Miért nem érted el az újévi fogadalmad?

Azt hiszem, a statisztikákat mindenki ismeri: január 15-ig az emberek 95 % megszegi az újévi fogadalmát. Az mindössze kettő hét. Kettő hét elég az emberek 95 %-nak arra, hogy amiről december 31-én meg volt győződve, hogy neki fontos hirtelen lényegtelenné váljon.

Azt hiszem, a statisztikákat mindenki ismeri: január 15-ig az emberek 95 % megszegi az újévi fogadalmát. Az mindössze kettő hét. Kettő hét elég az emberek 95 %-nak arra, hogy amiről december 31-én meg volt győződve, hogy neki fontos hirtelen lényegtelenné váljon.

Olvasd el ezt is!

Persze, amint megszeged, jön a bűntudat. Ha szegted már meg a fogadalmad, akkor tudod, miről beszélek – igyekszel úgy tenni, mintha sose fogadtál volna meg semmit, ha a barátaid nem kérdezik, örülsz, ha rákérdeznek, akkor sunnyogsz vagy másra fogod.

Nyilván nem én fogom megoldani az emberi kitartás problémáját. Nem én fogom megmondani az egyetlen dolgot ami miatt nem tartod be amit megfogadtál. Én csak azt tudom elmondani, amit az edzettjeimnek is elszoktam.

Kezdjük az elején: mik voltak a leggyakoribb új évi fogadalmak 2017-ben?

  1. Fogyás
  2. Személyiség fejlődés
  3. Jobb anyagi döntések
  4. Dohányzásról leszokni
  5. Több izgalmas dolgot tenni
  6. Több időt tölteni a családdal
  7. Többet edzeni.

Fogyás, több edzés – a klienseim mind ezekkel a célokkal jönnek. Azt gondolom, hogy a fogyás, a több edzés és a dohányzásról leszokás nem épp a legbonyolultabb célok. Nem azt mondtam, hogy könnyű – azt mondtam, hogy nem bonyolult. A cigit ki kell dobni és nem venni többet – bonyolult? Nem. Nehéz? Biztos. Az edzés bonyolult? Nem. Nehéz heti 2-3-4 alkalommal lemenni? Igen. Egyszerű, de nehéz.

Ha eljössz hozzám edzeni, akkor csinálok neked egy edzéstervet és egy étrendet. Az étrendet személyesen is átbeszéljük. Az átbeszélés közben jönnek az „igen, igen,….,de” típusú mondatok. Én a „de”-nél szoktam közbevágni. Elmondom, hogy nincs „de”. Nem érdekel mi az, nincs. Ha allergiád van, nem kell megenni. Ha intoleranciád van, nem kell megenni. Ha valamit nem szeretsz, nem kell megenni. Minden más kifogás érvénytelen.

Ilyenkor elég kegyetlen szoktam lenni – bármilyen kifogás következik (mert a fentiek ellenére elkezded mondani), meghallgatom és szétszedem:

-„Nem tudom megoldani a kaját napközben.”

-Miért?

-„Mert nincs olyan étterem.”

- Akkor nem „nem tudod”, csak nem akarod. Vidd magaddal. Nem tudod magaddal vinni az ételt? Miért, nincs dobozod? Vegyél. Nem tudod cipelni? Miért, nem bírod el? Ja, hogy elbírod, csak macera? Akkor tudod Te, csak nem akarod.

Ennek az egésznek egyetlen lényege van: realizálni, hogy minden a Te döntésed. Próbálod másra/másokra fogni, mert sokkal könnyebb mást okolni, mint elfogadni a saját felelősségedet – hogy Te döntesz. Az életedet pedig a döntéseid pillanatában alakítod. Ha jobb döntéseket hozol, jobb életed és jobb eredményeid lesznek. Te döntöd el, hogy főzöl-e este, összekészíted-e este a másnapit, hogy reggel csak ki kelljen venni a hűtőből. Te döntesz.

Mi tehát a kulcs? A felelősség. Vállalni a felelősséget. Mindig lehet mindenre és mindenkire fogni. Az igazság viszont az, hogy csak rajtad múlik. Senki máson. Amikor „Le akarsz fogyni, de nem bírod ki csoki nélkül” vagy „Le akarsz szokni, de a haverok mindig rád tukmálják”, akkor kiadod a felelősséget és a döntéshozatal jogát a kezedből. Áldozat leszel, akit sajnálni kell.

Tudom, rohadt fájdalmas azt mondani, hogy „azért nem fogytam le, mert puhány voltam és nem tartottam a diétát, nem edzettem”. Sokkal könnyebb a munkára, a gyerekre, másokra fogni – de nem az ő felelősségük.

Tudom, hogy nagyon ijesztő a pillanat, amikor rájössz: az egész a Te felelősséged. Viszont legalább annyira felszabadító is – ha a Te felelősséged, akkor Te tudsz rajta változtatni.

Nem vagy áldozat.

(P.S.: hála égnek nem csak a januárban kezdődő edzés programok és étrendek a hatásosak, úgyhogy ha megszegted a fogadalmad, akkor irány a terem és kezd elölről.)


Kép

ÁDÁM NORBERT

A sport mindig része volt az életemnek – néhány év úszást 16 év karate követett. A testépítéssel és a súlyzós edzéssel 7 éve ismerkedtem meg. Ekkor kezdtem el rendszeresen terembe járni és kutatni, hogy hogyan lehetnék jobb, hogyan tudnám átalakítani a külsőmet. A kezdeti lelkesedés idővel szenvedéllyé változott – az emberi test és teljesítmény tudománya iránti szenvedéllyé. Elvégeztem a Nemzetközi Testépítő és Fitness Szakszövetség Nemzetközi Szakedzői képzését, majd az egyetemi mester képzésem (végzettségem orvosi biotechnológus) alatt egyre jobban kikristályosodott bennem, hogy az edzés és a táplálkozástudomány mekkora befolyással van az egészségünkre, az életünkre és a sportolással elérhető eredményeinkre. A klienseimmel való közös munka során napról-napra meggyőződöm arról, hogy egészségünk, testünk és teljesítményünk tudatos formálásának eszköze – a megfelelő edzés és táplálkozás – a saját kezünkben van.

További információk: https://www.facebook.com/adamperformance/

Melledzés a dohányzás káros hatásai ellen

Az erős mellizmok megkímélhetnek a tüdőbetegségektől, ezért vegyél egy nagy levegőt és irány a terem!

A legfontosabb dolgok, amikre szabadtéri edzéshez szükséged lehet

Végre itt a jó idő, ha kicsit alábbhagy a kánikula, mehetsz is a szabadba edzeni!

Megjelent a Men’s Health! 6 ok, amiért érdemes beszerezned!

Az új magazinból igazi nagyágyúktól tanulhatsz: Jason Statham edzéstrükkjeivel, a Trónok harcából ismert Hegy életvezetési tanácsaival és 70-en túli testépítők tippjeivel is megismerkedhetsz!

A férfi, aki vállalta a tesztoszteronterápiát a pénisznövelésért

Fordulj orvoshoz, ha libidócsökkenést észlelsz.

Olvasd el ezeket is
Előfizetés

Előfizetek

Itt a hatos csomag, hat lapszám, most fél áron!

Csak 2685 Ft