Mi a jó a kókuszzsírban?

Az utóbbi években népszerűbb lett, a számtalan felhasználási lehetősége miatt. Első látásra olybá tűnhet: előnye és hátránya is telített zsírsav tartalma. Utóbbit az a kritika érte, hogy növeli a vér koleszterin szintjét és a szívbetegségek kockázatát. Azonban mára tudjuk: a kókuszzsírban közepes láncú, míg a vajban, tejtermékekben és más állati termékekben hosszú láncú zsírsav van – ezért esetében nem kell ettől tartani.

Az utóbbi években népszerűbb lett, a számtalan felhasználási lehetősége miatt. Első látásra olybá tűnhet: előnye és hátránya is telített zsírsav tartalma. Utóbbit az a kritika érte, hogy növeli a vér koleszterin szintjét és a szívbetegségek kockázatát. Azonban mára tudjuk: a kókuszzsírban közepes láncú, míg a vajban, tejtermékekben és más állati termékekben hosszú láncú zsírsav van – ezért esetében nem kell ettől tartani.


4 dolog, amiért a futóknak használ, ha jól használják:
Mit ad a futóknak?
... gyors energiát
Szervezetünk a közepes láncú telített zsírsavakat másképp dolgozza fel, mint a hosszú láncúakat. Előbbiek a májban kerülnek feldolgozásra és gyorsan energiává alakulnak, így hamar felhasználhatóak, nem rakódnak le, mint a hosszú láncúak. Már ez az egy tény elég lehetne, hogy a futás előtti étkezéshez felhasználd.
...antioxidáns erősítést
A kókuszzsír magas polifenol-antioxidáns tartalma megvédi a testet a stressztől és a betegségektől. A futás ugyanis nem kis megterhelést jelenthet a számára, az immunrendszert gyengítve – extra antioxidáns tartalmával a kókuszzsír védő funkciót is ellát.
... jólakottságot
A zsírok lassabban bontódnak le mint a szénhidrátok, hatásukat tovább érezzük. Fogyókúrához, súlyunk megtartásához kifejezetten előnyös, hisz később leszünk éhesek és a túlevéstől is megszabadulunk. A futásnál segít az állóképesség fejlesztésében is, mert megvan az a képessége, hogy magas és közepes intenzitású mozgásoknál energialöketet ad. Érdemes egy kanállal az ételünkhöz adni ilyen edzések előtt.
... bőrápolást
A kókuszolaj ugyanolyan jó a bőrnek, mint a diétádnak. Nyugodtan tedd fel a maradékot az arcodra, a cserepes szádra, vagy ha meg akarod védeni a bőröd a hosszú futásokon. Használhatod hajápolóként a fejbőrre korpa ellen vagy a terhességi csíkokra.
Más egészséges zsírokhoz és olajokhoz hasonlóan a kókuszolaj is ’ó zsír, de mértékkel szabad csak fogyasztani: étkezésenként maximum 1, naponta 2-3 evőkanálnyi mennyiségben (függően táplálkozási és kalória szükségletedtől) Főzésnél, sütésnél próbáld helyettesíteni mással, de tedd vaj helyett pirítósra, vagy a futás előtt fogyasztott zabkásádba.
Kép: Europress

Miért nem igaz a „minden módszer működik" elve?

Egy olyan témáról írtam ma, ami engem rendszeresen idegesít. Annyira gyakran hallom és annyira utálom! Talán az egyik leggyakoribb tévhit, amit hallani lehet az edzéssel és az étrenddel kapcsolatban: „minden módszer működik”. Ez egy lusta ember hozzáállása, aki nem akar elmerülni egy témában.

6 ok, hogy beszerezd a legújabb számunkat!

Megjelent a Men’s Health következő száma, pillantsatok bele!

5 dolog, ha igazán el akarod varázsolni a randin

Nézz ki jobban, illatozz frissen és csábítsd el a nőt!

Olvasd el ezeket is
Előfizetés

Előfizetek

Fizess elő fél évre 50% kedvezménnyel, lapszámonként 895 Ft helyett csak 445 Ft-ért!

Csak 1335 Ft