Mi a jó a kókuszzsírban?

Az utóbbi években népszerűbb lett, a számtalan felhasználási lehetősége miatt. Első látásra olybá tűnhet: előnye és hátránya is telített zsírsav tartalma. Utóbbit az a kritika érte, hogy növeli a vér koleszterin szintjét és a szívbetegségek kockázatát. Azonban mára tudjuk: a kókuszzsírban közepes láncú, míg a vajban, tejtermékekben és más állati termékekben hosszú láncú zsírsav van – ezért esetében nem kell ettől tartani.

Az utóbbi években népszerűbb lett, a számtalan felhasználási lehetősége miatt. Első látásra olybá tűnhet: előnye és hátránya is telített zsírsav tartalma. Utóbbit az a kritika érte, hogy növeli a vér koleszterin szintjét és a szívbetegségek kockázatát. Azonban mára tudjuk: a kókuszzsírban közepes láncú, míg a vajban, tejtermékekben és más állati termékekben hosszú láncú zsírsav van – ezért esetében nem kell ettől tartani.


4 dolog, amiért a futóknak használ, ha jól használják:
Mit ad a futóknak?
... gyors energiát
Szervezetünk a közepes láncú telített zsírsavakat másképp dolgozza fel, mint a hosszú láncúakat. Előbbiek a májban kerülnek feldolgozásra és gyorsan energiává alakulnak, így hamar felhasználhatóak, nem rakódnak le, mint a hosszú láncúak. Már ez az egy tény elég lehetne, hogy a futás előtti étkezéshez felhasználd.
...antioxidáns erősítést
A kókuszzsír magas polifenol-antioxidáns tartalma megvédi a testet a stressztől és a betegségektől. A futás ugyanis nem kis megterhelést jelenthet a számára, az immunrendszert gyengítve – extra antioxidáns tartalmával a kókuszzsír védő funkciót is ellát.
... jólakottságot
A zsírok lassabban bontódnak le mint a szénhidrátok, hatásukat tovább érezzük. Fogyókúrához, súlyunk megtartásához kifejezetten előnyös, hisz később leszünk éhesek és a túlevéstől is megszabadulunk. A futásnál segít az állóképesség fejlesztésében is, mert megvan az a képessége, hogy magas és közepes intenzitású mozgásoknál energialöketet ad. Érdemes egy kanállal az ételünkhöz adni ilyen edzések előtt.
... bőrápolást
A kókuszolaj ugyanolyan jó a bőrnek, mint a diétádnak. Nyugodtan tedd fel a maradékot az arcodra, a cserepes szádra, vagy ha meg akarod védeni a bőröd a hosszú futásokon. Használhatod hajápolóként a fejbőrre korpa ellen vagy a terhességi csíkokra.
Más egészséges zsírokhoz és olajokhoz hasonlóan a kókuszolaj is ’ó zsír, de mértékkel szabad csak fogyasztani: étkezésenként maximum 1, naponta 2-3 evőkanálnyi mennyiségben (függően táplálkozási és kalória szükségletedtől) Főzésnél, sütésnél próbáld helyettesíteni mással, de tedd vaj helyett pirítósra, vagy a futás előtt fogyasztott zabkásádba.
Kép: Europress

A tested legelhanyagoltabb izmai

Nagyon gyakori eset, hogy a számítógép előtt dolgozóknak jelentősen meggyengül a mély nyaki hajlítóizmuk, mondja Bill Hartman, a Men’s Health tanácsadója és az Indianapolos Fitness and Sports Training tulajdonosa. „Ez a két izom a torok és a gerinc között található. Ezek felelősek a fej megtartásáért.”Mi történik, ha ezek az izmok meggyengülnek? Hát, semmi jó: fejfájás, nyakfájás és ’nem tudok hátrafordulni tolatáskor’ –szindróma.

Tedd golyóállóvá a hátad!

Tudtad, hogy a törzsednél több mint két tucat izom található? Minél erősebbek, annál könnyebben stabilizálják és védik a gerinced.

Itt a jövő: megnyílik az első kávézó, ahol robotok elégítik ki orálisan a vendégeket

Fizetnél 22.000 forintot egy kávéért? Na és egy olyanért, amihez kapsz egy orális kényeztetést egy szexrobottól?

6 tipp - tedd ezt, ha teleetted magad

Miről szól a karácsony? A legtöbb helyen a test jelzéseinek figyelmen kívül hagyásáról (ez az 1 szelet még belémfér), a nagy zabálásról.

Ez a srác több mint 200 méteres magasságban teker

Az osztrák trialos, Fabio Wibmer csak 21 éves, de nagyon vakmerő.

Olvasd el ezeket is
Előfizetés

Előfizetek

Előfizetés