Mit jelez, ha felriadsz az álmodból és nem tudsz beszélni, sem megmozdulni?

Elég ijesztő lehet!

Elég ijesztő lehet!

Az alvási paralízis létező probléma. Általában akkor jön elő, amikor az agy és a test nincs összhangban.

Alvás közben a tested úgy készül fel a REM-re, hogy „kikapcsolja” az izmaidat, hogy ne tegyél kárt magadban. Ha az agyad viszont éber marad a gyors szemmozgásos szakaszban, a tested pedig nem, menáltisan felébredsz még azelőtt, hogy az izmaid is újra aktivizálódnának. Tudatodnál leszel, de nem tudod követni az agyad utasításait. Ez néha akár több percig is eltarthat, az alvási paralízis során pedig sem mozogni, sem beszélni nem tudsz. Közben fizikai és hangi hallucinációk is jelentkezhetnek.

Ilyenkor a legtöbben megijednek, pedig ez nem komoly probléma.

Egy kutatás úgy saccolta, hogy a világ népességének 8 százaléka találkozott már ezzel a jelenséggel. Leggyakrabban felnőtteknél és fiatal felnőtteknél jelentkezik a probléma, mert nekik a legkaotikusabbak az alvási szokásaik.

Kialakulásában a stressz és szorongás is szerepet játszik, de kutatók szerint akkor is lehetséges elérni ezt az állapotot, ha sokat olvasol róla.

Ha te is találkoznál vele, akkor a legapróbb mozdulat is segíthet abban, hogy újra teljesen ébren legyél, például mozdítsd meg a lábujjadat, vagy az öklödet próbáld meg összeszorítani.


Olvasnál még a témában?

Nézd meg a galériánkat> 5 kép
5 étel a pihentető alvásért
Itt a bizonyíték arra, hogy a legtöbb férfinak jobban bejönnek a szőke nők

Egy új kutatásból az is kiderül, miért szavaz több férfi a szőkékre.

Ha erre a kis izomcsoportra is szánsz időt, sokkal többet emelhetsz!

Nem csak a fogásodat érdemes ám erősíteni ahhoz, hogy látványosabb eredményeket érj el a teremben!

5 jel, hogy dehidratált vagy, aminek semmi köze a szomjúsághoz

Ha szomjas vagy, akkor már késő, mert dehidratálttá vált a szervezeted - állítják sokan. De nem csak az italok utáni vágyakozás utalhat arra, hogy a tested szomjazik!

A 6 leggyakoribb hiba húzódzkodás közben

Így csináld, ha fejlődni akarsz.

Túlzásba viszed a mozgást? Az exorexia létező betegség, de a férfiak keveset beszélnek róla

Mutatjuk, mikor jelent már tényleg problémát az, ha elmész edzeni.

A hét táplálkozási tippje: pontosan ekkora adagot érdemes fogyasztani 8 népszerű ételből, hogy egészséges maradj

Ha odafigyelsz a táplálkozásodra, érdemes az adagokra is kicsit nagyobb hangsúlyt fektetni.

A jóganap az új pihenőnap

A kitartott pózok még a sérülésektől is megkímélnek.

4 szakálltípus, amit érdemes kipróbálnod! (Még akkor is, ha nem egyenletes az arcszőrzeted)

A férfiak szeretik az egyszerűséget mindenben, így a szakállak terén is.

Hallottál már a kávélisztről? Ez a legújabb szuperkaja!

A lisztről valószínűleg nem a koffein jut eszedbe. Nyugi, nem vagy egyedül. A kávéliszt viszont egyre népszerűbb, sokan pedig tápanyagokkal teli csodaként tekintenek rá. De tényleg annyira szuper, vagy csak felhájpolták?

A hét edzéstippje: érdemes minden egyes nap hasaznod, hogy lásd az edzés eredményét?

Ha nyárra már kockás hasat akarsz villantani, azért már jó korán el kell kezdeni dolgozni - például most.

A bicikli virágoztathatja fel a szexuális életedet

Egy kis tekerés és minden egyenesbe jön.

Nincs izomnövelés és erősödés túlterhelés nélkül - személyi edzőnk tanácsai a konditermi fejlődéshez

Ha besétálunk a terembe és körülnézünk, rengeteg embert látunk, aki edz. Különféle gyakorlatokat végeznek, gyakran erőlködnek és izzadnak, ezzel a kemény edzés látszatát keltve. Ha valaki nem jártas az edzésben, nem edz 4-5 éve, akkor tényleg csak keményen edző embereket lát.

3 jó okunk van arra, hogy elfelejtsd a kései vacsorát

Riasztó adatokkal szembesültek a szakemberek.

Rossz hír vegáknak: egy kutatás szerint sokkal kevesebb szexben van részük, mint a húsevőknek

Ha egy finom steak felér számodra egy orgazmussal, akkor van még egy jó hírünk: egy új kutatás szerint a húsevő emberek többször szexelnek, mint a vegetáriánus társaik.

Kettő az egyben: A szuperszett, ami a tricepszedet és a hasadat is megdolgoztatja

Milyen gyakran dolgoztatod meg a tricepszedet és a törzsizmaidat egyetlen gyakorlattal?

To-do list menti meg az álmatlan éjszakákat

Sosem volt még ilyen egyszerű az elalvás.

Gondoltad volna? A nyújtástól több mint 300%-kal nőhet az izomtömeged!

Ha az edzés végeztével szánsz időt a nyújtásra is, sokkal hamarabb elérheted a céljaidat!

Olvasd el ezeket is

MINDIG ARRA BIZTATUNK, HOGY ADJ BELE MINDENT, DE MOST ELÉG LESZ AZ 50 SZÁZALÉK

Csak 2685 Ft