Bor, mámor, Burgenland - Ahol igazi wow élmény vár rád!

Burgenlandról a Fertő-tóra, Haydn-re vagy a kismartoni Esterházy-kastélyra asszociálunk, és jól is tesszük, leszámítva, hogy ez a tartomány ennél még sokkal több kincset rejt: a mesebeli táj, a különleges természeti adottságok, a helyi ételkülönlegességek, sőt a burgenlandiak végtelen segítőkészsége éppúgy jellemzik a vidéket.

Jó pár éve túrázom már, számos extrém helyszínen, izgalmas terepen és egzotikus országban jártam, így őszintén megvallva, Burgenland első blikkre nem feltétlenül szerepelt a biciklitúrás bakancslistámon. Hatalmasat tévedtem. A Fertő-tó körül már az első km-t letekerve rádöbbenek: a vágyott élményért nem kell másik földrészre utaznom.

BURGENLAND, A KERÉKPÁROS PARADICSOM

A tavat övező kis falvak, a különleges élővilág, kilátók és helyi gasztronómiai különlegességek mintha egy filmbe repítettek volna el… Frauenkirchenből indulunk útnak, és az ún. B20-as bicikliúton haladunk előre. Nagy túrázó lévén, kitűzünk magunknak egy teljesítendő km számot, amelyet be is tarthatnánk - az útvonal jó terep a hardcore bringásoknak is -, mi mégis a kényelmes tempó mellett döntünk, nem véletlenül: a természetvédelmi tájegység adottságai arra késztetnek, hogy végigbámészkodjuk az utat. A sósvizes szikes tavak (Lacken) szépsége például nemcsak minket vonz, hanem számos költöző madár is szívesen telel itt, a szibériai nyaralást meghagyva a nyári időszakra. A madárles tehát már önmagában izgalmas élmény.

Lassan dél körül jár, így épp jókor pillantunk meg egy szép kilátót, ami maradásra ösztönöz. Az idilli piknik mellett döntünk a romantikus helyszínen letelepedve. A wow élmény itt sem marad el: nem gondoltam volna, hogy a nemrégiben kóstolt egzotikus ízek után egy almalekvár ekkora kulináris élvezet lesz - megint csak tévedtem. A helyi sertéshúsokról, mint például kolbász, pástétom vagy szalonna pedig ne is beszéljünk - az emlékeimben élt wurst ezek után olyan messzire került, mint mangalicasült a vegán-fesztiváltól.

A romantikus piknikezés után továbbtekerünk egy hasonlóan magával ragadó, de egészen más hangulatot idéző helyszínre: a Viharsziget tajtékzó jeleneteiben találjuk magunkat, legalább is, ami a haragos vizet és a podersdorfi világítótornyot illeti (és persze csak a jó értelembe vett izgalmat keltve az emberben). A Fertő-tó egyik szimbóluma, a fehér-piros csíkos világítótorony és a körülötte vibráló élet – a vitorlások és a strand látványa arra késztet minket, hogy egy kicsit hosszabb pihenőt tartsunk. Jól is jön egy kis szusszanás Mattersburgba való biciklizésünk előtt. Útközben azért megállunk még egy fél órára: kis mangalicákat simogatni azért még sincs lehetőségünk minden nap.

Kép

Finom vacsora, kellemes fáradtság, és tökéletes nyugalom – másnap reggel kipihenten ébredünk az egésznapi tekeréshez. Kifejezetten jól esik a friss levegő, úgyhogy igyekszünk kiélvezni egy finom reggeli kíséretében. Ezúttal új ebike-ot bérlünk, úgyhogy friss járgánnyal és megújult erővel vágunk neki az aznapi kihívásoknak. Az R32 Rosalia kerékpárút egy hangulatos kápolnához vezet minket.

Továbbra is mintha filmbeli utazáson lennénk, de ezúttal egy zarándokúton haladva a Rozália-hegység felé… A csúcson található kápolnánál szállunk le a bicajról, amit a téli időszak végén még zárva találunk - ez mégsem akadályoz meg minket, hogy bejussunk a híres, és valóban nagyon szép barokkos főoltár elé. Azért persze nem kell megijedni, ez a szuper élmény a legkedvesebb burgenlandi portásnak köszönhető, aki beengedett minket. Feltöltődve így egy újabb vizuális élménnyel gurulunk le a fraknói várhoz, ahol a belső udvarban található színes falfestmények teljesen magával ragadnak – újra kiszakadok a valóságból.

Egy kicsit nehéz is felpattanni a bicajra és továbbindulni, de a tény, hogy finom borok és piknik vár a „Weinblick” kilátópontnál, mégiscsak motivál. Nem minden nap kóstol az ember helyi borkülönlegességeket, szőlőtőkék között, a domboldalon, csodaszép panorámában gyönyörködve.

Kép

Ezután a szalmatetős házak között Heiligenbrunnig eltekerni tényleg örök élmény marad, nem is beszélve az újabb borokról, amelyeket nap végén, a pincesoron és a helyi borszaküzletben kóstolhatunk.

Összességében annyit mondhatok: Burgenlandról asszociációkat gyűjteni ezután a túra után egészen más lesz. A különleges természeti adottságok, a csodaszép autentikus házak, az élővilág, a helyi étel- és borkülönlegességek mellett a sportélmény is maradandó emlékként marad meg az emberben. Ajánlom ezt a burgenlandi biciklisterepet mindenkinek, aki szeretne kiszakadni a szürke hétköznapokból, bringázna egy nagyot, vagy egy számára kényelmes távot, különleges természetközeli-, autentikus- és gasztronómiai élményekre vágyik, vagy csak feltöltődne egy szép és nyugodt helyen, ahol a helyiek is kedvesek és vendégszeretők. Ezek szerint nem kell messzire utazni, hogy kincsekre leljen az ember…

Szöveg: Baráth Levente

73 az új 37! Interjú Gellért Józseffel, a 73 éves testépítővel

Gellért József nem az az átlagos nagypapa. Idén lesz 73, de ez senkinek sem jutna eszébe róla az utcán. Amellett, hogy rendszeresen fut, hetente ötször edz, és két évvel ezelőtt – tehát 70 évesen! – remek helyezést ért el az EBFF Testépítő Európa-bajnokságon. Használd a történetét motivációként!

Jason Statham 5 legjobb filmje

A 80-as években Schawrzenegger, Stallone és Bruce Willis voltak a legmenőbb akcióhősök.

A tudomány szerint a jófiúknak több szexben van részük

Már hallhattad, hogy a nők jobban vonzódnak a rosszfiúkhoz, azonban több kutatás éppen ennek ellenkezőjét támasztja alá.

Melledzés a dohányzás káros hatásai ellen

Az erős mellizmok megkímélhetnek a tüdőbetegségektől, ezért vegyél egy nagy levegőt és irány a terem!

Olvasd el ezeket is
Előfizetés

Előfizetek

Itt a hatos csomag, hat lapszám, most fél áron!