A tested legelhanyagoltabb izmai

Nagyon gyakori eset, hogy a számítógép előtt dolgozóknak jelentősen meggyengül a mély nyaki hajlítóizmuk, mondja Bill Hartman, a Men’s Health tanácsadója és az Indianapolos Fitness and Sports Training tulajdonosa. „Ez a két izom a torok és a gerinc között található. Ezek felelősek a fej megtartásáért.”Mi történik, ha ezek az izmok meggyengülnek? Hát, semmi jó: fejfájás, nyakfájás és ’nem tudok hátrafordulni tolatáskor’ –szindróma.

Nagyon gyakori eset, hogy a számítógép előtt dolgozóknak jelentősen meggyengül a mély nyaki hajlítóizmuk, mondja Bill Hartman, a Men’s Health tanácsadója és az Indianapolos Fitness and Sports Training tulajdonosa. „Ez a két izom a torok és a gerinc között található. Ezek felelősek a fej megtartásáért.”Mi történik, ha ezek az izmok meggyengülnek? Hát, semmi jó: fejfájás, nyakfájás és ’nem tudok hátrafordulni tolatáskor’ –szindróma.

Így működik: akárhányszor leülsz, a mély nyaki hajlítóizmok tartják meg a fejedet. Ha túl sokáig maradsz ülve, az izmok elfáradnak. Az eredmény: a fejed megadja magát a gravitációnak és előrebukik, mondja Hartman.
Ez a Neandervölgyi testtartás egy fájdalomkeltő láncreakciót indít be. Ebben az előre helyezett fejpozícióban, ahogy a fizikoterápiás körökben nevezik, a nyaki hajlítóizmok gyakorlatilag el vannak zárva, ami idővel az erejük elvesztéséhez, majd sorvadáshoz vezethet. Ezzel egy időben a test kompenzálni próbál. Hogy megakadályozza a fej teljes előrecsukását (mint mikor ülve elalszol), a másodlagos nyaki izmaid jobban megfeszülnek. Ez eredményezi a merev nyaki fájdalmat.
Innentől kezdve ez egy ördögi kör, mondja Hartman. Ahogy a mély nyaki hajlítóizmok gyengülni kezdenek, még inkább késztetést érzel arra, hogy lejjebb hajts a fejed, ami tovább gyengíti az izmokat.
Hogy biztosan megtudd, vajon te is ezzel a problémával küzdesz-e, próbáld ki Hartman villámtesztjét. Némiképp ironikusan, és nem mellesleg igazán kényelmesen, ülve is elvégezheted a gyakorlatot. Hajts hátra a fejed, amennyire csak bírod. Ezután hajtsd vissza a kezdő pozícióba. Ennek erőlködésmentesen kellene mennie. Ha nem így van, sajnos problémával állsz szemben. „Ha csak nehézkesen tudod felemelni a fejed, az a nyaki hajlítóizmaid gyengeségét jelzi”, mondja Hartman.
A legjobb módszer ezen izmok erősítésére a négykézlábas áll-gyakrolat.

Így fogj hozzá:

1, Négykézláb kell elkezdeni, egyenes háttal, a fejed pedig legyen egy vonalban a gerinceddel.
2, Mozdítsd az állad a padló felé.
3, Közelítsd az állad a mellkasod felé, amennyire csak lehetséges, mintha bólogatnál.
4, Tarts az állad ebben a pozícióban, számolj el ötig, és lassan hajtsd vissza a fejed a kezdő pozícióba.
Ismételd meg a gyakorlatot 10-20 alkalommal, kétszer egy nap. Ha már erőlködés nélkül tudod előre-hátra hajtani a fejed, lecsökkentheted a mennyiséget heti három alkalomra a szintentartás miatt.

Olvasd el ezt is!
Egy pornósztár rangsorolja az összes népszerű szexvideót, amiben hírességek szerepelnek

Az elmúlt 10-15 évben sorra robbantak ki a botrányok az énekesek, színésznők kiszivárgott szexvideói miatt. Mielőtt mindre rákeresnél, előbb olvass egy kicsit tovább, mivel Joanna Angel is elmondja véleményét róluk.

Tésztavacsora 15 perc alatt, 29 gramm fehérjével

A recept nem titkolt célja, hogy ne tudj kifogást találni arra, hogy miért nem főzöl otthon. És mik a leggyakoribb kifogások?

Furcsa szexfétisek, amikre tuti nem mersz rákeresni a neten

Ha szeretnéd kínosabbá tenni a kocsmázós beszélgetéseket, ne menj el a következő érdekes fogalmak mellett.

35 hihetetlen érzés, ami legalább olyan jó, mint az orgazmus

Nem csak a szex kápráztathat el csodálatos érzésekkel.

Olvasd el ezeket is
Előfizetés

Előfizetek

Fizess elő 2017-re féláron! 6 lapszám most csupán 2685 Ft!

Csak 2685 Ft