A hét táplálkozási tippje: 5 szuper kaja, amit edzés előtt ehetsz

A következő edzés előtti snackek feltöltenek energiával és garantált, hogy elkerül utánuk a kajakóma.

A következő edzés előtti snackek feltöltenek energiával és garantált, hogy elkerül utánuk a kajakóma.

Edzés után valószínűleg megiszol egy adag fehérjét. De arra hányszor figyelsz oda, hogy edzeni is úgy menj, hogy megfelelően feltankoltál? Mindegy, hogy izmosabb szeretnél lenni, vagy a plusz kilóidtól akarsz elköszönni, a következő ételek segítenek abban, hogy a lehető legtöbbet hozd ki magadból a konditeremben.

Az viszont igaz, hogy minden ember más és annyi különböző sport létezik, amikhez más-más mennyiségű üzemanyagra van szükség.

Egy dolog biztos: bármilyen sportot is űzöl, előtte érdemes fehérjét és szénhidrátot is fogyaszanod. Utóbbi tápanyag abban segít, hogy jobban bírd az edzést, a protein pedig megelőzi az izmok leépülését.

Arra is érdemes figyelni, hogy megfelelő időpontban fogyaszd el a válaszott ételeket, hogy a lehető legjobban tudjanak hasznosulni és - nem utolsó sorban - ne legyenek gyomorproblémáid edzés közben.

A következő 5 kaja szuper lehet edzés előtt - és ne feledkezz meg a vízivásról sem!

Ha kevesebb mint 1 órád van edzésig

Ebben az esetben 3:1 kell, hogy legyen a szénhidrátok és fehérje aránya. Ha a kajádban mondjuk 8-10 gramm fehérje van adagonként, akkor 24-30 g szénhidrátot kell tartalmaznia. Erre szuper a kakaó!

Ha 1 óránál több időd van edzés előtt

Ilyenkor legyen 2:1 a szénhidrátok:fehérje aránya. Mutatjuk, mik közül érdemes választanod:

  • mogyoróvajas-banános-mézes szendvics: kenj két szelet teljes kiőrlésű kenyérre 1-1 ek. mogyoróvajat, majd pakold meg banánszeletekkel és locsolj rá egy kis mézet.
  • gyümölcsparfé: 250 ml görög joghurtban keverj el 1 kis marék olajos magvat és ugyanennyi bogyós gyümölcsöt.
  • smoothie: keverj össze 1 adagolónyi fehérjeport 1 banánt, 250 ml tejet, 1 nagy marék spenótot, egy ek. mogyoróvajat és néhány jégkockát egy turmixgépben.
  • fahéjas-banános zabkása: keverj össze fél csésze zabot és 250 ml tejet, majd tedd hűtőbe egy éjszakára. Tegyél rá egy felszeletelt banánt, 2 ek. mazsolát és ízesítsd fahéjjal.

Olvasnál még a témában?

Nézd meg a galériánkat> 6 kép
A hét táplálkozási tippje: ezekben a zöldségekben van a legtöbb fehérje, szóval ott a helyük a tányérodon
A módszer, amivel csúcsra járathatod a HIIT edzést

Így lehetsz effektívebb a gyors gyakorlatok közben.

Rágod a körmöd? Ez az egy módszer az, ami beválhat a rossz szokás ellen!

Jeremy Glass, az amerikai Men’s Health szerzője megpróbált többféle módszerrel leszámolni a rossz szokásával. Kiderül, melyik vált be neki a legjobban:

A hét táplálkozási tippje: apró változtatások az étrendedben azért, hogy izmosabb legyél

Ha szeretnél felszedni egy kis izmot, nem csak az edzésre kell figyelned.

8 dolog, amivel a barátnőd szerint számolnod kell, ha összeköltöztök

Jól figyelj, mert ezeket mindenki átéli, aki összebútorozik a párjával!

A hét edzéstippje: ezt a teljes testet átmozgató, zsírégető edzéstervet neked is ki kell próbálnod!

5 gyakorlat, 55 ismétlés - nem tűnik túl nehéznek, ugye? Pedig izzadni fogsz.

Ezeken a munkahelyeken a leggyakoribb a válások aránya

Nem csak a munkamániások vannak ám veszélyben!

3 hiba edzés közben, ami akadályozza az izomfejlődést

Ezekre érdemes figyelned, ha fejlődni akarsz.

Íme a tökéletes bemelegítés felsőtest edzés előtt

A hasizmaidat és a karizmaidat is bemelegítheted a következő gyakorlatokkal.

A benned élő harcos - megjelent a Men's Health legújabb száma

Mondják, hogy ez a test évtizede. Mind jól akarunk kinézni, értékmérő a fizikum – egyikünk tesz érte, a másikunk meg mindig csak holnap kezdi...

Ha fontos az egészséged, whiskey-t iszol a bárban

Kiderült, hogy ez a legkevésbé veszélyes ital.

A tudomány szerint ez a létező legjobb motiváció

Alig tudsz elindulni edzeni? Ha a pénzed a tét, biztos, hogy kilépsz az ajtón!

Ilyennek kéne lennie az étrendednek a 40-es és a 50-es éveidben

Mutatjuk, mire érdemes figyelned ebben az időszakban.

4 gyors tipp, hogy jobban menjen a húzódzkodás

Még nem tudsz megcsinálni 5 szabályosat? Itt az idő, hogy megtanuld helyesen elvégezni!

Egyszerű öltözködési trükkök, amiktől magasabbnak tűnhetsz

Tényleg könnyen elérheted azt, hogy magasabbnak tűnj, csak néhány lépésre kell figyelned.

Nehezen alszol el? A telefon helyett a csajodat masszírozd!

Így vethetsz véget a sötétben forgolódásnak.

5 dolog, amitől alaposan lecsökken a libidód

Sokkal többet tudsz közülük te kontrollálni, mint az hinnéd!

A sporteszköz, ami nem hiányozhat az otthoni konditermedből

Könnyű tárolni, számtalan gyakorlathoz használhatod és nem is kerül sokba!

A hét táplálkozási tippje: az édesburgonya tényleg egészségesebb, mint a sima krumpli?

Sokan úgy tartják, ha édesburgonyát kérsz sütve a hagyományos helyett, akkor az egészségesebb opciót választod. Tényleg így van?

Olvasd el ezeket is

MINDIG ARRA BIZTATUNK, HOGY ADJ BELE MINDENT, DE MOST ELÉG LESZ AZ 50 SZÁZALÉK

Csak 2685 Ft