A tested legelhanyagoltabb izmai

Nagyon gyakori eset, hogy a számítógép előtt dolgozóknak jelentősen meggyengül a mély nyaki hajlítóizmuk, mondja Bill Hartman, a Men’s Health tanácsadója és az Indianapolos Fitness and Sports Training tulajdonosa. „Ez a két izom a torok és a gerinc között található. Ezek felelősek a fej megtartásáért.”Mi történik, ha ezek az izmok meggyengülnek? Hát, semmi jó: fejfájás, nyakfájás és ’nem tudok hátrafordulni tolatáskor’ –szindróma.

Nagyon gyakori eset, hogy a számítógép előtt dolgozóknak jelentősen meggyengül a mély nyaki hajlítóizmuk, mondja Bill Hartman, a Men’s Health tanácsadója és az Indianapolos Fitness and Sports Training tulajdonosa. „Ez a két izom a torok és a gerinc között található. Ezek felelősek a fej megtartásáért.”Mi történik, ha ezek az izmok meggyengülnek? Hát, semmi jó: fejfájás, nyakfájás és ’nem tudok hátrafordulni tolatáskor’ –szindróma.

Így működik: akárhányszor leülsz, a mély nyaki hajlítóizmok tartják meg a fejedet. Ha túl sokáig maradsz ülve, az izmok elfáradnak. Az eredmény: a fejed megadja magát a gravitációnak és előrebukik, mondja Hartman.
Ez a Neandervölgyi testtartás egy fájdalomkeltő láncreakciót indít be. Ebben az előre helyezett fejpozícióban, ahogy a fizikoterápiás körökben nevezik, a nyaki hajlítóizmok gyakorlatilag el vannak zárva, ami idővel az erejük elvesztéséhez, majd sorvadáshoz vezethet. Ezzel egy időben a test kompenzálni próbál. Hogy megakadályozza a fej teljes előrecsukását (mint mikor ülve elalszol), a másodlagos nyaki izmaid jobban megfeszülnek. Ez eredményezi a merev nyaki fájdalmat.
Innentől kezdve ez egy ördögi kör, mondja Hartman. Ahogy a mély nyaki hajlítóizmok gyengülni kezdenek, még inkább késztetést érzel arra, hogy lejjebb hajts a fejed, ami tovább gyengíti az izmokat.
Hogy biztosan megtudd, vajon te is ezzel a problémával küzdesz-e, próbáld ki Hartman villámtesztjét. Némiképp ironikusan, és nem mellesleg igazán kényelmesen, ülve is elvégezheted a gyakorlatot. Hajts hátra a fejed, amennyire csak bírod. Ezután hajtsd vissza a kezdő pozícióba. Ennek erőlködésmentesen kellene mennie. Ha nem így van, sajnos problémával állsz szemben. „Ha csak nehézkesen tudod felemelni a fejed, az a nyaki hajlítóizmaid gyengeségét jelzi”, mondja Hartman.
A legjobb módszer ezen izmok erősítésére a négykézlábas áll-gyakrolat.

Így fogj hozzá:

1, Négykézláb kell elkezdeni, egyenes háttal, a fejed pedig legyen egy vonalban a gerinceddel.
2, Mozdítsd az állad a padló felé.
3, Közelítsd az állad a mellkasod felé, amennyire csak lehetséges, mintha bólogatnál.
4, Tarts az állad ebben a pozícióban, számolj el ötig, és lassan hajtsd vissza a fejed a kezdő pozícióba.
Ismételd meg a gyakorlatot 10-20 alkalommal, kétszer egy nap. Ha már erőlködés nélkül tudod előre-hátra hajtani a fejed, lecsökkentheted a mennyiséget heti három alkalomra a szintentartás miatt.

Olvasd el ezt is!
73 az új 37! Interjú Gellért Józseffel, a 73 éves testépítővel

Gellért József nem az az átlagos nagypapa. Idén lesz 73, de ez senkinek sem jutna eszébe róla az utcán. Amellett, hogy rendszeresen fut, hetente ötször edz, és két évvel ezelőtt – tehát 70 évesen! – remek helyezést ért el az EBFF Testépítő Európa-bajnokságon. Használd a történetét motivációként!

Jason Statham 5 legjobb filmje

A 80-as években Schawrzenegger, Stallone és Bruce Willis voltak a legmenőbb akcióhősök.

A tudomány szerint a jófiúknak több szexben van részük

Már hallhattad, hogy a nők jobban vonzódnak a rosszfiúkhoz, azonban több kutatás éppen ennek ellenkezőjét támasztja alá.

Melledzés a dohányzás káros hatásai ellen

Az erős mellizmok megkímélhetnek a tüdőbetegségektől, ezért vegyél egy nagy levegőt és irány a terem!

Olvasd el ezeket is
Előfizetés

Előfizetek

Itt a hatos csomag, hat lapszám, most fél áron!

Csak 2685 Ft