A hét táplálkozási tippje: Mennyi zsírt, fehérjét és szénhidrátot kellene enned?

Szakértők árulják el, hogyan kell kinéznie egy egészséges étrendnek.

Szakértők árulják el, hogyan kell kinéznie egy egészséges étrendnek.

Először a zsírtól féltunk, aztán a szénhidrátok váltak ellenséggé. De mi az igazság?

Egy új kutatás szerint nem a különböző tápanyagokkal, hanem azok arányával lehetnek problémák. A szakértők szerint ugyanis nem jó, ha valamiből túl sokat eszel és az sem, ha túl keveset - ennyire triviális a megoldás, amire viszont mégsem figyelünk kellően.

A kutatók 135.000 embert vizsgáltak, 18 különböző országból, 7 éven keresztül. Az érendjeikről és egészségükről kapott adatokat összehasonlították és arra jöttek rá, hogy akiknek a diétájuk 68 százalékát a szénhidrátok teszik ki, azok 28 százalékkal nagyobb eséllyel halnak meg.

A szénhidrátokat nem bontották külön típusokra, azonban korábbi tanulmányok szerint a finomított szénhidrátokkal van probléma, például a fehér kenyérrel és a cukorral. Azt is több kutatás igazolta, hogy a magas glikémiás indexű ételek fokozzák egyes krónikus betegségek kialakulásának kockázatát - például az elhízásét, cukorbetegségét. A cél tehát, hogy arra törekedj, összetett szénhidrátokat fogyassz. A zsírral is hasonló a helyzet, hiszen nem mindegy, hogy telített, vagy telítetlen zsírsavak találhatóak meg nagyobb arányban az étrendben - utóbbi az egészséges választás.

Milyen a makrotápanyagok megfelelő aránya?

A kulcs a mértékletesség. Ha kiveszel egy fontos makrotápanyagot az étrendedből, mással fogod pótolni - a zsírt például finomított szénhidrátokkal, ez pedig elhízáshoz és cukorbetegséghez is vezethet. Ennek ellenkezője is megtörténhet, ha nagyon magas zsírtartalmú és alacsony szénhidráttartalmú ételeket fogyasztasz - ez szintén egészségügyi problémákat okoz.

Mi a legjobb megoldás? Ha az étrended felét szénhidrátok, 30 százalékát fehérje és 20 százalékát zsír teszi ki. Ez könnyen fenntartható, ellát energiával és egészségesen is tart. Természetesen ha más céljaid vannak, például fogyni, vagy izmosodni szeretnél, érdemes 5-10 százalékkal növelned a fehérje mennyiségét, a többi tápanyagból pedig fogyassz ennyivel kevesebbet.


Válogass a következő alapanyagokból, amik hozzásegítenek ahhoz, hogy megfelelő mennyiségű proteint fogyassz!

Nézd meg a galériánkat> 6 kép
A hét táplálkozási tippje: ezekben a zöldségekben van a legtöbb fehérje, szóval ott a helyük a tányérodon
Túlzásba viszed a mozgást? Az exorexia létező betegség, de a férfiak keveset beszélnek róla

Mutatjuk, mikor jelent már tényleg problémát az, ha elmész edzeni.

A hét táplálkozási tippje: pontosan ekkora adagot érdemes fogyasztani 8 népszerű ételből, hogy egészséges maradj

Ha odafigyelsz a táplálkozásodra, érdemes az adagokra is kicsit nagyobb hangsúlyt fektetni.

A jóganap az új pihenőnap

A kitartott pózok még a sérülésektől is megkímélnek.

4 szakálltípus, amit érdemes kipróbálnod! (Még akkor is, ha nem egyenletes az arcszőrzeted)

A férfiak szeretik az egyszerűséget mindenben, így a szakállak terén is.

Hallottál már a kávélisztről? Ez a legújabb szuperkaja!

A lisztről valószínűleg nem a koffein jut eszedbe. Nyugi, nem vagy egyedül. A kávéliszt viszont egyre népszerűbb, sokan pedig tápanyagokkal teli csodaként tekintenek rá. De tényleg annyira szuper, vagy csak felhájpolták?

A hét edzéstippje: érdemes minden egyes nap hasaznod, hogy lásd az edzés eredményét?

Ha nyárra már kockás hasat akarsz villantani, azért már jó korán el kell kezdeni dolgozni - például most.

A bicikli virágoztathatja fel a szexuális életedet

Egy kis tekerés és minden egyenesbe jön.

Nincs izomnövelés és erősödés túlterhelés nélkül - személyi edzőnk tanácsai a konditermi fejlődéshez

Ha besétálunk a terembe és körülnézünk, rengeteg embert látunk, aki edz. Különféle gyakorlatokat végeznek, gyakran erőlködnek és izzadnak, ezzel a kemény edzés látszatát keltve. Ha valaki nem jártas az edzésben, nem edz 4-5 éve, akkor tényleg csak keményen edző embereket lát.

3 jó okunk van arra, hogy elfelejtsd a kései vacsorát

Riasztó adatokkal szembesültek a szakemberek.

Rossz hír vegáknak: egy kutatás szerint sokkal kevesebb szexben van részük, mint a húsevőknek

Ha egy finom steak felér számodra egy orgazmussal, akkor van még egy jó hírünk: egy új kutatás szerint a húsevő emberek többször szexelnek, mint a vegetáriánus társaik.

Kettő az egyben: A szuperszett, ami a tricepszedet és a hasadat is megdolgoztatja

Milyen gyakran dolgoztatod meg a tricepszedet és a törzsizmaidat egyetlen gyakorlattal?

To-do list menti meg az álmatlan éjszakákat

Sosem volt még ilyen egyszerű az elalvás.

Gondoltad volna? A nyújtástól több mint 300%-kal nőhet az izomtömeged!

Ha az edzés végeztével szánsz időt a nyújtásra is, sokkal hamarabb elérheted a céljaidat!

A prosztatarák 3 gyakori tünete, amit sosem szabad figyelmen kívül hagynod

Ha korán észreveszed őket, sokkal nagyobb az esélyed a gyógyulásra.

10 perc, otthon, egyetlen eszközzel? Milyen edzés az ilyen? Életmentő!

Ezt csináld, ha a nagy hidegben nem tudod rászánni magad a futásra.

Szabadulj meg a manuális fogkefédtől és ruházz be egy elektromosba! Elmondjuk, miért

Lehet, hogy drágábbak, de sokkal több előnyük van, mint hinnéd!

Olvasd el ezeket is

MINDIG ARRA BIZTATUNK, HOGY ADJ BELE MINDENT, DE MOST ELÉG LESZ AZ 50 SZÁZALÉK

Csak 2685 Ft