Mire jó az Omega-3?

Talán itt az ideje, hogy átgondold az Omega-3 étrendkiegészítők szedését: egy közel 70.000 ember részvételével készült tanulmány szerint nincs összefüggés az étrendkiegészítők szedése és a szívbetegségek, iletve a stroke esélyének csökkenése között.
De ez persze csak az érem egyik oldala. Fontos megjegyeznünk, hogy a kutatásban résztvevők mind veszélyeztetett szívbetegek voltak. Elvárni a halolajtól, hogy megmentsen egy egyébként is veszélyeztetett beteget a szívrohamtól nagyjából olyan, mint egy sebtapasztól várni, hogy meggyógyítson egy lőtt sebet.
Tegyük fel, hogy túlsúlyos és cukorbeteg vagy - mindkettő tényező komoly rizikófaktort jelent szívbetegségek tekintetében. Ebben az esetben az Omega-3 étrendkiegészítő nem lesz nagy segítség. „Természetesen ezeket a kutatási eredményeket nem vonatkoztathatjuk egészséges emberekre. A halolaj nem gyógyír semmire. Ha valaki már beteg, az Omega-3 zsírsavak nem fogják varázslatos módon meggyógyítani - szögezi le Alan Aragon, a Men’s Health táplálkozási tanácsadója.
És mi van az egészséges pasikkal? Egy tanulmány megállapította, hogy a túlsúlyos felnőttek HDL koleszterinje és az artériáik működése javult a halolaj hatására, de az egészséges, fiatal és normál testúlyú felnőtteknél is jelentkeztek a halolaj jótékony hatásai. Többek közt csökkenti a triglicerid-szintet és növeli a „jó” HDL koleszterinek mennyiségét.
Ez a tanulmány csak egyike annak a rengeteg összehasonlító-elemző kutatásnak, ami mostanság a halolaj hatásaival foglalkozott. Egyes kutatások állítják, hogy pozitív hatása van, mások nem találtak elegendő bizonyítékot. Azonban egyelőre pozitív irányba billen a mérleg -mondja Aragon.
Egy másik érzékeny pont: ez a kutatás nem foglalkozik azzal, hogy milyen típusú Omega-3 étrendkiegészítőt szedtek a résztvevők. Egyes halolajak készítésekor az Omega-3 zsírsavak nehezebben feldolgozhatóvá válnak, mások pedig méreganyagokat tartalmaznak (higanyt vagy PCB-ket) melyektől az étrendkiegészítő veszít hatékonyságából.
Mi a végszó? A legjobb, ha valódi ételeből nyered ki a fontos tápanyagokat. Az omega-3 zsírsavakban gazdag étkezés hatására csökkennek a gyulladások, a triglicerid-szint és a vérnyomás is.
Ha nem eszel legalább heti 2x10 dkg halat hetente, érdemes napi egy gramm EPA-t és DHA-t bevenned. Aragon például naponta fogyaszt halolajat - jótékony hatással bír a szívünkre, ezért számomra megéri használni ezt az étrendkiegészítőt.
Olvasd el ezeket is
Előfizetés

Előfizetek
Legnépszerűbbek

Egyensúlyozós fekvőtámasz - erősítsd a törzsed!

A hagyományos fekvőből sokkal többet is kihozhatsz, ráadásul a következő gyakorlatok során a csíopd, farizmaid, a hát alsó részén lévő izmok, a hasizmod minden része és a vállad is keményen dolgozik. Jöhet?

Hős leszel, vagy túlélő? Salzkammergut Trophy 2016

Bármerre fordulok, magyar beszédet hallok. Rengetegen érkeztek megint az idei Salzkammergut Trophy hegyikerékpáros maratonra. Nagy hagyománya van már Magyarországon is ennek a híresen hosszú és szép tájon kanyargó versenynek, és ismét nagyon sok magyar bringás érkezett a Hallstatti-tó mellett található Bad Goisernbe. A Trophy minden évben július elején kerül megrendezésre, idén már a 19. alkalommal.

Edzés a csajoddal

A közös edzés jó hatással van a párkapcsolatra, dobjátok fel a monoton hétköznapokat, vigyétek le a barátnőtöket az edzőterembe. Kitűnő alkalom, hogy jobban megismerjétek egymást és imponálni is tudtok neki, azáltal, hogy bevezetitek az edzőtermi életbe, segítetek neki a gyakorlatok elsajátításában.

Te melyiket választanád? Fizess elő a Men's Health-re és válassz mellé egy magazint ajándékba a barátnődnek is. Megrendelési határidő: augusztus 24.

Csak 2685 Ft