Tanulj a vikingektől az élet minden területén!

Lehet, hogy nem a civilizáció jut eszedbe a kilencedik századi harcos északi férfiakról, pedig az élet minden területén tanulhatsz tőlük.

Lehet, hogy nem a civilizáció jut eszedbe a kilencedik századi harcos északi férfiakról, pedig az élet minden területén tanulhatsz tőlük.

Az egészséges életmód, a táplálkozás, a vezetési képességek, a bátorság, sőt, a társas kapcsolatok terén is jó meglátásaik voltak. A Men’s Health új számából többek között megtudhatod, hogyan nézz ki úgy, mint Thor, mit egyél, hogy bírd a kiképzést, hogy vágj bele az ismeretlenbe, és miként légy jó társ és barát.

Legyél te is berserker!

A viking elit alakulat, a berserkerek (medveingeseknek) a legfürgébb, legképzettebb harcosokból állt össze, páncélzat helyett többnyire keményített bőrruhákban küzdöttek (innen a nevük). A harcosnak a combtól vállig terjedő területen kellett erősnek lenniük, így a berserker edzésprogram a lábat, a csípőt és a törzset dolgoztatja meg.

Íme, egy tipp, hogyan válj te is viking harcossá: ragadj meg két nehéz kézi súlyzót vagy kettlebellt feszesen tartva a markod és a törzsed, és gyorsan, hajlított térddel, aprókat lépve, ’farmerjárásban’ cipeld, mintha csak két szatyrot vinnél a kezedben. Edzés közben az időt nézd, ne a távolságot: négy 60 mp-es menetet végezz, majd pihenj egy-egy percet, és fokozatosan juss el a 32 kg-os súlyokhoz. Fontos, hogy az edzések végén csináld ezt a gyakorlatot, máskülönben túlerőltetheted az alkarod.

Egyél úgy, mint egy viking!

A kondíciófejlesztés mellett a megfelelő étrend is rendkívül fontos a vikingeknél, hiszen az erőnlét mit sem ér megfelelő táplálkozás nélkül. Nem kell napi öt doboz rizs + csirke kombót betolnod ahhoz, hogy látszódjon rajtad az edzés, elég, ha odafigyelsz arra, hogy hetente legalább háromszor egyél baromfit vagy halat. Ha mégis vörös húshoz kapnál kedvet, válassz vadhúst, például szarvast. A fehérje adagodat biztosítsd sajt vagy natúr joghurt formájában, ugyanis a fehérje és a zsír keveréke táplálja az izmokat és csillapítja az éhséget. A búza finomlisztet pedig cseréld teljes kiőrlésű gabonára, különösen zabra, rozsra vagy árpára. Mindennapos célkitűzésként pedig egyél több idénygyümölcsöt, zöldséget, különösen bogyókat, leveles és gyökérzöldséget, hüvelyeseket.

Kezeld úgy a kapcsolataidat, mint egy viking

Dr. Thomas Joiner, a Floridai Állami Egyetem pszichológiaprofesszora szerint a szoros barátságok az egészség fontos mutatói. Őseink hozzászoktak a közelséghez, ahhoz, hogy megérintsék egymást, egymás szemébe nézzenek, egymás mellett harcoljanak, így a társas kapcsolatok ápolása a mindennapi élet szerves részévé vált. A ma embere a közösségi média miatt már gyakran csak online ápolja kapcsolatait, pedig kutatások kiderítették, hogy a szoros társas kapcsolatokat az életben maradás két-háromszor erősebb mutatójaként azonosította, mint az étrendet, a testmozgást vagy például a dohányzásról való leszokást.

További érdekességeket találsz az ősi skandináv kultúráról az új számunkban, melyben a History Channelen futó Vikingek című sorozat főszereplői mesélnek első kézből a berserker edzésprogramról, viking életmódról és még sok másról.

Nagy, de nem erős - lehetséges?

Azt gondolom, aki konditeremben dolgozik edzőként, már minimum egyszer az életében (de inkább havi egyszer) találkozott olyan srácokkal, akik közlik, hogy ők nem akarnak nagyok lenni, csak erősek.

A vibráló karkötő, ami 30 másodperc alatt leszámol a stresszel

A TouchPoints hadat üzen a konstans idegeskedésnek.

A Szikla mutat 6 gyakorlatot, amiktől te is izmos lehetsz! Lesd el őket!

Dwayne Johsnon nagyon sok embert inspirál már csak a kinézetével is.

Kész, vége! Ennél jobb Tinderes profilkép nem létezik!

Mindenki tanulhat egyet s mást ettől a férfitól!

Olvasd el ezeket is
Előfizetés

Előfizetek

Itt a hatos csomag, hat lapszám, most fél áron!

Csak 2685 Ft