5 tipp - tedd ezt a vállalkozásod beindítása előtt

Mielőtt vállalkozást indítanál, érdemes alaposan átgondolni néhány dolgot. Az nem elég, hogy kitalálod, mivel szeretnél foglalkozni, fontos, hogy azt is eldöntsd, kik a potenciális vevőid és hogyan valósítod meg a szolgáltatást/eladást.

Mielőtt vállalkozást indítanál, érdemes alaposan átgondolni néhány dolgot. Az nem elég, hogy kitalálod, mivel szeretnél foglalkozni, fontos, hogy azt is eldöntsd, kik a potenciális vevőid és hogyan valósítod meg a szolgáltatást/eladást.

1. Sokan azért buknak el, mert nem teszik fel maguknak az egyik legalapvetőbb kérdést: ezt vajon mások is megvennék? Vegyük például a tabletet: az emberek azonnal ráharaptak, mert sok igényt kielégít, és kitöltötte az okostelefon és a számítógép közti rést. Az is fontos, hogy a termék vagy szolgáltatás kezdetben a lehető legegyszerűbb legyen, mert minél komplikáltabb, annál nagyobb az elbukás veszélye. Próbálj meg potenciális vásárlókkal beszélni, és megtudni, vajon tényleg eladható-e az ötleted.

2. Még a vállalkozás megalapítása előtt érdemes felbecsülnöd, mennyi lesz a várható bevétel és persze a felmerülő költségekkel sem árt számolni. Ezek lehetnek egyszeri, folyamatos és váratlan kiadások. Egyszeri kiadás lehet a cégalapítás költsége, honlapkészítés, jármű vásárlása, gép beszerzése vagy a kaució. Folyamatos kiadás például egyes adók megfizetése, az alkalmazotti bér és járulék, valamint az ingatlan bérleti díja és rezsiköltsége. Gyártás vagy irodai munka során az elhasznált anyagokat és eszközöket általában pótolni kell, szükség lehet időszakos hirdetések/reklámok finanszírozására, valamint egy autó szervizelése is okozhat váratlan kiadást.

3. Versenytárs-elemzés! Fontos tudnod azt, hogy a leendő vállakozásod a piacon hol fog elhelyezkedni. Szinte biztos, hogy a vevők egy része más ügyfélkörökből fog hozzád kerülni, ezért is kell körültekintőnek lenned. Az aktuális piaci árakat többféle módon is felmérheted: a legegyszerűbb, ha az internet segítségével a termék vagy szolgáltatás (gyakran változó) árával képbe kerülsz. Ezen kívül a legjobb módszer az ajánlatkérés! Ebből megtudhatod, hogy egyes versenytársak milyen konkrét terméket vagy kiegészítő szolgáltatást nyújtanak és milyen árakon teszik mindezt. Így már azt is láthatod, hogy kinek mi lehet az erőssége, illetve gyengesége.

Olvasd el ezt is!

4. Ha a céljaid már tiszták, a lehetőségeket és kockázatokat felmérted és az elérhető tőkét is meghatároztad, jöhet a következő lépés, vagyis kiválasztani a számodra legmegfelelőbb vállalkozási formát.

5. Csak a felmérések után érdemes nekiállnod a vállalkozás létrehozásának, ha minden szükséges feltétel adott. Pontosan tudod, mi a különbség a Bt, a Kkt, a Kft és a Zrt között? Ha nem, akkor keress fel egy szakembert, aki tudja! Ha másért nem is, de adózási szempontból nagyon fontos átgondolnod, milyen vállalattípust választasz, tehát konzultálj egy szakértővel, hogy a legjobbat tudd kihozni a helyzetedből.

A Meches cégcsoport segítséget nyújt minden olyan témában, ami egy vállalkozás beindításához köthető: a cégalapítás, könyvelés, könyvvizsgálat, pályázatírás és menedzsment, hitelezés, faktorálás valamint jogi és nem jogi képviselet mellett akár az adóbevallásoddal kapcsolatban is felkeresheted őket.

Nagy, de nem erős - lehetséges?

Azt gondolom, aki konditeremben dolgozik edzőként, már minimum egyszer az életében (de inkább havi egyszer) találkozott olyan srácokkal, akik közlik, hogy ők nem akarnak nagyok lenni, csak erősek.

A vibráló karkötő, ami 30 másodperc alatt leszámol a stresszel

A TouchPoints hadat üzen a konstans idegeskedésnek.

A Szikla mutat 6 gyakorlatot, amiktől te is izmos lehetsz! Lesd el őket!

Dwayne Johsnon nagyon sok embert inspirál már csak a kinézetével is.

Kész, vége! Ennél jobb Tinderes profilkép nem létezik!

Mindenki tanulhat egyet s mást ettől a férfitól!

Olvasd el ezeket is
Előfizetés

Előfizetek

Itt a hatos csomag, hat lapszám, most fél áron!

Csak 2685 Ft