A hét edzéstippje: milyen gyakran kell edzened, hogy izmot építs?

A hét edzéstippje: milyen gyakran kell edzened, hogy izmot építs?
Forrás: getty images

Ha komoly eredményeket akarsz elérni, akkor remélhetőleg az edzést is komolyan veszed.

Azt viszont nehéz meghatározni, hogy mennyi edzésre van szükség ahhoz, hogy látványos eredményeket érj el, erősebbé és fittebbé válj.

Először is, érdemes megnézni, hogy milyen az edzettségi szinted. Egy kezdő sportoló az első néhány hónapban könnyebben fejlődik, ha betartja a mozásra és étrendre vonatkozó utasításokat. Két évnyi edzés után viszont már változnak a dolgok és a tapasztaltabb sportolóknak már többet kell tenniük az eredményekért.

A McMaster Egyetem kutatása szerint a haladók, akik átlagosan 2 éve edzenek, mindössze 0.2 kg sovány izmot tudnak havonta felszedni, hiszen a szervezetük hozzászokott a gyakorlatokhoz.

Hogyan kell kinéznie az edzéstervnek, ha izomépítés a cél?

A Sports Medicine című folyóiratban megjelent tanulmány szerint minden izomcsoportot hetente kétszer kell edzeni a maximális eredmények elérésének érdekében. A kutatásban egyébként 10 korábbi tanulmány eredményeit vették alapul, ebből vonták le a fenti következtetést.

Miért? Mert az izomépítés kb. 48 órán keresztül zajlik. Amikor lejár az intervallum, már nem nő az izom, csak akkor, ha újra átmozgatod. Természetesen fontos kiemelni a regenerációt is, hiszen a megfelelő mennyiségű alvás, a stressz csökkentése is hozzájárul ahhoz, mennyire nevezhető hatékonynak a folyamat.

A legjobb megoldás tehát az, ha hati kétszer edzel felsőtestre és alsótestre, emellett pedig arra is odafigyelsz, hogy a szervezeted megfeleően regenerálódjon!


Ha felsőtestre edzenél, próbáld ki Tom Hardy fekvőtámasz edzéstervét!

Nézd meg a galériánkat> 5 kép
Íme, Tom Hardy fekvőtámasz edzésterve, amit még Batman is megirigyelne
Tovább olvasok
4 kifogás, ami miatt nem járnak pszichológushoz a férfiak

Természetesen nincs semmi baj veled! De azért megéri elmenni...

4 dolog, amitől jobb lesz a maszturbálás

Ha hetedikes korod óta nem változtattál a szokásaidon, akkor nem árt, ha elolvasod ezt a cikket.

3 egyszerű tipp az állóképesség növeléséhez

Próbáld ki ezeket a módszereket, hogy tovább bírd az edzéseket!

Szexterapeuta mesélte el a leggyakoribb problémákat a hálószobában

A jó szexuális élet a hálószobán kívül kezdődik.

Katus Attila: Testmozgás után még nem találkoztam szomorú emberrel

Sikerült a rekordkísérlet a Várkert Bazár előtt!

Hosszú Katinka: Ezt szerintem bárki meg tudná csinálni

Az Iron Lady felkészülését segíti a Scitec Institute.

Orvosok mesélték el a legrosszabb szexbaleseteket, amiket valaha láttak

A sztorik némelyike nem a szívbajos embereknek való.

3 tipp, hogy fit maradj 40 után is

Egy szakértő olyan stratégiákat tár fel, ami bárkinek hasznára válhat.

Tedd meg most! Másokért, magadért!

Májusban a vérplazma adás duplán segítség. A Vascular Plazma országos plazmaferezis hálózata 7 helyszínen várja az önkéntes vérplazma adókat a „Tedd meg most!” akció keretében (www.teddmegmost.hu). Május 6-a és 31-e között, amennyi liter plazma összegyűlik, értékének ötvenszeresét három alapítvány között, a Hemofíliások Baráti köre, a Tábitha ház és a Primer Immunhiányos Betegek Egyesülete között osztják meg.

Hogyan hat a hazugság az egészségedre?

Sokat árthat, ha megtartod azokat a kis titkokat.

Már attól is felébredsz, ha csak gondolsz a kávéra! Elmondjuk miért!

Ez magyarázatot ad arra is, hogy miért leszel tele energiával, ha elhaladsz egy kávézó előtt és csak az illatot érzed.

Párkapcsolati insomniakalauz kezdőknek!

Az insomniások esetében a legrosszabb rész a felébredés után visszaaludni.

Így néznek ki a Trónok harca sztárjai szakáll nélkül

Kattints a galériára és ismerd meg Westeros szakállas embereit a szőrzetük nélkül.

5 nem szokványos dolog, amitől nagyobb eséllyel lehet szívrohamod

Még akkor is veszélyben lehetsz, ha egyébként egészséges a szíved és a családodban sem fordult elő szívbeteg. Elmondjuk miért:

Hat kínos, vicces és mégis borzalmas szextörténet

„Véres lett az orrom, amikor lementem.”

Olvasd el ezeket is

4 LAPSZÁM MOST 3980 FT HELYETT CSAK 1980 FT A Men's Health magazin negyedéves kiadvány

Csak 1980 Ft

Weboldalunkon cookie-kat használunk annak érdekében, hogy jobban megismerjük a felhasználói viselkedést és érdeklődést, valamint ezek segítségével személyre szabjuk és javítsuk a reklámokat. Weboldalunk használatával ezen feltételeket ön automatikusan elfogdja. További információkat az adatkezelési tájékoztatóban olvashat.
Megértettem