A hét táplálkozási tippje: Mennyi zsírt, fehérjét és szénhidrátot kellene enned?

A hét táplálkozási tippje: Mennyi zsírt, fehérjét és szénhidrátot kellene enned?
Forrás: unsplash

Szakértők árulják el, hogyan kell kinéznie egy egészséges étrendnek.

Először a zsírtól féltunk, aztán a szénhidrátok váltak ellenséggé. De mi az igazság?

Egy új kutatás szerint nem a különböző tápanyagokkal, hanem azok arányával lehetnek problémák. A szakértők szerint ugyanis nem jó, ha valamiből túl sokat eszel és az sem, ha túl keveset - ennyire triviális a megoldás, amire viszont mégsem figyelünk kellően.

A kutatók 135.000 embert vizsgáltak, 18 különböző országból, 7 éven keresztül. Az érendjeikről és egészségükről kapott adatokat összehasonlították és arra jöttek rá, hogy akiknek a diétájuk 68 százalékát a szénhidrátok teszik ki, azok 28 százalékkal nagyobb eséllyel halnak meg.

A szénhidrátokat nem bontották külön típusokra, azonban korábbi tanulmányok szerint a finomított szénhidrátokkal van probléma, például a fehér kenyérrel és a cukorral. Azt is több kutatás igazolta, hogy a magas glikémiás indexű ételek fokozzák egyes krónikus betegségek kialakulásának kockázatát - például az elhízásét, cukorbetegségét. A cél tehát, hogy arra törekedj, összetett szénhidrátokat fogyassz. A zsírral is hasonló a helyzet, hiszen nem mindegy, hogy telített, vagy telítetlen zsírsavak találhatóak meg nagyobb arányban az étrendben - utóbbi az egészséges választás.

Milyen a makrotápanyagok megfelelő aránya?

A kulcs a mértékletesség. Ha kiveszel egy fontos makrotápanyagot az étrendedből, mással fogod pótolni - a zsírt például finomított szénhidrátokkal, ez pedig elhízáshoz és cukorbetegséghez is vezethet. Ennek ellenkezője is megtörténhet, ha nagyon magas zsírtartalmú és alacsony szénhidráttartalmú ételeket fogyasztasz - ez szintén egészségügyi problémákat okoz.

Mi a legjobb megoldás? Ha az étrended felét szénhidrátok, 30 százalékát fehérje és 20 százalékát zsír teszi ki. Ez könnyen fenntartható, ellát energiával és egészségesen is tart. Természetesen ha más céljaid vannak, például fogyni, vagy izmosodni szeretnél, érdemes 5-10 százalékkal növelned a fehérje mennyiségét, a többi tápanyagból pedig fogyassz ennyivel kevesebbet.


Válogass a következő alapanyagokból, amik hozzásegítenek ahhoz, hogy megfelelő mennyiségű proteint fogyassz!

Nézd meg a galériánkat> 6 kép
Ezekben a növényekben van a legtöbb fehérje, szóval ott a helyük a tányérodon
Tovább olvasok
A szaunázás 3 legnagyobb előnye

30 perces üldögélés sosem volt még ilyen hasznos.

Mutatjuk, hogyan óvhatod meg a herezacskódat

Szakember válaszol végre az égető altáji kérdésre.

Az ugrókötelezés 3 legnagyobb előnye

Ha türelmetlen természet vagy, ezt neked találták ki.

Ezért érdemes rendszeresen kimcsit fogyasztanod

Dél-Korea kincse nagyon jó hatással van a szervezetre.

Az 5 leggyakoribb buktató súlyzós edzés közben

Ne verd át magad, figyelj a helyes végrehajtásra!

Kőkemény kockahas - 3 tipp felüléshez

Így biztosan nem dolgozol hiába.

4 meglepő dolog, ami kellemetlen szájszagot eredményez

Ezekre figyelj, ha nem akarod megkeseríteni beszélgetőtársaid életét.

Ölben tartod a laptopod? A cerkád nem díjazza a dolgot

Chicagói szakemberek tették helyre egyszer s mindenkorra a kérdést.

Az edzésmentes élet károsabb, mint a dohányzás és a cukorbetegség

A tudomány ismét bebizonyította, hogy erősen ajánlott mozogni.

Meghan Markle nélkül nem is lehet igazán szexi a grillezés

Harry herceg szerelme nem is olyan rég a Men's Health felkérésére kacérkodott a kamerával.

Nem csoda, ha nem igazán kedveled az új konditermet

Meglepő kutatási eredményt közöltek a témával kapcsolatban a szakemberek.

4 tipp, hogy jéghideg időben is melegen tarthasd magad

Mutatjuk, hogy kerülheted el a fogsorgyilkos vacogást.

Most mégis pontosan mikor kell orvoshoz fordulnom a szexuális éhségem miatt?

Még ha makkegészséges vagy, akkor is megélhetsz mélypontokat.

Ultimate lifehack: így tisztítsd meg a szélvédődet, ha nincs jégkaparód

Nincs lehetetlen, ha épp van a táskádban egy üres ételhordó.

Így oldja meg az utazó gasztroblogger, hogy formában maradjon

Az #EatLikeJesse ultra népszerű bloggere elárulta az edzéstervét. Tartható!

Egy szezonban akár kétszer is influenzás lehetsz!

Tombol az influenzaszezon, egyre többen fordulnak orvoshoz magas lázza, végtagfájdalommal és a betegség többi tünetével. Azonban sokan abban a hitben élnek, hogy ha egy szezonban egyszer már elkapták az influenzát, akkor másodszor már nem kell megküzdeniük a betegséggel.

Eddz úgy, mint Thor! Megszereztük Chris Hemsworth edzésprogramját

Edzés- és táplálkozásbéli tanácsokért Hemsworth Zocóhoz, az edzőjéhez szokott fordulni. Íme Zocó példaedzése!

Most akkor én posztoljam, vagy te fogod? Sokkal komolyabb kérdés mint hinnénk!

A megosztás és a lájkolás könnyen tönkretehet egy kapcsolatot. Vagy épp összehozhat, megerősíthet, felépíthet. Így csináljátok!

Olvasd el ezeket is

4 LAPSZÁM MOST 3980 FT HELYETT CSAK 1980 FT

Csak 1980 Ft

Weboldalunkon cookie-kat használunk annak érdekében, hogy jobban megismerjük a felhasználói viselkedést és érdeklődést, valamint ezek segítségével személyre szabjuk és javítsuk a reklámokat. Weboldalunk használatával ezen feltételeket ön automatikusan elfogdja. További információkat az adatkezelési tájékoztatóban olvashat.
Megértettem