Arccal a völgy felé – 1. rész

Mindig is vonzott, idén belevágtam, megtanulok snowboardozni. Íme a tapasztalatok, esésszámlálóval.

Mindig is vonzott, idén belevágtam, megtanulok snowboardozni. Íme a tapasztalatok, esésszámlálóval.

A legfrissebb Men’s Healthben összeszedtem pár alapinfót, hogy mi kell ahhoz, hogy elkezd a snowboardozást, vagy ha már elkezdted, akkor hová érdemes menni az idei szezonban. A weben viszont van hely arra, hogy folyamatosan beszámoljak a fejlődésről, illetve hogy mikor értem el Travis Rice szintjére… ha létezik majd még akkor internet.

Basics

Ami kezdésnek kellett hozzá, hogy találjak itthon egy műanyagpályás sulit, ami közel van és jófejek. A Fogarasi Síiskola lett a random választás eredménye és nem csalódtam. Felhívtam, odamentem, beszélgettem, majd beszereztem pár alap dolgot, amit Zsuzsi, az oktatóm javasolt:

Kép

A deszkát, kötést, bakancsot addig érdemes bérelni, amíg ki nem derül, hogy valóban a te sportod e a snowboard. Aztán majd lehet bele önteni szépen a pénzt, ha már behúzott. Félek, hogy így lesz.

Első órák

Eddig három órán vagyok túl, egészen alakul a mozgás. Zsuzsi szerint 10-15 óra kell ahhoz, hogy már úgy tűnjön a mozgásunk, mint aki snowboardozik. Amiért érdemes oktatóval kezdeni, az az, hogy elkerüljük az olyan rémtörténeteket, amiket én a környezetemből kaptam törött segg- és csuklócsontokról, sohatöbbésnowboard mondatokkal kísérve.

Az első órám ugyanis úgy kezdődött, hogy a kellő bemelegítés után fél óráig csak estünk. Persze szándékosan, hasra, hátra. Van pár kifejezetten logikus trükk (ami eddig eszembe se jutott), amivel elkerülhetjük a sérüléseket. És tényleg működik, ezentúl az utcán is mindig így fogok elesni.

Roller és roló

Az első mozgás, ami már deszkával történik, a rollerezés. Ezt pont úgy kell elképzelni, elől lévő láb becsatolva és lököd magad. Egyszerűnek tűnik, de nem az, ugyanis a deszka megy össze-vissza. Itt már használni kell az egyensúlyérzékedet, amiből ha esetleg nincs elég, akkor egyszerű gyakorlatokkal fejleszthető. Ha ez megvan, jöhet a roló, amihez már kell a hegy. Sarok és lábujjélen egyaránt megtanulsz learaszolni a hegyről úgy, hogy a deszkád az esésvonalra merőleges. Itt már kell a balansz, a nagy esések abból jönnek össze, ha a völgy felé lévő él leakad. Nincs is jobb annál, mint hanyattesni egy méter mély gödörbe.

Kép

Falevelezés

Nem pont ugyanaz, mint amikor gyerekként száraz leveleket ragasztottál egy füzetbe. Ez a mozgás már alkalmas arra, hogy a pálya szélétől széléig lecsúszkálj a hegyről, anélkül, hogy élt váltanál a kanyarokban. Végig a deszka síkjában maradva, az elől lévő lábadra tolt súllyal indítod meg a deszkát, majd hozod egyenesbe azzal, hogy visszateszed középre a súlypontod. Nintendo Wii balanceboard mesterek előnyben. Itt már olyan érzésed lesz, mint akinek van valami köze a snowboardozáshoz és alig várod az első girlandozós órát, ami már kanyarszerűen hangzik.

Egyelőre itt tartok, nagyon bírom a sportot már most. És mentáltréningnek sem utolsó, amióta elkezdtem hardcore-t hallgatok és érezhetően lazább lettem. Lehet, hogy ez már a ma annyira divatos komfortzóna határa.

Esésszámláló:
Sérülés nélkül: 47
Sérüléssel: 0

A felszerelés biztosításáért külön köszönet a www.store13.hu-nak, az oktatásért Zsuzsinak és a www.fogarasisiiskola.hu-nak.

A háziállatod komoly veszélyt jelenthet a szexuális életedre

Egy belga srác a saját bőrén tapasztalta meg ezt.

Jó hírünk van: a tejcsoki is jót tesz az egészségednek!

Ha odafigyelsz arra, hogy egészségesen táplálkozz, akkor valószínűleg a csoki nem található meg az étrendedben.

Így készült Cedric McMillan a Mr. Olympiára

Múlt héten rendezték meg Las Vegasban a világ legrangosabb testépítő és fitnesz versenyét, az Olympia Weekend-et, ahol az idei Arnold Classic győztese, Cedric McMillan is indult.

Kiderült végre, miért sírunk, ha nem megy a csapatnak

Ne rejtegesd a könnyeidet, az evolúció nem tűr ellentmondást.

Olvasd el ezeket is

Segítünk az első lépésben: 50%-os kedvezménnyel fizethetsz elő!

Csak 2685 Ft