A jó konditermek legfontosabb ismérvei - személyi edzőnk tippjei a választáshoz

Sokan keresnek meg azzal, hogy szeretnének otthon edzeni – van-e értelme? A válaszom mindig az, hogy a nem mozgásnál a mozgás mindig jobb. Ha otthon végez az ember saját testsúlyos erősítő gyakorlatokat, vagy esetleg beszerez néhány kézisúlyzót, azzal sokkal többet ér el, mint ha semmit nem csinálna, vagy csak mondjuk futna.

Sokan keresnek meg azzal, hogy szeretnének otthon edzeni – van-e értelme? A válaszom mindig az, hogy a nem mozgásnál a mozgás mindig jobb. Ha otthon végez az ember saját testsúlyos erősítő gyakorlatokat, vagy esetleg beszerez néhány kézisúlyzót, azzal sokkal többet ér el, mint ha semmit nem csinálna, vagy csak mondjuk futna.

Mindazonáltal az edzés olyan, mint az autószerelés: a kisebb hibákat ki lehet otthon javítani, de a nagy generálhoz szerelőműhely kell. A szerelőműhely edzés szerinti megfelelője a jól felszerelt konditerem.

Miért fontos a terem?

Ha az edzésre csak úgy tekintünk, mint elégetett kalóriatöbbletre, akkor gyakorlatilag mindegy, hogy mit csinálunk, csak minél többet mozogjunk. Viszont a megfelelően végzett súlyzós edzésnek számos további pozitív tulajdonsága is van, az elégetett kalóriák mellett. Ilyen például a fokozott GLUT4 kihelyeződés (az izomsejtek glükózfelvétele), a javuló inzulin érzékenység, a megnövekedett zsírmentes testtömeg és így tovább. Ahhoz, hogy megfelelően megterheljük az izmainkat gyakran még a kézisúlyzók sem elegek. A combfeszítőnk és -hajlítónk hatalmas erő kifejtésére képes – azzal, hogy otthon guggolunk 2 db 10 kilós súllyal, közel nem tudjuk úgy megterhelni, mint ha a teremben a nyakunkba kapjuk a 100 kg-t. Nem azt mondom, hogy nincs értelme otthon edzeni – azt mondom, hogy limitáltak az otthoni lehetőségek.

A teremben emellett kérhetünk segítséget, ha esetleg nem vagyunk benne biztosak, hogy valamit jól végzünk-e.

Igen, a terembe lemenni időbe telik, átöltözni, vissza, pénzt is kell fizetni, stb. – de ne felejtsük, aki az iskolához legközelebb lakik, mindig az késik el. Az otthoni edzéseket a legkönnyebb elbliccelni, kihagyni. Félúton a terem felé már nem fogsz visszafordulni. És egy kedvtelen edzés jobb, mint a nem edzés.

Végül, de nem utolsó sorban, motiváló is lehet, ha látjuk az embereket – olyanokat, akik hozzánk hasonlóan most kezdenek változtatni, olyanokat, akik már jó úton haladnak, vagy olyanokat, akik a fizikumukat fantasztikus szintre fejlesztették.

Szóval fontos a terem.

„Rendben, de annyi terem van, hogyan válasszak?”

Remek kérdés. Persze mindenkinek a neki megfelelőt kell megtalálnia – itt most csak a saját preferenciáimat fogom felsorolni.

Az emberek legyenek normálisak, kedvesek, a légkör legyen nyugodt, lehetőleg ne kelljen attól félned, hogy feltörik a szekrényed, hogy megkéselnek, mert rossz súlyzóhoz nyúltál, vagy beléd kötnek, mert nem vagy szimpatikus - bár ezek a dolgok evidenciának tűnnek, nem minden terem képes ezt a minimumot sem nyújtani.

