül - személyi edzőnk tanácsai a konditermi fejlődéshez

Ha besétálunk a terembe és körülnézünk, rengeteg embert látunk, aki edz. Különféle gyakorlatokat végeznek, gyakran erőlködnek és izzadnak, ezzel a kemény edzés látszatát keltve. Ha valaki nem jártas az edzésben, nem edz 4-5 éve, akkor tényleg csak keményen edző embereket lát.

3 jó okunk van arra, hogy elfelejtsd a kései vacsorát

Riasztó adatokkal szembesültek a szakemberek.

Rossz hír vegáknak: egy kutatás szerint sokkal kevesebb szexben van részük, mint a húsevőknek

Ha egy finom steak felér számodra egy orgazmussal, akkor van még egy jó hírünk: egy új kutatás szerint a húsevő emberek többször szexelnek, mint a vegetáriánus társaik.

Kettő az egyben: A szuperszett, ami a tricepszedet és a hasadat is megdolgoztatja

Milyen gyakran dolgoztatod meg a tricepszedet és a törzsizmaidat egyetlen gyakorlattal?

To-do list menti meg az álmatlan éjszakákat

Sosem volt még ilyen egyszerű az elalvás.

Gondoltad volna? A nyújtástól több mint 300%-kal nőhet az izomtömeged!

Ha az edzés végeztével szánsz időt a nyújtásra is, sokkal hamarabb elérheted a céljaidat!

A prosztatarák 3 gyakori tünete, amit sosem szabad figyelmen kívül hagynod

Ha korán észreveszed őket, sokkal nagyobb az esélyed a gyógyulásra.

10 perc, otthon, egyetlen eszközzel? Milyen edzés az ilyen? Életmentő!

Ezt csináld, ha a nagy hidegben nem tudod rászánni magad a futásra.

Szabadulj meg a manuális fogkefédtől és ruházz be egy elektromosba! Elmondjuk, miért

Lehet, hogy drágábbak, de sokkal több előnyük van, mint hinnéd!

Olvasd el ezeket is

MINDIG ARRA BIZTATUNK, HOGY ADJ BELE MINDENT, DE MOST ELÉG LESZ AZ 50 SZÁZALÉK

Csak 2685 Ft