Mire jó az Omega-3?

Talán itt az ideje, hogy átgondold az Omega-3 étrendkiegészítők szedését: egy közel 70.000 ember részvételével készült tanulmány szerint nincs összefüggés az étrendkiegészítők szedése és a szívbetegségek, iletve a stroke esélyének csökkenése között.
De ez persze csak az érem egyik oldala. Fontos megjegyeznünk, hogy a kutatásban résztvevők mind veszélyeztetett szívbetegek voltak. Elvárni a halolajtól, hogy megmentsen egy egyébként is veszélyeztetett beteget a szívrohamtól nagyjából olyan, mint egy sebtapasztól várni, hogy meggyógyítson egy lőtt sebet.
Tegyük fel, hogy túlsúlyos és cukorbeteg vagy - mindkettő tényező komoly rizikófaktort jelent szívbetegségek tekintetében. Ebben az esetben az Omega-3 étrendkiegészítő nem lesz nagy segítség. „Természetesen ezeket a kutatási eredményeket nem vonatkoztathatjuk egészséges emberekre. A halolaj nem gyógyír semmire. Ha valaki már beteg, az Omega-3 zsírsavak nem fogják varázslatos módon meggyógyítani - szögezi le Alan Aragon, a Men’s Health táplálkozási tanácsadója.
És mi van az egészséges pasikkal? Egy tanulmány megállapította, hogy a túlsúlyos felnőttek HDL koleszterinje és az artériáik működése javult a halolaj hatására, de az egészséges, fiatal és normál testúlyú felnőtteknél is jelentkeztek a halolaj jótékony hatásai. Többek közt csökkenti a triglicerid-szintet és növeli a „jó” HDL koleszterinek mennyiségét.
Ez a tanulmány csak egyike annak a rengeteg összehasonlító-elemző kutatásnak, ami mostanság a halolaj hatásaival foglalkozott. Egyes kutatások állítják, hogy pozitív hatása van, mások nem találtak elegendő bizonyítékot. Azonban egyelőre pozitív irányba billen a mérleg -mondja Aragon.
Egy másik érzékeny pont: ez a kutatás nem foglalkozik azzal, hogy milyen típusú Omega-3 étrendkiegészítőt szedtek a résztvevők. Egyes halolajak készítésekor az Omega-3 zsírsavak nehezebben feldolgozhatóvá válnak, mások pedig méreganyagokat tartalmaznak (higanyt vagy PCB-ket) melyektől az étrendkiegészítő veszít hatékonyságából.
Mi a végszó? A legjobb, ha valódi ételeből nyered ki a fontos tápanyagokat. Az omega-3 zsírsavakban gazdag étkezés hatására csökkennek a gyulladások, a triglicerid-szint és a vérnyomás is.
Ha nem eszel legalább heti 2x10 dkg halat hetente, érdemes napi egy gramm EPA-t és DHA-t bevenned. Aragon például naponta fogyaszt halolajat - jótékony hatással bír a szívünkre, ezért számomra megéri használni ezt az étrendkiegészítőt.
11 szexpóz, amikkel mélyebbre hatolhatsz

Pórbáld ki ezeket, ha intenzívebb szexre vágysz és szó szerint mélyebbre szeretnél hatolni.

Így tisztítsd le egyszerűen a cipőd vegyszerek nélkül

Sietsz valahova, de nincs semmi otthon, amivel le tudnád tisztítani a cipőd?

Teljes testet átmozgató erősítő edzés saját súllyal

Dolgoztasd meg a hasizmaid, vállaid, melled, tricepszed és combod!

Ennyit kell edzened ahhoz, hogy egészséges maradj

A sport út az egészséghez, arról viszont kevés szó esik, mennyit kell mozognod ahhoz, hogy a pozitív hatásait kiélvezd.

7 dolog - ez történik, ha nem eszel hozzáadott cukrot

A hozzáadott cukrot tartalmazó ételeket és italokat érdemes elkerülnöd, ha fogyni szeretnél - ezt eddig is tudtad.

Olvasd el ezeket is
Előfizetés

Előfizetek

Most 50% kedvezménnyel fizethetsz elő! Tudtad? Előfizetőknek nincs árváltozás, kézbesítési garanciát vállalunk és ingyenesen szállítjuk házhoz a Men's Health-et!

Csak 2685 Ft