Ha az ilyen emberi tényezők helyben vannak, akkor a legfontosabb a felszereltség. Én eredményorientált vagyok – akivel dolgozom, az eredményeket fog elérni és pont. Ehhez az kell, hogy az illető napról napra erősebb legyen. A megfelelő erőszint kialakításához nélkülözhetetlen kellő mennyiségű rúd, tárcsa és kézisúlyzó.

Lássunk néhány kérdést, mely alapján el lehet dönteni, hogy jó-e a terem vagy sem!

Hámy guggoló állvány és erőkeret van a teremben?

A testépítés, az erősödés, az izmosodás – minden a guggoló állványnál kezdődik. Kerek feneket akarnak a hölgyek? Guggoljanak! Baromi izmos és erős akarsz lenni? Guggolj! Szeretnéd a lehető legnagyobb tömeget építeni? Guggolj! Gyorsabb akarsz lenni? Guggolj! Robbanékonyabb? Guggolj! Minél több guggoló állvány és erőkeret van a teremben, annál jobb.

Van-e hely, ahol tudsz felhúzásokat végezni?

Minden erőgyakorlat királya a felhúzás. Ha összesen két gyakorlatot végezhetnél, akkor a guggolás és a felhúzás legyen az a kettő – és már le is fedted gyakorlatilag minden izmodat. Hatalmas súlyokat lehet megmozgatni, és az egyik legjobb izomtömeg-építő. Ha viszont azon kell aggódnod, hogy ha kicsúszik a kezedből, akkor összetöri a járólapot – nos, akkor keress egy másik termet.

Hány fekpad van?

A terembe járó emberek 80 %-a heti 3-5 alkalommal mell-bicepszet edz. Ha szeretnél fekvenyomni, jó, ha több pad is van, talán majd az egyikhez odaférsz. A minimum a 2, de inkább 3 legyen.

Hány normális, 20 kg-s rúd van?

A 20 kg-nál kisebb rudaknak megvan a maga helye – ezeket lehet használni, amíg nem megy a hagyományos, 20 kg-s rúddal a gyakorlat. A görbe, csálé, széteső rudak veszélyesek, nagyobb súlyok esetén komoly gondokat tudnak okozni. Például, ha a tárcsák nem tudnak a rúdtól külön forogni, akkor előfordulhat, hogy a 100-140 kg a mozgásodtól előregördül, ami azonnal felborítja a balance-t és már esel is (előre vagy hátra).

A kézisúlyzók hány kilóig mennek?

A rudak mellett nagyon fontos eszköz még a kézisúlyzó is. Ha csak 30-35 kilós kézisúlyzók vannak, akkor érdemes másik termet keresni, pláne ha férfi vagy, ugyanis azokat -ha jó az edződ- az első évben ki fogod nőni.

Egy jó terem ismérve nem az, hogy csillog-villog és van benne 100 féle gép (igaz, attól még, hogy egy terem új és van benne 100 féle gép lehet jó terem!).

A jó terem ismérve az, hogy lehet benne nehéz súlyos alapgyakorlatokat végezni, mégpedig kellően nagy súlyokkal.

Kép

ÁDÁM NORBERT

A sport mindig része volt az életemnek – néhány év úszást 16 év karate követett. A testépítéssel és a súlyzós edzéssel 7 éve ismerkedtem meg. Ekkor kezdtem el rendszeresen terembe járni és kutatni, hogy hogyan lehetnék jobb, hogyan tudnám átalakítani a külsőmet. A kezdeti lelkesedés idővel szenvedéllyé változott – az emberi test és teljesítmény tudománya iránti szenvedéllyé. Elvégeztem a Nemzetközi Testépítő és Fitness Szakszövetség Nemzetközi Szakedzői képzését, majd az egyetemi mester képzésem (végzettségem orvosi biotechnológus) alatt egyre jobban kikristályosodott bennem, hogy az edzés és a táplálkozástudomány mekkora befolyással van az egészségünkre, az életünkre és a sportolással elérhető eredményeinkre. A klienseimmel való közös munka során napról-napra meggyőződöm arról, hogy egészségünk, testünk és teljesítményünk tudatos formálásának eszköze – a megfelelő edzés és táplálkozás – a saját kezünkben van.

