Mi lenne, ha tényleg csinálnád?

Minden nap nyújtottam. Íme, az eredmény!

Minden nap nyújtottam. Íme, az eredmény!

Én is, mint a legtöbben, utáltam nyújtani. Végtére is mi értelme egy helyben üldögélni, ha ugyanannyi idő alatt akár súlyzózhatok is? Csakhogy be kellett látnom, mekkorát tévedtem – és a tanulás fájdalmas volt. Méghozzá pokolian fájdalmas. A láberősítés és a futóedzés egy napba sűrítése sérüléshez vezetett, és végül teljesen le kellett állnom. Ekkor kerestem fel a New York-i fizikoterapeuta gurut, Dr. Doug Kechijiant, akitől megtudtam, hogy mindenkinek vannak kiegyensúlyozatlan pontjai és mobilitási problémái. Egyszerűen túl sokat ülünk, és nem terheljük testünket kellően változatos pózokban. Az ellenszer: napi tíz perc mobilitási edzés.

A gyakorlatok inkább emlékeztettek a kung-fura, mint egy callanetics-programra. Vegyük például a galambnyújtás Kechijian-féle változatát. „A legtöbben állás közben kissé megemelik jobb csípőjüket, ettől a bal csípő merevvé válik” – mondja a szakember. A galambpóz ideális arányban osztja újra a súlyt. Ahogy nekikezdtem éreztem, hogy a fájós csípőm mgnyílik – méghozzá jóleső módon.

Más elemeket mintha egyenesen gumiemberek számára találtak volna ki. Ezeknél az ismétlésszámokat elképesztően mély lélegzetvételek sorozata váltotta ki, amelyek azt segítették elő, hogy a test oldja az izmai merevségét.

Az első nap végén éreztem, hogy megkönnyebbült a testem, ezért úgy döntöttem, folytatom a köröket. Az edzőtermi napokon bemelegítésként nyújtottam, a pihenőnapjaimon pedig az irodában, vagy otthon a TV előtt végeztem a gyakorlatokat. Ügyet se vetettem munkatársaim furcsálló pillantásaira, vagy barátnőm gúnyos megjegyzésére (ő Kechijiant csak mint „boszorkánydoktort” emlegette).

Az erőfeszítés bőségesen megérte: a fájdalom egy hónap múlva már csak emlék volt, és olyan testhelyzetekre is képes voltam, amikről korábban még csak nem is álmodtam – így például minden korábbinál mélyebbre tudtam guggolni. A nagyobb rugalmasság jobb formát eredményezett, és új izmokat is felfedeztem magamon. Az egyéni rekordom pedig mindennél beszédesebb: húzódzkodásom és fekvőtámaszom megduplázódott (az új csúcsom 15 illetve 50 lett), 2,5 kilométeres időm pedig kilenc perc alá csökkent.

Aztán egy este, ahogy éppen galambpózba helyezkedtem, a barátnőm álmélkodva megjegyezte: „Nem semmi, mit hozott ki belőled a boszorkánydoktor”.

Javítanál mobilitásodon? Naponta mindössze tíz percre van szükséged hozzá. Nem mondhatod, hogy túlságosan megterhelő. – Michael Easter

Sorozatok kimerülésig a jobb eredményekért

Nem csak a nehéz súlyokkal gyarapodhatsz. Azok, akik alacsony súlyokkal, de magasabb ismétlésszámokkal dolgoznak, ugyanolyan mértékben növelték izmaikat, mint a nehéz súlyokkal dolgozók, derül ki a Journal of Strength and Conditioning című lap egyik cikkéből. A magas ismétlésszámmal végzett edzés másként terheli az izomszöveteket, így fokozza a növekedést. Csináld vegyesen: végezz 5 ismétlést nehéz súllyal, majd csökkentsd a súlyt, és növeld 20-ra (vagy még magasabbra) az ismétlésszámot.

Olvasd el ezt is!
Miért vagy farkaséhes edzés után?

Közvetlenül edzés után agyad nem engedi, hogy éhséget érezz.

Hogyan legyél jobb ember? A Fekete vitorlák színészei elmondják!

A legújabb Men’s Health címlapján szereplő Tom Hopper is játszik a sorozatban. A magazinban megjelent cikkből sokat tanulhatsz az edzés terén, de az interjúalanyok videóban is tippeket adnak arra, hogyan lehetsz jobb ember.

Miért nem igaz a „minden módszer működik" elve?

Egy olyan témáról írtam ma, ami engem rendszeresen idegesít. Annyira gyakran hallom és annyira utálom! Talán az egyik leggyakoribb tévhit, amit hallani lehet az edzéssel és az étrenddel kapcsolatban: „minden módszer működik”. Ez egy lusta ember hozzáállása, aki nem akar elmerülni egy témában.

6 ok, hogy beszerezd a legújabb számunkat!

Megjelent a Men’s Health következő száma, pillantsatok bele!

Olvasd el ezeket is
Előfizetés

Előfizetek

Fizess elő fél évre 50% kedvezménnyel, lapszámonként 895 Ft helyett csak 445 Ft-ért!

Csak 1335 Ft