A tested legelhanyagoltabb izmai

Nagyon gyakori eset, hogy a számítógép előtt dolgozóknak jelentősen meggyengül a mély nyaki hajlítóizmuk, mondja Bill Hartman, a Men’s Health tanácsadója és az Indianapolos Fitness and Sports Training tulajdonosa. „Ez a két izom a torok és a gerinc között található. Ezek felelősek a fej megtartásáért.”Mi történik, ha ezek az izmok meggyengülnek? Hát, semmi jó: fejfájás, nyakfájás és ’nem tudok hátrafordulni tolatáskor’ –szindróma.

Nagyon gyakori eset, hogy a számítógép előtt dolgozóknak jelentősen meggyengül a mély nyaki hajlítóizmuk, mondja Bill Hartman, a Men’s Health tanácsadója és az Indianapolos Fitness and Sports Training tulajdonosa. „Ez a két izom a torok és a gerinc között található. Ezek felelősek a fej megtartásáért.”Mi történik, ha ezek az izmok meggyengülnek? Hát, semmi jó: fejfájás, nyakfájás és ’nem tudok hátrafordulni tolatáskor’ –szindróma.

Így működik: akárhányszor leülsz, a mély nyaki hajlítóizmok tartják meg a fejedet. Ha túl sokáig maradsz ülve, az izmok elfáradnak. Az eredmény: a fejed megadja magát a gravitációnak és előrebukik, mondja Hartman.
Ez a Neandervölgyi testtartás egy fájdalomkeltő láncreakciót indít be. Ebben az előre helyezett fejpozícióban, ahogy a fizikoterápiás körökben nevezik, a nyaki hajlítóizmok gyakorlatilag el vannak zárva, ami idővel az erejük elvesztéséhez, majd sorvadáshoz vezethet. Ezzel egy időben a test kompenzálni próbál. Hogy megakadályozza a fej teljes előrecsukását (mint mikor ülve elalszol), a másodlagos nyaki izmaid jobban megfeszülnek. Ez eredményezi a merev nyaki fájdalmat.
Innentől kezdve ez egy ördögi kör, mondja Hartman. Ahogy a mély nyaki hajlítóizmok gyengülni kezdenek, még inkább késztetést érzel arra, hogy lejjebb hajts a fejed, ami tovább gyengíti az izmokat.
Hogy biztosan megtudd, vajon te is ezzel a problémával küzdesz-e, próbáld ki Hartman villámtesztjét. Némiképp ironikusan, és nem mellesleg igazán kényelmesen, ülve is elvégezheted a gyakorlatot. Hajts hátra a fejed, amennyire csak bírod. Ezután hajtsd vissza a kezdő pozícióba. Ennek erőlködésmentesen kellene mennie. Ha nem így van, sajnos problémával állsz szemben. „Ha csak nehézkesen tudod felemelni a fejed, az a nyaki hajlítóizmaid gyengeségét jelzi”, mondja Hartman.
A legjobb módszer ezen izmok erősítésére a négykézlábas áll-gyakrolat.

Így fogj hozzá:

1, Négykézláb kell elkezdeni, egyenes háttal, a fejed pedig legyen egy vonalban a gerinceddel.
2, Mozdítsd az állad a padló felé.
3, Közelítsd az állad a mellkasod felé, amennyire csak lehetséges, mintha bólogatnál.
4, Tarts az állad ebben a pozícióban, számolj el ötig, és lassan hajtsd vissza a fejed a kezdő pozícióba.
Ismételd meg a gyakorlatot 10-20 alkalommal, kétszer egy nap. Ha már erőlködés nélkül tudod előre-hátra hajtani a fejed, lecsökkentheted a mennyiséget heti három alkalomra a szintentartás miatt.

Olvasd el ezt is!
Ez a férfitípus bírja a legtovább az ágyban

Egy török kutatás szerint létezik a férfiaknak egy olyan csoportja, akik bizony tényleg sokáig bírják az ágyban.

Ezért nem megy a deadlift?

A deadlift az egyik legjobb módja a felsőtested erősítésének, ám nem mindenkinek megy úgy, ahogy szeretné.

Ezt a 11 tulajdonságot keresik a férfiak a leendő feleségükben

Nincs persze olyan kézikönyv, melyben a tökéletes feleség minden tulajdonsága szerepel, mivel ezt lehetetlen lenne megcsinálni, annyira különbözőek vagyunk. De van néhány olyan tulajdonság, mely a legtöbb férfi számára fontos, ha leendő feleségét szeretné megtalálni.

3 zsírégető gyakorlat, amit biztos megtalálsz Justin Theroux edzéstervében

Hétvégén kicsit felfrissítenéd az edzésterved? Nem kell sokáig keresgélned, elég, ha követed Justin Theroux személyi edzőjének 3 gyakorlatát!

Olvasd el ezeket is
Előfizetés

Előfizetek

Fizess elő 50% kedvezménnyel!

Csak 2685 Ft