További információk: https://www.facebook.com/adamperformance/

Túlzásba viszed a mozgást? Az exorexia létező betegség, de a férfiak keveset beszélnek róla

Mutatjuk, mikor jelent már tényleg problémát az, ha elmész edzeni.

A hét táplálkozási tippje: pontosan ekkora adagot érdemes fogyasztani 8 népszerű ételből, hogy egészséges maradj

Ha odafigyelsz a táplálkozásodra, érdemes az adagokra is kicsit nagyobb hangsúlyt fektetni.

A jóganap az új pihenőnap

A kitartott pózok még a sérülésektől is megkímélnek.

4 szakálltípus, amit érdemes kipróbálnod! (Még akkor is, ha nem egyenletes az arcszőrzeted)

A férfiak szeretik az egyszerűséget mindenben, így a szakállak terén is.

Hallottál már a kávélisztről? Ez a legújabb szuperkaja!

A lisztről valószínűleg nem a koffein jut eszedbe. Nyugi, nem vagy egyedül. A kávéliszt viszont egyre népszerűbb, sokan pedig tápanyagokkal teli csodaként tekintenek rá. De tényleg annyira szuper, vagy csak felhájpolták?

A hét edzéstippje: érdemes minden egyes nap hasaznod, hogy lásd az edzés eredményét?

Ha nyárra már kockás hasat akarsz villantani, azért már jó korán el kell kezdeni dolgozni - például most.

A bicikli virágoztathatja fel a szexuális életedet

Egy kis tekerés és minden egyenesbe jön.

Nincs izomnövelés és erősödés túlterhelés nélkül - személyi edzőnk tanácsai a konditermi fejlődéshez

Ha besétálunk a terembe és körülnézünk, rengeteg embert látunk, aki edz. Különféle gyakorlatokat végeznek, gyakran erőlködnek és izzadnak, ezzel a kemény edzés látszatát keltve. Ha valaki nem jártas az edzésben, nem edz 4-5 éve, akkor tényleg csak keményen edző embereket lát.

3 jó okunk van arra, hogy elfelejtsd a kései vacsorát

Riasztó adatokkal szembesültek a szakemberek.

Rossz hír vegáknak: egy kutatás szerint sokkal kevesebb szexben van részük, mint a húsevőknek

Ha egy finom steak felér számodra egy orgazmussal, akkor van még egy jó hírünk: egy új kutatás szerint a húsevő emberek többször szexelnek, mint a vegetáriánus társaik.

Kettő az egyben: A szuperszett, ami a tricepszedet és a hasadat is megdolgoztatja

Milyen gyakran dolgoztatod meg a tricepszedet és a törzsizmaidat egyetlen gyakorlattal?

To-do list menti meg az álmatlan éjszakákat

Sosem volt még ilyen egyszerű az elalvás.

Gondoltad volna? A nyújtástól több mint 300%-kal nőhet az izomtömeged!

Ha az edzés végeztével szánsz időt a nyújtásra is, sokkal hamarabb elérheted a céljaidat!

A prosztatarák 3 gyakori tünete, amit sosem szabad figyelmen kívül hagynod

Ha korán észreveszed őket, sokkal nagyobb az esélyed a gyógyulásra.

10 perc, otthon, egyetlen eszközzel? Milyen edzés az ilyen? Életmentő!

Ezt csináld, ha a nagy hidegben nem tudod rászánni magad a futásra.

Szabadulj meg a manuális fogkefédtől és ruházz be egy elektromosba! Elmondjuk, miért

Lehet, hogy drágábbak, de sokkal több előnyük van, mint hinnéd!

Olvasd el ezeket is

MINDIG ARRA BIZTATUNK, HOGY ADJ BELE MINDENT, DE MOST ELÉG LESZ AZ 50 SZÁZALÉK

Csak 2685 Ft