Mire jó az Omega-3?

Talán itt az ideje, hogy átgondold az Omega-3 étrendkiegészítők szedését: egy közel 70.000 ember részvételével készült tanulmány szerint nincs összefüggés az étrendkiegészítők szedése és a szívbetegségek, iletve a stroke esélyének csökkenése között.
De ez persze csak az érem egyik oldala. Fontos megjegyeznünk, hogy a kutatásban résztvevők mind veszélyeztetett szívbetegek voltak. Elvárni a halolajtól, hogy megmentsen egy egyébként is veszélyeztetett beteget a szívrohamtól nagyjából olyan, mint egy sebtapasztól várni, hogy meggyógyítson egy lőtt sebet.
Tegyük fel, hogy túlsúlyos és cukorbeteg vagy - mindkettő tényező komoly rizikófaktort jelent szívbetegségek tekintetében. Ebben az esetben az Omega-3 étrendkiegészítő nem lesz nagy segítség. „Természetesen ezeket a kutatási eredményeket nem vonatkoztathatjuk egészséges emberekre. A halolaj nem gyógyír semmire. Ha valaki már beteg, az Omega-3 zsírsavak nem fogják varázslatos módon meggyógyítani - szögezi le Alan Aragon, a Men’s Health táplálkozási tanácsadója.
És mi van az egészséges pasikkal? Egy tanulmány megállapította, hogy a túlsúlyos felnőttek HDL koleszterinje és az artériáik működése javult a halolaj hatására, de az egészséges, fiatal és normál testúlyú felnőtteknél is jelentkeztek a halolaj jótékony hatásai. Többek közt csökkenti a triglicerid-szintet és növeli a „jó” HDL koleszterinek mennyiségét.
Ez a tanulmány csak egyike annak a rengeteg összehasonlító-elemző kutatásnak, ami mostanság a halolaj hatásaival foglalkozott. Egyes kutatások állítják, hogy pozitív hatása van, mások nem találtak elegendő bizonyítékot. Azonban egyelőre pozitív irányba billen a mérleg -mondja Aragon.
Egy másik érzékeny pont: ez a kutatás nem foglalkozik azzal, hogy milyen típusú Omega-3 étrendkiegészítőt szedtek a résztvevők. Egyes halolajak készítésekor az Omega-3 zsírsavak nehezebben feldolgozhatóvá válnak, mások pedig méreganyagokat tartalmaznak (higanyt vagy PCB-ket) melyektől az étrendkiegészítő veszít hatékonyságából.
Mi a végszó? A legjobb, ha valódi ételeből nyered ki a fontos tápanyagokat. Az omega-3 zsírsavakban gazdag étkezés hatására csökkennek a gyulladások, a triglicerid-szint és a vérnyomás is.
Ha nem eszel legalább heti 2x10 dkg halat hetente, érdemes napi egy gramm EPA-t és DHA-t bevenned. Aragon például naponta fogyaszt halolajat - jótékony hatással bír a szívünkre, ezért számomra megéri használni ezt az étrendkiegészítőt.
5 ok, amiért a nők kerülik a szexet

5-ből 1 nő nem elégedett a szexuális életével - derül ki egy új kutatásból.

Vége a megbánt, túlmulatott estéknek: Karkötő, ami nem hagy berúgni

A bőrödön keresztül méri az alkoholszintet, hogy soha ne vetkőzz ki magadból.

Van az úgy, hogy diéta közben az agy gátolja a fogyást

Ha kevesebbet eszel, bizonyos agysejtek csökkentik tested energiafelhasználását.

Ez a férfi 27 kilót fogyott, kigyúrta magát és sokkal jobb lett az élete, mint eddig

Michael Jeffries drasztikus változásokat vezetett be az életébe, aminek nagy eredményei lettek.

Fizess elő az Instyle magazinra egy évre most 70%-os kedvezménnyel!
Borító
Olvasd el ezeket is
Előfizetés

Előfizetek

Fizess elő fél évre 50% kedvezménnyel, lapszámonként 895 Ft helyett csak 445 Ft-ért!

Csak 1335 Ft