Ajjajj...ez a népszerű szokás annyira veszélyes a közlekedésre, mint az ittas vezetés

Reméljük, hogy ittasan soha nem ülsz be a volán mögé. De van egy másik dolog, ami legalább annyira rizikós, mint piásan vezetni.

Reméljük, hogy ittasan soha nem ülsz be a volán mögé. De van egy másik dolog, ami legalább annyira rizikós, mint piásan vezetni.

Mi ez? Az alváshiány. Egy kutatás szerint ugyanis a kevés alvással sofőrködés pontosan annyira veszélyes, mint az ittas vezetés.

A kutatásban több mint 7000 korábbi balesetet vizsgálták és összegyűjtötték a sofőrök alvására vonatkozó adatokat is. A szakértők rájöttek, hogy az 5-6 órát alvók majdnem dupla akkora eséllyel törték össze magukat, mint azok, akik legalább 7 órát aludtak.

Van rosszabb is. Akik 4 óránál is kevesebbet pihentek, 12-szer nagyobb eséllyel okoztak balesetet - ez 0.12-0.15 véralkoholszintnek megfelelő.

És persze akkor is gond lehet, ha a megszokottnál 2-3 órával kevesebbet alszol, hiszen ilyenkor is romlanak a reflexeid, nem tudsz annyira figyelni és gyorsan reagálni veszély esetén. Minél kevesebbet alszol, annál rosszabbul teljesítesz a kormány mögött.

Mi a teendő, ha fáradtan vezetsz?

  • Tarts pihenőt, mert akár 20 perc alvás is sokat dobhat a teljesítményeden!
  • Ha minden kötél szakad, hívj egy taxit és menj azzal!
  • Ha felébredtél, igyál egy kávét, vagy valamilyen koffeines italt.
  • Ha valaki van veled az autóban, beszélgess vele és álljatok meg legalább 2 óránként.
A 6 legjobb kettlebelles zsírégető gyakorlat

Pörgesd fel a metabolizmusod ezekkel a gyakorlatokkal!

Van 4 okunk, hogy lecseréld végre a párnádat

Az egészségre is káros lehet a régóta őrzött kedvenc.

Gondoltad volna, hogy a DNS-lánc 90%-a teljesen felesleges?

Ha lenne célja, már valószínűleg nem élnénk.

Olvasd el ezeket is
Előfizetés

Előfizetek

Itt a hatos csomag, hat lapszám, most fél áron!

Csak 2685 Ft